MegaMarie Skrevet 10. August 2014 Rapporter Skrevet 10. August 2014 Syns litt dreads er skikkelig kul En venninne hadde en dread og noen perler og tråder i håret etter en tur til Colombia på flere måneder. Får litt lyst til å prøve å lage en selv. Men hennes ble bare større og større. Hvordan styrer man det? Flere bilder takk! Siter
Wachita Skrevet 10. August 2014 Rapporter Skrevet 10. August 2014 Jeg endte opp med å ta dreads voks i håret. Satt litt så som så, så vi får se hvordan det ser ut fremover. Det ser hvertfall ok ut fremme. Jeg har masse tynne dreads. Siter
Guest Michellus Skrevet 12. August 2014 Rapporter Skrevet 12. August 2014 Omg, skal, skal ikke? Føler nesten at jeg må før jeg dør Siter
Guest Michellus Skrevet 12. August 2014 Rapporter Skrevet 12. August 2014 Det ble "skal", og fy søren dette tar tid Nå har jeg ganske grei tid på å bli ferdig (torsdag), men fytti griiiisen! Hvordan er det med vasking av hår når de er "nye"? Siter
Lola Pagola Skrevet 12. August 2014 Rapporter Skrevet 12. August 2014 Jeg så ei godt voksen dame i forrige uke med noe av det *sette inn noe* jeg noen gang har sett av dreads. Dersom det kan kalles dreads, da. Det var som et lang, flatt, tovet skjerf som hang nedover ryggen hennes. Bredde ca 25 cm, lengde ca 1 meter. Men hovedsaken er jo at hun synes det er fint. Avsporing ferdig. I trondheim tilfeldigvis? Er en dame der med en eneste stor dread.... veldig.... facinerende. Siter
Henriettebah Skrevet 12. August 2014 Rapporter Skrevet 12. August 2014 Hadde du holdt ut ville du hatt dreads nå Det tar bare veldig mye lengre tid for veldig fint hår som ikke er skadet.. Men ingen har heller ikke modne dreads før de er over flere år gamle. Man må være tålmodig.. Er derfor det kalles en reise blant annet. Før de er ferdige vil de forandre seg masse, krympe, bli tykkere, få masse loops: og generelt se ut som en sabla dass i mange mange mnd før de begynner å ligne på ordentlige dreads. Dere som ikke tror det vil holde, prøv å vask håret i en rense-shampoo uten å bruke balsam etterpå. Seksjoner opp håret. Ta en seksjon og tuper den lett men ikke hardt og mye. Deretter gjør du dette med håret:http://www.wikihow.com/Grow-Dreadlocks-Free-Form-or-Twist-%26-Rip https://www.youtube.com/watch?v=Mogv4o-jlv0 Ja, jeg veeet. Men følte meg så ufattelig fæl på håret Og største problemet var at når håret grodde (og mitt gror veldig fort) så tvinnet det seg ikke ordentlig og håret på toppen var ikke dreads i det hele tatt. Prøvde å spraye med sitronspray for å tørke det ut, floket det til, tok sånn kliss i det men var ingenting som funket. Så da gav jeg opp. Veldig fint, du kledde det kjempe godt! Tror jeg har samme hårtype som deg sånn ca, får prøve med to først og se hvordan det går. Tusen takk Hehe, ja å prøve med to er jo veldig greit da, for å se hvordan det blir! I begynnelsen elsket jeg de jo, for da var de fine som på bildet, men etterhvert så jeg bare ut som et kråkereir fordi de løste seg opp og ble rare i formen Det der må være de fineste dreadsa jeg har sett Og det kommer fra ei som ikke liker dreads Syns man fort ser ustelt ut. Tusen takk, hyggelig å høre og nå fikk du meg til å savne de, hehe... Siter
Guest Michellus Skrevet 13. August 2014 Rapporter Skrevet 13. August 2014 Gredde dem ut igjen. Neste år tenker jeg, synes ikke det ble fint på meg med håret mitt nå som det er såpass kort. Litt lengre, og jeg er sikker på at det kommer til å se fint ut på meg Siter
Wanderlust Skrevet 13. August 2014 Rapporter Skrevet 13. August 2014 Tusen takk, hyggelig å høre og nå fikk du meg til å savne de, hehe... Tipper du er ennå finere uten dreads Siter
Kristiin Skrevet 7. April 2015 Rapporter Skrevet 7. April 2015 Drar opp denne igjen jeg Lurer- hvordan er det og farge dreads? Fordeler fargen seg jevnt? Siter
Wednesday Skrevet 8. April 2015 Rapporter Skrevet 8. April 2015 Jeg driver å lager dreads nå. Og det er fantastisk kjedelig! Omg. Er spent på å se resultatet da, og på hvor lenge de holder Siter
Kaja Skrevet 8. April 2015 Rapporter Skrevet 8. April 2015 Jeg driver å lager dreads nå. Og det er fantastisk kjedelig! Omg. Er spent på å se resultatet da, og på hvor lenge de holder Biiiiilde! Siter
Wednesday Skrevet 8. April 2015 Rapporter Skrevet 8. April 2015 Biiiiilde! Nja. Det får bli om en stund i såfall Er det forresten øvre aldersgrense på dreads? Fikk nemlig beskjed om at jeg er altfor gammel Siter
Kaja Skrevet 8. April 2015 Rapporter Skrevet 8. April 2015 Nja. Det får bli om en stund i såfall Er det forresten øvre aldersgrense på dreads? Fikk nemlig beskjed om at jeg er altfor gammel Nei! 1 Siter
Tekopp Skrevet 8. April 2015 Rapporter Skrevet 8. April 2015 Nja. Det får bli om en stund i såfall Er det forresten øvre aldersgrense på dreads? Fikk nemlig beskjed om at jeg er altfor gammel Nei, det er det ikke Man trenger ikke bli helt streiting bare fordi man ikke er tenåring lengre 2 Siter
Wednesday Skrevet 8. April 2015 Rapporter Skrevet 8. April 2015 Nei, det er det ikke Man trenger ikke bli helt streiting bare fordi man ikke er tenåring lengre Helt enig! Jeg er veldig langt unna tenåring da Men har hatt lyst på dreads i mange år, så. Men merker at jeg er for gammel til å LAGE dreads da. Ryggen og armene har takket for seg Men nå er jeg ferdig! Det er jo et fryktelig rot oppi der, men det er potensiale her til at det kan bli bra. 1 Siter
Kaja Skrevet 8. April 2015 Rapporter Skrevet 8. April 2015 Helt enig! Jeg er veldig langt unna tenåring da Men har hatt lyst på dreads i mange år, så. Men merker at jeg er for gammel til å LAGE dreads da. Ryggen og armene har takket for seg Men nå er jeg ferdig! Det er jo et fryktelig rot oppi der, men det er potensiale her til at det kan bli bra. Hvilken metode brukte du? Siter
Tekopp Skrevet 8. April 2015 Rapporter Skrevet 8. April 2015 Helt enig! Jeg er veldig langt unna tenåring da Men har hatt lyst på dreads i mange år, så. Men merker at jeg er for gammel til å LAGE dreads da. Ryggen og armene har takket for seg Men nå er jeg ferdig! Det er jo et fryktelig rot oppi der, men det er potensiale her til at det kan bli bra. Siden du først har brukt så mye tid på det syns jeg virkelig du skal investere i en grei dreadssjampo og sånt fra knottyboy f.eks. Dreads blir bedre med riktig produkter, og knottyboy er bra saker ... nå savner jeg dreads litt igjen, men tror ikke jeg gidder enda en runde med scruffy baby-dreads Siter
Wednesday Skrevet 8. April 2015 Rapporter Skrevet 8. April 2015 Hvilken metode brukte du? Bare tvinna og dro Tuperte litt med kam der det trengtes. Men håret mitt er jo alltid flokete uansett, så jeg fant faktisk et par fiks ferdige dreads oppi der som jeg nesten ikke trengte gjøre noe med Siden du først har brukt så mye tid på det syns jeg virkelig du skal investere i en grei dreadssjampo og sånt fra knottyboy f.eks. Dreads blir bedre med riktig produkter, og knottyboy er bra saker ... nå savner jeg dreads litt igjen, men tror ikke jeg gidder enda en runde med scruffy baby-dreads Takk for tips! Skal gjøre det Siter
Poter Skrevet 9. April 2015 Rapporter Skrevet 9. April 2015 Hvor langt bør håret være før man kan begynne å lage dreads? Siter
Tekopp Skrevet 9. April 2015 Rapporter Skrevet 9. April 2015 Hvor langt bør håret være før man kan begynne å lage dreads? Nedfor haka omtrent vil jeg si. Er det kortere får man babydreads som står rett opp, spesielt om man bruker voks (som anbefales for å få de til å sitte på nordisk hår). minimumlengden for å få til å dreade det er vel 10-ish cm, men da er det vanskeligere enn om man har litt lengde på det. 1 Siter
Elisabeth00 Skrevet 9. April 2015 Rapporter Skrevet 9. April 2015 Anbefales vel ikke av noen som kan det å bruke voks. Strengt tatt. Ser tilsynelatende ryddigere ut i starten, men tar lengre tid før de tover skikkelig - og så er det fryktelig uhygienisk... Siter
Wednesday Skrevet 9. April 2015 Rapporter Skrevet 9. April 2015 Føler jeg ser helt fæl ut, haha Det er normalt i starten, ikke sant? Blir bedre? 1 Siter
Elisabeth00 Skrevet 9. April 2015 Rapporter Skrevet 9. April 2015 Du kan søke på timelines f.eks her:http://www.dreadlocktruth.com Se om du finner noen med samme hårtype som deg, så ser du hva du kan forvente Siter
Kaja Skrevet 9. April 2015 Rapporter Skrevet 9. April 2015 Føler jeg ser helt fæl ut, haha Det er normalt i starten, ikke sant? Blir bedre? Jepp! Bilde!! Siter
Tekopp Skrevet 9. April 2015 Rapporter Skrevet 9. April 2015 Anbefales vel ikke av noen som kan det å bruke voks. Strengt tatt. Ser tilsynelatende ryddigere ut i starten, men tar lengre tid før de tover skikkelig - og så er det fryktelig uhygienisk... Jeg mener å huske at det var en av de store stridstemaene blandt dreads-folk i diskusjonsgrupper: å vokse eller ikke. Min konklusjon var at å bruke litt voks var nødvendig med mindre man hadde veldig krøllete/krusete hår, eller det var veldig skadd i utgangspunktet. Sånn i starten. Skyller man senere dreadsene med veldig varmt vann hjalp det for å få ut overskuddsvoks. De få tilfellene hvor jeg så at folk fikk ekle dreads av voks, var folk som brukte voks i dreadsa regelmessig og nærmest smurte de inn med det. Totalt unødvendig og ganske uhygenisk. Siter
Recommended Posts