Gå til innhold
Hundesonen.no

nytt produkt 2014: Releashed


Shlush
 Share

Recommended Posts

Jeg vil bare tilføye, mh til det å bruke den i en periode for å "hjernevaske", jeg tror (helt sikker) at hunden fort skjønner forskjellen på om den har på selen eller ikke.

Men hva skal man gjøre om hundene vet forskjellen på alt da? Langline hjelper jo heller ikke, det merker de forskjell på. Om de er i et innegjerdet område eller ikke merker de og forskjell på. Og hverken leker, godbiter eller matmor er bra nok. Hva er det man skal gjøre da?

De fleste hunder vet nok forskjell på om de har på seg bånd, halsbånd, sele, line eller hva det skal være. Man kan likevel oppnå en viss grad av "hjernevasking" selv om utstyret er på. Og jeg har fått fremgang der med verdens treigeste ridgeback, så jeg vet at det er mulig.

Ja, hunden vet at hjelpemiddelet er der. Men om man gjør det riktig så skal hjernevaskinga medføre at når hunden får et gitt signal så skal reaksjonen være impuls, ikke gjennomtenkt. Og da skal det ikke spille så stor rolle hva hunden har på seg. Dette må såklart generaliseres ved å trene på ulike steder, i ulike situasjoner osv., og med ulikt sett av utstyr. Men om man hjernevasker inn en kontaktkommando når hunden har langline på, og så tar den av, så tar det mye kortere tid å trene den inn med hunden helt løs, f.eks. på et inngjerdet området.

Vi har et stykke igjen, men vi har gått fra null innkalling og interesse for noe som helst annet enn snusing og andre hunder, til ganske bra innkalling på alt annet enn hunder, mat og vilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

og immari dårlig på corgier som vet veldig godt om langlina er på eller ikke hilsen fang en corgi rekorden er på 50minutter......

Jeg kan faktisk se for meg at den kan være et fint treningsverktøy. Det er liksom ikke sånn at det bare er å ha gode godbiter og bra leke når man trener innkalling på alle hunder. Ved hjelp av den gre

Jeg liker ikke snorer og liner som henger og slenger. Særlig ikke noe som IKKE ryker i et nødsfall... Ser for meg at det der kan gi noen kipe skader

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...