Gå til innhold
Hundesonen.no

27 friske hunder går mot avliving


LilleZara
 Share

Recommended Posts

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har de som ivret så voldsomt for omplassering, tatt i betraktning at disse hundene ikke er egnet for omplassering ? Etter hva jeg har lest, er de ikke sosialisert med mennesker, de har aldri vært inne

Vel, JEG syns det er bra at dette hundeholdet legges ned, for det har vært helt texas der i noen år. Joda, anlegget som ble bygd i vinter/vår er flott, men det er bygd på parvojord... Tre kull gikk iv

Først; SÅ skrekkelig ille som det du beskriver her var det ikke. Noen av dem var lite sosialiserte ja, de fleste har aldri vært innendørs, det er riktig. Livredd fremmede, har det vel aldri vært snakk

Det er interessant at folk kan ha såpass forskjellig oppfatning av akkurat hvor dårlig sosialiserte disse bikkjene var. Virkelig.

Tja, det er nå MT og DB sine ansatte som har gått ut med info om dårlig sosialiserte hunder, mishandlede og traumatiserte. Er jo alltids noen som vil pynte på ting, som regel er det de som støttet eierene som hevdet hvor fine hundene var og hvor bra de hadde det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er nå MT og DB sine ansatte som har gått ut med info om dårlig sosialiserte hunder, mishandlede og traumatiserte. Er jo alltids noen som vil pynte på ting, som regel er det de som støttet eierene som hevdet hvor fine hundene var og hvor bra de hadde det.

Klabert. Vel, jeg bare observerer at man ofte bruker svært forskjellige ord for å beskrive samme sak. Det kan komme mye rart ut av det, men det er vel vanskelig å unngå slikt.

Men misforstå meg rett (man får jaggu passe seg her!), jeg sier ikke på noen måte at jeg mener hundene er blitt behandlet som de skulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar meg selv i å tenke, stakkars hund som først har blitt vanskjøttet, så sendt fra Alta til Harstad (da antakeligvis med bil, det tar ca 7-8 timer å kjøre. Alternativet er Widerøe Alta-Tromsø-Harstad med propellfly, mellomlandinger og flytting mellom fly….) - møtt masse nye folk, blitt så stresset at den har rømt ut, fyrt seg så opp og blokkert så ut at den måtte skytes mens den løp etter reinsdyr i marka. Hadde man ikke "skulle vært snill og reddet alle" kunne hunden vært avlivet allerede i Alta og sluppet alt det.

For all del, a second chance osv. Men i slike situasjoner kan man jo spørre seg selv hvor langt man skal strekke strikken før det egentlig bare gjør vondt verre….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..fyrt seg så opp og blokkert så ut at den måtte skytes mens den løp etter reinsdyr i marka

hvilke hunder med store jaktinstinkt ville ikke blokkert alt annet ute på sprang etter reinsdyr? Det var en husky. Jeg kjenner svært få huskyer som ville gjort noe annet.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MT ville avlive hundene. Dyrebeskyttelsen ville omplassere dem, og MT gav da DB tillatelse til dette. Det er DB i samarbeid med bl.annet Solplassen, som har stått for omplasseringen. Så at eier legger skyld på MT for dårlig omplasseringsarbeide, blir en smule feil da disse ikke er ansvarlig for den biten. DB burde også ha hatt i tankene at dette er hunder som er vokst opp i flokk og er vant til flokkmentaliteten, slik tidligere eier sier.

Hvor godt hundene er sjekket, det vet jeg ikke. Men, første gang DB gikk ut med annonser for å forsøke omplassere hundene, fraskrev de seg ansvar mht helse på hundene. Det fantes ikke papirer på helsekontroll på noen av hundene. Hvor vidt det ble gjort nå etter at MT hentet ut hundene, vet jeg ikke. Men, ting gikk ganske kjapt, så er vel ikke sikkert at kontrollen var det beste.



Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, MT ville avlive hunden fordi de ikke ville påta seg å omplassere alle, men når de fikk tilbud om hjelp til det tok de imot med åpne armer. MT kunne glatt sagt bastant NEI, det er i deres fulle rett som eiere av hundene. MT omplasserte selv nærmere halvparten av hundene, og DB med samarbeidspartnere resten.

At hundene ikke har vært inne-/familiehunder er det ikke lagt skjul på, de kommer jo fra en hundekjører med stor flokk, og når de i tillegg er fra en dyrevernssak ville jeg tro det er åpenlyst at hundene ikke er helt A4? Det er jo en sak som har pågått noen år, der et stort antall hunder er avlivet, så at det skulle gå helt problemfritt var det vel ingen som ventet? All fokus er på de to-tre som har kommet seg løs, hva med de noenogtyve som ikke har det? Det er årlig store saker i media om at hunder stikker/jager bufe/vilt, har alle de hundene blitt omplassert som følge av dyrevernssak? Man skulle jo tro det er slik, siden det legges så stor vekt på at disse omplassere hundene er bomber man bare venter på skal gå av, på enten den ene måten eller den andre..

Om hundene sprer parvo må man dessverre bare vente-og-se hva som skjer, men heldigvis er det sjeldent vaksinerte dyr dør av det, selv om de skulle få det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.altaposten.no/lokalt/nyheter/article9118357.ece

Håper Aage Heggelund ( han fyren som kaller seg for "Janos Gaup") slutter å plage de fine menneskene som tok disse hundene til seg.

Har han gjort noe annet enn å si "jeg visste at dette ville skje"? Er det bare jeg som ikke ser at det står noe i artikkelen om hva han skal ha gjort for å plage disse folkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han gjort noe annet enn å si "jeg visste at dette ville skje"? Er det bare jeg som ikke ser at det står noe i artikkelen om hva han skal ha gjort for å plage disse folkene?

"Hun ber nå om at Janos Gaup og hans støttespillere lar være å rette kritiske utspill mot de nye eiere av huskyene.

Foruten å ønske hundene og nye eiere masse lykke og glede sammen, så håper jeg at de nye hundeeierne skal slippe forfølgelse og oppringninger med utskjelling fra Janos Gaup og noen av hans støttespillere. Jeg synes slik oppførsel er rent barnslig og ufint, styreleder Aina Kongsvik. Jeg skjønner at fortvilelsen er stor i Masi, men hundene har fått nye eiere og bør nå få fred, fastholder hun."

Siste avsnittet, jeg tolker i alle fall det som at det har skjedd noe slikt?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...