Gå til innhold
Hundesonen.no

Lars Monsen tror på klarsynte


Gjest
 Share

Recommended Posts

At noe ikke er bevist betyr ikke at det ikke stemmer, det betyr bare at det ikke er bevist enda...

Jeg synes det er mye arrogante påstander og utsagn i denne tråden. Ja, selvfølgelig finnes det svindlere, men det betyr ikke at alle er det. Jeg er selv opplest og vedtatt skeptiker, og er det i aller høyeste grad fremdeles. Likevel har jeg fått hjelp av healer og vært samboer med et spøkelse. Jeg har også møtt mennesker som mener de har røntgensyn og ledd så jeg trillet, men er da likevel i stand til å se at jeg kan ikke uttale meg så bastant om at ingen har litt ekstra evner selv om jeg er overbevist om at de fleste som påstår de har dem ikke har det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 240
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Enig med @Khela - Monsen har alltid vært åpen om at han tror på mer enn det som er mellom himmel og jord, for å bruke en klisjé. Så det er rett og slett feil at han har snudd 180 grader, @Kangerlussua

Men finnes det egentlig hunder? Sånn egentlig? For det finnes jo ikke hester?

Kanger - jeg kritiserer deg (og andre - dette var ikke bare rettet mot deg) ikke for hva du tror på, men for at du/dere/de latterliggjør andre for hva de tror på. Du ser ikke at det er en ørliten fors

Guest Kåre Lise

Så bra. Da kan han jo bare stikke ned til Larvik å finne gutten de leter etter. Jeg spanderer tog-billetten. Siden du har så gode kontakter fikser du resten?

Bare for å oppdatere meg selv for de som ikke følger med på nyheter. Gutten på 17 fra Larvik ble funnet død i hjulbrønnen på flyet i Amster uten hjelp fra klarsynte. Folk eier tydeligvis ikke skam når de sitter her og sier han kunne vært i live med hjelp av kvakksalvere og sjarlataner. For det er faktisk det dere sier, dessverre så er det ikke sånn verden fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Bare for å oppdatere meg selv for de som ikke følger med på nyheter. Gutten på 17 fra Larvik ble funnet død i hjulbrønnen på flyet i Amster uten hjelp fra klarsynte. Folk eier tydeligvis ikke skam når de sitter her og sier han kunne vært i live med hjelp av kvakksalvere og sjarlataner. For det er faktisk det dere sier, dessverre så er det ikke sånn verden fungerer.

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å oppdatere meg selv for de som ikke følger med på nyheter. Gutten på 17 fra Larvik ble funnet død i hjulbrønnen på flyet i Amster uten hjelp fra klarsynte. Folk eier tydeligvis ikke skam når de sitter her og sier han kunne vært i live med hjelp av kvakksalvere og sjarlataner. For det er faktisk det dere sier, dessverre så er det ikke sånn verden fungerer.

Det der var en rimelig alvorlig anklage! Kan du quote de som sier dette?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Var det noe du lurte på?

Jepp. Jeg ser ikke sammenhengen mellom forsvinningen i Skogbygda og hvordan den ettersøkte ble funnet der og gutten som forsvant i Larvik og som ble funnet død i Nederland. Er det noen i dennne tråden som har skrevet noe om det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Jeg er jo så gørrkjedelig at jeg tror på null nada niks av det som ikke kan bevises med vitenskap. :P Jeg har det bare ikke i meg, klarer rett og slett ikke å få meg selv til å tro på "det man ikke kan se", so to speak.

Jeg har sterke meninger rundt temaet, men har ingen interesse av å snakke høylytt om det - med mindre noen prøver å konvertere meg. ;)

Ler. At du ikke tror på annet enn det som kan bevises med vitenskap skal jeg ikke ha noen meninger om bortsett fra at du må ha et kjedelig liv sånn sett :)

Jeg er vokst opp i et lite fordums fiskevær på Nordlandskysten og tror det finns saker og ting som man pr idag ikke kan forklare. Men for all del - jeg er en enkel sjel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Det der var en rimelig alvorlig anklage! Kan du quote de som sier dette?

8 sider tråd hvor de fleste forherliger klarsyntes evner til å finne forsvunnede. Det blir litt mye og meningsløst å begynne sitere halve tråden og vel så det. Anbefaler deg å heller lese den.

Jepp. Jeg ser ikke sammenhengen mellom forsvinningen i Skogbygda og hvordan den ettersøkte ble funnet der og gutten som forsvant i Larvik og som ble funnet død i Nederland. Er det noen i dennne tråden som har skrevet noe om det siste?

Skal vi se, forsvunnet og forsvunnet, selvutnevnte klarsynte som mener å finne forsvunnede.. Ring a bell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Så - enten så finner de alle som er forsvunnet, ellers så er det bare juks og fanteri? :lol:

Eller forutsetningen er myr, steinur, rot og bekk. Det er vel for mye elektromagnetisk stråling fra flyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Skal vi se, forsvunnet og forsvunnet, selvutnevnte klarsynte som mener å finne forsvunnede.. Ring a bell?

Nei det ringer ingen klokker sånn umiddelbart. Det er referert til en sak hvor en s k klarsynt beviselig har påvist en forulykket etter flere mislykkete søk fra familie, grendefolk, politi og redningshunder.

Jeg ser ingen som helst sammenheng med denne saken og forsvinningen i Larvik hvor en savnet ble funnet på en flyplass i Nederland. Såvidt jeg har fulgt med i media har politiet ikke klarlagt ungdommens bevegelser fra han sist ble sett og til han ble funnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Nei det ringer ingen klokker sånn umiddelbart. Det er referert til en sak hvor en s k klarsynt beviselig har påvist en forulykket etter flere mislykkete søk fra familie, grendefolk, politi og redningshunder.

Jeg ser ingen som helst sammenheng med denne saken og forsvinningen i Larvik hvor en savnet ble funnet på en flyplass i Nederland. Såvidt jeg har fulgt med i media har politiet ikke klarlagt ungdommens bevegelser fra han sist ble sett og til han ble funnet.

Første avsnitt: Beviselig er vel i hovedsak den selvutnevnte selv sine påstander og media. Ikke akkurat håndfaste bevis for at han har gjort noe annet enn å sno seg i andres forarbeid.

Andre avsnitt: Nei og det er vel kanskje akkurat derfor, lite grunnlag å anta at han skal ha gjemt seg i et fly på Torp når det siste de vet er at han var på skolen i Larvik dagen i forveien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi hello, vi forherliger klarsyntes evner? Vi leser tydeligvis forskjellige tråder her.. De aller fleste som har motsagt deg her har vel bare sagt at man ikke bør være for bastant, og at det ikke gjør noen en pøkk for noen at Lars Monsen tror på sånt.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Første avsnitt: Beviselig er vel i hovedsak den selvutnevnte selv sine påstander og media. Ikke akkurat håndfaste bevis for at han har gjort noe annet enn å sno seg i andres forarbeid.

Andre avsnitt: Nei og det er vel kanskje akkurat derfor, lite grunnlag å anta at han skal ha gjemt seg i et fly på Torp når det siste de vet er at han var på skolen i Larvik dagen i forveien?

Tja, jeg vet ikke hvilket forarbeid han kunne ha snodd seg på annet enn det som framkom i media. Kanskje du konkret kan belyse det siden du åpenbart sitter inne med mer informasjon enn det som media har opplyst?

Jeg forstår ikke hva du mener m h t Larvik saken. Hvilken sammenheng har s k klarsynte med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i tiden trodde man at jorda var flat. Så beviste noen at den ikke var det.

Bare en liten rettelse, man visste at jorden var rund helt siden oldtiden. Derimot trodde man lenge at jorden var universets sentrum, og at solen gikk rundt jorden. Det var dette Kopernikus og andre motbeviste, og risikerte å bli brent på bålet for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten rettelse, man visste at jorden var rund helt siden oldtiden. Derimot trodde man lenge at jorden var universets sentrum, og at solen gikk rundt jorden. Det var dette Kopernikus og andre motbeviste, og risikerte å bli brent på bålet for.

Jaja, point still stands :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler. At du ikke tror på annet enn det som kan bevises med vitenskap skal jeg ikke ha noen meninger om bortsett fra at du må ha et kjedelig liv sånn sett :)

Jeg syns den der var litt frekk. Du vet jo ingenting om meg, hva jeg finner spennende og hva jeg deretter fyller dagen min med, så hvordan kan du si jeg har ett kjedelig liv og til og med ler av det?

Jeg er forsåvidt glad for at jeg finner verden såpass spennende og stimulerende at jeg ikke trenger å finne opp fanterier...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jaja, point still stands :D

Egentlig ikke. Dette argumentet har blitt tatt opp før i tråden.

Ja, verden går videre og vi får ny viten og kunnskap - gjennom vitenskapen. Det er likevel ikke noe argument for at noe som helst alternativt stemmer. Det eneste argumentet som kan gjøre det er, nettopp, forskning.

Det er jo ikke slik at når vitenskapen tar feil, så er det et argument for at "anything goes".

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk 4

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så - enten så finner de alle som er forsvunnet, ellers så er det bare juks og fanteri? :lol:

Hvorfor fant han bare en som info var åpent tilgjengelig om og som de fleste med sans for logikk og rasjonell tankegang også kunne sagt? Hvorfor gjør ikke disse klarsynte OVERASSKENDE funn, som f.eks gutten som ble funnet på KLM-flyets landingsstell? Eller MH370? Eller nåla i høystakken? Å finne ei nål i syskrinet er ikke et bevis på overnaturlige evner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Jeg syns den der var litt frekk. Du vet jo ingenting om meg, hva jeg finner spennende og hva jeg deretter fyller dagen min med, så hvordan kan du si jeg har ett kjedelig liv og til og med ler av det?

Jeg er forsåvidt glad for at jeg finner verden såpass spennende og stimulerende at jeg ikke trenger å finne opp fanterier...

Beklager. Det var ikke meningen å støte deg. Min mening er likevel at om man ikke skal kunne mene noe om annet enn det som kan håndfast bevises via vitenskap er man lite nysgjerrig. Vitenskapen er jo selv undersøkende og åpen for ulike ulike "fenomener". Uten vitenskapelig nysgjerrighet ville vel "verden" blitt rimelig statisk? Mange "fenomen" ville høyst sansynlig blitt avfeid som overtro og tull og tøy dersom folk bare skulle forholde seg til det som til enhver tid ble klassifisert som vitenskapelige sannheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Hvorfor fant han bare en som info var åpent tilgjengelig om og som de fleste med sans for logikk og rasjonell tankegang også kunne sagt?

Tja. Hvilken info var åpen og tilgjengelig annet enn det som sto i avisene. Selv bor jeg ca 3 - 3 km i luftlinje fra Skogbygda og kjører forbi der et par ganger i måneden. Hvorfor var det ikke like åpenbart for grendefolket, politi og søksfolkene som deltok for vi må vel anta at de også hadde en viss logisk og rasjonell tankegang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Tja. Hvilken info var åpen og tilgjengelig annet enn det som sto i avisene. Selv bor jeg ca 3 - 3 km i luftlinje fra Skogbygda og kjører forbi der et par ganger i måneden. Hvorfor var det ikke like åpenbart for grendefolket, politi og søksfolkene som deltok for vi må vel anta at de også hadde en viss logisk og rasjonell tankegang?

Husker ikke jeg helt feil har du vært aktiv med lavinehund / NRH? Da burde du jo vite godt at involverte får en helt annen kjennskap til detaljene i søket enn hva media skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...