Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Kaja
 Share

Recommended Posts

• Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Jeg er så glad for at jeg ikke hadde den kompetansen jeg har nå da E ble født. Hun var jo ekstremt syk, men at det var såpass alvorlig hadde jeg ingen anelse om. Blodprøvene tatt rett etterfødselen var ille, med laktat på 19 (høyeste det går an å måle er ca 20, normalverdi rundt 0,9-1,2) og ph på 6,8. Pluss masse annet. Var på hjertekurs i dag, og fikk høre at ph på 6,8 ikke er forenelig med liv. Er så utrolig glad for at vi har henne her i dag, og at det ser ut til å ha gått helt fint! :heart: Det er absolutt ingen selvfølge..,

Tøffe sterke frøkna! Et lite mirakel er hun :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for at jeg ikke hadde den kompetansen jeg har nå da E ble født. Hun var jo ekstremt syk, men at det var såpass alvorlig hadde jeg ingen anelse om. Blodprøvene tatt rett etterfødselen var ille, med laktat på 19 (høyeste det går an å måle er ca 20, normalverdi rundt 0,9-1,2) og ph på 6,8. Pluss masse annet. Var på hjertekurs i dag, og fikk høre at ph på 6,8 ikke er forenelig med liv. Er så utrolig glad for at vi har henne her i dag, og at det ser ut til å ha gått helt fint! :heart: Det er absolutt ingen selvfølge..,

Grøss, noen ganger er det greit å ikke vite hvor galt ting egentlig er. Lille mirakeljenta :wub:

Jeg blir tullete - veldig godt å sende lillemor i barnehagen i dag, men herregud som jeg savner henne. :o Hatt henne omtrent under huden 24 timer i døgnet siste uka og vel så det - og så plutselig er hun ikke innen rekkeviddet? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss, noen ganger er det greit å ikke vite hvor galt ting egentlig er. Lille mirakeljenta :wub:

Jeg blir tullete - veldig godt å sende lillemor i barnehagen i dag, men herregud som jeg savner henne. :o Hatt henne omtrent under huden 24 timer i døgnet siste uka og vel så det - og så plutselig er hun ikke innen rekkeviddet? :o

Veldig sant! Hun er et lite mirakel :wub:

Rart det der, når man plutselig ikke har de på fanget 24 timer i døgnet lenger :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker ikke å leke inne lenger! De kjeder seg :P Ender med å gnage av malinga på veggene, jeg tuller ikke engang. De har også funnet ut hvordan de kommer seg opp på kjøkkenbordet. Meget upraktisk! :lol: For første gang på lenge gleder jeg meg til det kommer snø! Da blir det kjekkere å være ute :)

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen ville ha foreldresamtale før 4 års kontroll, da begynner jeg plutselig å lure på hva som er galt :lol:

Vi har jo ikke hatt foreldresamtale på ny avdeling og jeg vet han trives godt, så jeg regner med det ikke er noe sånn egentlig.

På meg virker han adekvat i forhold til de andre barna og han har bestevenner ( som han visstnok elsker like høyt som meg :| ) + at det ser ut som om han kan leke med stort sett hvem som helst av barna som er der om morgenen, så lenge det er en gutt.

Jenter er æsj...

Da regner jeg med det bare er en formalitet siden vi ikke har hatt foreldresamtalen tidligere i høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hønemor ringte barnehagen og spurte, joda gikk fint, helt til jeg sa at jeg vurderte å hente snart om hun var redusert, da var hun nok det likevel. Ikke sånn at hun måtte hentes nå, men om jeg kunne så var det nok best. Stakkars lilleknøtt :/ hoppe i dusjen, finne vogn og tusle. Ikke sykkelføre mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker med en gang på Linus i svingen, og jeg er jo ikke helt der.. Men hvorfor kan hun ikke bare holde seg fast da! :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Haha, hun lærer etterhvert :) Guttene her begynte så smått å gå for 3 måneder siden, og nå flyr de rundt hele tiden og har helt slutta å krabbe :| Tryner sjeldent nå! Bare kræsjer med ting fra tid til annen :aww: (Og i hverandre).

Er det noen andre her som har fått delte magemuskler etter svangerskap? Jeg TROR jeg har det, men er ikke helt sikker på hvordan man finner det ut helt sikkert. Magen er iallefall veldig stor og ser virkelig helt forferdelig ut :( Googler rectus diastase og får opp bilder som ser akkurat ut som min mage. Finnes det noe man kan gjøre med dette, utenom å ty til operasjon til 50 000,-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, hun lærer etterhvert :) Guttene her begynte så smått å gå for 3 måneder siden, og nå flyr de rundt hele tiden og har helt slutta å krabbe :| Tryner sjeldent nå! Bare kræsjer med ting fra tid til annen :aww: (Og i hverandre).

Er det noen andre her som har fått delte magemuskler etter svangerskap? Jeg TROR jeg har det, men er ikke helt sikker på hvordan man finner det ut helt sikkert. Magen er iallefall veldig stor og ser virkelig helt forferdelig ut :( Googler rectus diastase og får opp bilder som ser akkurat ut som min mage. Finnes det noe man kan gjøre med dette, utenom å ty til operasjon til 50 000,-?

Ja, hun lærer nok ja.. Men jeg kjenner jeg blir helt utslitt av å fange unge.. For jeg får jo ikke lov å ta på ho :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte bare la ungen gå, klatre og balansere helt selv. Med en gang jeg gikk mot henne, så begynte hun og forte seg og dermed falt hun. Så jeg har bare lært meg til at det som oftes går bra om jeg later som om jeg ikke ser henne. For om hun ser at jeg ser på henen skal hun vise seg frem og da kan det også gå galt. Hun var ikke gamle jenta da hun første gang klarte å klatre opp på spisestuebordet via tripptrapp stolen. Både min mor og svigermor får hjerte i halsen når hun driver med balansekunsten sin, men jeg har blitt vant til det og skjønner ikke hvorfor de blir så oppbrakte. Jeg finnes ikke hønemor tror jeg, uten at jeg helt hvordan en høne er som mor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor hønemor er det egentlig å kjøpe hjelm til tøtta?

Vi er nemlig litt uenig om vi faktisk kan å gå eller ikke :lol:

De er designet for å tåle fall fra egen høyde, det er eneste måten de lærer på :) Det blir ikke bedre med alder, A tok baklengs salto ned fra sofaen i dag tidlig.

Det skal MYE til før jeg bryr meg utover den vanlige trøstingen lengre :P

Men jeg er heller ikke typisk hønemor, jeg mener at det å slå seg er en undervurdert del av barndommen og lar han slå seg så mye han klarer.

Jeg prøver å unngå at han skader seg skikkelig da :P

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som vi slipper billig unna der foreløpig. Her tenkes og analyseres det nøye før man gjør noe nytt så da går det som regel bra :lol: så den dagen hun virkelig slår seg så havner nok vi på legevakt, ikke vant med sånt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd for at hun faller altså, men jeg synes det er så veldig overmodig mye av det hun gjør :lol: det har hun ikke etter mamman :lol:

Og så lurer jeg på hvir gammel deres var første gangen de var med pappan sin og sov borte uten mamman? Og hvor lenge var det snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd for at hun faller altså, men jeg synes det er så veldig overmodig mye av det hun gjør :lol: det har hun ikke etter mamman :lol:

Og så lurer jeg på hvir gammel deres var første gangen de var med pappan sin og sov borte uten mamman? Og hvor lenge var det snakk om?

E blir 3 år på lørdag, og hun og pappaen hennes har enda ikke sovet en eneste natt borte/hjemme uten meg :whistle::lol: sjelden hun har sovet hos andre uten meg også, vi har ikke hatt behov for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hentet i barnehagen så hadde hun nettopp slått seg. De sier at de omtrent aldri har hørt henne gråte før, så de trodde hun hadde slått seg skikkelig. Men da jeg kom og tullet lit tmed henne, var alle tårer borte og hun fjaset av gårde som vanlig. Hun ahr stort skrubbsår i panna da :P Hun vil ikke være sammen med de på sin avdeling, hun vil være sammen med de stora barna. Så når 1åringene er inne på ettermiddagen, har hun sutret seg til å være ute med de som er større, så det var ute hun hadde ramlet i dag.

Husker ikke når de var alene hjemme på natt første gangen. Men fra da hun var 9 måneder begynte jeg jo å jobbe igjen, så da var det jo flere netter i strekk som jeg jobbet.

Vi har egentlig ikke trengt det så mye vi heller, men vi vurderer å ta en overnatting borte snart, bare fordi vi har lyst til å kose oss en kveld og sove lenge om morgenen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker litt i forhold til neste år.. Da har jeg skole fra mandag til torsdag, og gubben passer barnet. Og så skal gubben mulig jobbe fredag, lørdag og søndag mens jeg passer tøtta. Så for at mannen skal få en tur hjem en gang i blandt, så må jo han ha med seg tøtta siden jeg må på skole..

Så da lurer jeg på om det er "greit" siden hun er såpass liten enda.. Men hun blir jo 1 år i januar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker litt i forhold til neste år.. Da har jeg skole fra mandag til torsdag, og gubben passer barnet. Og så skal gubben mulig jobbe fredag, lørdag og søndag mens jeg passer tøtta. Så for at mannen skal få en tur hjem en gang i blandt, så må jo han ha med seg tøtta siden jeg må på skole..

Så da lurer jeg på om det er "greit" siden hun er såpass liten enda.. Men hun blir jo 1 år i januar :P

Jeg tenker at det er veldig individuelt. Emilie har jo sovet hos besteforeldrene noen ganger (3-4 ganger til sammen), og det er jo mange som har barnevakt til barna sine fra de er bittesmå. Så det er jo opp til hver enkelt hva man velger å gjøre :) og han er jo tross alt pappaen, så det går nok fint :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har. Og jeg prøvde å få den operert på offeltlig budsjett. Men den gang ei. Når jeg reiser meg rett opp fra rygg så står det en halv fotball mellom navle og brystbein. Det blir ikke definert som sykdom siden det ikke er bukveggen som er revnet, det er musklene som ikke har trekt seg sammen og det er bindevev i mellomrommet. Så da så. Nylig spurte jeg en kirurg (på spøk) hva jeg måtte betale ham for at han skulle tette "hullet". Nei, det ville han ikke gjøre, for det var en stor operasjon og resultatet ble som oftest ikke vellykket.

Har også fått forklart at de fleste er sånn etter stort svangerskap, men oftest trekker musklene seg sammen igjen. Så du kan enda ha et håp om å bli "hel".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh... Guttene har ikke villet sove på dagtid de par siste dagene. Har prøvd i tre timer å få dem til å sove før jeg har gitt opp. Resten av dagen blir da helt ekstremt hylete og grinete, og ingen har det noe greit i det hele tatt.

Legg dem til fast tid likevel. Det rådet fikk jeg av en venninne og fulgte det. Gikk en liten uke så var dagsøvnen der igjen. For meg var det helt nødvendig med den pausen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...