Gå til innhold
Hundesonen.no

nytt produkt 2014: Releashed


Shlush
 Share

Recommended Posts

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

og immari dårlig på corgier som vet veldig godt om langlina er på eller ikke hilsen fang en corgi rekorden er på 50minutter......

Jeg kan faktisk se for meg at den kan være et fint treningsverktøy. Det er liksom ikke sånn at det bare er å ha gode godbiter og bra leke når man trener innkalling på alle hunder. Ved hjelp av den gre

Jeg liker ikke snorer og liner som henger og slenger. Særlig ikke noe som IKKE ryker i et nødsfall... Ser for meg at det der kan gi noen kipe skader

Pst, man må inn på youtube for å se den ;) Ser den nå

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edit: Jeg syntes tanken er god, men er den tråden slitesterk nok på en gigahund med mye styrke? Og jeg lurer litt på hvordan det påvirker skjelett/muskler. Mulig den er helt ufarlig altså, men er tanker jeg gjør meg opp :P Spent på å se hva andre sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likar heller ikkje dei snorene som henger og slenger. Høres forferdeleg irriterandes ut om ein er på skogstur med bikkja, risikerar vel å henge fast i både det eine og det andre? Og om dei då ikkje slitnar...

Ikkje noko eg hadde gått til innkjøp av i vert fall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke snorer og liner som henger og slenger. Særlig ikke noe som IKKE ryker i et nødsfall... Ser for meg at det der kan gi noen kipe skader

Likar heller ikkje dei snorene som henger og slenger. Høres forferdeleg irriterandes ut om ein er på skogstur med bikkja, risikerar vel å henge fast i både det eine og det andre? Og om dei då ikkje slitnar...

Ikkje noko eg hadde gått til innkjøp av i vert fall :P

Ifølge produsenten skal de i prinsippet være både solide og ikke henge seg opp i ting.

Men når man er småhysterisk på at hunden ikke skal ha på halsbånd en gang når den leker med andre, så må jo dette være relativt risikabelt. Jeg ser de har testet på hunder i jaktlek, men ikke brytelek...

Kunne gjerne prøvd (gratis) for morro skyld, men svært skeptisk ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker IKKE for den er festet på bena iallefall. Rett oppe ett av de svakeste punktene på hunden hvor sener o.l. ligger :blink:

Kjekt om hunden får panikk eller setter seg fast.

Syns også det er rart at alle de linene o.l. ikke setter seg fast når både halsbånd og seler ellers klarer det. Nok av hunder som har knekt kjever, tenner og faktisk nakke pga frilek med halsbånd/sele på. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg har to problemer med den. Det første, som jeanette sier, festet i bena, det kan bli skummelt. Det andre, viss jeg skulle hatt bruk for noe slikt så hadde det ikke vært til lek etc da hadde det vært i fjellet på ski/sykkel med fare for og møte rein feks, jeg hadde aldri tort og stole på en slik med en hund som vil jakte.

Ser absolutt poenget til produsenten, først og fremst ifht tur og jakt, ikke så mye den oppdragelsesbiten, men alt er kanskje ikke helt realistisk. Har man en hund som vil jakte så tenker jeg at bånd er det beste alternativet i saue/rein land.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt delt, på en måte er det jo ganske genialt mtp. hunder som aldri får vært løse, pga. stort jaktinnstinkt eller andre grunner. De kan få løpe fra seg, men samtidig så har eier kontroll, og kan stoppe den.

På den andre siden så er det mye tråder og sånn, og jeg tenker at det må være enkelt å henge seg opp i ting... (det kan man jo unngå ved å bare bruke den på åpne steder da, men det er litt skummelt i forhold til hundelek kanskje?).

Også tenker jeg om saken plutselig henger seg opp, og hunden ikke bremses ned gradvis, men får låst bena brått, så kan vel det i verste fall ende med at hunden går skikkelig på trynet og brekker ett eller annet.

Synes tanken er god, men kan ikke si jeg liker det helt likevel.... kan vel fort bli slik at latsabber dropper innkallingstrening totalt, og bare smeller på denne tvangstrøya istedenfor. Men igjen, genialt for de som virkelig har prøvd, og som har hunder som ikke kommer på innkalling, må være deilig for disse hundene å få oppleve den friheten av og til som andre hunder får.

Ser ut som det blir grundig testet, og virker som både mattilsynet og veterinærer stiller seg positive til dette.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideen er da god, mannen er åpenbart særdeles opptatt av hundens velbefinnende og velvære (jeg må være en av få som så hele videoen, siden alle ser for seg dette som noe torturredskap, jeg fikk ikke det inntrykket fra videoen…) og med videre testing etc ser jeg egentlig ikke noe problem med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideen er da god, mannen er åpenbart særdeles opptatt av hundens velbefinnende og velvære (jeg må være en av få som så hele videoen, siden alle ser for seg dette som noe torturredskap, jeg fikk ikke det inntrykket fra videoen…) og med videre testing etc ser jeg egentlig ikke noe problem med det :)

synd du er like mye bundet av båndtvang dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synd du er like mye bundet av båndtvang dog.

Det er jeg vel ikke utenom båndtvangen, mens jeg derimot har en hund som trenger kontroll når den er løs på fjellet... Ergo er dette en grei ide, vi får se i praksis etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideen er da god, mannen er åpenbart særdeles opptatt av hundens velbefinnende og velvære (jeg må være en av få som så hele videoen, siden alle ser for seg dette som noe torturredskap, jeg fikk ikke det inntrykket fra videoen…) og med videre testing etc ser jeg egentlig ikke noe problem med det :)

Så hele jeg, og enig i at han er opptatt av velvære. Likevel skeptisk.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan faktisk se for meg at den kan være et fint treningsverktøy. Det er liksom ikke sånn at det bare er å ha gode godbiter og bra leke når man trener innkalling på alle hunder. Ved hjelp av den greia der har ikke hunden mulighet til å bedrive selvforsterking og kan hjernevaskes. Det er ikke noe jeg ville brukt til vanlig og i løpet av et helt hundeliv, men hadde jeg hatt en unghund som slet litt med hørselen hadde jeg vurdert den sterkt.

Jada jada fare for skader osv, men manglende innkalling er mye farligere. Også en manglende eller usikker stopp-komando.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan faktisk se for meg at den kan være et fint treningsverktøy. Det er liksom ikke sånn at det bare er å ha gode godbiter og bra leke når man trener innkalling på alle hunder. Ved hjelp av den greia der har ikke hunden mulighet til å bedrive selvforsterking og kan hjernevaskes. Det er ikke noe jeg ville brukt til vanlig og i løpet av et helt hundeliv, men hadde jeg hatt en unghund som slet litt med hørselen hadde jeg vurdert den sterkt.

Jada jada fare for skader osv, men manglende innkalling er mye farligere. Også en manglende eller usikker stopp-komando.

Men da blir det vel litt billigere å kjøpe en langline til trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...