Gå til innhold
Hundesonen.no

Nyttårsforsett 2014 - månedsstatus


SFX
 Share

Recommended Posts

Jada, da har vi gjort unna den første måneden av året - hvordan går det med nyttårsforsettene deres?

Jeg hadde tre nyttårsforsett i år:

Gå ned ti kilo - jeg har gått ned 400 gram, hurra *sarkastisk*

Redusere mastercardgjelden - den er økt med cirka 5.000 for jeg hadde så mange regninger i januar jeg ikke klarte

Trene to ganger i uka - jeg har sagt opp abbonementet på treningssenteret.

Kom igjen, ikke la meg tro jeg er den eneste som suger på nyttårsforsett 32 dager etter at rakettene smalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

- Ikke slite meg ut mtp skole og jobb Jobber jo nesten aldri nå lenger (drittsjef), så det er motvillig oppnådd.
- Være flittig student. Motivasjonen er heldigvis på topp :DDet er den fortsatt! Jeg er à jour så det holder :D
- Gå masse tur og utforske Rakkestads dype skoger Gått masse tur, men ikke utforsket Rakkestads dype skoger. Mest fordi jeg ikke aner hvor de er.
- Jeg sier dette hvert år, men spise sunt og gå ned i vekt. Orker ikke være såpass feit lenger. Heldigvis er forutsetningene bedre nå med gode dagsrutiner. Kan jo bare nevne at jeg sitter og spiser hjemmelagede sjokoladeboller nå :P
- Slutte å snuse. Fo real Næææh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Bli mer utadvent å tørre å reiser mer alene. - Startet året med å reise til Oslo alene og hentet valp :D
- Reiser på minst 1 ukes ferie (dette må settes som mål, jeg har seperasjonsangst, ikke bikkjene) - Under planlegging
- Tørre å konkurrere/prøve meg i andre ting enn utstillingsringen - Har vært uten bil, så har ikke engang trent noe..
- Lære meg å groome Fresco - Er fremdeles i læringsfasen *ler* Han ser litt rar ut til tider. :P
- Handlerkurs - Ikke funnet noen enda, men faktisk sjekket det opp
- Finne ut hva jeg vil bli når jeg blir "stor" - Har faktisk funnet ut hva jeg vil... Men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fortsette å ikke røyke - check, denne er jeg stolt av!
  • Øke treningsmengden - takket være supert turføre for meg som ikke liker vinter så har det blir mye mer og lengre turer i alle fall
  • Kutte ut karbohydratene igjen - check, men har skeiet ut litt i helgen...
  • Begynne på en master :D - dette blir uansett ikke før til høsten, så den kan jeg ikke svare på enda :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bikkje1

Mål for 2014
- trene minst 30 min (fysisk) hver dag Hver dag: no. Men 2-4 ganger i uken. :)
- trene masse på innkalling Finner ikke innkallingsfløyten, og bikkja er døv for tiden uansett.
- ikke godteri i hverdagen. Oida. :|

- få meg nye venner. Gjelder hovedsakelig til høsten, når jeg begynner på vgs.

- løpe 3 km på 10 min. Det er snø på bakken, så vi har ikke fått begynt å trene enda. :whistle:

Jeg trodde jeg lå bra ann når det kom til nyttårsforsettene mine, jeg. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg skal bli flinkere til å spise mer mat (uavhengig av godteriinntak)

Dette går veldig bra, jeg har på tross av relativt høyt godteriinntak holdt stabil vekt, gått ned i fettprosent og økt i styrke.
- Tenke over hvordan jeg disponerer pengene mine

BIG FAIL, enn så lenge
- Gå minst en skikkelig fjelltur til sommeren

Sommeren er langt unna, enn så lenge.

Ellers hadde jeg også som overordnet nyttårsforsett å øke

Knebøy fra 75 kg til 90 kilo

Benkpress fra 40 kg til 50 kg

Markløft fra 100 kg til 120 kilo

Per dags dato tar jeg

90 kilo i knebøy

52,5 i benkpress

102,5 i markløft

:ahappy:

Nå er et nytt mål satt:

Gå fra 247,5 sammenlagt til 325 kg sammenlagt (som er det som må til for å kvalifisere seg til NM) :)

Blir vel noe som

120 i bøy

140 i mark

65 i benk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hemmelig månedsforsett for Januar som jeg har gjennomført :D

Resten av "forsettene, som jeg egentlig bare kaller for mål ser sånn her ut:

Begynne å studere
Fortsette å trene styrke - Jeg har nesten ikke trent i år... Jeg må begynne nå straks ellers begynner jeg ikke igjen.
Fortsette med dansingen - Jeg går fortsatt på dansing og det er super gøy :D
Trene mer yoga - Igjen, jeg har nesten ikke trent i år.. Jeg vil såå gjerne trene yoga, så der og må jeg begynne snart.
Reise til utlandet på ferie - Ikke enda, men forhåpentligvis blir det en tur eller to i år.
Bli mer utadvendt og bry meg mindre om hva folk mener om meg - Dette jobbes med hele tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...

-Lappen

Dårlig med penger til det, så det er satt på vent.

-Slutte å irritere meg over ting som ikke er verdt å irritere seg over -som nevt tidligere.

Jobber med saken!

-Slutte å høres sur ut når jeg er sliten/stressa/irritert.

Nope.

-Holde vekta.

Check :)

-Jogge mer.

Trenger joggesko, og mindre is på bakken.

-Snop kun i helgene.

Ehem, gikk fint inntil onsdag denne uka :P

-Reise til et annet land.

Hmm, delvis oppnådd, var i Danmark i går ;) Og det blir vel en harrytur også. Men skal vi lenger ser det dårlig ut, hvis ikke vi vinner i lotto da..!

-Gjøre det ok på skolen.

Foreløpig går det bra!

-VALP.

Check! -Tråd kommer snart :D !

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Gå masse tur og utforske Rakkestads dype skoger Gått masse tur, men ikke utforsket Rakkestads dype skoger. Mest fordi jeg ikke aner hvor de er.

Er ikke hele Rakkestad skog :blink: Neida, men jeg kan gi deg tips hvor du finner deler av skogen :ahappy:

Mine nyttårsforsett:

Gå ned i vekt - har ikke skjedd...

Trene mer på SATS - har vært der to ganger siden mars, riktignok begge i januar, men nå skal jeg melde meg ut.. Sløsing av penger :hmm:

Starte i BK i løpet av året - sesongen har ikke startet enda, kvalifiseringsprøve er ikke bestått (i høst) og vi har mange problemer. Her må det legges ned innsats!

Få opprykk til klasse 2 i LP - klarte kravet på uoffisielt stevne i høst, men har mye å gå på når det gjelder at hunden konsentrerer seg når JEG vil det..

Spor - Trene mer og melde på sporprøve. Kan jo hende vi klarer det med litt trening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Er ikke hele Rakkestad skog :blink:Neida, men jeg kan gi deg tips hvor du finner deler av skogen :ahappy:

Mine nyttårsforsett:

Gå ned i vekt - har ikke skjedd...

Trene mer på SATS - har vært der to ganger siden mars, riktignok begge i januar, men nå skal jeg melde meg ut.. Sløsing av penger :hmm:

Starte i BK i løpet av året - sesongen har ikke startet enda, kvalifiseringsprøve er ikke bestått (i høst) og vi har mange problemer. Her må det legges ned innsats!

Få opprykk til klasse 2 i LP - klarte kravet på uoffisielt stevne i høst, men har mye å gå på når det gjelder at hunden konsentrerer seg når JEG vil det..

Spor - Trene mer og melde på sporprøve. Kan jo hende vi klarer det med litt trening...

Omg JAAA!! Jeg er så møkk lei jorder kjenner jeg :P Bor midt i jordeland i Rakkestad føler jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg JAAA! Jeg er så møkk lei jorder kjenner jeg :P Bor midt i jordeland i Rakkestad føler jeg :P

He he, ja det er MYE jorder i Rakkestad :P Jeg er bare i Rakkestad når jeg besøker folk, så er ikke superkjent, men har vært på noen turer der etterhvert. Hvis du vil på helgetur så anbefaler jeg linnekleppen. Oppmerket sti opp til et utsiktstårn. Veldig fin tur. Ellers har jeg gått en del ut mot Nøtteholen. Kjør mot Aremark, deretter mot Nøtteholen. Kjør veien en god stund, da kommer du til en bom(eller en pengekasse om ikke annet), kjør opp bakken og ta til høyre. Da kommer du opp til et lite tjern. Tror det er enorme skogsområder der. Oppdretteren min går ihvertfall mye der oppe :) Håper du fikk noen nyttige tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ingen "offisielle" nyttårsforsett. Men jeg vil vel si at mitt nyttårsforsett er å bli sunnere og lykkeligere. Jeg har vært ekstremt usunn de siste 5 årene og sliter med mye migrene og slapphet. Når det kommer til "lykke" så tenker jeg at lykke handler om innstilling! Jeg må lære meg å count my blessings ;) for de er det mange av!! Jeg må bare fokusere på de rette tingene :)

Jeg begynte veien til et sunnere liv for akkurat 1 mnd siden og har gått ned 6.5 kg. Det er jeg selvfølgelig veldig fornøyd med. Har ikke spist godis og junk på en mnd noe som er helt sykt for å være meg som er totalt sukker addict! Jeg er på avrusning ;)

2014 har sålangt vært veldig bra! Gleder meg til fortsettelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste nyttårsforsettet som er relevant for hundesonen, er vel at jeg skal prøve å unngå forutsigbare diskusjoner.

Jeg antar at det betyr nedgang i antall innlegg :P

Jeg føler vel ikke helt at jeg har nådd det målet enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde være mer ute på tur, ta brattkort og bli skikkelig flink til å strikke. Gått to ganger på ski denne uken så det er en start. Er også snart ferdig med jakka jeg strikker, så jobber med saken.

Men brattkort ja, det har ikke helt skjedd ennå. @Whoopsis, du får hjelpe litt på motivasjonen her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Bli kjent med flere mennesker jepp ei så er ihvertfall på vei

- Starte mer i klasse 1 Lp med Tindra Blir nok ikke noe før i Mai mnd

- Stille Ace og Tindra Ace er stilt en gang og skal stilles mer ,men Tindra har forsatt ikke nok pels

- Finne ny hundeklubb og trene i Jepp Hokksund Hundeklubb

- Begynne og trene Det går foreløpig skikkelig dårlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til tannlegen - Eeh, nei.
Spise mindre sjokolade - Ja
Lese mindre pensum og flere planfaglige artikler - Leste definitivt mindre pensum i januar (totalt tre timer for fem studiepoeng). Nå dropper jeg å lese pensum i det ene faget mitt, men i to andre fag leser jeg planfaglige artikler som tilfeldigvis også er pensum. Så - ja!
Gå på date - Ja
Fortsette å drikke masse god øl - Ja

Har en til som ikke stod i den tråden, nemlig: Spise mer fisk - Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- ikke starte å røyke - ikke startet å røyke enda.

- ikke starte med dop - ikke startet med dop heller

- ikke bli alkoholiker - og heller ikke blitt alkoholiker.

- ikke leve på junk food - og ikke lever jeg på junk. :aww:

- fortsette med et bra kosthold og finne ut hva som fungerer med min helse - driver på, og det går framover.

- ikke jukse med matvarer jeg vet er dårlig for meg, bare fordi man plutselig har lyst på - ikke vært flink her.

- opprettholde treningen fra i høst (bare jeg blir bra nok til å starte å gå lengre turer og løpe igjen) - veldig fornøyd med forrige friuke, men blir vel noe redusert aktivitet denne uka pga føret.

- være en mer bevisst forbruker - japp

- bli god på å planlegge menyer igjen, slik at man handler sjeldnere og bruker automatisk mindre penger på mat. Det hører også med under redusere matavfallprosjektet mitt, for da må man planlegge innkjøpene sine bedre. - Driver og tømmer skuffer og skap for mat for tiden. Jeg har hatt en del lagret til dårlige tider eller noe. Kastet mye mindre mat i januar enn hva jeg har brukt før. Men ikke kommet helt i gang med ukesmenyer.

Så har jeg noen private noen, og de går veldig bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...