Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Random spørsmål: Hvis man er skikkelig, skikkelig dårlig med barn. Sånn, helt elendig. Og man brått presterer å få en eller to: Vil man automatisk bli flinkere?

Ja. Hadde helt seriøst ikke holdt en baby siden jeg var sånn bitteliten og fikk små søskenbarn plassert på fange for bilde, ikke likte jeg unger i det hele tatt og vil si jeg har klart meg veldig bra med mine egne, og liker dem godt :aww: (selv om den eldste til tider prøver alt for å snu det.)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk ikke vannet før hun kom ut, altså det gikk idet hodet kom ut. Snakker om goory details :lol: Veldig glad det ikke gikk i den helt nye spinndyre senga vår ja. :aww: Lå i badekar da, så merka ikke noe til det.

Er stor forskjell på egne og andres barn. Jeg liker barn uansett, men mitt eget er enklere og det blir mer naturlig. :wub:

Vi har omsider fått til litt lengede på dagsovingen somregel :D Løsning, legge henne i senga vår og ligge vedsiden av henne til hun sover. :ahappy: Da kan hun sove lenge, (og jammen hender det at mamman får en velfortjent lur innimellom også) og våkner hun og ikke viser veldig at hun vil opp så kan vi legge oss igjen og hun sovner igjen. Det teite er at vi somregel har to sovinger i løpet av dagen, en i 1-2 tiden og en ganske sent. Den sene skulle vel helst vært byttet ut med å legge seg for natta,men vi får ikke det til enda.Regner med det kommer seg. Meen, hun er somregel i seng før midnatt nå :D

Men virker som hun har endel mareritt, hun våkner endel og gråter - uten at hun våkner skikkelig og selv om hun har smokken. Holder å trøste litt somregel så sovner hun fint igjen, men det kan bli endel oppvåkninger i løpet av natta.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk ikke vannet før hun kom ut, altså det gikk idet hodet kom ut. Snakker om goory details :lol: Veldig glad det ikke gikk i den helt nye spinndyre senga vår ja. :aww. Lå i badekar da, så merka ikke noe til det.

Er stor forskjell på egne og andres barn. Jeg liker barn uansett, men mitt eget er eklere og det blir mer naturlig. :wub:

Javel :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huske å kjøpe plastlaken til senga, den er for ny for utsettes for sånt :P

Og om ikke vannet skulle gå i senga, så er det kjekt å ha i barseltiden uansett... :)

Spennende her nå ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Random spørsmål: Hvis man er skikkelig, skikkelig dårlig med barn. Sånn, helt elendig. Og man brått presterer å få en eller to: Vil man automatisk bli flinkere?

Når man får sitt eget barn, og oppdager at det ikke bare er et helt vanlig barn, men verdens mest fabelaktige mirakel av et underverk, så får man veldig veldig lyst til å gjøre sitt ytterste for at alt skal være perfekt for dette barnet. Derfor suger man til seg kunnskap og gjør sitt aller beste. Det er viselig innrettet på den måten.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å innimellom ha smuglest i denne tråden de siste ukene, så melder jeg meg herved inn :D

Er 11 uker på vei, og har foreløbig beregnet termin 5. oktober. Har vært ekstremt trøtt og rimelig kvalm de siste 5-6 ukene, så veldig deilig at kvalmen ser ut til å ha roet seg endel de siste dagene. Forhåpentligvis kommer det noen uker nå fremover hvor formen er bedre! :)

(Det er såpass mange som vet det nå, at det sånn sett ikke er noen stor hemmelighet, men for de av dere som har meg på facebook så er det altså ikke helt fb-offentlig før etter den ordinære ultralyden :) )

Har et gammelt ultralydapparat på jobb som ikke gir så veldig godt bilde, men dette ble da testet idag. Og der fikk jeg se en liten krabat som både vinket og danset, så der var det masse liv :D Ser litt merkelig ut på bildet men :P

img_0216.jpg

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å innimellom ha smuglest i denne tråden de siste ukene, så melder jeg meg herved inn :D

Er 11 uker på vei, og har foreløbig beregnet termin 5. oktober. Har vært ekstremt trøtt og rimelig kvalm de siste 5-6 ukene, så veldig deilig at kvalmen ser ut til å ha roet seg endel de siste dagene. Forhåpentligvis kommer det noen uker nå fremover hvor formen er bedre! :)

(Det er såpass mange som vet det nå, at det sånn sett ikke er noen stor hemmelighet, men for de av dere som har meg på facebook så er det altså ikke helt fb-offentlig før etter den ordinære ultralyden :) )

Har et gammelt ultralydapparat på jobb som ikke gir så veldig godt bilde, men dette ble da testet idag. Og der fikk jeg se en liten krabat som både vinket og danset, så der var det masse liv :D Ser litt merkelig ut på bildet men :P

img_0216.jpg

Gratulerer :ahappy:

(Bare jeg som synes det var et bittelitt skummelt ul-bilde? :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å innimellom ha smuglest i denne tråden de siste ukene, så melder jeg meg herved inn :D

Er 11 uker på vei, og har foreløbig beregnet termin 5. oktober. Har vært ekstremt trøtt og rimelig kvalm de siste 5-6 ukene, så veldig deilig at kvalmen ser ut til å ha roet seg endel de siste dagene. Forhåpentligvis kommer det noen uker nå fremover hvor formen er bedre! :)

(Det er såpass mange som vet det nå, at det sånn sett ikke er noen stor hemmelighet, men for de av dere som har meg på facebook så er det altså ikke helt fb-offentlig før etter den ordinære ultralyden :) )

Har et gammelt ultralydapparat på jobb som ikke gir så veldig godt bilde, men dette ble da testet idag. Og der fikk jeg se en liten krabat som både vinket og danset, så der var det masse liv :D Ser litt merkelig ut på bildet men :P

img_0216.jpg

Masse gratulerer Irene! Så moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Irene

Og så spennende med de som har termin nå rett rundt hjørnet

Gratulerer Irene! :D

Gratulerer Irene :D

Gratulerer :ahappy:

(Bare jeg som synes det var et bittelitt skummelt ul-bilde? :lol: )

Masse gratulerer Irene! Så moro!

Tusen takk alle sammen :D

@Ganzie : H*n ser litt skummel ut på bildet ja :P Vi satser på et litt bedre bilde når vi skal på ordinær ultralyd med et apparat som ikke er kjempegammelt, hehe :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om man blir flinkere med barn generelt akkurat, men sitt eget barn lærer man vel å kjenne såpass at akkurat det barnet ikke blir skummelt lengre.. :P

Enig! Nevøen min er 3 mnd eldre enn Tuva. Aner ikke hvordan jeg skal tulle eller leke med han, haha. Men det går strålende med Tuva :)

Etter å innimellom ha smuglest i denne tråden de siste ukene, så melder jeg meg herved inn :D

Gratulerer så masse :D

Gratulerer :ahappy:

(Bare jeg som synes det var et bittelitt skummelt ul-bilde? :lol: )

I dag la en venninne ut UL-bilde og at det blir en jente. Folk gratulerte og sa at hun lignet på søsteren sin selv på UL. Jeg så INGENTING. Og er fremdeles innom bildet i tilfelle noen avslører at alle bare tulla... :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Random spørsmål: Hvis man er skikkelig, skikkelig dårlig med barn. Sånn, helt elendig. Og man brått presterer å få en eller to: Vil man automatisk bli flinkere?

Jeg trodde jeg var skikkelig ræva med barn! Takler ikke barna til andre enn vennene mine og ble bare frustrert og til slutt sykemeldt når jeg jobbet i barnehage, men ungene til @Wednesday syntes tydeligvis jeg var helt grei og bra nok, så da er jeg vel ikke så ille :-P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket heller aldri til noe slimpropp, og glad var jeg for det :P

Jeg hadde sånn vannavgang man ser på tv. Plopp - så fossa det ut. Jeg lå på sofaen og så film, og kjente ploppet godt. Rakk akkurat å rulle ut av sofaen (som var helt ny) :lol:

Lykke til med siste innspurt og fødsel! :flowers:

Jeg lå i sengen og våknet av et knepp. Deretter løp jeg (i den forstand man løper når man er 41 uker å¨vei) til toalettet, der rakk jeg fram fosset ut i evigheter. Synes det er veldig rart jeg rakk fram og at underbevisstheten min visste hva det var som skjedde.

Jeg var iallefall fryktelig glad for at jeg hadde gått til innkjøp av veldig store bind fra apoteket for det rant jo kontinuerlig til ungen var ute 17 timer senere.

Random spørsmål: Hvis man er skikkelig, skikkelig dårlig med barn. Sånn, helt elendig. Og man brått presterer å få en eller to: Vil man automatisk bli flinkere?

Jeg ble iallefall det. Veldig mye gikk på innstinkt. Har blitt filnkere med andres unger også :) Smalltalk med unger er enklere enn smalltalk med foreldrene :aww:

Nå er jeg på vei til min første dagvakt på 1,5 år :P Har hatt to nattevakter og en kveldsvakt denne uka. Har nedtelling til jeg skal ut i ulønnet permisjon. Veldig hyggelig å gjøre noe annet enn å være hjemme, men kjenner at turnuslivet er mer slitsomt enn før og veldig mange av kollegaene mine har sluttet siden sist jeg var i jobb :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å innimellom ha smuglest i denne tråden de siste ukene, så melder jeg meg herved inn :D

Er 11 uker på vei, og har foreløbig beregnet termin 5. oktober. Har vært ekstremt trøtt og rimelig kvalm de siste 5-6 ukene, så veldig deilig at kvalmen ser ut til å ha roet seg endel de siste dagene. Forhåpentligvis kommer det noen uker nå fremover hvor formen er bedre! :)

(Det er såpass mange som vet det nå, at det sånn sett ikke er noen stor hemmelighet, men for de av dere som har meg på facebook så er det altså ikke helt fb-offentlig før etter den ordinære ultralyden :) )

Har et gammelt ultralydapparat på jobb som ikke gir så veldig godt bilde, men dette ble da testet idag. Og der fikk jeg se en liten krabat som både vinket og danset, så der var det masse liv :D Ser litt merkelig ut på bildet men :P

img_0216.jpg

Gratulerer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lå i sengen og våknet av et knepp. Deretter løp jeg (i den forstand man løper når man er 41 uker å¨vei) til toalettet, der rakk jeg fram fosset ut i evigheter. Synes det er veldig rart jeg rakk fram og at underbevisstheten min visste hva det var som skjedde.

Så lur du var. Jeg lå også i sengen når jeg hørte kneppet. Jeg frøs til is og tenkte "å ****" og lå sånn en stund :lol: I det jeg rørte meg fosset det ut på soverommet og i gangen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en på FB som skrev at hun hadde blitt truet med anmeldelse av en mor fordi sønnen hennes ikke fikk lov til å leke med barnet til denne moren. Jeg spurte ikke, men jeg må si jeg lurer litt på hva i all verden som kan være så galt med en fem-åring at ens egen fem-åring ikke skal kunne leke med den :cry: Er det noen deres barn ikke får lov til å leke med? Er det vanlig? Synes det var utrolig trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...