Gå til innhold
Hundesonen.no

Tolker dyr for 1500kr timen.


Ozzy
 Share

Recommended Posts

Noe av det mest provoserende jeg så var ei dyretolk som hadde en gammel labrador. Labradoren var syk og trengte en operasjon, men eier var usikker på om det var det rette valget siden hunden var gammel. Løsningen? Få en haug damer i ring med hunden liggende i midten, slik at de kunne "se" hva hunden selv ønsket.

Jeg kjenner slikt er på grensen til at man bør bli fratatt dyr.

Var ikke det Sissel Grana da?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg er veldig påkobla andre mennesker hva gjelder sinnsstemninger og "energier" (i mangel på bedre ord) de tar med seg inn i et rom, og det finnes sikkert folk som kan plukke opp disse tingene fra dyr

Men en burde jo kunne forandre en del ting til det bedre om en var dyretolker? Om herr og fru eier sitter og blir fortalt at Foffen blir flau når de ikke plukker opp bæsjen hans, for eksempel? Eller

Jeg synes at overskriften er misvisende. Det burde stått "svindler folk for 1500 kr timen".

De som tror på dette vrøvlet, er vel de samme (damene!) som fyller salen nåe Lisa Williams er ute på lurendreiershowet sitt. Det er ikke dyrene S.G. "leser", det er eierne. Disse folka er eksperter på Cold Reading, og klarer å lure opplysninger ut av folk uten at de vet det selv. En ørliten bevegelse, endring i ansiktsuttrykk, endring i pust, alt dete skjer ufrivillig og røper folk.

Jeg synes det er skmmelig hvordan S.G. og hennes disipler holder på, og hun skulle jo ALDRI fått lov å stand på Dogs4All. Hva i all verden tenker NKK på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som tror på dette vrøvlet, er vel de samme (damene!) som fyller salen nåe Lisa Williams er ute på lurendreiershowet sitt. Det er ikke dyrene S.G. "leser", det er eierne. Disse folka er eksperter på Cold Reading, og klarer å lure opplysninger ut av folk uten at de vet det selv. En ørliten bevegelse, endring i ansiktsuttrykk, endring i pust, alt dete skjer ufrivillig og røper folk.

Jeg synes det er skmmelig hvordan S.G. og hennes disipler holder på, og hun skulle jo ALDRI fått lov å stand på Dogs4All. Hva i all verden tenker NKK på?

VIll gjetting så trur jeg NKK tenker med kontonummeret sitt. Alle som betaler får vel en stand der...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp...

:o Da tror jeg jammen i meg jeg skal kontakte NAV ang omskolering. Jeg kan vise til den gang jeg satte ut annonse hvor jeg skrev jeg tolket dyrene til folk gratis fordi jeg var under opplæring. Og, den ene jeg valgte tolke dyrene til, kan nok skrive en sabla god referanse for meg, med tanke på min treffsikkerhet og at jeg faktisk var den beste dyretolken vedkommende noen gang hadde vært i kontakt med.

Greia er bare at jeg ikke har samvittighet til å ta penger av folk for slikt.

Men, kanskje man skulle starte tolke dyrene til folk gratis, man vet jo at det ikke skal all verden til: litt sun fornuft, google og litt sånn, og det er det. Jo fler som tilbyr gratis tolkning, jo færre kunder får Grana og hennes like ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan lett tolke de fleste hundene her på forumet uten å ha møtt de.

De fleste tenker "snuse snuse snuse snuse snuse MAT snuse snuse snuse snuse BALL JUHU BALL ( kan byttes mot ev annen leke) snuse snuse snuse MAT "

Hannhunder har i tilegg DAME DAME DAME innimellom hver snuse, tisper med løpetid har MANNFOLK innimellom hver snuse :aww:

There you go. Helt gratis.

Edit: og ja, de er alle sammen veldig glade i dere.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan lett tolke de fleste hundene her på forumet uten å ha møtt de.

De fleste tenker "snuse snuse snuse snuse snuse MAT snuse snuse snuse snuse BALL JUHU BALL ( kan byttes mot ev annen leke) snuse snuse snuse MAT "

Hannhunder har i tilegg DAME DAME DAME innimellom hver snuse, tisper med løpetid har MANNFOLK innimellom hver snuse :aww:

There you go. Helt gratis.

Edit: og ja, de er alle sammen veldig glade i dere.

Det der var jo på en prikk Thorvald :o :o Du dyretolken, vet du hva han helst vil ha til mat?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tolka Nora for over et år siden. Betalte ikke halvparten av det her da, men jeg vet faktisk ikke om jeg skal bare si at det var tull hun kom med. Hun kom med ting som jeg vet om Nora, som jeg fikk vite i ettertid, som er riktige, og som hun ikke hadde kunnet vite om hun ikke hadde snakket med oppdretteren. Jeg kjente at ting hun sa kunne godt stemme. Men samtidig så var det jo slike "vanlige" ting som i at hun vil ha mer mat, liker kos osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tolka Nora for over et år siden. Betalte ikke halvparten av det her da, men jeg vet faktisk ikke om jeg skal bare si at det var tull hun kom med. Hun kom med ting som jeg vet om Nora, som jeg fikk vite i ettertid, som er riktige, og som hun ikke hadde kunnet vite om hun ikke hadde snakket med oppdretteren. Jeg kjente at ting hun sa kunne godt stemme. Men samtidig så var det jo slike "vanlige" ting som i at hun vil ha mer mat, liker kos osv.

Men hvilke ting da da? Det blir så difust, come with the factoids her frøken! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tolka Nora for over et år siden. Betalte ikke halvparten av det her da, men jeg vet faktisk ikke om jeg skal bare si at det var tull hun kom med. Hun kom med ting som jeg vet om Nora, som jeg fikk vite i ettertid, som er riktige, og som hun ikke hadde kunnet vite om hun ikke hadde snakket med oppdretteren. Jeg kjente at ting hun sa kunne godt stemme. Men samtidig så var det jo slike "vanlige" ting som i at hun vil ha mer mat, liker kos osv.

Har du sjekket om det var info fra oppdretter som var googlebart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket om det var info fra oppdretter som var googlebart?

Ja, det er det absolutt ikke :) Det er "bare" en bonde som ikke har noe hjemmeside, eller info ute om noen av hundene noe sted. Og i hvertfall ikke om det som det er snakk om. Det er ikke noe han ville ha lagt ut heller., for å si det slik. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Ja, det er det absolutt ikke :) Det er "bare" en bonde som ikke har noe hjemmeside, eller info ute om noen av hundene noe sted. Og i hvertfall ikke om det som det er snakk om. Det er ikke noe han ville ha lagt ut heller., for å si det slik. :)

Blir jo ikke noe mer troverdig av at du sier A uten B eller.. Så hva sa spådamen, hunden har en føflekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo ikke noe mer troverdig av at du sier A uten B eller.. Så hva sa spådamen, hunden har en føflekk?

Sonen vettu - A er lov men B trengs ikke :P Bare for å pirre alle :aww:

Men fader altså, dere som mener det finnes mer mellom himmel og jord og sier dere tror på det - fortell nå!! Hva er det som var så slående treffsikkert at det hverken kan være en generell observasjon, ikke googles til (ELLER bildegoogles, for det finnes også...) - og ikke sladres om på kryss og tvers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker en gang da jeg hadde Fredrik, hesten. Vi bodde i Egersund og jeg ville gå en tur med ham langs havet. Siden spurte jeg om dyretolken kunne ha en "fri samtale". Det første Fredrik hadde sagt til henne var at han IKKE likte at jeg røykte mens vi gikk (Stemte, dog sluttet nå;) ) og at han syntes jeg kunne nyte naturen istedenfor å knipse bilder hele tiden (stemte). Et eksempel på at vi (jeg) ble tatt på senga :D Og dyretolken hadde ingen mulighet til å vite noe om oss :) Et av mange eksempel. Tror en må oppleve det selv før en eventuelt klarer å tro helt eller delvis på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel typisk med veldig generelle påstander og egenskaper som gjelder 90% av alle hunder, og selvfølgelig skal det slenges på at hunden er veldig glad i deg og elsker å bo hos deg.

For en stund siden var det jo noen som la ut en link hvor en svensk reporter som gikk til dyretolk med en hund som ikke var hennes. Hunden var så glad i henne, et menneske hunden traff 5 min tildigere.

Ligger tråden om Töddel(?) hos dyretolk enda ute?

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden vil bedras. Disse svindlerne blir etter hvert dyktige på å lese folk, og lærer seg hva de skal si for å treffe mest mulig.

Dette gale menneske var jo på tv og snakket med en hund. Paret som eide hunden hadde også fått en ny hund. Og da var det jo veldig enkelt å si f eks at den gamle hunden følte seg litt tilside satt, trengte mer oppmerksomhet, at den var redd for at den nye skulle overta plassen hans, at han trengte å gå mer tur osv., osv. Hvem som helst med litt hundekunnskap, og menneskekunnskap kunne sagt akkurat det samme. Det endte selvsagt med at dama begynte å grine. Mannen i huset var nok litt mer jordnær, og da han fikk spørsmål om han trodde på dette svarte han veldig diplomatisk at han ikke var overbevist. Han hadde vel ikke ryggrad nok til å si sin oppriktige meningen.

Forøvrig er jeg litt fristet til å kaste 1500.- kr ut av vinduet, og la dette menneske snakke med en av mine hunder. Det hadde jo vært litt morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden vil bedras. Disse svindlerne blir etter hvert dyktige på å lese folk, og lærer seg hva de skal si for å treffe mest mulig.

Dette gale menneske var jo på tv og snakket med en hund. Paret som eide hunden hadde også fått en ny hund. Og da var det jo veldig enkelt å si f eks at den gamle hunden følte seg litt tilside satt, trengte mer oppmerksomhet, at den var redd for at den nye skulle overta plassen hans, at han trengte å gå mer tur osv., osv. Hvem som helst med litt hundekunnskap, og menneskekunnskap kunne sagt akkurat det samme. Det endte selvsagt med at dama begynte å grine. Mannen i huset var nok litt mer jordnær, og da han fikk spørsmål om han trodde på dette svarte han veldig diplomatisk at han ikke var overbevist. Han hadde vel ikke ryggrad nok til å si sin oppriktige meningen.

Forøvrig er jeg litt fristet til å kaste 1500.- kr ut av vinduet, og la dette menneske snakke med en av mine hunder. Det hadde jo vært litt morsomt.

Finnes mange andre som ikke tar den hinsidige prisen der.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...