Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Kaja
 Share

Recommended Posts

Takk, sånn fikk jo faktisk L av broren min også (faren til nevøen). Kanskje han skal få en sånn tilbake. Finnes jo i flere typer og...

Jeg synes den røde de hadde inne på butikken var kulere, men fant den ikke på nettbutikken.. De er veldig kule!

Ellers så var det en elektrisk motorsykkel (politisykkel faktisk) som kostet 799kr i et reklameblad for leker som kom i posten i går..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Har du sjekket private barnehager? Eventuelt steiner barnehager? Vet at steinerskolen både har søskenrabatt, og de vil at alle skal ha mulighet til å gå der så man kan betale etter evne i tillegg. Vet ikke om det gjeller barnehagen, men kan være verd å sjekke :)

Det er lov å ha sånne dager :hug: Det løser seg nok skal du se :)

Steiner! Genialt forslag :flowers: Det skal jeg definitivt sjekke ut.

Edit: Nope, fullt der og. Private barnehager har samme opptak som kommunale, og jeg har søkt på alle som er tilgjengelige for meg uten bil.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det hjelper på skoleplanene å flytte til dine trakter :P Det er ledige plasser i èn barnehage i hele byen, og den må jeg ha bil for å komme til. Er nesten ikke busser uti der engang. Så jeg er dritskuffa, og lei meg, og har lyst til å gi opp.

Jooooa, får barnehage hvertfall :D nei usj, :hug: og bil går ikke inn i økonomien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:(

Spurte Bonden om foreldrene hans blir fornærma om vi fant noen som kan være barnevakt innimellom, svaret var "JA!" Jahaja...

De skal vel ikke legge føringen for dere? Selvfølgelig skal man ta hensyn til foreldre og svigerforeldre, men ærlig talt, det er vel dere som bestemmer hvem som skal passe ungen deres. De behøver ikke engang vite om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn helt kynisk. Hva så?

De skal vel ikke legge føringen for dere? Selvfølgelig skal man ta hensyn til foreldre og svigerforeldre, men ærlig talt, det er vel dere som bestemmer hvem som skal passe ungen deres. De behøver ikke engang vite om det.

Vi bor på en veldig liten plass, så det er ikke mulig å gjøre noe som helst som innebærer henne uten at de vet.

Hva så? nei, er jo noe med å ikke trampe dem på tærne da. Men vi får se litt, jeg sa at jeg snart MÅ ha muligheten til å gå ut på kveldstid, svømming/trening ol. - og det skjønte han, så vi får se. For sånn det er nå så kan jo ikke jeg det, for han har fjøset på kvelden i ukedagene + spilling, og da må jeg være hjemme med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Vi bor på en veldig liten plass, så det er ikke mulig å gjøre noe som helst som innebærer henne uten at de vet.

Hva så? nei, er jo noe med å ikke trampe dem på tærne da. Men vi får se litt, jeg sa at jeg snart MÅ ha muligheten til å gå ut på kveldstid, svømming/trening ol. - og det skjønte han, så vi får se. For sånn det er nå så kan jo ikke jeg det, for han har fjøset på kvelden i ukedagene + spilling, og da må jeg være hjemme med henne.

Hva med å være gjensidig barnepasser med noen som går i barnehagen. Da kan en jo bare si hun er på overnatting hos vennine eller kompis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å være gjensidig barnepasser med noen som går i barnehagen. Da kan en jo bare si hun er på overnatting hos vennine eller kompis.

Folk har familie som fikser sånt her. Så er liksom ikke noe stort behov, som jeg vet om da. Men vi finner nok en løsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Folk har familie som fikser sånt her. Så er liksom ikke noe stort behov, som jeg vet om da. Men vi finner nok en løsning :)

Ja men det bruekr å sitte fler som dere. det er bare ikke så synlig altid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt vurdert av 3 forskjellige leger. Alle sa det samme: Det blir ikke definert som sykdom når det ikke er hull i selve bukveggen. Det er bindevev mellom musklene, så det er ikke fare for at noe av innvollene preses ut og kommer i klem. Og fare for komplikasjoner ville være større enn at sjansen for at reultatet ble bra. Kiropraktor sa også at det antakelig ikke ville bli fikset på offentlig regning.

Jeg er operert for brokk tre ganger, da var det hull i selve bukveggen så bindevev og litt av tarmen kom ut.

Vi får få menn til å begynne å føde, så kanskje det blir fart på sakene...

:(

Spurte Bonden om foreldrene hans blir fornærma om vi fant noen som kan være barnevakt innimellom, svaret var "JA!" Jahaja...

Kan de da? Litt?

Nå ble jeg litt sånn feministisk sint for andre gang i tråden idag.

Wed: :hug:

Har ikke så mye mer å si, men tror det kan finnes en løsning. Det er bare veldig viktig for livet å gi mye motgang innimellom av en eller annen idiotisk grunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de da? Litt?

Nå ble jeg litt sånn feministisk sint for andre gang i tråden idag.

Jeg vet egentlig ikke, han mener de kanskje kan passe henne om han stresser i fjøset - da er han jo 100 meter unna og kan komme kjapt om det skulle være noe. Men jeg vet ikke helt jeg...

Og ja, blir det jeg og litt innimellom, men jeg vet jo at det ikke er ment sånn, og jeg har hele tiden sagt at han MÅ fortsette å spille - for han trenger et pusterom fra familie, hus, fjøs osv. men kjenner at jeg og trenger det...

Huff nå var det veldig lett å skrive mye mer enn jeg bør her, så jeg lar det bli med det. :) Jeg elsker hvert minutt med lillemor, virkelig! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Raksha ; kjenner godt igjen følelsene dine.. Har noe ala det samme selv, selv om jeg har folk som kan passe egentlig, bare lilletupp er ikke den enkleste å sette igjen enda.. Og når jeg da er hjemme alene med gubben på sjøen, da kjenner jeg godt at egentlig hadde trengt litt tid alene.. Om så bare fått gått i dusjen uten å måtte stresse :lol:

Det hadde ikke gått an å fått avløser en kveld i uka eller fått svigerfaren din til å hjelpe til slik at mannen din fikk en kveld i uka fri, slik at du kunne gjøre noe. Da tråkker man ikke på noen tær og du får et lite pusterom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Raksha ; kjenner godt igjen følelsene dine.. Har noe ala det samme selv, selv om jeg har folk som kan passe egentlig, bare lilletupp er ikke den enkleste å sette igjen enda.. Og når jeg da er hjemme alene med gubben på sjøen, da kjenner jeg godt at egentlig hadde trengt litt tid alene.. Om så bare fått gått i dusjen uten å måtte stresse :lol:

Det hadde ikke gått an å fått avløser en kveld i uka eller fått svigerfaren din til å hjelpe til slik at mannen din fikk en kveld i uka fri, slik at du kunne gjøre noe. Da tråkker man ikke på noen tær og du får et lite pusterom :)

Avogtil er jeg nesten misunnelig på dere som har mann som er borte uker i strekk, for de er somregel hjemme uker i strekk også. I verste periodene her så ser jeg han maks to timer til dagen i våken tilstand, så ALT faller på meg. Sånn går det når man finner seg bonde som må jobbe utenom. Men samtidig så kan jeg dusje alene og sånt når han er hjemme, og han er jo aldri langt unna, kan komme hjem på kort varsel ol. så jeg er ikke misunnelig likevel :lol:

Svigerfar er desverre ikke brukanes i fjøset - de er jo uansett to som deler på fjøset, men skal han ha fast fri en kveld i uka, så må han jo ta en ekstra morgen eller en ekstra dag i helg. :\ Men det løser seg altså - bare litt frust fordi jeg hadde lyst til å få med meg noe i dag, men jeg så det for sent så gikk ikke å endre ting og få det til i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Rak, svigers kan ikke passe frøkna, men ville allikevel blitt fornærma om dere fikk pass hos andre? Usj, Kjedelig situasjon. Håper virkelig dere finner en løsning dere alle trives med!

Yup, han sier så (og jeg kjenner dem jo, så vet han har rett). Takk! Det løser seg garantert på en eller annen måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@raksha, noen ganger må man rett og slett bare være "urettferdige" og la de bli fornærma. Det har jeg måttet gjøre her ca en million ganger. Jeg ignorerer det, for sånn har det måttet bli. De kommer over det de også.

Yup - er sånn det blir med veldig mye. Desverre. Vi får velge våre kamper litt, og se om det finnes løsniger som ikke lager drama i første omgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avogtil er jeg nesten misunnelig på dere som har mann som er borte uker i strekk, for de er somregel hjemme uker i strekk også. I verste periodene her så ser jeg han maks to timer til dagen i våken tilstand, så ALT faller på meg. Sånn går det når man finner seg bonde som må jobbe utenom. Men samtidig så kan jeg dusje alene og sånt når han er hjemme, og han er jo aldri langt unna, kan komme hjem på kort varsel ol. så jeg er ikke misunnelig likevel :lol:

Svigerfar er desverre ikke brukanes i fjøset - de er jo uansett to som deler på fjøset, men skal han ha fast fri en kveld i uka, så må han jo ta en ekstra morgen eller en ekstra dag i helg. :\  Men det løser seg altså - bare litt frust fordi jeg hadde lyst til å få med meg noe i dag, men jeg så det for sent så gikk ikke å endre ting og få det til i dag.

Jeg er veldig glad i de ukene han er hjemme. Det er jo bare kjempe fint! Men jeg må si at når man har gjort alt på den tungvindte måten i 6 uker, så foretrekker man allikevel at de er hjemme noen timer om dagen kjenner jeg :lol: spesielt nå som formen hangler :P

Du får trøste deg med det at det blir enklere. Når hun blir litt større, kan hun jo være med pappan sin i fjøset feks.. Litt tryggere å sette henne igjen hos feks besteforeldre osv.. Selv om det er veldig fattig trøst når frustrasjonen river værst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i de ukene han er hjemme. Det er jo bare kjempe fint! Men jeg må si at når man har gjort alt på den tungvindte måten i 6 uker, så foretrekker man allikevel at de er hjemme noen timer om dagen kjenner jeg :lol: spesielt nå som formen hangler :P

Du får trøste deg med det at det blir enklere. Når hun blir litt større, kan hun jo være med pappan sin i fjøset feks.. Litt tryggere å sette henne igjen hos feks besteforeldre osv.. Selv om det er veldig fattig trøst når frustrasjonen river værst..

Ja virkelig, han har snakka om på ta seg anleggsarbeid som medfører å bo borte i perioder, jeg kjenner at jeg er ikke helt enig i det. Det ER unektelig en trygghet i å ha han i nærheten og faktisk kunne lufte hundene/fore kaniner/hester whatever om kvelden/natta alene uten babycallen med seg. Kunne gjøre det selv om barnet har en dårlig kveld og ikke sover og bare få noen minutter for seg selv i løpet av døgnet uten babycallen.

Og ja ting blir lettere, så er jo bare å finne en løsning som fungerer nå så jeg får være annet en husmor 24/7 og mamma, det ordner seg. Bare litt frust avogtil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja virkelig, han har snakka om på ta seg anleggsarbeid som medfører å bo borte i perioder, jeg kjenner at jeg er ikke helt enig i det. Det ER unektelig en trygghet i å ha han i nærheten og faktisk kunne lufte hundene/fore kaniner/hester whatever om kvelden/natta alene uten babycallen med seg. Kunne gjøre det selv om barnet har en dårlig kveld og ikke sover og bare få noen minutter for seg selv i løpet av døgnet uten babycallen.

Huff ja, samboer tenker i de baner. Enten Nordsjøen eller ut på utenlandstjeneste i Forsvaret. Jeg steiler voldsomt med tanke på våre fremtidige barn :P Særlig Forsvaret må jeg innrømme, jeg har virkelig ikke noe lyst til å ha ham i krigen. Hender jeg i mitt egoistiske stille sinn skulle ønske han ikke var sånn flinking som alle vil ha :teehe:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig kjekt å ha mannen i nærheten. Jeg har til tider bare tatt opp igjen ungen fra senga fordi hun har våknet akkurat i det hundene må ut.. Eller greit å ha noen som kan stå opp med henne når man har knapt sovet hele natta :lol:

Men det går jo, er jo hva man er innstilt på og i tillegg hvilken type unge man får.. Men det er lettere å være to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, samboer tenker i de baner. Enten Nordsjøen eller ut på utenlandstjeneste i Forsvaret. Jeg steiler voldsomt med tanke på våre fremtidige barn :P Særlig Forsvaret må jeg innrømme, jeg har virkelig ikke noe lyst til å ha ham i krigen. Hender jeg i mitt egoistiske stille sinn skulle ønske han ikke var sånn flinking som alle vil ha :teehe:

:lol: Lov å være sånn egoistisk, for tenk.

Det er veldig kjekt å ha mannen i nærheten. Jeg har til tider bare tatt opp igjen ungen fra senga fordi hun har våknet akkurat i det hundene må ut.. Eller greit å ha noen som kan stå opp med henne når man har knapt sovet hele natta :lol:

Men det går jo, er jo hva man er innstilt på og i tillegg hvilken type unge man får.. Men det er lettere å være to :)

Her kan jeg bare åpne døra og slippe hundene ut - himmelsk! :D Blir mye "lufting" med ungen på armen hvor hun roper henrykt på dem. :lol:

Mye lettere å være to, så egentlig kan jeg ikke klage på noe som helst, hadde jeg vært alene med henne så hadde alenetiden vært enda mindre tilgjengelig. Så får jeg heller leve med at han i perioder er innom og spiser middag og sover og thats it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...