Gå til innhold
Hundesonen.no

Lars Monsen tror på klarsynte


Gjest
 Share

Recommended Posts

"Jeg har aldri sett Jesus" - Jesus finnes derfor ikke.

Altså, nei jeg påstår ikke at klarsynte er noe å tro på, men jeg syns det er kvalmt å HÅNE en person fordi han innehar den troen.

Du er forøvrig flink til å hoppe over direktestilte spørsmål, Joachim.

Som @Pringlen sier, synes du at han fortsatt villedet noen om han fortalte om at han følte en ånds nærvær (Gud, Allah, osv om du vil) og at han tror på sånt? Eller er det bare villedning så lenge det gjelder klarsynte?

[...]

Og hvorfor kan ikke han tro at en klarsynt hjalp søksmannskap? Hva gjør det OSS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 240
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Enig med @Khela - Monsen har alltid vært åpen om at han tror på mer enn det som er mellom himmel og jord, for å bruke en klisjé. Så det er rett og slett feil at han har snudd 180 grader, @Kangerlussua

Men finnes det egentlig hunder? Sånn egentlig? For det finnes jo ikke hester?

Kanger - jeg kritiserer deg (og andre - dette var ikke bare rettet mot deg) ikke for hva du tror på, men for at du/dere/de latterliggjør andre for hva de tror på. Du ser ikke at det er en ørliten fors

Poenget her er vel strengt tatt ikke at man ikke får lov til å tro på at overnaturlige evner finnes, men at i mange slike tilfeller som med funnet av denne døde personen så er man typisk alt for kjapp til å tro og mene at det er klarsynthet som løste saken. Man stiller ikke noen kontrollspørsmål eller underøker litt rundt fakta i saken før man konkluderer med at jo, her er det klarsynthet som har løst gåten. Av det jeg har lest så viser det seg jo at den klarsynte i dette tilfellet har hatt full tilgang til kart og detaljert info om hvilke områder som var gjennomsøkt fra før. Kombinert med at politi og letemannskap allerede regnet det som rimelig sikkert at den savnede måtte befinne seg et sted mellom hytta og bilen så var det ikke så vanskelig for den klarsynte å gjette seg til et område som han mente den savnede befant seg i (og som man ennå ikke hadde søkt gjennom). Han traff forøvrig ikke helt, bare nesten. Og den klarsynte hadde også "sett" at den savnede lå i en myr. Jepp, 80% av området var myr så da skal du jo ha litt uflaks om du gjetter feil for å si det sånn.

Som sagt; tro gjerne på klarsyn og andre overnaturlige evner, men ikke "se" det der det er såpass opplagt at det like godt bare kan være flaks, tilfeldigheter eller metodisk søksarbeid i kombinasjon med logikk. Alle som kan lese kart og hadde samme info som den klarsynte ville klart å gjette seg til omtrent det samme leteområdet.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Som sagt; tro gjerne på klarsyn og andre overnaturlige evner, men ikke "se" det der det er såpass opplagt at det like godt bare kan være flaks, tilfeldigheter eller metodisk søksarbeid i kombinasjon med logikk. Alle som kan lese kart og hadde samme info som den klarsynte ville klart å gjette seg til omtrent det samme leteområdet.

Det skulle forundre meg om politi, søk- og redningsmannskaper på bakken og i lufta ikke hadde tilgang til og brukte kart og at det ikke ble foretatt metodiske søk både på bakken og fra lufta. Nå kan det for alt jeg vet hende at alle de ovenfor nevnte manglet logikk og evne til kartlesing. Hvilken informasjon om område og terreng mener du den klarsynte hadde som de lokalkjente, hundeførerer og søksapparatet ellers ikke var kjent med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vivere skrev: "Det skulle forundre meg om politi, søk- og redningsmannskaper på bakken og i lufta ikke hadde tilgang til og brukte kart og at det ikke ble foretatt metodiske søk både på bakken og fra lufta. Nå kan det for alt jeg vet hende at alle de ovenfor nevnte manglet logikk og evne til kartlesing. Hvilken informasjon om område og terreng mener du den klarsynte hadde som de lokalkjente, hundeførerer og søksapparatet ellers ikke var kjent med?"

Hm? Som jeg skrev så hadde de alle, klarsynte eller ikke, tilgang til samme kart og samme info om leteområdene? Vet ikke helt hva du spør om :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsaken til at letemannskapene ennå ikke hadde søkt i det/de områende som den klarsynte foreslo var at de måtte vente pga snømengdene, om jeg leste rett. Det er med andre ord sannsynlig at den savnede ville blitt funnet av letemannskaper til slutt, uten hjelp av klarsynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Årsaken til at letemannskapene ennå ikke hadde søkt i det/de områende som den klarsynte foreslo var at de måtte vente pga snømengdene, om jeg leste rett. Det er med andre ord sannsynlig at den savnede ville blitt funnet av letemannskaper til slutt, uten hjelp av klarsynt.

Snømengdene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle forundre meg om politi, søk- og redningsmannskaper på bakken og i lufta ikke hadde tilgang til og brukte kart og at det ikke ble foretatt metodiske søk både på bakken og fra lufta. Nå kan det for alt jeg vet hende at alle de ovenfor nevnte manglet logikk og evne til kartlesing. Hvilken informasjon om område og terreng mener du den klarsynte hadde som de lokalkjente, hundeførerer og søksapparatet ellers ikke var kjent med?

Hvis denne klarsynte er så talentfull, hvorfor kan han ikke hjelpe til å finne MH370? Eller hjelpe til med denne listen? http://www.missingkids.com/Search Eller hjelpe til med å finne de Nigerianske bortførte jentene? Nei, for selv med verdens framste fysikere så sliter man med å lokalisere f.eks MH370. Da kan selvsagt ikke klarsynte hjelpe til. Hadde det vært et mer definert område derimot..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Årsaken til at letemannskapene ennå ikke hadde søkt i det/de områende som den klarsynte foreslo var at de måtte vente pga snømengdene, om jeg leste rett. Det er med andre ord sannsynlig at den savnede ville blitt funnet av letemannskaper til slutt, uten hjelp av klarsynt.

Æh? Hvilken sak er det du refererer til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Årsaken til at letemannskapene ennå ikke hadde søkt i det/de områende som den klarsynte foreslo var at de måtte vente pga snømengdene, om jeg leste rett. Det er med andre ord sannsynlig at den savnede ville blitt funnet av letemannskaper til slutt, uten hjelp av klarsynt.

Det er greit at det er en time nord for sinsenkrysset her, men snøen hadde gått før 1. Mai i år altså...

Forøvrig hadde politiet søkt i det aktuelle området uten funn, så de er vel like dårlige til å søke som de er til å lese kart, tenker jeg.

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Det er greit at det er en time nord for sinsenkrysset her, men snøen hadde gått før 1. Mai i år altså...

Forøvrig hadde politiet søkt i det aktuelle området uten funn, så de er vel like dårlige til å søke som de er til å lese kart, tenker jeg.

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

Poenget er vel at søket var innstilt. Noe politiet er blitt kritisert for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Poenget er vel at søket var innstilt. Noe politiet er blitt kritisert for.

Poenget er vel heller at til tross for ukevis med søk fra lokalkjente, politi og redningshunder var det ikke noe som positivt indikerte at vedkommende hadde vært i dette konkrete søksområde på det tidspunktet den savnede forsvant. Selvfølgelig ville politiet som hadde ansvaret for søket bli kritisert for ikke å ha forsatt søket, men det handler vel mer om ressurser?

Det interessante - etter min mening - er at en person som er ukjent med terrenget, ukjent med den forsvundne og andre relevante forhold kunne påvise den saknede sammen med en hundefører og hans hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Poenget er vel heller at til tross for ukevis med søk fra lokalkjente, politi og redningshunder var det ikke noe som positivt indikerte at vedkommende hadde vært i dette konkrete søksområde på det tidspunktet den savnede forsvant. Selvfølgelig ville politiet som hadde ansvaret for søket bli kritisert for ikke å ha forsatt søket, men det handler vel mer om ressurser?

Det interessante - etter min mening - er at en person som er ukjent med terrenget, ukjent med den forsvundne og andre relevante forhold kunne påvise den saknede sammen med en hundefører og hans hund.

Halleluja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Halleluja.

Hva i all verden er det slags svar Joachim? Jeg har ikke noe spesielt forhold til klarsynte eller helbredere i sin alminnelighet men det finns jo eksempler på personer med evner utover det vanlige som oppnår resultater der skolemedisin eller annen vitenskap må gi tapt og som pr idag ikke kan forklares.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Hva i all verden er det slags svar Joachim? Jeg har ikke noe spesielt forhold til klarsynte eller helbredere i sin alminnelighet men det finns jo eksempler på personer med evner utover det vanlige som oppnår resultater der skolemedisin eller annen vitenskap må gi tapt og som pr idag ikke kan forklares.

Jeg er ikke helt fjern fra tanken på det uforklarlige. Men i dette tilfelle må jeg nok bare si beklager, jeg kjøper ikke dette.

Det du skriver over i siste avsnitt er jo bare ikke tilfelle. Han var kjent med alle relevante forhold i saken, han kom til dekket bord. Det samme nå med Dung-saken, leste akkurat om hvordan han er på befaring med politiet. Det er noe helt annet enn å bare se på ett bilde. Jeg ville nok heller valgt å kalle mannen for "privatetterforsker" mer enn klarsynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Jeg er ikke helt fjern fra tanken på det uforklarlige. Men i dette tilfelle må jeg nok bare si beklager, jeg kjøper ikke dette.

Det du skriver over i siste avsnitt er jo bare ikke tilfelle. Han var kjent med alle relevante forhold i saken, han kom til dekket bord. Det samme nå med Dung-saken, leste akkurat om hvordan han er på befaring med politiet. Det er noe helt annet enn å bare se på ett bilde. Jeg ville nok heller valgt å kalle mannen for "privatetterforsker" mer enn klarsynt.

Jeg liker dårlig å bli kalt for løgner, Joachim. Jeg har ingen meninger om denne saken bortsett fra at den forulykkede ble funnet etter anvisning fra en påstått selverklært klarsynt. Men det finns eksempler på mennesker som har oppnådd resultater der vitenskap har gitt opp. Som f eks avdøde Marcello Haugen og gjerne også "Snåsammannen" som begge har oppnådd resultater som vitenskapen pr idag ikke kan forklare. Det er for mange eksempler på slikt at de kan avfeies som humbug. En annen sak er at klarsynte og helbredere ikke nødvendigvis har samme evner. Mange ser sikkert muligheter til å tjene ekstra på folk i en fortvilt livssituasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som f eks avdøde Marcello Haugen og gjerne også "Snåsammannen" som begge har oppnådd resultater som vitenskapen pr idag ikke kan forklare.

Har de nå det? Er ikke det meste - om ikke alt - som klarsynte og healere gjør anekdoter? Har noen av disse blitt testet under vitenskapelige testkriterier og kommet med resultater som er markant høyere enn hva tilfeldigheter skulle tilsi, og som heller ikke kan forklares med placebo eller naturlig tilbakegang av sykdommer som noen ganger forekommer?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de nå det? Er ikke det meste - om ikke alt - som klarsynte og healere gjør anekdoter? Har noen av disse blitt testet under vitenskapelige testkriterier og kommet med resultater som er markant høyere enn hva tilfeldigheter skulle tilsi, og som heller ikke kan forklares med placebo eller naturlig tilbakegang av sykdommer som noen ganger forekommer?

Marcello Haugen døde i 1967.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Har de nå det? Er ikke det meste - om ikke alt - som klarsynte og healere gjør anekdoter? Har noen av disse blitt testet under vitenskapelige testkriterier og kommet med resultater som er markant høyere enn hva tilfeldigheter skulle tilsi, og som heller ikke kan forklares med placebo eller naturlig tilbakegang av sykdommer som noen ganger forekommer?

Tja, om det er anektoter skal jeg ikke ha noen mening om, men svjv er hendelsene rundt Marcello Haugen og endel andre "helbredere" dokumentert.

Jeg skal ikke mene noe som helst, men faktum er vel at mye av dagens medisin er sprunget ut av kunnskapen til s k "kloke koner" om virkningen av ulike urter og ekstrakter. I gamle dager ville slike sikkert blitt anklaget for hekseri og bålbrent på samme måte som helbredere som Haugen, "Snåsamannen" og klarsynte bålbrennes av enkelte deltakere i denne diskusjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, om det er anektoter skal jeg ikke ha noen mening om, men svjv er hendelsene rundt Marcello Haugen og endel andre "helbredere" dokumentert.

Jeg skal ikke mene noe som helst, men faktum er vel at mye av dagens medisin er sprunget ut av kunnskapen til s k "kloke koner" om virkningen av ulike urter og ekstrakter. I gamle dager ville slike sikkert blitt anklaget for hekseri og bålbrent på samme måte som Haugen og "Snåsamannen" bålbrennes av enkelte deltakere i denne diskusjonen :)

Men at man har funnet virkestoffer i tidligere brukte urter og så raffinert og konsentrert dette til moderne medisin, er jo ikke noe argument for at klarsynte/healere er reelt? Og at man brant noen på bålet fordi man anså dem som hekser er jo ikke det samme som å være skeptisk til anekdoter som går mot det vi kjenner til av hvordan fysikk fungerer?

På hvilken måte er det dokumentert? Hvis jeg har vondt i foten, går til en healer og så er god i foten igjen dagen etterpå, så er ikke det i seg selv mer enn en anekdote, selv om jeg skriver det ned eller det blir filmet eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjentar, hvis denne klarsynte er så utrolig - hvorfor hjelper han ikke til i saker hvor informasjonen er fraværende? Hvorfor avdekkes ikke hus ala det som ble funnet i USA med 3 jenter som ble holdt som sexslaver i flere år? Det finnes utvilsomt flere slike saker rundt om i verden. I farta skulle jeg gjerne likt å vite hvor frøken Earheart egentlig endte opp på sin ferd rundt verden og også hvor jeg la en tannkremtube jeg kjøpte for 1 mnd siden som jeg enda ikke har funnet. Den er et sted i huset, så det er bare 75kvm å søke gjennom :) en smal sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Har gått til healer og ymse kvakksalvere og sjarlataner selv. I beste fall en følelse av velvære i inntil 24 timer om en legger godviljen til. Dyr velvære når timen fort koster 1000,- spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har vondt i foten, går til en healer og så er god i foten igjen dagen etterpå, så er ikke det i seg selv mer enn en anekdote, selv om jeg skriver det ned eller det blir filmet eller annet.

Håper du har like store forhåpninger når du går til legen din med den vonde foten. Den skal være god i morgen!

Variant nr 2 (slik folk argumenterer når det er snakk om healer el.l.): Jeg har vondt, vil ikke si hvor for du er lege og skal finne det ut selv.

Nok OT herfra. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått til healer og ymse kvakksalvere og sjarlataner selv. I beste fall en følelse av velvære i inntil 24 timer om en legger godviljen til. Dyr velvære når timen fort koster 1000,- spør du meg.

Healere er ofte bedre enn leger på et område - tid og omsorg. Leger i det offentlige helsevesenet i dag har det ofte så travelt, man blir tatt inn, legen mumler litt mens han noterer på PCen, skriver ut noen piller og sender deg hjem igjen.

Healere, uansett om det de gjør i seg selv funker eller ikke, har ofte en behagelig setting og atmosfære. Myk benk, behagelig belysning, kanskje stearinlys, røkelse og avslappende musikk. Du blir sett og hørt. Hvis det er håndspåleggelse, så får du fysisk kontakt og omsorg - noe som kan bety mye for de som ikke har noen nær.

Disse tingene i seg selv kan gi en sterk følelse av velvære, som du er inne på, og gjør at man føler seg mye bedre der og da. Men hvis man lider av en reell sykdom, så vil den jo komme tilbake. (Og da er det ny time til 800 kroner to ganger i måneden fordi healing tar tid - de tjener gode penger på og være en omsorgsfull støttekontakt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...