Gå til innhold
Hundesonen.no

Fitbit tråden!

tm100021
 Share

Recommended Posts

Jeg foretrekker FitBit One, rett og slett fordi jeg synes armbåndene har for mye feilinfo når man gjør noe med armene. Ikke sånn til daglig, men om du strikker, klapper osv så får du masse ekstra skritt. Klipsen har jeg på bh-en eller i bukselomma. Har kvalitetssikret resultatene noen ganger, og det er stort sett ganske bra.

Det hørtes lurt ut! Jeg er jo sykepleier, og kan uansett ikke bruke Fitbit-armbånd på jobb, da det strider mot hygieneprinsippene, så har spekulert litt på om det fantes noe alternativ. :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 768
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

ååååh, jeg hadde vist plutselig bursdag litt tidlig sa gubben

1 dag med fitbit. Konklusjon: motiverende!!

Dobbelt så mye som målet mitt idag

Posted Images

Hvilken Fitbit bør jeg velge? Og hvor mye skal dere ha for en Mirai?

Ser de ligger på finn.no til rundt 350,- (var én til 300,-) og 400,- , så hvis du vil ha den kan du få den for 300,- + porto. Bare send meg PM hvis du (eller noen andre!) vil ha, skjønner hvis det kanskje er mer praktisk for deg med en klips-variant hvis du ikke kan ha armbånd på jobb. :)

Jeg har ikke noe dårlig erfaring med masse ekstra skritt for hverdagsaktivitet hvertfall, for eksempel når jeg var på jobb på Shell så fikk jeg ikke noe utslag av å stå rolig i kassen og kun bevege armene, vaske gulvet eller sånne ting. Hvis jeg evt fikk et par skritt var det i tilfelle så lite at jeg ikke merket noe stort utslag på totalen, og jeg kikket jo på den ganske ofte :whistle: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
  • 2 months later...

Søvn fungerer her. Vises mer korrekt nå som jeg har charge hr. Sjekk tidspunktene i app, når den sier du sovnet og når den sier du våknet

Har Charge HR selv. Ukesoversikta regnet mandag-mandag, og jeg begynte først å bruke den tirsdag, derfor er tallene litt feil :P

Appen sier et litt mer fornuftig 6t 30-ish min, og tidspunktene er riktig, så tror jeg trenger å begynne å sove mer gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måler ikke søvn, det årner seg greit stort sett. Men innså akkurat at jeg glemte å ha på igjen fitbiten etter lading da jeg gikk tur med Odin i dag. :(

Måler den ikke søvn automatisk? Min gjør det, får meg seg om man tar en lur på sofaen også faktisk, stort sett hvertfall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Jeg vurderer å kjøpe et sånt aktivitetsbånd for penger jeg fikk til jul. Ser at flere har litt ymse erfaringer med pulsmåleren på Charge HR, og da faller jo poenget med den litt bort kanskje? Så man kanskje like greit kan kjøpe Flex som er litt smalere enn både Charge og Charge HR? Eller hva tenker dere? Vil ha en løsning som jeg kan følge med litt på i løpet av dagen uten å måtte logge inn i app eller pc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt på samme sted som Ingvild. :) Eller jeg prøvde å hint til alle om atjrg ønsket meg, men det ble ikke sånn. Så da skal jeg invistere selv tenker jeg. :ahappy:

Hva er forskjellen på Charge og charge HR? Jeg vil også kunne følge med litt på skjermen. Og følge med min generelle aktivitet og ikke bare skritt. Og hvor selges disse til best pris? :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg kjøpte hadde ikke de ikke charge så kjøpte like greit HR, pulsmåleren er litt off, men den gir meg en pekepinn og syntes det er supert.

Liker også charge mye bedre enn flex'en min. Jeg har klokka, antall skritt, trappetrinn o.s.v istedenfor 5 prikker. Liker å kunne vite hvor mye klokka er uten å måtte ta opp mobilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...