Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden bet min bror til blods.


Christiina
 Share

Recommended Posts

Han får mat to ganger for dagen. Står aldri mat freme til han og når vi lager mat so lar vi ingenting stå på disken. Men noen ganger glemmer vi det såklart. Og om vi mister noe ned. Samt når ungene mister noe eller minsten gir han noe. Griseører og sånt får ha. Bare når ungene har lagt seg. Mend et er veldig stressende for oss også at han er sånn. Maten til katten tar han også. Dytter katten bort og spiser maten.

Ja jeg har lagt ut en annonse med alt jeg har skrevet her tidligere. Så er det bare å vente å se. Har hatt endel kontakt med hun vi kjøpte han av også. Hun sier at hun ikke har hørt noe om dette fra de andre valpene i kullet og den hun har beholdt selv er heller ikke sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jacks har flyttet og har allerede komt seg i oppførsel. De trener mye med han med maten og der og ser det bedre ut. Han er en skikkelig god hund sier hun. Så jeg er veldig glad for det. Jeg kunne aldr

Jeg har stor forståelse for at dette er vanskelig for dere. Jeg vet at mange er uenige med meg, men jeg ville tenkt meg godt om før jeg omplasserte en slik hund. Du er avhengig av at noen andre faktis

Ja katten får mat i høyden men han hopper opp og river ned! :s Har snakket med hun vi kjøpte han av og hun sier om vi har lyst kan vi bytte han med ei tispe fra samme kullet som hun har beholdt. De

Ja, det er klart man kan rydde bort all mat til vanlig. Men når man har barn i hus, i ulike aldre, og etterhvert vil få deres venner gående inn og ut av huset, barn som skal hjem fra skole og ordne seg lunsj/mellommåltid osv. - jeg hadde aldri turt det.

En person som vet hva det dreier seg om, kan litt om hundetrening og ikke har barn, kan kanskje være et alternativ. Men jeg ville nok seriøst vurdert avliving og evt. fått en vurdering av en trener.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja katten får mat i høyden men han hopper opp og river ned! :s

Har snakket med hun vi kjøpte han av og hun sier om vi har lyst kan vi bytte han med ei tispe fra samme kullet som hun har beholdt. Den tispa har ingen tegn til ressursforsvar og er veldig rolig og snill heletiden og godt vandt med små barn. Stjeler aldri mat fra disken eller noe. Så dette tenker vi veldig på nå. For da vet vi at han får det godt også. Hun har ingen barn.

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja katten får mat i høyden men han hopper opp og river ned! :s

Har snakket med hun vi kjøpte han av og hun sier om vi har lyst kan vi bytte han med ei tispe fra samme kullet som hun har beholdt. Den tispa har ingen tegn til ressursforsvar og er veldig rolig og snill heletiden og godt vandt med små barn. Stjeler aldri mat fra disken eller noe. Så dette tenker vi veldig på nå. For da vet vi at han får det godt også. Hun har ingen barn.

Det synes jeg høres ut som en god idé, bare sørg for å avtale en prøveperiode, slik at dere ikke sitter igjen med enda en hund med problemer. :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt matt her. Mener dere at alle hunder med matforsvar bør avlives? Greit, han har bitt noen til blods, men kan det ikke trenes/unngås? Nora har matforsvar for mat som er "så og så" god. Men vi har overhode ingen problemer med det. Hun fores under mine øyne om det er andre folk i nærheten, og skal hun få noe gode bein får hun i bur/annet rom enn andre folk/barn. Har aldri vært et problem. Jeg ser absolutt ikke at hun burde avlives pga. dette. Selv ikke om vi hadde hatt barn. Jeg hadde da ikke foret hun et sted barnet kunne komme til. Eller gitt et bein i samme setting. Men dette er bare min mening. Hva som er rett/galt kan jeg ikke si.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Dette blir litt OT, beklager dette:

Jeg mener på ingen måte at det skal være automatikk i å avlive hunder - men jeg synes man skal legge til side følelsene og se litt objektivt på slike situasjoner. Hvis man vil beholde hunden, så finner man verktøy som fungerer og tilpasser seg der man kan. Om man vil omplassere, og det er en person med i bildet som har kunnskapen til å overta hunden, og ikke minst HANSKES MED hva enn problemet er, så ser jeg ikke noe galt i omplassering heller - men jeg synes også at det er litt for mange problemhunder som omplasseres uten at det er et kritisk øye involvert i prosessen.

Det er fryktelig mange hunder som trenger nye hjem i Norge. Kanskje man ikke må beholde absolutt alle bare fordi de er så innmari fine når de IKKE flekker tenner og ønsker deg dit peppern gror bare fordi de fant ei halv brødskive på stranda. For eksempel.

Tilbake til den faktiske saken:

Så fint at det kanskje løser seg for dere - jeg håper tispa passer inn hos dere! Enig i at en prøveperiode kan være en god ide her, bare i tilfelle. :)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere prøvd å rydde bort all mat? Gjøre det utilgjengelig. Jo flere ganger han får tak i mat, jo mer vil han jo jobbe for å få tak i mer :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er ikke så lett når man har små barn som om man bare har seg selv å passe på ;-)
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fryktelig mange hunder som trenger nye hjem i Norge. Kanskje man ikke må beholde absolutt alle bare fordi de er så innmari fine når de IKKE flekker tenner og ønsker deg dit peppern gror bare fordi de fant ei halv brødskive på stranda. For eksempel.

Jeg er uhyre enig i hele innlegget ditt, og synes dette siste oppsummerte det hele på en god måte. :thumbs: Sånne "forbeholdshunder" rundt barn er tikkende bomber i mine øyne.
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt helgen til å tenke på muligheten å bytte hund. Å vi har komt frem til at dette vil vi prøve. For jeg føler meg ikke trygg på å gi han til hvem som helst. Men hun vi kjøpte han av er fult klar over alt og hun er utrolig flink. Så om tispa liker seg hos oss og alt går supert blir det permanent. Men vi må prøve det en stund først. Den tispa virker helt super for oss. Så håper det går fint. :)

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når knurret han til min datter ved vannskålen. Vann liksom. Det er ganske fortvilende. Nå kan ikke vann stå fremme engang. Litt under 3 uker til vi skal bytte.

Kan ikke oppdretter ta ham over med en gang?

Ellers foreslår jeg at du putter hunden i bur/hundegård/eget rom, slik at han ikke omgås barna. Hundebitt kan gi stygge skader, og det høres virkelig ut som denne hunden er tenkende til å gjøre både det ene og det andre.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke oppdretter ta ham over med en gang?

Ellers foreslår jeg at du putter hunden i bur/hundegård/eget rom, slik at han ikke omgås barna. Hundebitt kan gi stygge skader, og det høres virkelig ut som denne hunden er tenkende til å gjøre både det ene og det andre.

Støtter denne.

Sorry meg, jeg har ingenting med ditt hundehold å gjøre, men jeg plumper uti det: Slik du har fremstilt hunden i denne tråden og fortalt om familie og barn etc så ville jeg ikke beholdt hunden i det hele tatt og ville heller ikke ha byttet til meg en kullsøsken av den.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter denne.

Sorry meg, jeg har ingenting med ditt hundehold å gjøre, men jeg plumper uti det: Slik du har fremstilt hunden i denne tråden og fortalt om familie og barn etc så ville jeg ikke beholdt hunden i det hele tatt og ville heller ikke ha byttet til meg en kullsøsken av den.

Jeg er helt enig med deg. Denne hunden hadde jeg tatt med rett til veterinæren og gitt en sprøyte, da jeg mener at slike hunder har det best i hundehimmelen, både for andres sikkerhet og for sin egen del, for han kan umulig ha det godt med seg selv.

Men hvis TS ønsker å la ham leve, så bør han holdes vekk fra husets barn og besøkende, og kun omgås matmor fram til han bytter hjem. Han er en tikkende bombe, og han bør behandles som en.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og han blir behandlet som en. Vi har grind til stuen så han er i et annet rom. Barna er ikke med han såklart. Det er 8 timer å kjøre for å bytte hund så derfor passer det best å bytte når vi skal den veien på ferie. Ellers hadde jeg villet bytte med engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Jeg er helt enig med deg. Denne hunden hadde jeg tatt med rett til veterinæren og gitt en sprøyte, da jeg mener at slike hunder har det best i hundehimmelen, både for andres sikkerhet og for sin egen del, for han kan umulig ha det godt med seg selv.

Men hvis TS ønsker å la ham leve, så bør han holdes vekk fra husets barn og besøkende, og kun omgås matmor fram til han bytter hjem. Han er en tikkende bombe, og han bør behandles som en.

Vanvittig konklusjon uten å ha gitt hundedyret en sjangs til engang å se hvordan det vil oppføre seg med andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg. Denne hunden hadde jeg tatt med rett til veterinæren og gitt en sprøyte, da jeg mener at slike hunder har det best i hundehimmelen, både for andres sikkerhet og for sin egen del, for han kan umulig ha det godt med seg selv.

Men hvis TS ønsker å la ham leve, så bør han holdes vekk fra husets barn og besøkende, og kun omgås matmor fram til han bytter hjem. Han er en tikkende bombe, og han bør behandles som en.

jiikes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jacks har flyttet og har allerede komt seg i oppførsel. De trener mye med han med maten og der og ser det bedre ut. Han er en skikkelig god hund sier hun. Så jeg er veldig glad for det. Jeg kunne aldri ha hjulpet han siden jeg ikke stolte på han lengre og var litt redd han. Men nå er han hos noen som ikke er redd han i det heletatt og er utrolig flinke.

Den "nye" hunden har flyttet inn hos oss og hun er bare helt herlig. Ingen tegn til ressursforsvar og er snill som dagen er lang. Veldig rolig og lydig :)

  • Like 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å høre! Både at dere har fått en hund som dere trives med og stoler på, og at Jacks ser ut til å være på "bedringens vei" :) Det er merkelig hvordan miljøskifte kan gjøre underverker for hunder med problemer. Selvsagt ikke alltid eller uten at det tas tak i problemene (og det tar gjerne noen uker før man ser hvordan hunden egentlig er), men det er overraskende hvordan gamle vaner forsvinner når de tingene rundt som trigget hunden forsvinner.

Kos dere med nye hunden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres nesten ut som en lykkelig ending, så langt. Vi får håpe bedringen fortsetter og at treningen han får gjør at han aldri kommer på ideen og bite noen igjen pga han vil forsvare noe han anser som "sitt"! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • At man ikke bør skaffe seg valp når man er student er en påstand helt uten hold, etter min mening. Det kommer helt an på hvert enkelt tilfelle. Det virker på meg som at dere har tatt alle de viktige faktorene i betraktning, og håper dere velger å gå for det, uavhengig av hva andre skulle ha og si om den saken!
    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...