Gå til innhold
Hundesonen.no

Canider.no - Hundebutikken med fokus på kvalitet


Recommended Posts

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Som noen vet så holder vi på å lage en liten butikk på Dal (ved letohallen ) - her blir det da mulig å komme og hente varer og handle. Vi har stått på og malt og bygget ting i påsken og vi begynner å

Må bare skryte litt av Canider! Jeg bestilte et lite lass med godbiter for et par uker siden, og da pakken kom frem, var det litt kluss med smakene og det manglet en pose. Så jeg sendte mail og sa at

http://www.canider.no/ Vi selger naturlig snacks, godbiter og leker. Av natursnacks har vi grisehaler, lammeknoker, storfe knokeben, storfemuskler, okseører, storfe luftrør samt storfe sene 70 c

Posted Images

De er harde og holder lenge! Mine tugger jevnlig på sine og har hatt de i ganske mange måneder nå, er ikke så mye som er tygd bort, og de er forysatt ikke lei!

Er de hardere enn vanlige tyggebein? Tenker litt på hvor mye de evt. sliter på tennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de hardere enn vanlige tyggebein? Tenker litt på hvor mye de evt. sliter på tennene.

Tenker du da på sånne i hard hud eller? De i hard hurd forsvinner rimelig kjapt her, men de her varer lenge, mye lengre. Men kan ikke se at tennene har tatt noe mer skade av de :) Mye mindre plakk en før på mine da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du da på sånne i hard hud eller? De i hard hurd forsvinner rimelig kjapt her, men de her varer lenge, mye lengre. Men kan ikke se at tennene har tatt noe mer skade av de :) Mye mindre plakk en før på mine da :)

Ja, slike i hard hud som er flate uten knute i enden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte hele gevir til mine, fikk de 23. juli, og har i dag kastet den siste lille biten da jeg var redd de skulle svelge og sette i halsen.

De fikk hvert sitt, og har ikke gnagd på de hver dag. Men det er få ting som varer noe særlig lenge her i gården, så dette var i grunnen bra. Margbein er for så vidt evigvarende, men jeg kjøpte for eksempel de storfesenene som Canider selger, og de var borte på under et kvarter. Så når noe varer i et par uker her, er det god utholdenhet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er gevirene å tygge på? Er de harde? Hvor lenge bruker de å vare?

Hel dåhjort er mykere enn orginal, jeg anbefaler det som en førstegangs gevir da det er mildere mot tenner og alt og en god intro og test om hundene liker det :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tumblr_inline_n4jjc28W811swy7a7.jpg

@Poter Jeg skulle til å foreslå de gjennomskårne gevirene siden de ofte markedsføres for gamle hunder, men så at de ikke har det :P Uansett, jeg har hatt ét dåhjortgevir og en haug med kronhjortgevir, og av de varer dåhjort helt klart lengst, og derfor mistenker jeg at det er hardere enn kronhjort. Bikkja gav opp å tygge på det etter kanskje 1/2 år (da var det ca. halvert), mens kronhjortgevirene gnages stadig på og blir sakte men sikkert mindre. Det virker også som det er mer marg i kronhjortene

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det stor forskjell på gevir? Jeg kjøpte noe billig på en butikk som holdt på å gå konkurs, men hundene er ikke særlig interesserte.

Ja! Om geviret er hvitt eller margen er forkalket er det gammelt. Ferske, brune gevir er best. Sånne skårne som jeg viste bildet av der oppe anbefales også ofte som "førstegangsgevir" siden margen er lettere tilgjengelig og det er derfor mer spennende enn hele gevir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Om geviret er hvitt eller margen er forkalket er det gammelt. Ferske, brune gevir er best. Sånne skårne som jeg viste bildet av der oppe anbefales også ofte som "førstegangsgevir" siden margen er lettere tilgjengelig og det er derfor mer spennende enn hele gevir

De halve er anbefalt til valper og senior hunder, evnt hunder som ikke "gidder" å gnage. Vi testet en slik først og min sleipe hund tømte margen og kastet resten ;)

Hel dåhjort er langt ifra hardt som du sier og er en mykere variant enn de vanlige orginal og ekstra hard gevir vi har inne. Den er lettere for de å tygge på og de fleste kommer lett igjennom på de. Vi har også nå tatt inn stripe av hel dåhjort som er veldig kjekk som sånn prøvebit/intro til gevir :)

helt-dhjort-gevir-stripe.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De halve er anbefalt til valper og senior hunder, evnt hunder som ikke "gidder" å gnage. Vi testet en slik først og min sleipe hund tømte margen og kastet resten ;) 

 

Hel dåhjort er langt ifra hardt som du sier og er en mykere variant enn de vanlige original og ekstra hard gevir vi har inne. Den er lettere for de å tygge på og de fleste kommer lett igjennom på de. Vi har også nå tatt inn stripe av hel dåhjort som er veldig kjekk som sånn prøvebit/intro til gevir :) 

Postet bilde

Ånei da må jeg handle mer snart jo :P
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Om geviret er hvitt eller margen er forkalket er det gammelt. Ferske, brune gevir er best. Sånne skårne som jeg viste bildet av der oppe anbefales også ofte som "førstegangsgevir" siden margen er lettere tilgjengelig og det er derfor mer spennende enn hele gevir

De halve er anbefalt til valper og senior hunder, evnt hunder som ikke "gidder" å gnage. Vi testet en slik først og min sleipe hund tømte margen og kastet resten ;)

Hel dåhjort er langt ifra hardt som du sier og er en mykere variant enn de vanlige original og ekstra hard gevir vi har inne. Den er lettere for de å tygge på og de fleste kommer lett igjennom på de. Vi har også nå tatt inn stripe av hel dåhjort som er veldig kjekk som sånn prøvebit/intro til gevir :)

De så helt fine ut og var brune og helt like de bernertryne linket til. Den hundene har fått så langt er dessuten halv, men ikke fått noe særlig oppmerksomhet likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De halve er anbefalt til valper og senior hunder, evnt hunder som ikke "gidder" å gnage. Vi testet en slik først og min sleipe hund tømte margen og kastet resten ;)

Hel dåhjort er langt ifra hardt som du sier og er en mykere variant enn de vanlige original og ekstra hard gevir vi har inne. Den er lettere for de å tygge på og de fleste kommer lett igjennom på de. Vi har også nå tatt inn stripe av hel dåhjort som er veldig kjekk som sånn prøvebit/intro til gevir :)

helt-dhjort-gevir-stripe.jpg

Tror jeg prøver den først. Eine er ikke så interessert i å tygge på bein og foretrekker de litt mindre og mykere variantene, som f.eks politipinne fremfor større bein.

Men ett bein + porto ble dyrt, så da må jeg vel handle noe mer da? :P Hva anbefaler dere som har kjøpt ting herfra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og skal bestille nå, hva betyr feltet "Fyll inn en tittel for fremtidig referanse" ? :icon_redface:

f.ex Hjemmeadresse, jobbadresse, hytta osv :)

Er for din egen del om du ønsker, en tittel på flere adresser, så du lett kan velge i de.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg prøver den først. Eine er ikke så interessert i å tygge på bein og foretrekker de litt mindre og mykere variantene, som f.eks politipinne fremfor større bein.

Men ett bein + porto ble dyrt, så da må jeg vel handl

Saue leken er en hit her i huset hvertfall. Hadde jeg bestilt nå ville jeg nok kjøpt noe crackle heads leker, men de var utsolgt når jeg bestilte.

Også har de rosa bæsjeposer :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen anbefaling av godbiter til liten hund? så hun ikke blir stående og tygge og tygge.. :)

jeg deler mine opp veldig mye som regel, så da fungerer jo det meste(bruker dr.clauder sine og natures menu, lett å rive opp osv ). Evnt er Mix Minibein veldig små og lett å knekke i to.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...