Gå til innhold
Hundesonen.no

Trekkbelte


Recommended Posts

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Baggenbeltet Der går det også an å få kjøpt reimer man har mellom beina så at beltet ikke glir opp i livet.

Jeg er fornøyd med Gaupa-beltet: http://hundsomhobby.no/nettbutikk/hundeutstyr/trekk-og-bruksutstyr/belter/gaupa-snorekjorebelte-detail Sitter godt på rumpa både på skiturer og vanlige turer.

Finnes kjørestrikk med hanefot. Non-stop har det f.eks. Kommer til å bruke det til hundene her etterhvert som valpen blir voksen.

Vil komme medet tips når det gjelder belter. Prøv deg frem, vi er jo veldig forskjellig i utformingen og et belte som sitter bra på en person (uten stropper) sklir kanskje opp på en annen.

Jeg er bygget slik at belter sklir opp hos meg, omtrent uansett. Selv når jeg fester de godt på hoftene og strammer til alt jeg kan. Det betyr at jeg må bruke stropper, og dermed ble Baggen byttet ut med NonStop sitt siden det har mer passende stropper for meg. På den annen side passet ikke NonStop trusen på meg, da fikk jeg fire rumpeballer.

Konklusjon: jeg anbefaler å prøve seg frem. Om man har mulighet til å låne fra noen og prøve på et par turer er nok det gull verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et sånn billig et, som jeg kjøpte på Hooks tror jeg. Strikken er ikke noe særlig lenger, men jeg fester bare båndet i selve beltet. Fungerer helt greit for meg og hunden.

Det går an å kjøpe ny strikk til baggenbeltet og den passer også i Hööks sitt belte - har en venninne som har byttet strikk i det beltet flere ganger. Så det kan anbefales hvis strikken blir for dårlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å kjøpe ny strikk til baggenbeltet og den passer også i Hööks sitt belte - har en venninne som har byttet strikk i det beltet flere ganger. Så det kan anbefales hvis strikken blir for dårlig

Jeg bruker i grunn ikke strikken lenger, for den slo bare borti beina mine og var et irritasjonsmoment for meg. Det fungerer greit å bare feste kobbelet i selve beltet for meg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Baggen ble ikke godt for meg før jeg hadde slitt litt på det også måtte jeg huske på at spenna som strammer beltet rundt hoftene ble liggende nederst for da satt det best på hoftene. Elelrs skle det opp så lett som bare det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga menneskelig anatomi kan jeg ikke helt forstå hvordan noen belter uten beinstropper ikke glir opp. Sikkert noen forskjeller, men noe slikt vil jo aldri sitte pent der det skal. Ville kjøpt baggen med beinstropper eller klatresele :)

Det er mange forskjellige kroppstyper på mennesker. På en slank person med tydelige hoftekater vil selvsagt et belte kunne sitte uten å gli opp. Folk beveger seg også forskjellig, det i seg selv kan bidra til om man behøver å måtte bruke stropper eller ei.

Det er forøvrig mange belter med stropper, altså mange fler alternativer enn baggen eller klatresele. De følger med på Non-stop beltet blant annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga menneskelig anatomi kan jeg ikke helt forstå hvordan noen belter uten beinstropper ikke glir opp. Sikkert noen forskjeller, men noe slikt vil jo aldri sitte pent der det skal. Ville kjøpt baggen med beinstropper eller klatresele :)

Mitt baggenbelte har aldri sklidd opp på meg, og jeg har rompe og hofter deluxe, bare spør @Margrete. :P Jeg hadde dog et kennelbelte (tror jeg det var), og det gikk alltid rett opp i midjen, uansett hvor godt jeg festet det rundt hoftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange forskjellige kroppstyper på mennesker. På en slank person med tydelige hoftekater vil selvsagt et belte kunne sitte uten å gli opp. Folk beveger seg også forskjellig, det i seg selv kan bidra til om man behøver å måtte bruke stropper eller ei.

Det er forøvrig mange belter med stropper, altså mange fler alternativer enn baggen eller klatresele. De følger med på Non-stop beltet blant annet.

Selvfølgelig, jeg ser fortsatt ikke hvorfor det skal sitte bedre på en slik person. Selvsagt vil noen kroppsfasonger sikkert være bedre til å holde beltet på plass, men da er det vell igjen et fett hvilket belte man bruker, det er en rund ting liksom uten noe mer på, ganske likt for de aller aller fleste.

Jeg har prøvd en del opp igjennom, noe forskjell er det, men det kommer nesten mest an på hvilke hunder jeg har festet i det og hvilken aktivitet vi bedriver. Ingen av de sitter optimalt, men jeg har ingen store problem med vanlige belter så selv bruker jeg bare det, men optimalt er det ikke. Stort sett bare små detaljer som skiller, padding, farger og noen forskjellige typer feste/lås(bortsett fra baggen og et par andre som har strikk i beltet).

Godt mulig flere har fotstropper, jeg nevnte bare det jeg viste om. Non stop utstyr har jeg dårlig erfaring med, overprisa og dårlig kvalitet (ihvertfall ifht pris).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt baggenbelte har aldri sklidd opp på meg, og jeg har rompe og hofter deluxe, bare spør @Margrete. :P Jeg hadde dog et kennelbelte (tror jeg det var), og det gikk alltid rett opp i midjen, uansett hvor godt jeg festet det rundt hoftene.

Mente ikke å si at det var eneste kroppstypen det vil sitte på, bare som et eksempel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hoftekammer og div andre bein stikkende ut her og der, jeg kan love deg at andre belter sklir opp @Elisabeth00 Kennelbelte ble jeg sinna på her en vinter, så jeg kastet det når vi kom hjem. Dumme beltet! Baggenbelte er det eneste beltet jeg har funnet som ikke driver med forflytting bare fordi det kan liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hoftekammer og div andre bein stikkende ut her og der, jeg kan love deg at andre belter sklir opp @Elisabeth00 Kennelbelte ble jeg sinna på her en vinter, så jeg kastet det når vi kom hjem. Dumme beltet! Baggenbelte er det eneste beltet jeg har funnet som ikke driver med forflytting bare fordi det kan liksom :)

Skjønner ikke hvorfor du skriver dette til meg? Er ikke jeg som har skrevet at det ikke er forskjell på belter, eller at belter ikke kan sitte forskjellig på forskjellige folk :)

Jeg er også mer fornøyd med mitt non-stop belte enn tidligere belter jeg har hatt. Derfor jeg anbefaler det. Baggen har jeg ikke, men det var et av de jeg vurderte. La det vekk fordi jeg ønsket et litt tynnere belte, i tillegg syns jeg det var litt dyrt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nyleg kjøpt meg trekkbeltet som hører til RuffWear omnijore joring system, og det kan eg på det varmaste anbefale. Det har "rumpeholdarar" eller kva eg no enn skal kalle det, som kan klipsast av og på, men merkar ikkje noko til dei, og dei held beltet på plass. Det er superbehageleg og gå med, har flaskeholder + 2 lommar til diverse småting ein må ha med seg på tur (bæsjeposar, nøklar, mobil, m.m. Har sikkerhetsutløysar. :)

Har også jægerens, det er behageleg, men sklir fort opp og ein kan kun gå med ein hund om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Vi er fornøyd med Baggen sitt belte. Snusmumrikk: du kan få kjøpt ny strikk seperat :)

Hjelper ikke det, når paddingen i selve beltet også er tynnslitt. Det er forsåvidt bare strikken som står i fare for å ryke, men hele beltet er utslitt. Det syns jeg var litt sårlig slitestyrke. Selv om jeg har hatt skikkelig trekkraft i det og brukt det daglig i all slags vær.

Jeg kommer nok enten til å kjøpe ett nytt baggen belte eller zero dc. Eneste som taler mot det siste er at det ikke er strikk i selve beltet, så man må ha strikkbånd. Jeg syns det er veldig behagelig med strikk i beltet, men ellers har jeg mest lyst på zero. Det blir vel til at jeg ikke bestemmer meg før baggenbeltet jeg har ryker helt :lol:

Pga menneskelig anatomi kan jeg ikke helt forstå hvordan noen belter uten beinstropper ikke glir opp. Sikkert noen forskjeller, men noe slikt vil jo aldri sitte pent der det skal. Ville kjøpt baggen med beinstropper eller klatresele :)

Tror det kommer litt an på kroppsfasongen jeg. Jeg får alle belter, uten unntak, opp rundt midja om jeg ikke har stropper rundt låra. Sånne belter flytter seg dit vi er smalest. Ihvertfall på meg som er slank men med en del former :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nyleg kjøpt meg trekkbeltet som hører til RuffWear omnijore joring system, og det kan eg på det varmaste anbefale. Det har "rumpeholdarar" eller kva eg no enn skal kalle det, som kan klipsast av og på, men merkar ikkje noko til dei, og dei held beltet på plass. Det er superbehageleg og gå med, har flaskeholder + 2 lommar til diverse småting ein må ha med seg på tur (bæsjeposar, nøklar, mobil, m.m. Har sikkerhetsutløysar. :)

Har også jægerens, det er behageleg, men sklir fort opp og ein kan kun gå med ein hund om gangen.

Har du en link til Ruffwear beltet :)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fra Troll, og har ingen sånne "ikke-skli-opp-reimer", men den sitter der den skal for det, har ingen problemer med at den sklir opp eller ned :) Hatt det i snart 10 år, og har brukt det så og si hver dag til to hunder på 25-30 kg hver som trekker. Like fint i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt baggen i mange år, og er ganske fornøyd. SOm noen sier KAN det skli oppover, og jeg kan ikke bruke de lårstroppene pga en tidligere brannskade og ødelagt hud som ikke liker stropper. Men om jeg bruker løpeklær som ikke er glatte og strammer beltet skikkelig, sitter det bra likevel. Og jeg greier da fint å holde igjen 100 kg med hund. (løpt mye med 3 stk AH/vorsteh i beltet samtidig, sum ca 100 kg).
Jeg liker ikke løpebuksa fra nonstop. Den mangler helt elastikk i ryggen, og gjør vondt, og den har kun krok og ikke ring. Krok går greit med en hund, men med to eller tre blir det lett surr. SÅ jeg foretrekker ring og nødutløser.
Manmat har jeg også prøvd, og den ble aldri noen høydare; den skled for mye på min kropp i hvert fall. Og den er avhengig av at draget fra hunden er jevnt tilstede hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slightly related: er det bare jeg som synes sånne "truser" er skikkelig kleint? Jeg bruker trekkbelte mye på tur i nabolaget og i lysløype (har en vond skulder som må avlastes) - å gå med nettingtruse utenpå buksa hadde jeg faktisk ikke klart :lol: (og jeg bryr meg egentlig lite om hva andre synes om meg, men et sted går visst grensa :P ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gode tips, får ta å se litt rundt og prøve noen belter tenker jeg, så ser vi hva det blir til :)

Nå vet jeg ikke hvor du bor og sannsynligheten for at du bor i nærheten av meg er nok minimal men hvis du tilfeldigvis bor i nærheten av Egersund - stavanger området så låner jeg gratis ut min belter til de som vil prøve. Selvsagt uten forpliktelser til kjøp eller noe sånn. Jeg vet bare selv hvor utrolig viktig det er med en gode belte og ønsker at alle skal finne noe de føler er bra. Jeg har selv baggen og bruker kun det selv men selger non-stop sitt trekking belte og "trusa" og har 1 av alle modellene til baggen og non-stop til utlån :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke det, når paddingen i selve beltet også er tynnslitt. Det er forsåvidt bare strikken som står i fare for å ryke, men hele beltet er utslitt. Det syns jeg var litt sårlig slitestyrke. Selv om jeg har hatt skikkelig trekkraft i det og brukt det daglig i all slags vær.

Jeg kommer nok enten til å kjøpe ett nytt baggen belte eller zero dc. Eneste som taler mot det siste er at det ikke er strikk i selve beltet, så man må ha strikkbånd. Jeg syns det er veldig behagelig med strikk i beltet, men ellers har jeg mest lyst på zero. Det blir vel til at jeg ikke bestemmer meg før baggenbeltet jeg har ryker helt :lol:

Tror det kommer litt an på kroppsfasongen jeg. Jeg får alle belter, uten unntak, opp rundt midja om jeg ikke har stropper rundt låra. Sånne belter flytter seg dit vi er smalest. Ihvertfall på meg som er slank men med en del former :P

Jeg kjenner faktisk ikke så mye forskjell på strikken om jeg går med gubbens Baggen eller mitt ZeroDC belte.Gode strikkbånd på bikkjene, eller et egetlaget "strikkmellomstykke" er derimot et must på Zero'en.

Har brukt baggen i mange år, og er ganske fornøyd. SOm noen sier KAN det skli oppover, og jeg kan ikke bruke de lårstroppene pga en tidligere brannskade og ødelagt hud som ikke liker stropper. Men om jeg bruker løpeklær som ikke er glatte og strammer beltet skikkelig, sitter det bra likevel. Og jeg greier da fint å holde igjen 100 kg med hund. (løpt mye med 3 stk AH/vorsteh i beltet samtidig, sum ca 100 kg).

Jeg liker ikke løpebuksa fra nonstop. Den mangler helt elastikk i ryggen, og gjør vondt, og den har kun krok og ikke ring. Krok går greit med en hund, men med to eller tre blir det lett surr. SÅ jeg foretrekker ring og nødutløser.

Manmat har jeg også prøvd, og den ble aldri noen høydare; den skled for mye på min kropp i hvert fall. Og den er avhengig av at draget fra hunden er jevnt tilstede hele tiden.

Jeg tror hvor mye belter sklir opp har med kroppsfasong å gjøre. Jeg har ikke hatt ett eneste belte som ikke har sklidd opp i midjen, jo mer jeg strammer de,jo mer sklir de opp under puppene ;-) Vi har belter fra baggen, ZeroDC, Manmat, Howling Dog og Troll.

Ellers tror jeg det varierer litt hvordan en bruker beltene. "Alle" her skriver at de har hunder som trekker mye. Du løper med 100kg hund, jeg har ikke sjans til å gå til fots med min ene på 27kg når han trekker. Så han får kun trekke i bratte oppoverbakker når jeg trenger litt ekstra drahjelp ;-) På ski blir det noe annet da.

Det er nok lurt å prøve flere belter for å finne det som passer til seg og sin hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner faktisk ikke så mye forskjell på strikken om jeg går med gubbens Baggen eller mitt ZeroDC belte.Gode strikkbånd på bikkjene, eller et egetlaget "strikkmellomstykke" er derimot et must på Zero'en.

Jeg tror hvor mye belter sklir opp har med kroppsfasong å gjøre. Jeg har ikke hatt ett eneste belte som ikke har sklidd opp i midjen, jo mer jeg strammer de,jo mer sklir de opp under puppene ;-) Vi har belter fra baggen, ZeroDC, Manmat, Howling Dog og Troll.

Ellers tror jeg det varierer litt hvordan en bruker beltene. "Alle" her skriver at de har hunder som trekker mye. Du løper med 100kg hund, jeg har ikke sjans til å gå til fots med min ene på 27kg når han trekker. Så han får kun trekke i bratte oppoverbakker når jeg trenger litt ekstra drahjelp ;-) På ski blir det noe annet da.

Det er nok lurt å prøve flere belter for å finne det som passer til seg og sin hund.

De får jo ikke dra i nedoverbakke :ahappy: Så jeg lærer mine en "rolig"-kommando og en "bak"-kommando. Som brukes stort sett i unnabakker. Men om alle drar samtidig på flata har jeg kontroll opptil ca 100 kg hund. Mer enn 3 store hunder om gangen greier jeg ikke holde igjen når de drar - selv ikke med baggen og 2x-strikk.

Vedr fasong så er jeg timeglass…. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...