Gå til innhold
Hundesonen.no

Fortell noe nytt om deg selv!


Aya
 Share

Recommended Posts

  • Svar 395
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

En gang var jeg på konsert i Storsalen i Studentersamfundet i Trondheim. Jeg hadde vel muligens drukket en halvliter eller to. Da bandet (et engelsk band som heter Blue aeroplane) tok pause klarte jeg

Når jeg forteller ting om meg selv på nett så pleier jeg alltid å ta testen: Kunne jeg ropt dette ut gjennom vinduet? Tipper arbeiderne som bygger hus rett over gata hadde ramla ned fra stillasene

Min oldemor gikk høygravid ut i skogen for å sanke sauer, og så kom hun hjem med både sauer og et nyfødt barn, som var min bestemor.

Posted Images

Guest Yellow

Samler seg veldig fort bakterier. Jeg har sliti MYE med UVI og fått innprentet hvor viktig det er å tisse når man må samt tisse seg helt ferdig. Holde seg litt gjør ikke noe, men over tid vil det lage god grobunn for ekle bakterier :P Pluss det over her :)

OT tips, har slitt veldig mye og ofte med det selv, men får det aldri lenger etter at jeg begynte med dette. Nemlig å både tisse og dusje underlivet etterpå kjapt i varmt vann -hver- gang etter sex.

Det har definitivt sammenheng hos meg hvertfall, og er blitt helt kvitt problemet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har delt hytte i amazonas i 3 uker med en tarantell som bodde på takbjelken, en padde som bodde i toalettet og x antall kakerlakker... Fisket også piraya vi stekte over åpen flamme til middag, og hakket en gifitg slange i to med machete.

Jeg blir fysisk dårlig av alt som har med neser og snørr å gjøre :P Først i voksen alder klarer jeg å være i nærheten av noen som snyter seg uten å bli reellt kvalm og lage grimaser. Om noen skulle finne på å snyte seg ved bordet eller i nærheten av meg mens jeg spiser, mister jeg totalt matlysten. Blir litt uggen nå, bare av å skrive dette. Ellers har jeg lite issues med kropp og kroppsvæsker, er bare akkurat neserelaterte ting :P Blir dårlig av neseblod og, men overhodet ikke annet blod. Har ingen neserelaterte traumer jeg vet om haha, så aner ikke hva det kommer av!

Jeg spyr så og si aldri, ikke engang når jeg er syk eller stikker fingrene i halsen. Veldig irriterende når man er skikkelig kvalm og faktisk har lyst til å spy for å få det overstått.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spyr så og si aldri, ikke engang når jeg er syk eller stikker fingrene i halsen. Veldig irriterende når man er skikkelig kvalm og faktisk har lyst til å spy for å få det overstått.

Sånn er jeg også. Har hatt spysyken en gang i hele mitt liv, da først som 24-åring :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er jeg også. Har hatt spysyken en gang i hele mitt liv, da først som 24-åring :P

Jeg har vært kraftig matforgiftet (innlagt på sykehus), da kom det...nok :P Men kan ha influensa/magesyke e.l og være skikkelig kvalm, men uten å spy. Irriterende! I tenårene prøvde jeg meg på å kaste opp maten, men ble helt failufe, klarte ikke spy en eneste gang uansett hvor mye jeg prøvde haha... Akkurat det var jo greit da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spyr så og si aldri, ikke engang når jeg er syk eller stikker fingrene i halsen. Veldig irriterende når man er skikkelig kvalm og faktisk har lyst til å spy for å få det overstått.

Samme her, har ikke sjans! Har spydd to ganger de siste 10 årene, men da har jeg vært så kvalm at jeg nesten besvimte først :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, heldige dere som ikke spyr. Jeg spyr hver gang jeg er forkjølet :( Brekker meg når jeg snyter meg og hoster til jeg spyr. Hver ***** gang..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg hoster og snyter meg til jeg brekker meg jeg og, av og til hadde det vært greit å faktisk få det til også :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT tips, har slitt veldig mye og ofte med det selv, men får det aldri lenger etter at jeg begynte med dette. Nemlig å både tisse og dusje underlivet etterpå kjapt i varmt vann -hver- gang etter sex.

Det har definitivt sammenheng hos meg hvertfall, og er blitt helt kvitt problemet. :)

Ja det fungerer for mange, men desverre ikke for meg. Har vært utredet flere ganger på sykehus men de finner absolutt ingen grunn til at det skal være sånn. Har det ca 3 ganger i mnd. Tar selvsakt alle forhåndsregler som den du nevnte, samt aldri kald på beina, drikke sur drikke, tar c vitaminer og tranebær. ja lista er lang men ingen ting gjør det bedre, bare forminsker det litt.

Har sterke antibiotika liggende som jeg bare tar en av når det kommer (i samråd med lege). Det har vist ingen ting å si om jeg tar en hel kur eller ikke for det kommer tilbake uansett.

Som en liten funfact på siden, iogmed at dette er tråden for slikt.

Jeg er ekstremt mye syk. Har allergier, astma og atopisk eksem. Har også psoriasis artritt som går på ledd og som eksem i hodebunn og andre steder på kroppen. Smittes av alt som går. Og de finner ingenting galt med mitt imunsystem :lol: Ja det er til å le av.

Jeg trodde en stund jeg var hypokonder, fordi jeg følte meg syk, hadde alltid vondt osv. Men neida, alle prøver jeg tar når jeg føler meg syk viser at jeg er det. Go life liksom!

Vil du forske @? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har delt hytte i amazonas i 3 uker med en tarantell som bodde på takbjelken, en padde som bodde i toalettet og x antall kakerlakker... Fisket også piraya vi stekte over åpen flamme til middag, og hakket en gifitg slange i to med machete.

Oi, nå ble jeg både redd og misunnelig på en gang :sweat: Haaater edderkopper og kakerlakker (og slanger), men damn, det hørtes badass ut! :D

Ja det fungerer for mange, men desverre ikke for meg. Har vært utredet flere ganger på sykehus men de finner absolutt ingen grunn til at det skal være sånn. Har det ca 3 ganger i mnd. Tar selvsakt alle forhåndsregler som den du nevnte, samt aldri kald på beina, drikke sur drikke, tar c vitaminer og tranebær. ja lista er lang men ingen ting gjør det bedre, bare forminsker det litt.

Samme her! Er så møkk lei :wacko: Er megasurt at jeg må reise til legen med for å få antibiotika også, selv om jeg vet godt hva som er galt. Er ikke så gøy med lang reisevei + ventetid når det herjer som verst :thumbsdown: Har spurt om å få ha antibiotika liggende, men er visst ikke aktuelt i det hele tatt? Begynner å lure på om det er stressrelatert også, for det har en tendens til å dukke opp rett før eksamen :pinch:

Trodde jeg hadde hørt forhåndsreglene utallige ganger, men den med kald på beina var ny! Prøver i alle fall å huske på å alltid drikke masse vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det fungerer for mange, men desverre ikke for meg. Har vært utredet flere ganger på sykehus men de finner absolutt ingen grunn til at det skal være sånn. Har det ca 3 ganger i mnd. Tar selvsakt alle forhåndsregler som den du nevnte, samt aldri kald på beina, drikke sur drikke, tar c vitaminer og tranebær. ja lista er lang men ingen ting gjør det bedre, bare forminsker det litt.

Har sterke antibiotika liggende som jeg bare tar en av når det kommer (i samråd med lege). Det har vist ingen ting å si om jeg tar en hel kur eller ikke for det kommer tilbake uansett.

Som en liten funfact på siden, iogmed at dette er tråden for slikt.

Jeg er ekstremt mye syk. Har allergier, astma og atopisk eksem. Har også psoriasis artritt som går på ledd og som eksem i hodebunn og andre steder på kroppen. Smittes av alt som går. Og de finner ingenting galt med mitt imunsystem :lol: Ja det er til å le av.

Jeg trodde en stund jeg var hypokonder, fordi jeg følte meg syk, hadde alltid vondt osv. Men neida, alle prøver jeg tar når jeg føler meg syk viser at jeg er det. Go life liksom!

Vil du forske @? :lol:

Jeg vet det forskes en del på akkurat dette (liten trøst for de som er plaget per i dag). Og sannsynligvis ER det noe galt med immunsystemet. Men det var det å finne ut hvilken cellulær reseptor, ionekanal eller enzym som er rammet…..og på hvilket gen det eventuelt sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, nå ble jeg både redd og misunnelig på en gang :sweat: Haaater edderkopper og kakerlakker (og slanger), men damn, det hørtes badass ut! :D

Man kommer fort over sånne "diller" når man er i jungelen haha! Det blir liksom bare en del av hverdagen, og man må bare akseptere at det er de som bor der og du som er inntrengeren :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en morsom tråd :ahappy:

- Jeg har et arr på 5 cm på låret, og ett på 3 cm på hånda, begge forårsaket av broren min med brødkniv. Ingen av dem var dog med vilje da.

- Jeg samlet på snegler da jeg var liten. Tok de med meg hjem, lagde en landsby til dem, og malte skallene deres med neglelakk slik at jeg skulle se forskjell, og gav dem navn. De døde alle sammen :icon_cry:

- Jeg blir superglad inni meg hver gang jeg kjøper meg en tekopp eller en pose med te. Jeg har fler tetyper enn jeg kan telle, og det siste halve året har jeg kanskje drukket så mange kopper te at jeg kan telle det på én hånd... :icon_redface: Nå har jeg gått over til å kjøpe garn istedenfor te, men satser på at tedrikkingen min snart tar seg opp til normale nivårer igjen.

- Da jeg var liten hadde jeg en kanin som het Kalle. Han var mannen i mitt liv, og var med på alt fra kanoturer til skolearrangementer til fjellturer. Jeg var helt ødelagt i lang tid etter han døde. Hadde også tre ender som var med på det meste. Det var veldig stas å ha de med på stranda. Super innkalling, og de trasket/svømte rundt i en fast trekantformasjon. Det var en kul gjeng!

- Da jeg var liten var jeg så allergisk mot apelsin at jeg kunne ikke sitte i samme rom som noen som skrelte dem. Så på skolen måtte jeg sitte på gangen i lunsjen dersom noen hadde med seg apelsin. Til slutt gav de andre barna i klassen beskjed til foreldrene sine om at de ikke kunne ha med seg det lengre. Nå er jeg ikke allerisk lengre.

- En periode i livet mitt, for ganske mange år siden, så spiste jeg bare bananer med skje, og epler med kniv. Uten skje/kniv, var det uaktuelt å spise de fruktene. Kiwi derimot spiste jeg med skall, som et eple.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Da jeg var liten hadde jeg en kanin som het Kalle. Han var mannen i mitt liv, og var med på alt fra kanoturer til skolearrangementer til fjellturer. Jeg var helt ødelagt i lang tid etter han døde. Hadde også tre ender som var med på det meste. Det var veldig stas å ha de med på stranda. Super innkalling, og de trasket/svømte rundt i en fast trekantformasjon. Det var en kul gjeng!

Jeg vil også ha ender jeg kan ha med meg på stranda :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi er inne på ender;

I Kristiansund har vi en park som heter Vanndamman(oversatt: Vanndammene) og i første dammen er det inngjerding med fugler. Da jeg var ganske ung var det ei Moskusand der som ble hetende Rulle, og det har han/hun gjort i alle år etter det. For tiden har jeg et problem, siden det plutselig er 10-12 Rulle der :aww:

485644_10152347875940734_247123649621282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har moskusender! Dritkule vesner.

---

Hvis jeg skal kjøpe smågodt kan jeg ikke brette posen slik at det blir merker i posen, den må rulles slik at resten av posen ligger rundt. Får helt angst hvis noen bretter den inn slik at det blir merker. En gang gjorde hun i kassa det, da måtte jeg gå og hente en ny :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Jeg beveger på tærna når jeg koser meg. Kan stå å bake en kake og kose meg med god musikk også beveger jeg tærna mine mens jeg holder på uten at jeg legger merke til det selv.

- Jeg er ekstrem på å legge igjen rot etter meg. Hvis jeg f.eks tar ut den siste røyken ut av røykpakka legger jeg bare den tomme røykpakka fra meg der jeg står,i stedet for å gå fem meter til søpla med den. Gjør det med alt, overalt. Tenker ikke på det en gang.

- Jeg er avhengig av pepsi max.

- Jeg har limt igjen hodebunnen min (og har et greit arr uten hår) etter at søsteren min smalt hodet mitt inn i dørhåndtaket. Jeg dro ut kontakten på Nintendo 64 etter hu hadde spilt tetris i en god stund. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg har limt igjen hodebunnen min (og har et greit arr uten hår) etter at søsteren min smalt hodet mitt inn i dørhåndtaket. Jeg dro ut kontakten på Nintendo 64 etter hu hadde spilt tetris i en god stund. :lol:
FIRE DØGN. Får ikke noe liker på det her!
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...