Gå til innhold
Hundesonen.no

Tolker dyr for 1500kr timen.


Ozzy
 Share

Recommended Posts

http://tb.no/nyheter/tolker-dyr-for-1500-kroner-timen-1.8149016

" Mens Pluto nyter utsikten over Oslofjorden, og innimellom småknurrer mot forbipasserende hunder på Karljohansvern-tur, sitter Sissel Grana bøyd over notatbøkene. Ifølge Grana forteller Pluto henne ingenting som gir grunn til bekymring for TB-journalist og hundeeier Anne Tørressen. Tvert om.

Sissel Grana har ingen grunn til å henge med hodet når hun bøyer seg over regnskapsbøkene. Bare i fjor hadde selskapet hennes, Sigra AS, en omsetning på 3,2 millioner kroner og et årsresultat på 200.000 kroner. I lokalene på Karljohansvern sysselsetter den universitetsutdannede læreren én sekretær og en annen dyrekommunikator i halv stilling. Selv tok hun ut en knapp halv million kroner i lønn. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg er veldig påkobla andre mennesker hva gjelder sinnsstemninger og "energier" (i mangel på bedre ord) de tar med seg inn i et rom, og det finnes sikkert folk som kan plukke opp disse tingene fra dyr

Men en burde jo kunne forandre en del ting til det bedre om en var dyretolker? Om herr og fru eier sitter og blir fortalt at Foffen blir flau når de ikke plukker opp bæsjen hans, for eksempel? Eller

Jeg synes at overskriften er misvisende. Det burde stått "svindler folk for 1500 kr timen".

Vida var hos en sånn tolk via mail dame, og jeg fikk vite at Vida var veldig glad i meg, og likte å bo hos meg, at hun likte å løpe etter ting og likte å bade. :aww:

Ja, det er sånn jeg har hørt tidligere. Kjenner en som tolket Huskyen sin og da fikk hun vite at hunden var glad i eieren og likte å løpe :P

Føler det er litt sånn de fleste kunne ha tolket seg frem til..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sånn jeg har hørt tidligere. Kjenner en som tolket Huskyen sin og da fikk hun vite at hunden var glad i eieren og likte å løpe :P

Føler det er litt sånn de fleste kunne ha tolket seg frem til..

Ha ha. Ja. Jeg trur det egentlig. :lol: Men det var litt festlig. Og så var det gratis. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tolket Roya og hadde da også spørsmål til hunden, om hun kunne være snillere mot Tina. (Uten å si noe om hvem Tina var).

Jeg fikk vite at Roya var glad for å bo hos meg. Hun savnet en hundevenn i livet sitt. Hun var glad i katter. Med tanke på Tina, så mente Roya at snillhet måtte gå begge veier. Hvis Tina var snill med henne ville hun være snill mot Tina. Og litt andre småting jeg ikke husker lenger.

Roya var nok glad for å bo hos meg, håper jeg. :P

Roya bodde på en gård med drift av hundepensjonat på tidspunktet for samtalen, med sjefens puddel som bestevenninne og oppdrager, og hun var fast lekevenninne for en nuffe, en vorstehermix og en rottweiler som var på pensjonatet med jevne mellomrom. Så at hun savnet en hundevenn var jo litt rart.

Hun var snill med katter, iallefall de hun kjente. Så det var nok riktig.

Tina er en bichon frisee som var 12 år på tidspunktet for samtalen. Tina har aldri noensinne plaget Roya. Tina er en veldig snill og forsiktig liten hund som ikke engang sa fra når Roya omtrent la seg oppå henne. Hun bare unngikk situasjonen mest mulig, ved å gjemme seg under en stol. Der bommet dyretolken totalt, tydeligvis. Hun sa selv at hun oppfattet Tina som et barn, en liten person.

Såeh.. Jeg veit ikke jeg. Jeg VIL gjerne tro at det går an å kommunisere med dyr på et annet plan! Men jeg vet ikke helt om jeg klarer det.

Selv om jeg er veldig glad i Rupert Sheldrakes bok, Uforklarlige krefter hos dyr. (Som handler mye om dyr som vet når eierne kommer hjem, dyr som finner veien hjem fra ukjente steder, finner eierne når de har flyttet til et nytt sted uten katten mange mange mil unna osv..)

Men det er jo noe annet enn ren kommunikasjon da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig påkobla andre mennesker hva gjelder sinnsstemninger og "energier" (i mangel på bedre ord) de tar med seg inn i et rom, og det finnes sikkert folk som kan plukke opp disse tingene fra dyr også.

Men det er jo ikke det "dyretolkene" gjør. De famler i blinde, legger latterlig avansert syntaks og humoristisk sans i munnen på dyra, og kommer i beste fall med selvfølgeligheter alle kan kjenne seg igjen i. Og tar fett betalt. Det er så stygt å utnytte desperate og fortvila dyreeiere at jeg ikke kan få sagt det. Og at Sigra-senteret får taletid på D4A og stor stand og står der side om side med etologer, tjenestehundtrenere og lydighetsmestre er en skandale i mine øyne.

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig påkobla andre mennesker hva gjelder sinnsstemninger og "energier" (i mangel på bedre ord) de tar med seg inn i et rom, og det finnes sikkert folk som kan plukke opp disse tingene fra dyr også.

Men det er jo ikke det "dyretolkene" gjør. De famler i blinde, legger latterlig avansert syntaks og humoristisk sans i munnen på dyra, og kommer i beste fall med selvfølgeligheter alle kan kjenne seg igjen i. Og tar fett betalt. Det er så stygt å utnytte desperate og fortvila dyreeiere at jeg ikke kan få sagt det. Og at Sigra-senteret får taletid på D4A og stor stand og står der side om side med etologer, tjenestehundtrenere og lydighetsmestre er en skandale i mine øyne.

Amen!!

:no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blink: Hva forsvarer en timelønn på 1500 kroner hos en dyretolk da? Den lange utdannelsen med blodslit og lange timer i lesesal, studiegjelden og det dyre utstyret for praksisen? Det var jo en helt sprø timelønn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei takk jeg er ikke interessert, sa jeg for et par år siden, da de delte ut info om senteret på D4A. Jeg tror nemlig ikke på det her jeg. Du skjønner, hunden min har fortalt meg at man ikke kan snakke med dyr.
Dama mumlet et par ord til meg som ikke helt egner seg på trykk ...

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig påkobla andre mennesker hva gjelder sinnsstemninger og "energier" (i mangel på bedre ord) de tar med seg inn i et rom, og det finnes sikkert folk som kan plukke opp disse tingene fra dyr også.

Men det er jo ikke det "dyretolkene" gjør. De famler i blinde, legger latterlig avansert syntaks og humoristisk sans i munnen på dyra, og kommer i beste fall med selvfølgeligheter alle kan kjenne seg igjen i. Og tar fett betalt. Det er så stygt å utnytte desperate og fortvila dyreeiere at jeg ikke kan få sagt det. Og at Sigra-senteret får taletid på D4A og stor stand og står der side om side med etologer, tjenestehundtrenere og lydighetsmestre er en skandale i mine øyne.

Der er jeg veldig med deg. Sinnstemning og "energier" er noe helt annet enn "samtaler". Jeg merker da selv hvordan energien og stemningen endrer seg når jeg (og andre) er med en trøtt valp/hund, man blir avslappet og trøtt selv. Og vice versa, jeg ser hvordan hunder blir påvirket av menneskers sinnstemning. Både i spesifikke situasjoner og i hverdagslivet. :ahappy:

Selv om noen ting kan heller ikke jeg forklare, som folk som hevder hunden/dyret da forteller/viser dyretolken skader, graviditet, hendelser osv som dyretolk IKKE kunne visst. Kanskje er de påkoblet rett energi av og til. Kanskje NOEN kan NOE, men ikke alt. Jeg vet ikke. Men generelt er jeg meget skeptisk.

Energier derimot er noe helt annet. Hva man selv utstråler og hva man blir påvirket av av andre. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan godt få øve deg på Willy :D. Jeg tror muligens han er litt ensporet i tankegangen, men hva vet vel jeg :aww:.

Hmm.. Kan jeg ta lærlingpris da? Det skulle vel bli sånn omtrent halvparten det :aww::lol:

Men sånn seriøst. Jeg tror faktisk jeg kunne gjort en ganske brukbar jobb som dyretolk jeg. Eller ihvertfall hundetolk. Fordi jeg er god på hund. Så det :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ei tolkestudent til å tolke Rocky for halvannet år siden. Hun fikk vite alderen hans, men ikke at han var omplassert eller hvor lenge han hadde vært hos meg. Hun la i vei om at han var så glad for at han hadde kjent meg hele livet, og at selv om han var veldig glad i meg så koste seg veldig når jeg ikke var der.. :huh: Han hadde visst også snakket om at rødt var yndlingsfargen hans, og derfor følte han seg så hjemme og trygg hos meg!

..han nevnte tydeligvis ingenting om separasjonsangsten, eller at han bare hadde kjent meg en måneds tid eller så. Og den eneste røde gjenstanden hos meg er et brannslukningsapparat, så jeg vet ikke helt jeg..

edit: betalte naturligvis ikke en krone for dette. Og OM jeg hadde gjort det, så hadde jeg krevd pengene tilbake

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...