Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Recommended Posts

Skrevet

Er det noen av dere som har vært på forestilling på dansens hus med små barn? De har en forestilling som går nå for barn fra 0-3 år. Jenta mi er veldig glad i sang, musikk og dans, men jeg lurer på om hun er for liten.

• Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Skrevet

Er frost-bursdag til 7-årsdagen barnslig? Hun vil det selv, altså, men jeg tenker litt på innholdet, for det er litt kjedelig om de andre jentene synes det blir barnslig :icon_redface: Når det er sagt så er de som regel mye barnsligere enn man tror ...

Jeg tenkte å lage tiaraer i dobbel filt som de skal få pynte selv med bling, og ellers blir det blått/hvitt bord og litt dekorasjoner med innslag av lilla .. Masse ballonger, for det er så lett å pynte med. Kanskje feste gulroten på Olaf-varianten av halen på grisen..?

Og taco .. det synes jeg er veldig spenstig av oss! Godt vi har en altetende hund ;)

Tanker/ideer? :flowers:

Skrevet

Er det noen av dere som har vært på forestilling på dansens hus med små barn? De har en forestilling som går nå for barn fra 0-3 år. Jenta mi er veldig glad i sang, musikk og dans, men jeg lurer på om hun er for liten.

Høres perfekt ut :) Unger blir som regel helt stille når mørket senker seg og forestillingen kan begynne. Det blir sikkert en super opplevelse, og hvis ikke så går det jo an å gå ut igjen-

• Like 1
Skrevet

Er frost-bursdag til 7-årsdagen barnslig? Hun vil det selv, altså, men jeg tenker litt på innholdet, for det er litt kjedelig om de andre jentene synes det blir barnslig  :icon_redface: Når det er sagt så er de som regel mye barnsligere enn man tror ... 

Jeg tenkte å lage tiaraer i dobbel filt  som de skal få pynte selv med bling, og ellers blir det blått/hvitt bord og litt dekorasjoner med innslag av lilla .. Masse ballonger, for det er så lett å pynte med. Kanskje feste gulroten på Olaf-varianten av halen på grisen..?

Og taco .. det synes jeg er veldig spenstig av oss! Godt vi har en altetende hund ;)

Tanker/ideer?  :flowers:

Da jeg var 7, var høydepunktet å drikke blanda brus.. Tida forandrer seg :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 2
Skrevet

Da jeg var 7, var høydepunktet å drikke blanda brus.. Tida forandrer seg :lol:

Ja, ikke sant, og å lage grøt av potetgull, is og brus (det var bare ett sted vi fikk lov til det). Jeg er ikke på superbloggmamma-nivå altså, vi prøver å gjøre det enkelt, for jeg har lært at ungene ikke legger merke til detaljer uansett .. og den utrolig fantastiske regnbuestripete geleen som tok 5 timer å lage til den første barnebursdagen var ingen suksess hos ungene (men derimot hos de voksne :D )

Skrevet

Vi har vært på en del forestillinger på kulturhuset her for 0-3 år. Stor suksess:) Tror vi var der første gang da hun var halvannet år. det varer stort sett i en halvtime bare (helt passe) og er mye dans og bevegelser og musikk. Nå er L 2 1/2 år, og nå merker vi at der faktisk begynner å bli på tide med litt mer viderekommende teater;)

• Like 1
Skrevet

Å så gøy nå vil vi også på teater :)

Noen som vet hva reinsdyra sier? Det er noen i boka og alle de andre dyrene har lyder...

Skrevet

Ja, ikke sant, og å lage grøt av potetgull, is og brus (det var bare ett sted vi fikk lov til det). Jeg er ikke på superbloggmamma-nivå altså, vi prøver å gjøre det enkelt, for jeg har lært at ungene ikke legger merke til detaljer uansett .. og den utrolig fantastiske regnbuestripete geleen som tok 5 timer å lage til den første barnebursdagen var ingen suksess hos ungene (men derimot hos de voksne :D

Jeg har stor tro på at det enkle er ofte det beste.. Jeg synes det var stor stas når mamma ordna iskake.. Hun snudde en tress-is på et fat og strødde non stop over. Var hun virkelig vill og gal, så hadde hun litt saus over :lol:

Å så gøy nå vil vi også på teater :)

Noen som vet hva reinsdyra sier? Det er noen i boka og alle de andre dyrene har lyder...

Jeg vet hva bukkene sier under parringstiden.. Men det vil du kanskje ikke lære bort :lol:

Skrevet

Litt sånn gryntende rauting? :lol:

Haha takk! For meg hørtes det likt ut som grisen, det var litt uventet. :lol:

@Marie : De har en del sånne forestillinger på Asker kulturhus også, det er vel ikke så langt fra dere...

Takk for tips! Åh tenk så koselig å ta med barnet sitt på teater, også kanskje spise ute etterpå? :wub:

Sånne ting jeg har gledet meg til! :D

Idag har vært en skikkelig bra dag. Hun sov i barnehagen og har lekt så fint både med meg og alene hjemme. Elsker når hverdagen er kos istedet for bare stress!

Skrevet

Er frost-bursdag til 7-årsdagen barnslig? Hun vil det selv, altså, men jeg tenker litt på innholdet, for det er litt kjedelig om de andre jentene synes det blir barnslig :icon_redface: Når det er sagt så er de som regel mye barnsligere enn man tror ...

Jeg tenkte å lage tiaraer i dobbel filt som de skal få pynte selv med bling, og ellers blir det blått/hvitt bord og litt dekorasjoner med innslag av lilla .. Masse ballonger, for det er så lett å pynte med. Kanskje feste gulroten på Olaf-varianten av halen på grisen..?

Det er jo lenge siden jeg var syv år og kjente noen på syv år, men jeg synes dette hørtes veldig gøy ut jeg? Kan jeg komme?

• Like 1
Skrevet

syns det hørtes gøy ut jeg.

Dekorere med snøkrystaller også? Sånt er gøy å være med å lage før bursdagen for bursdagsbarnet også :)

• Like 1
Skrevet

Takk for tips! Åh tenk så koselig å ta med barnet sitt på teater, også kanskje spise ute etterpå? :wub:

Sånne ting jeg har gledet meg til! :D

!

Vi har nå endelig kommet dit at vi faktisk har fått til å spise ute, uten å måtte hive i oss maten og reise derfra innen 15 min pga trass og tull og hyl og skrik. Og L syns faktisk det er stas. Ikke de mest eksklusive kafeene og restaurantene, men allikevel, å kunne gjøre sånne "store barn" ting er nok stas for både oss og henne

• Like 1
Skrevet

Ååh må sjekke kulturhuset her om det er noe teater eller noe for småtasser. Kino utgår, de har ikke babykino her.

Og jeg kom hjem til en frk. som har lært seg å snu med gåvogna endelig. Det vil si, hun løfter hele vogna opp og slenger litt på den til hun får den omtrent den rettningen hun hadde tenkt, før hun går videre. Noe sier meg at hun endelig egentlig er klar for å gå selv. :lol:

• Like 5
Skrevet
Kristine har vært på sin første jakt Trygt plassert i bæresele i bærejakka. Hørselverv og hun sov seg gjennom tiden vi gikk (2,5 time) Fasanjakt-003-2-1024x755.jpg
Oi, for en kjekk jakke! Sånn trenger jeg! Hva heter den og hvor får man tak i den? Edit: nå har jeg googla, og herregud så mange utrolig praktiske jakker. Jeg må jo ha en sånn, det har faktisk vært et stort savn. At jeg ikke har tenkt på at det finnes :D Takk, MonicaT!
Skrevet

Haha takk! For meg hørtes det likt ut som grisen, det var litt uventet. :lol:

Hvis du har lyst så kan du filme deg selv når du lager lydene. Så kan sonenmammaene vurdere om det er likt nok til at det kan læres bort videre til J. Bare som en hyggelig gest :ahappy::ahappy:

• Like 4
Skrevet

Det er jo lenge siden jeg var syv år og kjente noen på syv år, men jeg synes dette hørtes veldig gøy ut jeg? Kan jeg komme?

Så hyggelig sagt! Selvsagt :D Du kan få være aktivitetsansvarlig ;)

syns det hørtes gøy ut jeg.

Dekorere med snøkrystaller også? Sånt er gøy å være med å lage før bursdagen for bursdagsbarnet også :)

:D Ja, bursdagsbarnet er i full gang med å klippe sånne snøkrystaller som man bretter mange ganger og så klipper, og som vi skal feste på vinduene. Hun er en skikkelig arrangør :sorcerer: Kanskje vi kan lage snøkrystaller til kaka av melis og noe (fondant?).

• Like 3
Skrevet

Oi, for en kjekk jakke! Sånn trenger jeg! Hva heter den og hvor får man tak i den?Edit: nå har jeg googla, og herregud så mange utrolig praktiske jakker. Jeg må jo ha en sånn, det har faktisk vært et stort savn. At jeg ikke har tenkt på at det finnes :D Takk, MonicaT!

Bare hyggelig :)

Var ei venninne som tipset om bærejakke. Min er kjøpt på Bæreglede i Oslo og er fra merket Lenny Lamb. Koster litt men verdt det. Finnes en del ulike typer. Veldig deilig og det holder ungen både varm og tørr.

Skrevet

:D Ja, bursdagsbarnet er i full gang med å klippe sånne snøkrystaller som man bretter mange ganger og så klipper, og som vi skal feste på vinduene. Hun er en skikkelig arrangør :sorcerer: Kanskje vi kan lage snøkrystaller til kaka av melis og noe (fondant?).

jeg søkte på snøkrystall kake og wops! pintrest har jo masse boards for (amerikanske) tema bursdager jo! Noe av det ser jo unektelig både søtt og morsomt ut, men mye jobb.

Man får kjøpt kake "farge", mange steder nå (sett de selge det på jernia tilogmed), så du eventuelt kunne farget melisen blå for å lage snøkrystallene/frost på kaka.

• Like 1
Skrevet

jeg søkte på snøkrystall kake og wops! pintrest har jo masse boards for (amerikanske) tema bursdager jo! Noe av det ser jo unektelig både søtt og morsomt ut, men mye jobb.

Man får kjøpt kake "farge", mange steder nå (sett de selge det på jernia tilogmed), så du eventuelt kunne farget melisen blå for å lage snøkrystallene/frost på kaka.

Åh så mye fint! Det er jammen synd man å jobbe istedet for å bruke dagene til å lage pynt og planlegge bursdagen .. hehe. Jeg skal definitivt bruke noen av tipsene derfra. Snøkrystaller av lim høres enkelt ut, og jeg trenger visst ny blåfarge. Hvis jeg tegner krystallene på et bakepapir så kan 7-åringen lage fine krystaller.

Det spørs om det blir en tur på panduro. Jeg har bestilt utstikkere også, men det er ikke sikkert de rekker frem fra Kina i tide. Kjekt å ha :D

Nei, her tar vi ikke av i det hele tatt ;)

• Like 2
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...