Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 311
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har vi fått beskjed om at alt har gått fint med Era!

Da er vi hjemme fra UL og Era er drektig Det kommer minimum 3 små prikkevalper ca 17. Juni <3 Ekstra spesielt var det å få se hjerteslagene på de små <3

Kom fram til hannhunden ca 18.30 og hadde parring med heng kl 20, så gikk litt fortere denne gang ?

Skrevet

Da mistet vi dessverre en liten gutt :( Han har blitt svakere og svakere utover dagen i dag og nå sovnet han stille inn :( Vi reagerte litt på at han ikke brukte frambeina på samme måte som de andre, så han har nok ikke klart å få i seg nok melk :(

Skrevet

I dag er gjengen allerede 1 uke og de vokser og trives :)

10353186_10155667799380125_5783571864267

11219323_10155685077940125_1061873427650

11168855_10155677935065125_9082235240574

11167975_10155677934940125_8492132235725

11209367_10155685077770125_7402217239508

Jeg har vel også landet på stamtavlenavn på de små. Jeg har ikke plassert alle navnene enda, men navnene er klare og de blir:

Running Spot's Best Minion - Går til den minste hannen som vi kaller for Mini

Running Spot's Best Choice - Hann

Running Spot's Best Coach - Hann (Etter sin far Coach Master :) )

Running Spot's Best Future - Hann

Running Spot's Best Chance - Hann

Running Spot's Best Hope - Tispe (regner med det blir på hun minste tispen)

Running Spot's Best Journey - Tispe

Så som dere sikkert da skjønte, blir kullnavnet "Best" :)

• Like 5
Skrevet

:wub:

Hvor lang tid tar det, før dalmatinervalper får tydelige prikker? :)

De har så smått begynt å vise seg, men ca ved 2 ukers alder :)

• Like 1
Skrevet

De ser jo ut som bullterriere! Utrolig fascinerende at så mange valper er så bollete i fjeset når de får lang nese og bra stopp som voksne, shibaer er også sånn. :wub:

Hehe, ja, jeg synes hodene forandrer seg fra dag til dag nå. Ene dagen ser de litt ut som bullterrier og neste dag er de supervakre prikkedyr <3

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...