Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mye søvn trenger du?


soelvd
 Share

Recommended Posts

Jeg trenger 7- 8 timer. Hvis jeg har god døgnrytme (står opp tidlig ) så fungerer jeg bedre på mindre søvn. Da er søvnkvaliteten bedre. Legger jeg meg sent, så trenger meg flere timer.

Jeg blir også fysisk dårlig av lite søvn.

Sent fra min C6603 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg lever på energidrikker og endorfiner, så søvn har ikke så mye å si lengere. Neida. Joda. Neida. Jeg våkner aldri av meg selv med mindre jeg må på do - og da kan jeg fint legge meg igjen etterpå

6-7 timer. Men jeg er B menneske, står jeg opp før 08 klarer jeg faktisk ikke være våken hele dagen ( med mindre jeg gjør noe hele dagen ). Så fort jeg setter meg i sofan da så sovner jeg. Står jeg

7-8 timer! Mer om jeg er dausliten, da kan jeg sove i evigheter:p kan klare meg med mye mindre enn 7 timer også, så lenge det ikke er for mer enn én natt!

Jeg våkner av meg selv 7-8 timer etter jeg legger meg, og sover som oftest som en stein! Litt irriterende om dyret er dårlig i magen, og når jeg våkner 0500 på en lørdag, fordi jeg var så trøtt å la meg tidlig på fredagen:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forøvrig slik at uansett om jeg la meg 21,22,24 eller 02 så er det å stå opp rundt 06 helt forferdelig (men jeg kommer meg alltid fort opp av senga når jeg skal noe), etter 09 går alt fint, slik som i natt la jeg meg 04 og stod opp 09 uten stress og har følt meg våken i hele dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger minimum 9 timers søvn. Jeg er omtrent aldri skikkelig uthvilt... Har vært b-menneske og trengt mye søvn siden jeg var barn. Klarer heller ikke sovne tidlig uansett hvor tidlig jeg står opp. Så dvs at jeg går konstant i underskudd på søvn når jeg går på skolen eller jobber. For sovner mellom 2 og 4...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fra 0-8 timer. Men normalt sover jeg vel 3-6 timer i døgnet :) Jeg har masse søvnissues da, så det går ikke å spørre meg egentlig :P Klarer ikke sove før jeg skal noe stressende/viktig, bruker alt fra 3-7 timer på å i det hele tatt sovne, står jeg opp kl 06 på morgenen, så sovner jeg fremdeles ikke før tidligst tolv, normalt ikke før 3-4 på natta igjen. Jah, kan generelt gå veldig lenge uten søvn og fungerer helt fint på et par timer søvn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer. Når jeg gikk på skole var det lett å stå opp, og jeg var skikkelig oppegående så lenge jeg la meg og sto opp ganske jevnt. La meg 23 og opp 7. Går fint med mindre timer, men blir ganske slapp (og kan finne på å sovne) om det skjer over lengre perioder. På den andre siden er det lengste jeg har sovet 16 timer, så det går fint begge veier. Kommer veldig ann på hva som skjer rundt meg, hvilket sted jeg er i livet og hvordan jeg har det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer er toppers, etter jeg jobber inn vane om å få det til å legge meg feks 23 og stå opp 7 så våkner jeg av meg selv ca 7 timer og 30 min etter jeg har sovnet, men om jeg har slitt meg ut kvelden før er de 30 min ekstra viktige :)

Sover jeg hos kjæresten trenger jeg mindre søvn, vi kan ligge i flere timer og småprate og le. Prate om kroppens finurligheter og måle tær :lol: Så når jeg har en koselig avslutning på kvelden så trenger jeg mindre søvn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å holde migrena i sjakk så burde jeg få minimum 10t. Mtp skole, jobb og fritid så sier det seg selv hvordan det gikk etter et par år, men det er på bedringens vei! Fungerer fint på 7t, men da er jeg død igjen i 18-tiden.

Er det noen som har opplevd å ha enkeltdager de har sovet ekstremt lenge?
To dager etter jeg gikk ut av tiende klasse sov jeg fra kl 1500 til 1800 dagen etterpå med en dopause, gikk å la meg igjen rundt 2300 og sov resten av natta. Dette har skjedd to ganger som jeg vet om, men når jeg sover så sover jeg veldig tungt - ringeklokke, telefon, bilalarmer, brann i nabohuset, hører ingen verdens ting :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å holde migrena i sjakk så burde jeg få minimum 10t. Mtp skole, jobb og fritid så sier det seg selv hvordan det gikk etter et par år, men det er på bedringens vei! Fungerer fint på 7t, men da er jeg død igjen i 18-tiden.

Er det noen som har opplevd å ha enkeltdager de har sovet ekstremt lenge?

To dager etter jeg gikk ut av tiende klasse sov jeg fra kl 1500 til 1800 dagen etterpå med en dopause, gikk å la meg igjen rundt 2300 og sov resten av natta. Dette har skjedd to ganger som jeg vet om, men når jeg sover så sover jeg veldig tungt - ringeklokke, telefon, bilalarmer, brann i nabohuset, hører ingen verdens ting :blink:

Det lengste jeg har sovet uten å ha vært syk var 13t, da jeg hadde svineinfluensaen sov jeg 29t kun avbrutt med tre eller fire doturer eller noe sånt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer veldig, ca 7-10 timer alt ettersom dagsform, allergimedisiner, pollen, hvor mye jeg har vært på jobb den siste uken.

Når jeg jobber klarer jeg meg vanligvis med ca 5 timer søvn, men går stort sett på en 9-10 timers smell etter 3-4 nattevakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for og fungere sånn ca normalt trenger jeg minst 10 timer om natten, og et par timer på ettermiddagen hvis jeg har vært i aktivitet på formiddagen.

i følge legen er det visst fordi jeg trenger litt d-vitaminer. bullshit, sier jeg. jada, gøy og være en utslitt, trøtt og frisk 24-åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

for og fungere sånn ca normalt trenger jeg minst 10 timer om natten, og et par timer på ettermiddagen hvis jeg har vært i aktivitet på formiddagen.

i følge legen er det visst fordi jeg trenger litt d-vitaminer. bullshit, sier jeg. jada, gøy og være en utslitt, trøtt og frisk 24-åring.

Da kan det hende at du trenger mye d vitaminer.

Min søvn ar rotet rundt men etter at vitamin og mineralt og mat er på plass har søvnen stortsett stabilisert seg på 6 - 8 timer. Er jeg ikke i form sver jeg glatt tolv timer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på dagsform, smerter, hvor mye jeg gjorde dagen før, allergi osv. Men aller mest den dustete chiarien jeg har :-P

Sover vel som regel 8-11 timer. F. Ex idag er jeg oppe etter 6,5 time og er helt ødelagt for øyeblikket. Det går men jeg kommer til å sakte knekke sammen mer og mer idag :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 8+ timer, litt mer om vinteren enn sommeren. Jeg fungerer godt på lite søvn om jeg må, i en begrenset periode, men merker det blir tyngre med alderen :P

Da jeg var 19-20 jobbet jeg veldig mye for å spare opp til backpacking, husker jeg hadde en mnd med nærmere 350t jobb. Da kunne jeg jobbe 12-14t, være ferdig på jobb i 5-6 tiden på morgenen, gå hjem og dusje og spise, og gå på jobb igjen i 8-tiden og jobbe 10t... Hadde jeg prøvd meg på det i dag hadde jeg antageligvis dødd :P

Ellers merker jeg veldig tydelig at jeg trenger mindre søvn, sover bedre og er mer uthvilt når jeg trener/er mye i aktivitet og spiser bra vs perioder med lite trening og dårligere kosthold.

Min far er forresten en sånn som trenger maks 6t, mens min mor trenger 9+. Har nok en del med søvnkvalitet å gjøre, min far sover som en stein gjennom alt, mens min mor sover dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...