Gå til innhold
Hundesonen.no

Lar du hundene dine være sammen alene hjemme?


soelvd
 Share

Recommended Posts

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gud, jeg er glad for alt jeg ikke har visst. Her har alle hunder gått sammen, alltid. Vi har Fibi og Scilos kommer i hus. Dagen etter hjemkomst må jeg på jobb, fordi jeg hadde avspasert et par dager f

De gangene jeg har hatt hunder frittgående i huset når jeg ikke har vært hjemme, så har jeg som regel latt dem gå sammen, uavhengig av kjønn. Jeg har vel kun vært borti en hannhund som lagde bråk i sl

Takk for alle svar, da skal vi puste ut og slutte å styre Greit å høre hva alle andre gjør! Henger nok mye igjen fra Fanta enda, hun forsvarte jo plutselig så mye rart. De kan spise mat av samme skå

Alltid løse sammen hjemme, unntatt under løpetid, da er den ene med meg i bilen på jobb. Mine er gode venner 99,7% av tiden, hvis de braker sammen er det alltid på grunn av mat, og det har de ikke tilgang på når de er alene. Sammenbrakingen er forresten nokså halvhjerta også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er gutta løse sammen. (Unghunder er i bur til de ikke finner på å skvette på spisestuebordet) Leker er tilgjengelig, men ikke mat. Har aldri hatt noe problem, hverken med de to jeg har nå, eller han forrige jeg hadde. :) Men de kan brake sammen over mat, det har hendt noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid sammen i hele huset når de er alene hjemme. Fra de er valper. Alltid hannhunder.

Det samme praktiserte jeg de årene jeg hadde katter og rotter og hunder. Ingen stengsler noen gang.

Vi har hatt nymfeparakitter og undulater, vi. De hadde alltid burdøra åpen og kunne plage bikkjene så mye de ville :) Det var før tollere, altså. Med tollere var undulaten på rommet til Ia. For å ikke skremme tollerne :teehe:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Her gjelder det hund og katt da ,men jeg lar dem være sammen selv om jeg ikke er hjemme, ja. Jeg stoler 100% på katten, og vet at han aldri ville skade den lille hunden, og katten har egen dør, så han kommer og går som det passer han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tisper står ute i hundegården sammen når jeg ikke er hjemme. Rundt løpetider kan de brake sammen over alt og ingenting, men ellers går det finfint :) I løpetider skiller jeg de. En hund i bilen og en i gården, evt. to i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine disponerer hele huset sammen når de er alene. De velger nok ikke alltid å henge oppå hverandre. Mat står fremme og de er der de vil. Chess har ressursforsvar ovenfor hunder vi får på besøk, men minien er en del av flokken, og at de er sammen alene har aldri vært noen trigger ift å krangle. De har jo aldri krangla heller da, men. Helt uproblemtisk at de er sammen i alle fall, til tross for størrelseforskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine 3 er løse i huset mens de er alene. Ikke veldig ofte de er alene men en sjelden gang. Har 2 hannhunder og ei tispe. Fri tilgang på vann og tørrfor. Mops Tispe 7 år. Vorsteh Hann snart 3 år. Boxer snart 5 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Khela og Tequila går helt fint sammen alene, tross relativt stor størrelsesforskjell :P Ikke noe ressursforsvar dem i mellom, eneste som kan være en bekymring er at Khela egler veldig opp til lek, og der kan Tequila bli litt for voldsom uten å mene det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare to hunder som er gode venner, ville jeg ikke tvilt på å la være alene sammen.

Tre og flere er jeg skeptisk til (men ikke mer enn at jeg lar DC og et par små være løs alene - men dette er hunder jeg stoler på) HVIS det ryker, vil det gi mye mer skader enn med bare to. Det er jo ikke akkurat vanlig, men den dagen man kommer hjem til død eller halvdød hund, så tar man litt mer forhåndsregler senere.... (det skal sies at de episodene var med hunder som ikke skulle ha vært sammen, men som hadde kommet til hverandre med uhell)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hunder (opptil 4 om gangen stort sett) har gått løse sammen inne. Aldri hatt problemer, bortsett fra med én tispe som ikke likte valper, så hun ble holdt adskilt fra valper til problemet hadde vokst seg utav verden. Bokstavelig talt.
Akkurat nå for tiden holdes to av tispene adskilt (med en grind, så de ser hverandre og legger seg ofte inntil grinden begge to, på hver sin side…) når jeg ikke er hjemme fordi de LEKER så heftig (like lekne begge to), og da kommer jeg hjem til en stue som ser "bomba" ut om de ikke holdes hver for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe problem med å la alle tre være sammen uten tilsyn feks i hundegård. Når jeg derimot reiser bort, og de skal være inne i huset bruker jeg bur. De er alt for snåle til å være løse.

Det har en gang barket ihop mellom tispene mens jeg har vært borte (eller, da jeg kom hjem og var på vei ned til hundegården faktisk). Litt bobler i topplokket på eldstedamen, og akutt forsvarsbehov hos vesla og pang - så var det kaos. Det har aldri skjedd før eller siden, så jeg mistenker at Kixen har fått juling den dagen..

Observerte de sammen noen mnd før jeg gikk fra de på samme måte igjen - og hittil har det gått bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er foreløpig ikke sammen. Det er fordi Blondie klarte å strekke en muskel etter lek med Tidi. Dette skjedde da jeg var hjemme, så jeg hindrer jo ikke at det ikke skjer igjen ved å ikke la de være sammen når jeg er borte, men jeg føler jeg har litt mer kontroll. I tillegg så er det fordi Tidi skal ha tilgang til mindre ting å tygge på. De er skilt ved en kompostgrind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Mine to er sammen på rommet sitt (hunderommet). Men jeg tar det ikke som en selvfølge at alle går sammen.Har tidligere hatt hannhunder som aldri var uten tilsyn sammen (men var voksene når de ble ført sammen).

Tror nok at når jeg beholder neste hund så kommer den eldste til å ligge på midtgangen med grind fra de andre på hunderommet. Blaze er da 11-11,5 år skal få ligge sove i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de sammen, og kan ikke komme på en situasjon hvor de ikke har fått lov til det. De har - bank i bordet - ikke barket i hop, og er 2.5 og 6.5 år, så da regner jeg med at de også skal fortsette å gå fint sammen. Ikke at de kan ha så ufattelig mye selskap av hverandre når jeg er borte, for det virker som om den eldste legger seg i senga mi oppe og den yngste tar sofaen nede.

Nå er det ikke mye disse er hjemme alene, men det skjer jo, og jeg har aldri tenkt på at det kan være et problem. Jeg vil ta hensyn hvis en av dem er syk/skadet, for eksempel, og som @JeanetteH ser jeg for meg å skjerme for eksempel X'en hvis hun er gammel og det kommer valp i huset. Men da kan det være at jeg tar med meg valpen i stedet, om det lar seg gjøre. Det kommer jo helt an på hvordan jeg jobber også, jeg håper egentlig å ha hjemmekontor, og da blir det færre slike situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...