Gå til innhold
Hundesonen.no

Alertness Storm Wizard aka Koios


Taz
 Share

Recommended Posts

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Koios har enda ikke fått egen tråd her på sonen, det til tross for at han har blitt 6 mnd gammel. Hva kan jeg skrive om Koios? Jeg har aldri møtt en hund som er så matvrak som han, maten skal helst

Koios 11 uker gammel Koios 3 mnd gammel Koios nesten 5 mnd gammel Koios 6 mnd gammel Hodebilde 6 mnd gammel

Er vel på tide med nye bilder da? Han har jo blitt hele 7 mnd gammel nå. Han er til nå en hund jeg er veldig fornøyd med. Minion ser jo alltid like pen og elegant ut på alle bilder. Tror h

Masse fine kommentarer. :wub: Man blir kleint fornøyd og stolt av sånt. :lol::icon_redface:

Guri så flott han er! Virkelig en collie etter min smak! :)

Takk. :ahappy: Min også! :icon_redface: Utseendemessig så er han akkurat sånn som jeg liker collien best. :ahappy: Ikke subjektivt i det hele tatt. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange bilder? Jeg sier FLERE bilder takk :D Herregud så vakker han er! Minion er utrolig søt hun også :wub:

:wub::D (Det er sånn jeg blir av å lese skryt av gutten :icon_redface: )

Enig med Michellus. Blir ikke lei av bilder av en sånn kjekk kar!

Hvordan er høydeforskjellen mellom Minion og Koios egentlig?

:D

De veier ca det samme nå, men Koios er rundt 60 cm i høyden og Minion er 76 cm i høyden. Man blir litt lurt av at Koios virker like stor på bilder. :P

Men her ser man forskjellen litt bedre.

IMG_0280_Koios.jpg

Veldig fin, og så flotte ører han har fått! :wub:

Takk. :ahappy: Han har vært heldig med ørene sine. :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse fine ord om godgutten! :ahappy::D

Det kan ALDRI bli for mange bilder! :wub:

Så fin Koios er :wub: Og jeg må innrømme at jeg som aldri har hatt lyst på slik hund før, nesten fikk lyst på hjortehund nå :wub:

Så koselig å lese! :ahappy::flowers:
Det er ekstra gøy når folk sier de liker Minion, da hjortehunder ikke akkurat regnes som pene hunder av folk flest. :P Så da blir man litt ekstra stolt over at de liker min lille Minion. :D:icon_redface:

åh, fy søren så fine bilder! :) :) skjønne vovver!

Takk! Veldig gøy at du liker bildene. :wub::icon_redface: (og hundene selvsagt. :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig! Fineste langhår-collien jeg har sett faktisk! Og det var veldig flotte bilder!

Sånn skryt av gutten liker vi veeeeldig godt. :wub: Jeg syns jo det samme, men det blir liksom litt for subjektivt. :lol:

Koselig at du likte bildene. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Herregud så glad jeg er i sonen nå! Det finnes "auto save" av innhold!
Jeg skrev laaaangt innlegg som plutselig ble borte, også fikk jeg alt tilbake! :D
Så her er innlegget mitt:

Skal jeg skjems over at jeg ikke har oppdatert tråden til Koios siden februar? :icon_redface:
Mye har skjedd siden da, og da glemmer man kanskje sånne tråder som dette litt ut.

Vi har vært hos veterinær og tatt røntgenbilder, for så bli sendt videre til CT hos en Ortoped (Samme som opererte Kiwi og diagnostiserte Minion. :P Han er den eneste jeg stoler på, da han er dønn ærlig og anbefaler ikke en operasjon bare fordi.)
Da fikk jeg vite at han er skjevheten selv, alt er bare veldig skjevt. Bekkenet er skjevt, ryggen er skjev, og til og med akseskjevheter i tibia. Femur er relativt rett da. Legg merke til ordet relativt der. :P

Han har en ekstra lendevirvel, som i tillegg hadde veldig lyst til å være to forskjellige virvler på en gang, så da ble den en overgangsvirvel. Så da ble diagnosen overgangsvirvel L8/S1 med prosessus transversus. Siden skjevstillingen i bekkenet har torsjon mot venstre side har han en subluksasjon i venstre hofte (pene hofter ellers da, en sikker HD:A, bare dumt at han mest sannsynlig er for skjev til å få en HD grad)
Ingen kompresjon i ryggraden foreløpig. :ahappy:

Det har gått så pass lang tid siden diagnosen at jeg har latt det synke inn, og godtatt det hele. Han ER bare sånn, ikke noe å gråte over. Det blir trist den dagen jeg ikke har han lenger, men fytti for en bra hund han er at jeg skal heller bare være takknemlig for den tiden jeg får med han. :ahappy:
Oppdretter har vært veldig hyggelig under alt dette. Hun har gått ut å delt diagnosen til Koios på hjemmesiden sin og gruppen for korthårscollie på facebook.
Hun la til og med ut informasjonen om at den ene tannen til Koios er skjev. :lol::ahappy: Hun gjemmer ingenting!
Hun har anbefalt eiere av kullsøsken å røntge ryggen til søsken når de samtidig HD røntger, og sånn jeg har forstått det (kan ta feil) skal hun ryggrøntge moren til Koios også.

Koios fungerer overraskende bra til å være skjev, han er en happy-go-lucky hund som tror verden roterer rundt han.
Han er med på alt som de andre hundene er med på, om det så er fjellturer eller skogsturer.
Altså han er jo fortsatt skjev, og avbelaster høyre bakben når han står i ro. Bakbena begrenser han jo, det er jo ikke vits å prøve å si noe annet, men det begrenser han på en måte som han ikke nødvendigvis merker så mye til selv, for det ER jo bare sånn i hans verden.
Ortoped sa at det ikke virker som om Koios i det hele tatt er klar over at han blir begrenset.
Koios fikk også skryt over å være en sosial collie, for det var ikke ofte han traff collier som oppførte seg som om fremmede bare var venner man ikke har møtt enda. Så ortoped ble overfalt av en lykkelig collie, og de to satt på gulvet sammen og hadde kosestund mens orto kjente over han, og så lekte de sammen flere ganger. Koios fant seg en ny bestevenn!
Quote fra orto for de som tror jeg lar han gå rundt med smerter og som syns han burde bli avlivet pga alle diagnosene hans (og ser bildet under). Ikke at jeg tror noen tenker sånn da, men just in case.
"Koios har relativt milde plager, og L8/S1 skaper trolig ikke noen problemer."

Men dere vil vel ha bilder? Han er jo tross alt 1 år gammel nå (1 dag på forskudd). Kjekk herremann har han blitt!
Prepare yourself for a picture spam! *vente på treig photobucket*

What did you do to me?! Why do I feel drunk? (etter CT)
10251900_10154119576805508_2438364265605

Koios har vist at han er en udugelig gjeterhund, med null interesse for sau.
20140501_170558.jpg

Chickens are friends, not food!
20140501_162453.jpg

Vi har vært på sporkurs i regi av Kruttlappen! Koios var en utmerket sporhund. *host*

Er du heeeeelt sikker på at det er sporstart? Kan du ikke vise litt til?
IMG_1322_Koios-1.jpg

Han fant sporslutt til slutt, og ble veldig glad for litt lek som belønning
IMG_1501_Koios.jpg

IMG_1477_Koios.jpg

Spor i skogen med mat som belønning gikk mye bedre.
IMG_1703_Koios.jpg

Og sånn ser bakbena hans ut (tatt for noen mnd siden)
IMG_1319_Koios.jpg

Han er søt med katter
_MG_0046_Koios_logo.jpg

Jeg syns han har blitt veldig pen. :ahappy:
_MG_1026_Koios_Logo_2.jpg

Avbelaster litt her og der, men like søt for det. :ahappy:
_MG_0434_Koios_2_logo_2.jpg

Søte lille collien min. :D
_MG_0607_Koios_2_logo.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk fin hund :wub: Har lest litt om ham på korthårsgruppa på fb,han ser helt herlig ut. Jeg syns tvertimot at det er flott å lese at han har det livet han har. Absolutt ikke at han burde vært død pga diagnose. Krysser fingre for at han holder seg fin lenge :) Vakre collien :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. :ahappy::wub:

Han er en veldig gammeldags type collie utseendemessig, akkurat sånn som jeg liker de.

Og pelsmengden er veldig praktisk da den er nesten vedlikeholdsfri. :P

Takk. :wub: Det varmer et "mamma"hjerte å lese. :ahappy:

Jeg krysser fingre, tær og poter for at han holder seg fin lengst mulig. :ahappy:

*bli kvalmt stolt av skryt av gutten* :icon_redface::ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ble jeg forelska :wub: Guri for et vakkert vesen. Krysser fingrene for at det tar lang tid før han selv finner ut at han er skjev, og at han lever lenge uten smerter :wub:

Er det lov å spørre hvordan røntgenbildene av ryggen/hofte/bekken ser ut? Ble litt nysgjerrig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så vakker :wub: Jeg må også innrømme at jeg er en av dem som mener at langhårs-collie burde se slik ut :sleep: Collie har aldri vært en rase jeg egentlig har sett for meg, men etter at jeg endte opp med å bo med en (hund til sambo-venninne) og møtt mange det siste året, må jeg innrømme at jeg liker dem bedre og bedre :innocent: Men ikke de nervøse da selvsagt! Blir nok ikke noe collie på meg egentlig, men skulle jeg hatt en, skulle det vært korthår, eller langhåret kortis :sleep::lol:

Jeg tenke ihvetrfall ikke at han burde avlives pga diagnosene, for det mener jeg er noe opp til deg og fagkyndige folk! Og det høres jo bare bra ut så langt så jeg krysser alt jeg har for at Koios lever et ganske langt og godt liv trass i dem! Han virker jo bare utrolig herlig!! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bror Koios, han virker helt herlig!

Måten du beskriver ham,og viser bilder med høner får meg til å tenke på Onkel til Bones.

Det er godt å høre at han har det helt fint tiltross, han trenger jo ikke å vite at han er begrenset :)

Håper jeg får møtt ham om ikke lenge :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...