Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Hva slags lommebelter/-vester bruker dere på tur og trening om sommeren når det er for varmt til jakke? Og hvor er de kjøpt?

:flowers:

Gjør som @, pakk karbonaden i BHen! :lol:

Jeg har en sponset treningsvest fra Vikingdog(?) som vi bruker bare til trening, alt for varm å ha på tur da den er i tett stoff. Til tur så har jeg en slik treningslomme (merkeløs, kjøpt på Krizoo) med stiv lukkemekanisme som man kan festes på beltet, enkelt å feste på magebelte, sykkel, line, eller i et tynt belte rundt livet. Har jeg med leke tar jeg alltid en som kan festes i noe jeg har på meg, gjerne i beltet :)

• Like 3
Skrevet

Jeg bruker denne. Mest til turbruk bare for å få med meg nøkler, poser og evt mobil. Lommen er ikke så stor, men flaskebeholderen kan brukes til feks mobil eller godbiter :) Liten og lett. http://www.xxl.no/trening-helse/skadepleie-og-helse/drikkebelter/nathan-nathan-triangle-nathan-blue/p/1091657_3_style

Edit: Finnes jo slike treningsbelter. Store lommer bare uten hele vesten. Festes rundt livet som et belte bare.

Skrevet

Jeg har kjøpt meg et sett med treningslommer fra Helsitar, og de er helt geniale. :D

Jeg bruker dem både til tur og trening, og der er helt fantastisk å ikke svette ihjel i en svart, varm vest når det er varmt.

Det ser litt harry ut, men komfor framfor looks når jeg trener hund. Har knapt bruks treningsvesten denne sommeren, mye lettere å bare slenge på seg treningslommene!

Lommene er stor og fine, og det er som å ha en treningsvest, bare uten vesten. :)

Skrevet

Jeg bruker denne, og er utrolig fornøyd! Skikkelig deilig sommervest, lett i stoffet, store gode lommer foran, snøring i livet, stor lomme til leker + bånd bak samt to store brystlommer og en god del ringer.

Tidligere har jeg brukt Hurrta sin treningsvest, men den ble litt for klumpete for meg. På vinteren eller dager det regner er den derimot gull! Tykt stoff, solide ringer med fester + mange store lommer.

:)

Skrevet

Vel, denne passer seg ikke til hundetrening kanskje. Men bruker denne til mobil, nøkler o.l på tur nå hvor det er så varmt, og ellers når jeg ikke gidder jakke og kun har på tights :) ifitness belte, jeg har mini. Kjempe fornøyd kjøpt her http://www.lopeskjort.no/categories/lopebelter (min- http://www.lopeskjort.no/products/lopebelte-singel-svartrosa-mini)

Skrevet

Jeg har brukt den treningsgodbitbagen fra Karen Pryor. Den er helt super! Nå går jeg sjelden tur uten turbelte fra Baggen, og der har jeg den minste taska fra dem tredd innpå, så der har jeg plass til både nøkler, bæsjeposer, godis og får tredd ei vannflaske oppi også. :)

Skrevet

På ebay har de mange vesker som man kan ha rundt hoften.

Jeg elsker disse siden de henger fin på hoften og man slipper å ha på seg vester, selvom vestene ikke har armer så syntes jeg de kan bli varm, jeg går mest med singletter på sommeren fordi jeg blir så fort varm (begynner å bli gammel?? :shocked::| )

Har flere av disse veskene men liker denne best da den har mange lommer, man får plass til utrolig mye, også har den to litt mindre lommer på siden som jeg pleier å ha nøkler og bankkort i, også er den billig og gratis frakt :icon_clapping::thumbsup:

_12_zps0b112a69.jpg

Den er mørkere enn på bildet, er helt sort :)

Skrevet

Jeg har en treningsvest, men har ikke fått summet meg til og kjøpe et treningsbelte for varme dager. Så som nødløsning knytter jeg turjakken min rundt livet og har godbiter i lommen der når det er for varmt for vesten. :P

Skrevet

Men barna av 80-tallet tar den, helt uten å kunne forklare. Det er bare en ikke-greie. Ikke ha rompetaske. Ikke. :lol:

Skrevet

Ohmygod. Rompetaske. Uaktuelt! Av min nittitallsgarderobe bestående av sykkelshorts, aerobic-sokker, rompetaske, oversized t-skjorte og Converse-sko er det kun sistnevnte (og til en viss grad slitt, stor t-skjorte til maling, hagearbeid, soving eller lignende) som berører min kropp igjen.

Jeg har brukt min Hurtta-vest i sommer, de dagene jeg ikke har hatt shorts med lommer, den er litt varm, men det er bedre enn jakke :P

U01H01000HOV-2.jpg

Skrevet

Jeg bruker faktisk rumpetaske, men den satt langt inne og er utelukkende for turbruk!

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 1
Skrevet

Haha.. for en morsom vending :jump: Jeg har blitt så gammel at jeg gir blaffen i 80-tallsbrølere :D Vil jeg bruke rompetaske så bruker jeg det altså! Men, jeg tror jeg synes de lommebeltene og vest-aktige veskene er bedre (og litt mindre 80-talls) :cool: . Det jeg liker med de dummybeltene og -vestene som er vist i denne tråden, er at de har god plass og direkte tilgang uten at jeg må åpne noen glidelås. I rompetaskene så faller alt ut hvis glidelåsen er åpen, og hvis den er lukket så bruker jeg så lang tid på å få tak i ballen/godbitene.

Baggen-belte har jeg, men det blir jo som en gedigen og upraktisk rompetaske.. kjekk til spor da!

Dere som er opptatt av appearence .. her har dere noen flotte:

c37f2583a7e5f7b78d7ce38e521d2670.jpg

Og en litt mindre prangende:

ed6a2a17c2d177f1acf42a02315bd69b.jpg

Skrevet

Jeg har denne fra utilitywear

il_570xN.135932162.jpg

Det fine er at det i bunn og grunn bare er ei lomme som man tar på. Det dumme er at det ikke egentlig er plass til vannflaske..

Guest Klematis
Skrevet

Jeg har 2 rumpetasker, en med plass til flaske, og en uten. Jeg går lite tur i siviliserte strøk, så det er ikke så farlig.

Jeg synes begge to er i veien, så jeg unngår å bruke dem mest mulig.

Har også en gobitbag jeg fester i en av hempene på buksa.

Skrevet

@Renate A, hjelper ikke om det er Carrie Bradshaw eller du som går med det, rompetaske er litt vanskelig å forholde seg til som barn av 80-tallet, altså. :D

Er selv barn av 80-tallet, og husker veldig godt den trenden, man akkurat når jeg er ute med hunden så dropper jeg å ta meg ut og gjør det mest mulig praktisk for meg :P

Den jeg linket til er faktisk ikke ille rompetaske som mange andre kan være, flere hundefolk som har kjøpt den etter at de har sett den på meg, veldig praktisk med mye lommer.

Skrevet

OMG, nå får dere gi dere litt! :D Det med rompetaska var en spøk, ikke et utbrudd fra en fashionista, da! :P

JEG har ikke noe problemer med å gå med det og jeg har blitt såpass "oppi åra" at jeg driter i hvordan folk ser på meg når jeg er ute med hunden, ler de av vesken min (har aldri opplevd, noen har stoppet med og spurt hvor den kommer fra) så er det dems problem at de sitter igjen med traumer fra 80-tallet, jeg tenker heller praktisk ;)

Skrevet

Jeg har brukt rompetaske før jeg og kunne nok gjort det nå også. Bryr meg ikke om hva folk på gata synes om det. Synes folk det er teit, så får de bare synes det..... Desverre ble min rompetaske ødelagt og jeg har ikke fått tak i ny. Litt dumt egentlig, for den var veldig praktisk :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har noen til å passe inni,men ikke noe fast. Jeg jobber skift, og hunden har noen å være med når jeg jobber natt. Han har også noen å være med litt på kvelden når jeg jobber ettermiddag. Det er de dagene jeg jobber dag som er problemet. Det er ikke sånn at jeg ikke har tenkt på at det er ansvar med hund. Men jo, jeg trodde han var klar for å være alene nå.. Oppdretter sa valpene klarte det greit etter ca 12 uker...med trening så klart. Mulig jeg ikke har trent godt nok..har jo aldri dratt lenge fra han. 
    • Takk for et veldig fint og beroligende svar. Det betyr mye å høre det fra noen som har litt erfaring med hvordan oppdrettere tenker. Diva er akkurat sånn du beskriver en trygg voksenhund. Vi har aldri hatt problemer med henne ingen utagering, ingen aggresjon, ingen ressursforsvar eller noe som helst i den retningen. Hun er en hund som alltid har vært stabil rundt både folk og andre hunder, og hun har vokst opp med små hunder rundt seg helt siden hun var valp selv. Hun er typen som går mellom hvis to hunder bråker, men uten å lage noe drama ut av det. Bare rolig og tydelig. I tillegg er hun vant til et veldig rolig og forutsigbart hjemmemiljø, siden det alltid er noen hjemme på grunn av hjemmekontor. Hun får masse nærhet, rutiner og trygghet, og det smitter veldig over på hvordan hun oppfører seg. Det er nok mest meg som syns det er litt skummelt å bli dømt før folk faktisk har møtt henne. Jeg vet jo at hun er en fantastisk hund, men man hører så mye forskjellig, og jeg vil ikke at noen skal misforstå situasjonen. Jeg kommer til å fortelle oppdretteren om Diva når vi vet at sjansen er større for at vi faktisk får valpen, så det ikke blir unødvendig stress eller misforståelser. Men det du skriver roer meg veldig. Det er godt å høre at en trygg voksenhund som Diva faktisk kan være et pluss, og ikke noe negativt.
    • Det du beskriver er dessverre ganske vanlig hos valper i den alderen, og det betyr ikke at du har gjort noe feil. Noen valper takler alenetrening helt fint, mens andre trenger mye lengre tid enn det «boka» legger opp til. Det viktigste nå er å unngå at han får panikk hver gang du går, for det kan gjøre treningen tyngre for dere begge. Når en valp hyler sammenhengende i 30 minutter, så er det et tegn på at han ikke er klar for det nivået av alenetid ennå. Det handler ikke om stahet, men om at han blir oppriktig stresset. Da er det lurt å gå noen steg tilbake i treningen og gjøre det lettere for ham. Noen ting som ofte hjelper: •     Start helt på nytt med bittesmå steg, og hold deg på det nivået han faktisk mestrer. Det kan være 5 sekunder, 10 sekunder, 30 sekunder – det er helt greit. Det viktigste er at han opplever at du alltid kommer tilbake før han får panikk. •     Unngå bur akkurat nå, siden du allerede ser at det gjør ham mer stresset. Det er ikke alle valper som finner ro der. •     Gi ham et mindre område, men ikke bur. Et valperom, grind eller et avgrenset område kan gjøre det lettere for ham å finne ro. •     Tren på ro før du går. Mange valper blir mer stresset hvis det skjer mye aktivitet rett før du forlater leiligheten. •     Gå ut og inn mange ganger uten at det betyr noe. Ta på sko, gå ut, kom inn igjen. Gjenta til det blir kjedelig for ham. •     Bruk lyder som gjør at han ikke føler seg helt alene. Radio, hvit støy eller en vifte kan hjelpe noen valper. Når det gjelder jobbsituasjonen: Det er helt forståelig at du må på jobb, men valper på 15 uker klarer som regel ikke å være alene i lange perioder uten at det går utover tryggheten deres. Hvis det finnes noen muligheter for midlertidig hjelp nabo, familie, hundepasser et par timer, eller en venn som kan stikke innom, så kan det gjøre en enorm forskjell mens dere trener. Du gjør så godt du kan, og det er tydelig at du prøver å gjøre dette riktig. Det viktigste nå er å ta det i hans tempo og unngå at han får panikkopplevelser som setter dere tilbake. Det blir bedre, men noen valper trenger litt mer tid og litt mer støtte i starten. eller så vil du oppleve med at du vil få en hund som er stresset og kan bli `farlig` når han blir stor. om du har skaffet deg valp og ikke viste at valpen ikke kan være alene, så kanskje tenke på å sette den bort til noen som kan ta seg av den til den har blitt større. veit mange kan få det til og funke. men fleste hunder som vokser opp med å være alenen så mange timer av dagen sliter ofte med stress og sånnt ting.  det er ikke enkelt men noen ganger må man tenke på dyre og ikke seg selv, så kan være lurt å kanskje finne noen. se eter barnevakt eller hundebarnehage. for å sette en liten valp så lenge alene er ikke bra for han. jeg håper du finner ut av det og at han slipper unna å bli en nærvøs hund som voksen. ikke ment vondt eller sårende 
    • Det er jo nettopp det jeg sier, at de færreste har mulighet til å være hjemme fra jobb i 6 mnd. Hvis du leser litt rundt på forumet her vil du se ulike løsninger. Noen har med hunden i bil og lufter i pausene. Såklart uaktuelt i denne kulden. Noen har venner, naboer eller familie som passer halv dag eller stikker innom og lufter. Noen har hjemmekontor eller kan ta med hund på jobb. Når man er flere i familien har man kanskje mulighet for å tilpasse slik at noen starter sent på jobb, andre tidlig, og/eller har barn som kommer hjem fra skolen og lufter hund. Det er mange løsninger. Men det er ikke naturlig å forvente at den 4 mnd gammel valp skal kunne være alene hjemme en hel arbeidsdag. Om du ikke har mulighet for å tilrettelegge dette er det stor fare for at hunden utvikler separasjonsangst og ikke kan være alene i det hele tatt. Det er 20 år siden jeg fikk min første  hund, jeg har vært aktiv i hundesport og ulike hundemiljøer, og alle som har skaffet seg valp har planer og løsninger for dette. Som du også vil finne på forumet her vil alle som spør bli anbefalt å ha en plan og ikke forvente at en valp kan være alene hjemme en hel arbeidsdag.  Og så kan du jo se på finn.no hvor mange unghunder som omplasseres fordi de ikke "får tiden til å gå opp". Det er mange av disse "normale menneskene" som ikke har hatt en god plan for alenetreningen når de har skaffet seg hund.
    • Ja, jeg går gode turer først, og aktiviserer han. Gir han kong eller tyggebein når jeg går. Prøvd å lage en god rutine hjemme.  Men at du sier jeg skal levere hunden tilbake fordi jeg må på jobb, det blir for dumt! Han er 4 mndr, og ytterst få mennesker har mulighet til å være så lenge hjemme.  Rart så mange bikkjer klarer seg greit i hverdagen egentlig,  mtp at alle må være hjemme minimum 6 mndr(noe ganske få har vært..)  Og ikke alle har mulighet for å dra hjem fra jobb i lunsjen, eller ha bikkja med på jobb.. Hvor er dere normale mennesker med hund henn? Er dere ikke på forumer kanskje? Er dere jeg gjerne ville hørt fra..
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...