Gå til innhold
Hundesonen.no

27 friske hunder går mot avliving


LilleZara
 Share

Recommended Posts

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har de som ivret så voldsomt for omplassering, tatt i betraktning at disse hundene ikke er egnet for omplassering ? Etter hva jeg har lest, er de ikke sosialisert med mennesker, de har aldri vært inne

Vel, JEG syns det er bra at dette hundeholdet legges ned, for det har vært helt texas der i noen år. Joda, anlegget som ble bygd i vinter/vår er flott, men det er bygd på parvojord... Tre kull gikk iv

Først; SÅ skrekkelig ille som det du beskriver her var det ikke. Noen av dem var lite sosialiserte ja, de fleste har aldri vært innendørs, det er riktig. Livredd fremmede, har det vel aldri vært snakk

...og nå har en av hundene rømt. :(

Utifra rykte så kommer det ikke som noen overraskelse. "rykte" andre steder sier at de er usosialiserte og lite håndterte.

Jeg håper selvsagt at det ikke er korrekt så flere som har tatt til seg hundene havner i samme situasjon :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra rykte så kommer det ikke som noen overraskelse. "rykte" andre steder sier at de er usosialiserte og lite håndterte.

Jeg håper selvsagt at det ikke er korrekt så flere som har tatt til seg hundene havner i samme situasjon :hmm:

Nei, det sto tilogm i annonsen jeg så at hunden var redd og ikke vant med mennesker. :hmm:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra rykte så kommer det ikke som noen overraskelse. "rykte" andre steder sier at de er usosialiserte og lite håndterte.

Jeg håper selvsagt at det ikke er korrekt så flere som har tatt til seg hundene havner i samme situasjon :hmm:

Nei, det sto tilogm i annonsen jeg så at hunden var redd og ikke vant med mennesker. :hmm: Forsto det sånn at den ikke engang hadde rukket å komme til sitt nye hjem før den forsvant.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst påkjørt av toget. Har hatt flere operasjoner, og uvisst hvordan natta blir. Eier poster ut info i morgen visstnok.

Herregud, for et traume. Først tutle rundt på den gården uten nevneverdig tilsyn. Så inn i et lite bur og på et fly. Og så ut til noen fremmede folk. Så stikke av. Så bli påkjørt. Og nå dette? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det sto tilogm i annonsen jeg så at hunden var redd og ikke vant med mennesker. :hmm: Forsto det sånn at den ikke engang hadde rukket å komme til sitt nye hjem før den forsvant.

Det er dessverre veldig vanlig med mange trekkhunder at de som er fryktelig sky stikker av :( Har vært mange slike saker, hvor noen har endt godt og noen har hatt tragisk utfall. Krysser fingrene for at denne er en av de med lykkelig slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke at hundene ikke ble avlivet...

Håper det er skikkelige aktive mennesker med hundevett som har fått tildelt hund.

Damned if they do... osv.

Kommentarfeltene på ymse steder etter første artikkelen har jo stort sett vært "teite mattilsynet som vil avlive hundene om de ikke finner seg hjem". Tenk så mye bråk det ville blitt om de ikke engang hadde forsøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de som ivret så voldsomt for omplassering, tatt i betraktning at disse hundene ikke er egnet for omplassering ? Etter hva jeg har lest, er de ikke sosialisert med mennesker, de har aldri vært innendørs, de er ikke stuereine, de har trakket rundt i sin egen dritt, de er livredd fremmede folk osv. osv. En skal være mer enn gjenomsnittet flink med hund, og mer enn gjennomsnittet engasjert hundemenneske, for å få dette til. Er alle de som nå har gitt hundene nye, "gode hjem " innforstått med hva de gir seg ut på?

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de som ivret så voldsomt for omplassering, tatt i betraktning at disse hundene ikke er egnet for omplassering ? Etter hva jeg har lest, er de ikke sosialisert med mennesker, de har aldri vært innendørs, de er ikke stuereine, de har trakket rundt i sin egen dritt, de er livredd fremmede folk osv. osv. En skal være mer enn gjenomsnittet flink med hund, og mer enn gjennomsnittet engasjert hundemenneske, for å få dette til. Er alle de som nå har gitt hundene nye, "gode hjem " innforstått med hva de gir seg ut på?

Det håper jeg virkelig, og at det ikke er en romantisk våt drøm om å være den hellige helgen som redder hundene fra den sikre død..

Jeg synes hundene burde vært avlivet. Død hund lider ikke

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de som ivret så voldsomt for omplassering, tatt i betraktning at disse hundene ikke er egnet for omplassering ? Etter hva jeg har lest, er de ikke sosialisert med mennesker, de har aldri vært innendørs, de er ikke stuereine, de har trakket rundt i sin egen dritt, de er livredd fremmede folk osv. osv. En skal være mer enn gjenomsnittet flink med hund, og mer enn gjennomsnittet engasjert hundemenneske, for å få dette til. Er alle de som nå har gitt hundene nye, "gode hjem " innforstått med hva de gir seg ut på?

Først; SÅ skrekkelig ille som det du beskriver her var det ikke. Noen av dem var lite sosialiserte ja, de fleste har aldri vært innendørs, det er riktig. Livredd fremmede, har det vel aldri vært snakk om. Polarhunder er ikke så ekstremt spesielle, at ikke en rett over gjennomsnittlig hundeinteressert person bør kunne ha gode forutsetninger for å takle det bra, selv de litt vanskeligere "tilfellene" her. At disse ikke var egnet for omplassering er, unnskyld meg, tøv.

Så; de som har hjulpet Mattilsynet med å finne nye eiere, har vært nøye her, og har lagt ned mye arbeid i å få gjort dette riktig, eller så riktig som mulig innenfor ei trang tidsramme. Ingen hunder er blitt kasta ukritisk inn i nye hjem. Dette har gått via organisasjoner med erfaring i omplassering av hunder, bl.a. dyrebeskyttelsens avdelinger i nord. Ha litt trua på folk, de fleste av disse hundene kommer helt sikkert til å få det godt ;)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Håper hundene har kommet til folk som virkelig kan bruke dem. Og gi hundene det de trenger. Altså når du skal omplassere så mange hunder på kort tid så må en regne med å gjøre noen feil for det er ikke altid intensjonene strekker til. Håper noen av dem har havnet hos trekkhund folk, eller folk som blir tent på den oppgaven der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper hundene har kommet til folk som virkelig kan bruke dem. Og gi hundene det de trenger. Altså når du skal omplassere så mange hunder på kort tid så må en regne med å gjøre noen feil for det er ikke altid intensjonene strekker til. Håper noen av dem har havnet hos trekkhund folk, eller folk som blir tent på den oppgaven der

Det stod at med det antallet henvendelser de hadde fått så kunne de velge hjem fra øverste hylle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Ja men øverste hylle er ikke altid den en ser øverst første gang. Men håper dem har klaff med alle at alle har fått noe gode hjem som kan gi den insatsen med både sosialisering og trekking så hunden blir trygge gode hunder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns og det er bra de har fått et nytt hjem og en ny sjanse, men en sky hund er ikke lett. En sky trekkhund som bare har stått i hundegården er ihvertfall ikke enkelt. Jeg er sikker på at noen av de nye familiene får litt av en jobb fremover, men det er dem forhåpentligvis klar over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Her har man omplassert 27 hunder i løpet av ett par døgn - MANGE har villet redde en hund.

Hurra - her er det sikkert mange velgjennomtenkte handlinger på gang - når man i tillegg vet at enkelte av hundene er dårlig sosialisert (eller pisseredde som jeg ville sagt) så er det jo duket for suksess.

Jeg synes det er trist jeg - noen av hundene var sikkert egnet til omplassering, men her burde mattilsynet ryddet unna uegna hunder først og deretter omplassert det som var velfungerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har man omplassert 27 hunder i løpet av ett par døgn - MANGE har villet redde en hund.

Hurra - her er det sikkert mange velgjennomtenkte handlinger på gang - når man i tillegg vet at enkelte av hundene er dårlig sosialisert (eller pisseredde som jeg ville sagt) så er det jo duket for suksess.

Jeg synes det er trist jeg - noen av hundene var sikkert egnet til omplassering, men her burde mattilsynet ryddet unna uegna hunder først og deretter omplassert det som var velfungerende.

Et par døgn er å ta litt hardt i. Et par uker er mer riktig. Jobben starta før hundene blei henta.

Pisseredde.. Har du truffet noen av disse?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Et par døgn er å ta litt hardt i. Et par uker er mer riktig. Jobben starta før hundene blei henta.

Pisseredde.. Har du truffet noen av disse?

Skal vi se - vi har til nå en på rømmen og den rakk ikke engang å komme til sitt nye hjem - og den var redd folk fordi den var ikke vant til folk..... Den er neppe den eneste.

Nei, jeg har ikke truffet noen av dem - men det ER antagelig en grunn til at mattilsynet avvikler hundeholdet hos folk og det er neppe fordi hundene er sosiale og bærer preg av å ha levd ett godt liv. Beklageligvis så vekker dette Disney følelsen hos folk og folk skaffer seg hunder de egentlig ikke har kapasitet til å ha og det er jo bare trist for hundenes del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...