Gå til innhold
Hundesonen.no

Tolker dyr for 1500kr timen.


Ozzy
 Share

Recommended Posts

:lol: :lol: :lol: , sier jeg bare...

Tufani har blitt "tolka" han! Gratis, selvfølgelig. Jeg hadde aldri betalt for noe sånt :lol:

Fikk vite at han liker å snuse i gresset og løpe. Og at han ikke liker å ha på halsbånd. Fikk også vite at han liker så godt "damen som pleier å lære han triks". Jeg lurer ennå på hvem denne damen kan være.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg er veldig påkobla andre mennesker hva gjelder sinnsstemninger og "energier" (i mangel på bedre ord) de tar med seg inn i et rom, og det finnes sikkert folk som kan plukke opp disse tingene fra dyr

Men en burde jo kunne forandre en del ting til det bedre om en var dyretolker? Om herr og fru eier sitter og blir fortalt at Foffen blir flau når de ikke plukker opp bæsjen hans, for eksempel? Eller

Jeg synes at overskriften er misvisende. Det burde stått "svindler folk for 1500 kr timen".

Jeg fikk ei tolkestudent til å tolke Rocky for halvannet år siden. Hun fikk vite alderen hans, men ikke at han var omplassert eller hvor lenge han hadde vært hos meg. Hun la i vei om at han var så glad for at han hadde kjent meg hele livet, og at selv om han var veldig glad i meg så koste seg veldig når jeg ikke var der.. :huh: Han hadde visst også snakket om at rødt var yndlingsfargen hans, og derfor følte han seg så hjemme og trygg hos meg!

..han nevnte tydeligvis ingenting om separasjonsangsten, eller at han bare hadde kjent meg en måneds tid eller så. Og den eneste røde gjenstanden hos meg er et brannslukningsapparat, så jeg vet ikke helt jeg..

edit: betalte naturligvis ikke en krone for dette. Og OM jeg hadde gjort det, så hadde jeg krevd pengene tilbake

Det er visstnok fordi de fortrenger tidligere hjem ganske fort når de har kommet til der de har det bestes i hele verden. :aww: At du ikke skjønner det på slikt altså! :o

:lol: :lol: :lol: , sier jeg bare...

Tufani har blitt "tolka" han! Gratis, selvfølgelig. Jeg hadde aldri betalt for noe sånt :lol:

Fikk vite at han liker å snuse i gresset og løpe. Og at han ikke liker å ha på halsbånd. Fikk også vite at han liker så godt "damen som pleier å lære han triks". Jeg lurer ennå på hvem denne damen kan være.

Vida elsket at jeg jogget med henne! Så hun er søren meg synsk i tillegg, fordi hun visste at 5 år etter hun var hos spådamen, så skulle vi starte å løpe sammen! :D

Men for en kjekk bi-inntekt sånn sett. Det er jo bare å ha en masse standard svar, og klippe og lime inn i mailer! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visstnok fordi de fortrenger tidligere hjem ganske fort når de har kommet til der de har det bestes i hele verden. :aww: At du ikke skjønner det på slikt altså! :o

Selvfølgelig! *slå meg selv i hodet med en fisk*

Jeg skulle gjerne likt å være en slik tolkestudent, rett og slett bare for å høre hva forelesere og veiledere sier for noe. Kan ikke noen fra sonen gå undercover??

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å ha kundegrunnlag til å dette.. hvilke type folk er det som tror på dyretolker? Det er jo ingen her inne, så vidt jeg har sett.. wheeeeere?

Mange! You'd be surprised! Jeg har ei kusine som elsker alt dette, har henne på Facebook, så det dukker stadig opp ting om at hun har vært med på fjernhealing og ditten og datten. Lurer faktisk på om hun har kjøpt seg hund, så blir sikkert tolking snart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det mest provoserende jeg så var ei dyretolk som hadde en gammel labrador. Labradoren var syk og trengte en operasjon, men eier var usikker på om det var det rette valget siden hunden var gammel. Løsningen? Få en haug damer i ring med hunden liggende i midten, slik at de kunne "se" hva hunden selv ønsket.

Jeg kjenner slikt er på grensen til at man bør bli fratatt dyr.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innen hestemiljøet er dette svært poppis også. Hestejenter trenger tydeligvis å høre at hestene deres er glade i dem  :lol:

Haha :D ja, ei i nord en plass ble dritsur på oss andre når vi var kritisk til det dyretolken sa.. jeg hadde en dyretolk på hesten min, bare på tull da jeg ikke tror på sånt men ville se hva hun sa. Masse svada som at Dolln var så glad i meg, bla bla bla, også nyrene.. de var det noe feil med. På ALLE hestene hun hadde tolket var det nyrefeil på :) svada alt sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Som da vi var på cruise, og jeg hadde så lyst til å se kjempeskilpaddene på Galápagosøyene. Men jeg ble skuffet da mannskapet fortalte at det var utenfor sesong. Derfor tok jeg kontakt med skilpaddene på øya, og da vi kom i land lå det skilpadder overalt."

Sa Grana i artikkelen...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Som da vi var på cruise, og jeg hadde så lyst til å se kjempeskilpaddene på Galápagosøyene. Men jeg ble skuffet da mannskapet fortalte at det var utenfor sesong. Derfor tok jeg kontakt med skilpaddene på øya, og da vi kom i land lå det skilpadder overalt." Sa Grana i artikkelen...

I know, leste den delen høyt til min samboer. han lo høyt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en burde jo kunne forandre en del ting til det bedre om en var dyretolker?

Om herr og fru eier sitter og blir fortalt at Foffen blir flau når de ikke plukker opp bæsjen hans, for eksempel? Eller at han synes det er pinlig når han surrer seg inn i andre hunders lenker fordi han fikk 20 meter flexiline? Eller at han får klaustrofobi når han sitter hele natta og arbeidsdagen i bur? Eller at han blir ulykkelig om han ikke får minst en times tur om dagen? Eller at labb smaker vondt, men at han er så sulten at han spiser hva som helst?

Jeg kunne hatt dritmoro med sånt, jeg :D

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en burde jo kunne forandre en del ting til det bedre om en var dyretolker?

Om herr og fru eier sitter og blir fortalt at Foffen blir flau når de ikke plukker opp bæsjen hans, for eksempel? Eller at han synes det er pinlig når han surrer seg inn i andre hunders lenker fordi han fikk 20 meter flexiline? Eller at han får klaustrofobi når han sitter hele natta og arbeidsdagen i bur? Eller at han blir ulykkelig om han ikke får minst en times tur om dagen? Eller at labb smaker vondt, men at han er så sulten at han spiser hva som helst?

Jeg kunne hatt dritmoro med sånt, jeg :D

Haha, det var jo genialt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Fantastisk Stine :) *ler høyt*

Tone, søk NAV om støtte

Bli dyretolk - du kan få "lese" Noah (Hun Grana utdanner jo tolker sant, så kan jeg komme å være "prøvekaninen" din og da kommer hun til å bli såååååå imponert at du består eksamen på ett blunk)

Næææææ - fortsette nedover i championatbunken da kanskje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg har også bedt maur om å flytte ut fra hus, og da trenger jeg ikke engang å være i huset. Det kan jeg ta på avstand. Dette handler om å ha respekt for dyrene, og ikke bruke gift, for eksempel. Men akkurat eksemplene med maur eller ormen kan ha vært tilfeldigheter."

Det må være hu jeg så på TV for mange år siden som satt og grein fordi at skilpadda fortalte at den hadde brukket kjeven sin en gang. :lol:

Men hun spiser kjøtt da. Har hun snakka med dyrene som blir middagen hennes for å få innblikk i om de synes det er OK å bli brukt som middag?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...