Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Kaja
 Share

Recommended Posts

• Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Random spørsmål: Hvis man er skikkelig, skikkelig dårlig med barn. Sånn, helt elendig. Og man brått presterer å få en eller to: Vil man automatisk bli flinkere?

Ja. Hadde helt seriøst ikke holdt en baby siden jeg var sånn bitteliten og fikk små søskenbarn plassert på fange for bilde, ikke likte jeg unger i det hele tatt og vil si jeg har klart meg veldig bra med mine egne, og liker dem godt :aww: (selv om den eldste til tider prøver alt for å snu det.)

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk ikke vannet før hun kom ut, altså det gikk idet hodet kom ut. Snakker om goory details :lol: Veldig glad det ikke gikk i den helt nye spinndyre senga vår ja. :aww: Lå i badekar da, så merka ikke noe til det.

Er stor forskjell på egne og andres barn. Jeg liker barn uansett, men mitt eget er enklere og det blir mer naturlig. :wub:

Vi har omsider fått til litt lengede på dagsovingen somregel :D Løsning, legge henne i senga vår og ligge vedsiden av henne til hun sover. :ahappy: Da kan hun sove lenge, (og jammen hender det at mamman får en velfortjent lur innimellom også) og våkner hun og ikke viser veldig at hun vil opp så kan vi legge oss igjen og hun sovner igjen. Det teite er at vi somregel har to sovinger i løpet av dagen, en i 1-2 tiden og en ganske sent. Den sene skulle vel helst vært byttet ut med å legge seg for natta,men vi får ikke det til enda.Regner med det kommer seg. Meen, hun er somregel i seng før midnatt nå :D

Men virker som hun har endel mareritt, hun våkner endel og gråter - uten at hun våkner skikkelig og selv om hun har smokken. Holder å trøste litt somregel så sovner hun fint igjen, men det kan bli endel oppvåkninger i løpet av natta.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk ikke vannet før hun kom ut, altså det gikk idet hodet kom ut. Snakker om goory details :lol: Veldig glad det ikke gikk i den helt nye spinndyre senga vår ja. :aww. Lå i badekar da, så merka ikke noe til det.

Er stor forskjell på egne og andres barn. Jeg liker barn uansett, men mitt eget er eklere og det blir mer naturlig. :wub:

Javel :D

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huske å kjøpe plastlaken til senga, den er for ny for utsettes for sånt :P

Og om ikke vannet skulle gå i senga, så er det kjekt å ha i barseltiden uansett... :)

Spennende her nå ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Random spørsmål: Hvis man er skikkelig, skikkelig dårlig med barn. Sånn, helt elendig. Og man brått presterer å få en eller to: Vil man automatisk bli flinkere?

Når man får sitt eget barn, og oppdager at det ikke bare er et helt vanlig barn, men verdens mest fabelaktige mirakel av et underverk, så får man veldig veldig lyst til å gjøre sitt ytterste for at alt skal være perfekt for dette barnet. Derfor suger man til seg kunnskap og gjør sitt aller beste. Det er viselig innrettet på den måten.

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å innimellom ha smuglest i denne tråden de siste ukene, så melder jeg meg herved inn :D

Er 11 uker på vei, og har foreløbig beregnet termin 5. oktober. Har vært ekstremt trøtt og rimelig kvalm de siste 5-6 ukene, så veldig deilig at kvalmen ser ut til å ha roet seg endel de siste dagene. Forhåpentligvis kommer det noen uker nå fremover hvor formen er bedre! :)

(Det er såpass mange som vet det nå, at det sånn sett ikke er noen stor hemmelighet, men for de av dere som har meg på facebook så er det altså ikke helt fb-offentlig før etter den ordinære ultralyden :) )

Har et gammelt ultralydapparat på jobb som ikke gir så veldig godt bilde, men dette ble da testet idag. Og der fikk jeg se en liten krabat som både vinket og danset, så der var det masse liv :D Ser litt merkelig ut på bildet men :P

img_0216.jpg

• Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å innimellom ha smuglest i denne tråden de siste ukene, så melder jeg meg herved inn :D

Er 11 uker på vei, og har foreløbig beregnet termin 5. oktober. Har vært ekstremt trøtt og rimelig kvalm de siste 5-6 ukene, så veldig deilig at kvalmen ser ut til å ha roet seg endel de siste dagene. Forhåpentligvis kommer det noen uker nå fremover hvor formen er bedre! :)

(Det er såpass mange som vet det nå, at det sånn sett ikke er noen stor hemmelighet, men for de av dere som har meg på facebook så er det altså ikke helt fb-offentlig før etter den ordinære ultralyden :) )

Har et gammelt ultralydapparat på jobb som ikke gir så veldig godt bilde, men dette ble da testet idag. Og der fikk jeg se en liten krabat som både vinket og danset, så der var det masse liv :D Ser litt merkelig ut på bildet men :P

img_0216.jpg

Gratulerer :ahappy:

(Bare jeg som synes det var et bittelitt skummelt ul-bilde? :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

img_0216.jpg

Masse gratulerer Irene! Så moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Irene

Og så spennende med de som har termin nå rett rundt hjørnet

Gratulerer Irene! :D

Gratulerer Irene :D

Masse gratulerer Irene! Så moro!

Tusen takk alle sammen :D

@Ganzie : H*n ser litt skummel ut på bildet ja :P Vi satser på et litt bedre bilde når vi skal på ordinær ultralyd med et apparat som ikke er kjempegammelt, hehe :D

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om man blir flinkere med barn generelt akkurat, men sitt eget barn lærer man vel å kjenne såpass at akkurat det barnet ikke blir skummelt lengre.. :P

Enig! Nevøen min er 3 mnd eldre enn Tuva. Aner ikke hvordan jeg skal tulle eller leke med han, haha. Men det går strålende med Tuva :)

Gratulerer så masse :D

I dag la en venninne ut UL-bilde og at det blir en jente. Folk gratulerte og sa at hun lignet på søsteren sin selv på UL. Jeg så INGENTING. Og er fremdeles innom bildet i tilfelle noen avslører at alle bare tulla... :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg var skikkelig ræva med barn! Takler ikke barna til andre enn vennene mine og ble bare frustrert og til slutt sykemeldt når jeg jobbet i barnehage, men ungene til @Wednesday syntes tydeligvis jeg var helt grei og bra nok, så da er jeg vel ikke så ille :-P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket heller aldri til noe slimpropp, og glad var jeg for det :P

Jeg hadde sånn vannavgang man ser på tv. Plopp - så fossa det ut. Jeg lå på sofaen og så film, og kjente ploppet godt. Rakk akkurat å rulle ut av sofaen (som var helt ny) :lol:

Lykke til med siste innspurt og fødsel! :flowers:

Jeg lå i sengen og våknet av et knepp. Deretter løp jeg (i den forstand man løper når man er 41 uker å¨vei) til toalettet, der rakk jeg fram fosset ut i evigheter. Synes det er veldig rart jeg rakk fram og at underbevisstheten min visste hva det var som skjedde.

Jeg var iallefall fryktelig glad for at jeg hadde gått til innkjøp av veldig store bind fra apoteket for det rant jo kontinuerlig til ungen var ute 17 timer senere.

Jeg ble iallefall det. Veldig mye gikk på innstinkt. Har blitt filnkere med andres unger også :) Smalltalk med unger er enklere enn smalltalk med foreldrene :aww:

Nå er jeg på vei til min første dagvakt på 1,5 år :P Har hatt to nattevakter og en kveldsvakt denne uka. Har nedtelling til jeg skal ut i ulønnet permisjon. Veldig hyggelig å gjøre noe annet enn å være hjemme, men kjenner at turnuslivet er mer slitsomt enn før og veldig mange av kollegaene mine har sluttet siden sist jeg var i jobb :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

img_0216.jpg

Gratulerer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lå i sengen og våknet av et knepp. Deretter løp jeg (i den forstand man løper når man er 41 uker å¨vei) til toalettet, der rakk jeg fram fosset ut i evigheter. Synes det er veldig rart jeg rakk fram og at underbevisstheten min visste hva det var som skjedde.

Så lur du var. Jeg lå også i sengen når jeg hørte kneppet. Jeg frøs til is og tenkte "å ****" og lå sånn en stund :lol: I det jeg rørte meg fosset det ut på soverommet og i gangen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en på FB som skrev at hun hadde blitt truet med anmeldelse av en mor fordi sønnen hennes ikke fikk lov til å leke med barnet til denne moren. Jeg spurte ikke, men jeg må si jeg lurer litt på hva i all verden som kan være så galt med en fem-åring at ens egen fem-åring ikke skal kunne leke med den :cry: Er det noen deres barn ikke får lov til å leke med? Er det vanlig? Synes det var utrolig trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg tror hun bjeffer når hun blir stressa. Det brukes som en protest, under stress, som et språk hun bruker for det aller meste nå på sine eldre dager. Det hender hun tisser litt inne,som regel på min side av senga. Hun skjønner ikke helt greia med å gå på do før vi skal dra lenger. Hun er vant til åpen dør til hagen, så vi må følge henne rundt for å passe på at hun gjør det hun må før vi drar. Kom på at hun heller ikke vil være i et annet rom når vi er hjemme. Hun vil ikke ligge og hvile på et annet rom,da må vi være der sammen med henne. Vi hadde en som skulle reparere komfyren her ved to anledninger. Da var mannen oppe med reparatøren,mens jeg og hundene var i kjellerstua og på soverommet. Den ene gangen hadde jeg radioen på,da fikk hun ikke med seg at han kom. Den andre gangen bjeffa hun omtrent hele tiden de tre timene mannen var her. Hun vil ha tilgang til hele huset, slik hun har hatt siden vi flyttet hit for snart 6 år siden, og stengte dører er ikke greit. Da bjeffer hun hele tiden. Hun vil ikke være på soverommet og kjellerstua med stengt dør, ikke på soverommet, og hun vil ha oversikten slik at hun kan gå der hun føler for selv. Hun er fysisk sprek, men jeg er usikker på det mentale. Hun inviterer junior til lek selv,og synes det er veldig gøy en stund,men når hun ikke orker mer,så er hun så mild at hun ikke sier i fra klart nok til den yngste. Og junior er sterkere og naturlig nok mer utholdende,så da blir det for mye for henne. Junior vil mer enn gjerne løpe, leke og herje hele tiden,så vi må inn for å stoppe det ofte. Hun begynner jo å roe seg litt mer, men er fortsatt ganske umoden som lapphunden ofte kan være ganske lenge. Og da blir det mye bjeffing. Da skiller vi de. Det er jo ikke så lett å få gjort når de er alene,og derfor tenker vi det er best for den gamle at de er hver for seg. Men,hun bjeffer når de er alene sammen og junior ligger og sover også,så hvorfor,det vet vi ikke. Det eneste som stopper bjeffingen i alle situasjoner stort sett,er så lenge hun har en frossen kong eller noe annet å tygge på. Da er det som regel stille til hun er ferdig med det, og så er det på igjen med bjeffingen. Hun elsker mat,går helt i transe og koser seg så hun er helt i sin egen verden. Så ja,det er ikke bare en ting, men det mest utfordrende akkurat nå,er at det blir vanskelig når de ikke kan være alene i samme hus. Jeg har prøvd å snakke til henne via kamera for å roe henne når hun bjeffer så mye,men da eskalerer det enda mer fordi hun ikke ser meg. Og junior blir jo med i bjeffekoret,og står da å uler. Vi har heldigvis meget tålmodige naboer, men det går jo ikke i lengden når de hører lyden inn i husene sine i timevis. Jeg synes egentlig løsningen med at den gamle har hele huset med tilgang til kjeller, mens junior har gangen med en kompostgrind mellom de burde være en god løsning, men det synes altså ikke pensjonisten vår at var greit.
    • Hva får hun for stress? Min Odin var også en lettstresset type og fungerte bedre med Eldepryl på sine eldre dager. Jeg tenker det er ganske naturlig at hun foretrekker det vante og trenger kontroll på omgivelsene med alderen. Det trenger ikke å være slutt enda, så lenge hun ikke har mye smerter og virker glad og fornøyd.  Blir det bjeffing om du har dem sammen, men begrenser området, altså ikke hele huset? Yngste begynner jo også å nærme seg voksen, og herjingen vil nok gi seg. Hvor lenge holder de på når de er alene sammen? Jeg tenker kanskje det er like greit for begge, og så får de legge seg og slappe av etterhvert?
    • Junior ligger og sover når hun er alene. Uten lyd. Den eldste har generelt mer og mer lyd med alderen. Gamlemor vil ha tilgang på hele huset slik hun er vant til. Hun finner seg ikke i å bli stengt inne på et rom,som for eksempel soverom/kjellerstue,der hun uansett pleier å legge seg. Døra må være åpen,så hun kan gå opp og ned trappa. De få gangene det har fungert på et slags vis, har junior lagt seg i gangen oppe, og gamlemor har lagt seg frivillig nede. Men,døra kan ikke være igjen mellom dem, for da blir det altså et voldsomt bråk som høres helt inn i huset til naboen.  Merker jo at hun begynner å bli litt gammel, men klarer ikke helt å tolke om hun glemmer litt noen ganger,kanskje. Syn og hørsel er det ingenting galt med,og alle undersøkelser hos veterinær er helt topp.  Har ingen forklaring på hvorfor hun bjeffer hele tiden når de er alene,  for hun er så glad i den lille frøkna. Det kan bli for voldsom leking når lillemor får overtenning, og derfor tenkte vi det var lurt å ha dem adskilt,men det vil gamlemor heller ikke. Spesielt dette prosjektet hun hadde med å meget bestemt jobbe intenst med å skyve bort kompostgrinda mellom dem for å komme seg inn til junior var litt spesielt å se på video.  Hun passer alltid på at junior har det bra, og helt siden valpen var bitteliten,har hun passet på henne som om det var hennes egen. Skal legge til at det er MYE bjeffing fra henne ellers også, ikke når vi er alene i familien, men på det meste annet. Det har blitt betraktelig verre med alder, og vi prøver å skjerme henne så godt vi kan. Vi har på radio så hun ikke skal høre så mye lyder, vi drar for gardinene så hun ikke skal få med seg alt som skjer utenfor osv. Jeg tror kanskje vi har litt skylapper på fordi vi ikke ønsker å se hvor ille lydnivået har blitt med alderen, men vi føler at hvis vi tilrettelegger nok for henne,så er hun fornøyd og har det bra. Og vi ønsker å strekke oss langt for at hun skal ha det bra. Det er mulig at alt handler om at hun er stressa,  kanskje er litt forvirret til tider,og at det er en grunn til at hun ikke klarer å roe seg.  Hun løper opp og ned trappa, bort til vinduene og bjeffer hele tiden. Så kan det bli stille litt,så er det på igjen. Når hun er hos hundepasser,så fungerer det bra, de bryr seg ikke om lyden, og hos veterinæren er hun helt rolig,og sitter med et stort smil på bordet.  På tur er hun helt rolig, ikke en lyd hvis det ikke kommer noen,da. Og inne og ute er hun stille hvis ingen kjører forbi,eller dukker opp på døra. I sommer har hun elsket å ligge hele dagen i skyggen, og sove.  Hun får metacam hver dag fordi vi mistenker artrose i et bein. Og hun får antidepressiva for stress. Beklager,dette ble nok litt rotete,  men vi har altså litt utfordringer med å forstå hva dette handler om. Er det kanskje vi som ikke skjønner at dette egentlig handler om en gammel hund som kanskje bør få slippe snart. Usikker. Faren min og svigerfar mener det.  Jeg har dratt det for langt med en syk hund før, så vi prøver å være veldig åpne for innspill. Hun virker altså som om hun har det bra når alt er kjent og slik det pleide å være. Når hun er alene hjemme slik hun var før når hun var eneste hund i heimen. Det er sjelden hun må være alene hjemme, det er ingen som er på jobb hele dagen lenger. Men,når vi tar med oss mini og drar,ser hun veldig blid ut,og går ned og legger seg med en gang.        
    • Hvordan er unghunden alene hjemme uten gamlemor? Jeg tenker at det kanskje er den yngste som rett og slett trenger mer alenetrening for å finne roen alene først. Jeg regner med dere har gjort de vanlige tingene med begge, som å gå tur eller aktivisering før dere går fra dem, har på radio, ikke for mye eller for lite plass, osv.  Hvis de er alene sammen med tilgang på kun ett rom og senger lett tilgjengelig, hvordan går det da? 
    • Vi er litt oppnådd her nå,så vi tar i mot tips med stor takknemlighet. Vi har en eldre dame på 11 år, og en unghund på 16 mnd. De går godt sammen. Utfordringer oppstår når de skal være hjemme alene. Begge takler fint å være hjemme alene hver for seg. Men, den gamle finner ikke roen når begge hundene er alene sammen. Heller ikke med kompostgrind mellom dem så de kan se hverandre,  da bruker hun tiden på å prøve å komme seg forbi grinda og inn til den andre hunden, og heller ikke i hvert sitt rom fungerer det. Vi har videoovervåkning på dem, og ser at den gamle går rundt og bjeffer omtrent hele tiden når hun vet at den andre hunden vår også er hjemme. Når hun er alene i huset, går hun og legger seg,og er helt stille. Hun er en litt nevrotisk og stressa type, samtidig veldig mild,og er veldig opptatt av unghunden, og at hun har det bra. Samtidig,når de er sammen,så blir det for mye når junior vil leke hele tiden. Så derfor er det best om de er hver for seg, men det hadde jo vært supert om de kunne være alene i samme hus. Slik det er nå så har vi prøvd oss litt fram, og det har blitt til at vi har tatt med oss junior,så pensjonisten får roa seg alene hjemme. Men,det er ikke alltid vi kan ta henne med oss, og da er det altså bjeffing omtrent non stop på den eldre. De er forresten lapphunder.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...