Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Kaja
 Share

Recommended Posts

• Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Er det noen grunn til å ikke smøre? Annet enn at de ikke blir brent?

sol er veldig veldig sunt. Faktisk har visst de fleste norske barn d-vitamin mangel selv midt på sommeren. 90 % av d-vitaminen vår kommer fra solen, kostholdet kan ikke kompensere dette.

Vi fikk beskjed av barnelegen om å la A løpe ute i 10 min med minst mulig klær og ingen solkrem når det er sol og varmt.

Å bli solbrent er ikke bra. Men sol er veldig bra.

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye skal disse små drikke? Hun vil ikke drikke vann, annet enn noen få slurker om hun får drikke fra mitt glass når hun ser jeg drikker. Prøvde med litt bringebærsmoothie med vann i, og da virket det som hun drakk litt. Ellers er det en til tre flasker på mellom 90 og 150 ml mme. Er det nok? Syns hun har hatt bleier som har lukta stramt om morgenen noen morgener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll med Jaran idag. 89,5 cm og 13 kg, legen kommenterte han var den lengste 1 åringen i hans karriere som hadde vært hos han (skjønner ikke de husker sånt når de har vært leger mangfoldige år ) :P:) Det morsomme var vaksinen :lol: Han fikk flasken sin først i to minutter og koset seg, får jeg tok vekk flasken, la den så han kunne se på den og han merket ikke han fikk noen av vaksinene, fordi han var så opptatt av å fokusere på flasken som hadde blitt tatt vekk fra han :lol: Sååå glad når han endelig fikk lov til å ta flasken engang, letteste å sette vaksinene nr 2 på den dagen sa helsesøster :lol: Spent på om han får noe reaksjoner imorgen, han har ikke reagert med noe på noen av de andre, ei heller søsteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll med Jaran idag. 89,5 cm og 13 kg, legen kommenterte han var den lengste 1 åringen i hans karriere som hadde vært hos han (skjønner ikke de husker sånt når de har vært leger mangfoldige år ) :P:) Det morsomme var vaksinen :lol: Han fikk flasken sin først i to minutter og koset seg, får jeg tok vekk flasken, la den så han kunne se på den og han merket ikke han fikk noen av vaksinene, fordi han var så opptatt av å fokusere på flasken som hadde blitt tatt vekk fra han :lol: Sååå glad når han endelig fikk lov til å ta flasken engang, letteste å sette vaksinene nr 2 på den dagen sa helsesøster :lol: Spent på om han får noe reaksjoner imorgen, han har ikke reagert med noe på noen av de andre, ei heller søsteren.

:| :|

Måtte sjekke helsekortet og A var 75 cm og veide 11 kg :P

Greit, han var ikke særlig lang, men Jaran er jo diger! :o

Blir høy og nørk han... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll med Jaran idag. 89,5 cm og 13 kg, legen kommenterte han var den lengste 1 åringen i hans karriere som hadde vært hos han (skjønner ikke de husker sånt når de har vært leger mangfoldige år ) :P:) Det morsomme var vaksinen :lol: Han fikk flasken sin først i to minutter og koset seg, får jeg tok vekk flasken, la den så han kunne se på den og han merket ikke han fikk noen av vaksinene, fordi han var så opptatt av å fokusere på flasken som hadde blitt tatt vekk fra han :lol: Sååå glad når han endelig fikk lov til å ta flasken engang, letteste å sette vaksinene nr 2 på den dagen sa helsesøster :lol:  Spent på om han får noe reaksjoner imorgen, han har ikke reagert med noe på noen av de andre, ei heller søsteren. 

Lang ja. Maya blir 2 om 1.5 mnd og hun er vel 83 og 11.5 kg ca. :P

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lekegrin som er justerbar noe praktisk eller bortkastet penger?

Ser at de fleste er 80x80cm, så de er jo ikke store.

Jeg fikk ikke noe behov for lekegrind med nr 1, men med Jaran så er jeg så glad investerte i en justerbar lekegrind. Vi hadde den nede i stuen, og Jaran sov i et sånt babynest oppi den til å begynne med og var kjempekjekk å kunne plassere han oppi den når jeg måtte gjøre noe og jeg brukte den til han var ca 10-11 mnd (Pga av at Sophia ikke var så grei :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått inntrykk av at det ikke er så stort behov for lekegrind med nr. 1 så vi har ikke kjøpt det. Tenker at vi får teste ut litt å se om vi føler vi får behov for det. Så kan vi heller kjøpe det hvis behovet melder seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært dårlig til å oppdatere om oppned babyen min, men formen min har vært heller dårlig... Det fungerte på sett og vis og ligge på et strykebrett ned fra sofaen, siden babyen faktisk snudde seg :ahappy: Det som ikke var så bra med metoden var at jeg på et eller annet vis klarte å forstrekke brystmusklaturen min... Våknet opp i løpet av natten med vanvittige smerter på høyre side i brystet og veldig høyt blodtrykk. Etter et lite besøk på legevakta dro jeg inn på A-hus, der de tok masse prøver (bla. CT for å utelukke at jeg hadde lungepropp) og konkluderte med forstrukket og betent brystmusklatur :icon_redface: Etter et par dager på sykehuset dro jeg hjem, den første uka var jeg i veldig dårlig form, men utover denne uka har jeg kjent meg ok igjen :) Så nå er det bare å komme i orden her hjemme og bli ferdig med oppussing ol, så kan han bare komme :wub:

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært dårlig til å oppdatere om oppned babyen min, men formen min har vært heller dårlig... Det fungerte på sett og vis og ligge på et strykebrett ned fra sofaen, siden babyen faktisk snudde seg :ahappy: Det som ikke var så bra med metoden var at jeg på et eller annet vis klarte å forstrekke brystmusklaturen min... Våknet opp i løpet av natten med vanvittige smerter på høyre side i brystet og veldig høyt blodtrykk. Etter et lite besøk på legevakta dro jeg inn på A-hus, der de tok masse prøver (bla. CT for å utelukke at jeg hadde lungepropp) og konkluderte med forstrukket og betent brystmusklatur :icon_redface: Etter et par dager på sykehuset dro jeg hjem, den første uka var jeg i veldig dårlig form, men utover denne uka har jeg kjent meg ok igjen :) Så nå er det bare å komme i orden her hjemme og bli ferdig med oppussing ol, så kan han bare komme :wub:

Oi!! Bra det fungerte å få snudd lillemannen, men aaaau!! Håper formen holder seg nå da.

Alene hjemme på ordentlig med hunder og baby for første gang. Altså sånn over 12 timer. So far so good. :lol: Dvs har ikke luftet hunder etter at Bonden dro. Planlegger å fore hunder tidlig sånn at vi kan ta kveldsluften før hun skal sove, om hun sovner i vogna eller i bæreselen så er ikke det så farlig. Litt uvant å måtte planlegge så nøye. :lol: Siste lufting blir latmannslufting ut døra etter at de andre har lagt seg, da er det trygt for Tass. Kaniner og hester skal jeg ta når hun skal sove litt, da får hun sove i vogna, eller henge på armen. :aww: De må liksom ha mat og vann de og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene hjemme på ordentlig med hunder og baby for første gang. Altså sånn over 12 timer. So far so good. :lol: Dvs har ikke luftet hunder etter at Bonden dro. Planlegger å fore hunder tidlig sånn at vi kan ta kveldsluften før hun skal sove, om hun sovner i vogna eller i bæreselen så er ikke det så farlig. Litt uvant å måtte planlegge så nøye. :lol: Siste lufting blir latmannslufting ut døra etter at de andre har lagt seg, da er det trygt for Tass. Kaniner og hester skal jeg ta når hun skal sove litt, da får hun sove i vogna, eller henge på armen. :aww: De må liksom ha mat og vann de og.

Går så fint at! Planlegging er veldig lurt ja :lol:

Hilsen ekspert på hjemme alene med alt kaoset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Bra det fungerte å få snudd lillemannen, men aaaau! Håper formen holder seg nå da.

Neimen, kjære deg. Nå er det da så deilig ute :) Er det ikke bare å putte ungen i vogn eller bæresjal, koble på hunder og så labbe avgårde? God tur :D

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går så fint at! Planlegging er veldig lurt ja :lol:

Hilsen ekspert på hjemme alene med alt kaoset.

:lol: Jada, vi fikser alt! (hadde jeg ikke trodd det, så hadde han jo ikke reist heller :icon_redface: ) Hun fikk en liten dupp i vogna mens hunder fjaset - Bonden gav beskjed før han dro om at Tass MÅ være i bånd til enhver tid, og det har heldigvis blitt oppfattet. Sklir vel ut når han kommer hjem..

Inngjerdet hage, mulighet til å slippe hunder rett ut mens man gjør ande ting med ungen hadde vært fint. :lol: Tipper jeg ikke er den eneste som savner den muligheten? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Jada, vi fikser alt! (hadde jeg ikke trodd det, så hadde han jo ikke reist heller :icon_redface: ) Hun fikk en liten dupp i vogna mens hunder fjaset - Bonden gav beskjed før han dro om at Tass MÅ være i bånd til enhver tid, og det har heldigvis blitt oppfattet. Sklir vel ut når han kommer hjem..

Inngjerdet hage, mulighet til å slippe hunder rett ut mens man gjør ande ting med ungen hadde vært fint. :lol: Tipper jeg ikke er den eneste som savner den muligheten? :lol:

Det er jo mange soniser som er alene med både hunder og barn store deler av tiden og som klarer det utmerket. Tror du klarer det meste, jeg. Ida er jo stor nok til å være med både ut og i fjøs og stall litt over tid, nå. Ut på tur med hundene, er jo også bare koselig, ikke sant? Jeg har jo også vært alene med mine barn bestandig og hatt både hunder, jobb og studier og ingen hjelp som er noe å skrive om. Hektisk til tider, men man får til det livet krever av en. Som regel gir det en en god følelse av mestring og samhørighet i samme slengen :)

Ps. Jeg har aldri bodd sånn at hundene bare kan slippes ut, så det vet jeg ikke om jeg savnet. Det måtte være hvis barna var syke. D.S

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Jada, vi fikser alt! (hadde jeg ikke trodd det, så hadde han jo ikke reist heller  :icon_redface: )  Hun fikk en liten dupp i vogna mens hunder fjaset - Bonden gav beskjed før han dro om at Tass MÅ være i bånd til enhver tid, og det har heldigvis blitt oppfattet. Sklir vel ut når han kommer hjem..

Haha jeg gleder meg veldig til Hagen vår blir inngjerdet.. Jeg kan nok ikke la de styre helt selv i Hagen, men det blir lettere i alle fall :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mange soniser som er alene med både hunder og barn store deler av tiden og som klarer det utmerket. Tror du klarer det meste, jeg. Ida er jo stor nok til å være med både ut og i fjøs og stall litt over tid, nå. Ut på tur med hundene, er jo også bare koselig, ikke sant? Jeg har jo også vært alene med mine barn bestandig og hatt både hunder, jobb og studier og ingen hjelp som er noe å skrive om. Hektisk til tider, men man får til det livet krever av en. Som regel gir det en en god følelse av mestring og samhørighet i samme slengen :)

Ps. Jeg har aldri bodd sånn at hundene bare kan slippes ut, så det vet jeg ikke om jeg savnet. Det måtte være hvis barna var syke. D.S

Vet ikke helt hva det er jeg skriver som gjør at du mener jeg trenger slike innlegg. :icon_confused: Klart jeg fikser det, det er bare uvant å planlegge sånn. :ahappy:

Haha jeg gleder meg veldig til Hagen vår blir inngjerdet.. Jeg kan nok ikke la de styre helt selv i Hagen, men det blir lettere i alle fall :)

Ikke sant. :lol: Hagen skal gjerdes inn på sikt her og, men det er strengt tatt mer for ungen sin del enn bikkjene, vanlig hagegjerde er ingen hindring for hverken salukier eller basenji om de virkelig vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva det er jeg skriver som gjør at du mener jeg trenger slike innlegg. :icon_confused:   Klart jeg fikser det, det er bare uvant å planlegge sånn. :ahappy:

Ikke sant. :lol: Hagen skal gjerdes inn på sikt her og, men det er strengt tatt mer for ungen sin del enn bikkjene, vanlig hagegjerde er ingen hindring for hverken salukier eller basenji om de virkelig vil.

Nei, det er nettopp det som bekymrer meg også :P

Men frk Narvestad må roe seg litt før hun får ut i Hagen.. Frk Narvestad har aldri hatt naboer før og i alle fall ikke hatt vindu man kan se ut av, så her passes det på :P

Men lille minime må vel ut i Hagen når hun blir stor nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er nettopp det som bekymrer meg også :P

Men frk Narvestad må roe seg litt før hun får ut i Hagen.. Frk Narvestad har aldri hatt naboer før og i alle fall ikke hatt vindu man kan se ut av, så her passes det på :P

Men lille minime må vel ut i Hagen når hun blir stor nok :)

:lol: Frk. Narvestad kommer til å være sliten en stund hun. :lol: Tenk å plutselig bo i "by'n" Ække bare bare!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Frk. Narvestad kommer til å være sliten en stund hun. :lol: Tenk å plutselig bo i "by'n" Ække bare bare!

Frk Narvestad sover godt om natten skal jeg love! Hun hadde dessuten pinnedyret som hjelper i går, men det ble fort kjedelig for pinnedyret :P frk Narvestad derimot er tro i tjenesten.. Varslet til og me når gubben gikk på plena :lol:

Pinnedyret synes det er faktisk værst at man må gå på do i bånd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk Narvestad sover godt om natten skal jeg love! Hun hadde dessuten pinnedyret som hjelper i går, men det ble fort kjedelig for pinnedyret :P frk Narvestad derimot er tro i tjenesten.. Varslet til og me når gubben gikk på plena :lol:

Pinnedyret synes det er faktisk værst at man må gå på do i bånd :P

:lol: Stakkars!! Og Kasko og Totten hilser Pinnedyret og sier at hun har deres fulle sympati. :aww:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dytter denne opp. Her har jeg kontret forventingsbjeff med: "Legge i bakken" (forsiktig press i halsbåndet) og tatt en på stedet hvil. Ingen effekt utover tiden vi står i hvil, hvor han skuespiller avslappet for å komme videre, og begynner bjeffe igjen med en gang. Ignorert og ventet ham ut. Øker bare i stress. Bedt om øvelse (sitt/dekk/spinn/fot../) og så belønnet det med en leke for å gi ham litt godfølelse. Resultatet? Han ser bjeffing som et cue for å få meg til å utføre den adferden. Avledet med å ta en "strafferunde" rundt oss selv. Heller ikke effektivt utover i øyeblikket vi gjør det.  Gitt ham en kald skulder. Vist at jeg er skuffet og synes han er teit og snudd meg bort med et litt foraktelig fnys. Går opp i stress fordi han blir såret og synes jeg er urettferdig.  Jeg er clueless. Antakelig skulle en av disse metodene appliseres konsekvent, right? Det er antakelig veldig forvirrende med det random utvalget av ulike adferder fra meg - men hvilken er riktig å velge som en konsekvent reaksjon? Da hestene her ga ham sosial avvisning med foraktelige fnys og snudde ryggen til ham forstod han umiddelbart greia og responderte med å slutte bjeffe. Hvorfor har ikke det der samme effekten fra meg? Er det fordi jeg gir ham oppmerksomhet når jeg forstår/synes at han bjeffer av såkalte legitime årsaker? Jeg kan jo ikke slutte med det.   
    • Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
    • Jeg ser ingen skam med å slite med å trene gå pent i bånd. Noe av det vanskeligste å få en hund stabil på. Ikke mål deg mot de som har fått det til eller la noen andre få demotivere deg med sammenligning. De har ikke din hund.  Du forteller ikke hvilken rase/blanding du har, men noen er virkelig vanskeligere/lettere enn andre. Av egen erfaring med veldig førerorientert hund, så hadde den standard stopp og snu metoden ingen effekt. Hunden tok det som en morsom lek. Det der var like interessant som å komme fremover.  Den jeg har nå kan ikke bare gå. Det er for kjedelig. Det som fungerer her er oppgaver, og de må gis fortløpende så han ikke rekker å kjede seg.  Belønning med lek er bedre enn mat på min. Energinivået er høyt, det blir mye stresshormoner når sterke forventninger til noe ikke umiddelbart blir innfridd og lek utløser endorfiner, som kontrer kortisol. Får ikke samme effekten av å belønne med mat, det risikerer jeg at stresset bare øker, dersom maten er av høy verdi. Min girer seg opp i forkant når han vet vi skal ut på tur, noe som resulterer i outbursts når vi kommer ut. Å leke litt før vi går avgårde, slippe ut litt damp på en kontrollert måte, det har en beroligende effekt.  At enkelte fnyser av verktøy som frontfestet sele og grime skal en ikke bry seg om. Det er mange profesjonelle som kritiserer disse verktøyene på sosiale medier, men de lever jo også av kunder som trenger hjelp med gå pent i bånd trening, så det gir mening, sant? Selv bruker jeg frontfestet sele heller enn halsbånd fordi min bykser impulsivt og ukontrollert. I tillegg til potensialet for skade på strupen er det sterkt ubehagelig for ham. En bykseraptus i halsbånd kan utvikle seg til et sinneutbrudd mot meg som holder båndet, noe som aldri skjer i selen.  Jeg har begynt trene min på å gå med grime fordi han nærmer seg pubertet og er stor og sterk. Bedre føre var enn etter snar om han plutselig endrer personlighet overfor passerende hunder - men min er ulik i ulike miljøer. Grime kan brukes i bymiljø, hvor han ikke bykser, men så har vi andre typer omgivelser hvor jeg ikke tør bruke grime før byksing er en utslukket adferd, av samme grunn som jeg bruker sele istedenfor halsbånd.  Også: det er alltid lys i enden av tunnelen. Alderen din er i er verste perioden, synes jeg ihvertfall. Teflonbelegg på hjernen og lite mottakelig for ny læring, glemmer ting den kan, selektiv hørsel, lett distrahert, nysgjerrig søkende på omgivelsene, ... Mye blir bare bedre "av seg selv" senere, når mer moden. 
    • For det første høres det ut for meg som du trenger litt hjelp med båndtreningen. Er det noe kurs å finne i nærheten? Ihvertfall anbefaler jeg deg å søke opp tråder om båndtrening her på forumet. Hvis du har holdt på å snudd retning i evigheter ser det ikke ut til å fungere, og du må gjøre noe annerledes. En ting kan jobbe med inne er kontakt, og det å få hunden til å følge med på deg. Si kontaktord når du står foran hunden - gi godbit så fort hunden ser på deg,gjenta dette fem ganger. Ta et par-tre slike økter i løpet av dagen, beveg deg etterhvert litt lengre unna. Så kan du si "fot" og bruke enten godbiten eller håndtarget om du har det, til å få hunden til å følge ved siden av deg et par meter. Når dette sitter godt inne, kan du bruke det for å få inn hunden og holde seg ved deg litt ute. Generelt vil jeg heller anbefale å bruke en sele og langline og la hunden bevege seg slik den vil, og heller trene korte økter med kort bånd i løpet av turen. Da kan du gå uforstyrret til nærmeste grøntområdet eller parkeringsplass, og trene slik som beskrevet over. Det er ikke et mål at hunden skal gå fot hele turen, men at du kan få ham inn til deg og under kontroll ved behov, og forhåpentligvis sjekke inn med deg underveis på turen.  Antitrekkbånd er vanligvis ikke det samme som struphalsbånd, og jeg vil si at det er bare en positiv ting om folk bruker det ved behov. Men det vil ikke lære hunden å gå pent i bånd, det må du gjøre ved siden av. Hvis trekkingen er et stort problem går det an å bruke grime når du ikke vil trene på båndtreningen eller bruke langline.  Det finnes også seler med feste foran (noen "vanlige" seler har feste på ryggen og foran i tillegg, så det er enkelt å flytte mellom"), slik at hunden blir snudd mot deg når den trekker. Igjen må dette brukes sammen med trening, men det gjør det litt lettere. Ellers ville jeg ikke brydd meg så mye om hva andre tenker og mener så lenge du gjør det som er best for hunden. Lykke til!
    • Er redd noen skal tro jeg er slem med han. Har en på ett år og som fortsatt drar i begynnelsen av dagens første tur. Dermed må jeg snu rundt mye og få han til og fokusere på meg. Overhørte naboen si jeg hadde antidra bånd på hunden til andre og det syntes jeg var skikkelig ubehagelig. Jeg bytter til kort bånd vist han drar i stede får og gå rundt med langline så jeg får mer kontakt bare. Ikke noe anti dra bånd ( vet ikke hva det er men går ut i fra hun mener strammehalsbånd noe han ikke bruker men han bruker halsbånd vist han skal gå der det er vann får han elsker og bade så slepper jeg at lykta på selen skal bli ødelagt. Kan ikke akuratt trene på dette inne og jeg må trene han på det. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...