Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

A fikk b.l.a sag, hammer etc og verktøybelte til barn. Ekte, men i liten strls. Veldig populær!

Jeg ville også tenkt noe sånt. Eller "hagearbeidsutstyr" e.l. Det har de i alt fra europris til de litt dyrere hagesenterne. (hvis de har hage da). Sånne ting er mest populært her, selv om min er to år. I tillegg til duplo da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal i bursdag til 3 åring som ønsker seg leker.. Hva søren kjøper man?

Til mitt tantebarn som ble 3 nå nettopp kjøpte jeg en hoppeball fra biltema (kostet 70kr eller noe) og den var mest stas av alt hun fikk. ellers fikk hun et krus med navnet sitt på og bord og stoler fra IKEA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. søsken så tenker jeg at det ikke finnes noen fasit - noe er ikke bedre enn noe annet. Det viktigste er at man gjør det man kan for å gi det eller de barna man får et godt liv! Å ha søsken er ikke noen automatisk nøkkel til lykke, og det er mange problematiske søskenrelasjoner der ute.

Men, jeg var enebarn lenge før jeg fikk søsken, og ble fryktelig glad for å få søsken, og jeg er sammen med et enebarn nå som alltid har ønsket seg søsken. Derfor kommer ikke vi til å ville ha bare ett barn, det er viktig for både meg og han at de er flere. Men det trenger ikke være biologiske søsken (nå kan jo ikke jeg heller ta for gitt at jeg kan FÅ barn da, jeg har jo aldri prøvd :P), adoptivsøsken er også en brennaktuell mulighet. Jeg setter enorm pris på alle søsknene mine, selv om jeg er ganske mye eldre enn dem. Søstrene mine skiller tre år og har alltid kranglet mye, de er veldig forskjellige, og det har ikke alltid bare vært et rosenrødt forhold - men de er utrolig glade i hverandre og tett knyttet til hverandre likevel. For meg handler det om tryggheten i å være flere, blant annet. Samboeren min, som da er enebarn med veldig godt voksne foreldre, og som i tillegg er yngst av alle søskenbarn og lignende, kommer "snart" til å være helt alene igjen i familien. Det kommer aldri jeg til å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at en som er enebarn tenker at det hadde vært fint å ha søsken om det skjer noe alvorig i familien. Man er ikke garantert at de søsknene oppfører seg som som man ønsker. Når man står oppe i alvorlige hendelser og man har søsken, men de ikke ivolverer seg, drar på byen bringer opp arv og kutter ikontakt i stedet for å støtte, så bringer det mer frustrasjon og sorg. Da kunne man likegjerne vært alenebarn.

Tror det med søsken er et sjansespill. Virker som om man er kjempeheldig om man får søsken man har et godt forhold til. Det blir som venner fra barneskolen. De var man jo bare venner med fordi de bodde geografisk nærme, ikke nødvendigvis fordi kjemien var så superbra!

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at en som er enebarn tenker at det hadde vært fint å ha søsken om det skjer noe alvorig i familien. Man er ikke garantert at de søsknene oppfører seg som som man ønsker. Når man står oppe i alvorlige hendelser og man har søsken, men de ikke ivolverer seg, drar på byen bringer opp arv og kutter ikontakt i stedet for å støtte, så bringer det mer frustrasjon og sorg. Da kunne man likegjerne vært alenebarn.

Tror det med søsken er et sjansespill. Virker som om man er kjempeheldig om man får søsken man har et godt forhold til. Det blir som venner fra barneskolen. De var man jo bare venner med fordi de bodde geografisk nærme, ikke nødvendigvis fordi kjemien var så superbra!

Nettopp. Så derfor er jo ikke det ene bedre eller dårligere enn det andre, man velger ut fra egne erfaringer og følelser - og etter hva man får selvsagt. Det er jo ikke alltid et valg heller .... Som for min kusine, som ble enebarn fordi søsteren døde. Det viktigste er å gjøre det man kan for å gi barna en god og trygg oppvekst, og det finnes det faktisk ingen fasit på hvordan man skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at en som er enebarn tenker at det hadde vært fint å ha søsken om det skjer noe alvorig i familien. Man er ikke garantert at de søsknene oppfører seg som som man ønsker. Når man står oppe i alvorlige hendelser og man har søsken, men de ikke ivolverer seg, drar på byen bringer opp arv og kutter ikontakt i stedet for å støtte, så bringer det mer frustrasjon og sorg. Da kunne man likegjerne vært alenebarn.

Tror det med søsken er et sjansespill. Virker som om man er kjempeheldig om man får søsken man har et godt forhold til. Det blir som venner fra barneskolen. De var man jo bare venner med fordi de bodde geografisk nærme, ikke nødvendigvis fordi kjemien var så superbra!

Det var vel mye bedre forklart enn alle til sammen her. :) Og det er jo ikke rart at det er et sjansespill. Jeg selv har veldig få mennesker jeg VIRKELIG liker. Så det skal jo litt til at søster fikk akkurat en sånn personlighet som jeg orker å være med :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Baby - hvordan går det med deg? Noen fler fødselstegn?

Her har kynneaktiviteten økt ganske mye de siste dagene, til tross for at min fysiske aktivitet slett ikke har økt. Det har pleid å være stor sammenheng med hvor mye jeg gjør i løpet av dagene, og kynneaktiviteten, men de siste dagene har det vært rimelig hyppig og kraftig helt uavhengig av alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der tok Johanne et stekebrett og smalt det oppå den gryten Ellie hadde fått lov til å slikke ut av, bang ut av det blå... Sånn apropos familiehunder og MH liksom. Ellie rakk å flytte seg, og nå er Johanne og stekebrettet på vei inn på badet. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kolikk kan sannsynligvis forebygges. Viser en ny studie. Ved å enkelt gi ungene probiotika rett etter fødselen.

Prophylactic Probiotic May Prevent Colic in Newborns Giving term newborns daily oral supplemen- tation of the probiotic Lactobacillus reuteri DSM 17938 lessened the inconsolable cry- ing of colic and reduced the incidence of re- gurgitation and functional constipation in the first 3 months of life, according to findings from a randomized, placebo-controlled trial conducted in 9 neonatal units in Italy (Indrio F et al. JAMA Pediatr. doi:10.1001 /jamapediatrics.2013.4367 [published on- line January 13, 2014]).
After 3 months, the 238 infants who re- ceived L reuteri DSM 17938 had much reduced crying time, a significant increase in evacuation frequency and significantly fewer regurgitations compared with the 230
infants who received placebo, according to their parents’ reports. Infants who received the probiotic also had fewer pediatric emer- gency department visits and needed fewer agents to relieve gastrointestinal distress, and their parents missed fewer workdays than infants who received placebo.
Using L reuteri prophylactically also re- sulted in an estimated mean savings per pa- tient of $118.71 for the family and an addi- tional $140.30 for the community.

http://jama.jamanetwork.com/article.aspx?articleid=1832538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kolikk kan sannsynligvis forebygges. Viser en ny studie. Ved å enkelt gi ungene probiotika rett etter fødselen.

Prophylactic Probiotic May Prevent Colic in Newborns Giving term newborns daily oral supplemen- tation of the probiotic Lactobacillus reuteri DSM 17938 lessened the inconsolable cry- ing of colic and reduced the incidence of re- gurgitation and functional constipation in the first 3 months of life, according to findings from a randomized, placebo-controlled trial conducted in 9 neonatal units in Italy (Indrio F et al. JAMA Pediatr. doi:10.1001 /jamapediatrics.2013.4367 [published on- line January 13, 2014]).
After 3 months, the 238 infants who re- ceived L reuteri DSM 17938 had much reduced crying time, a significant increase in evacuation frequency and significantly fewer regurgitations compared with the 230
infants who received placebo, according to their parents’ reports. Infants who received the probiotic also had fewer pediatric emer- gency department visits and needed fewer agents to relieve gastrointestinal distress, and their parents missed fewer workdays than infants who received placebo.
Using L reuteri prophylactically also re- sulted in an estimated mean savings per pa- tient of $118.71 for the family and an addi- tional $140.30 for the community.

http://jama.jamanetwork.com/article.aspx?articleid=1832538

:o Orket ikke lese forskningsengelsk. Men håper det "slår an" og blir standard innen kort tid altså - for er det SÅ enkelt å forebygge så er det jo verd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ @ @Fillerya takk for tips! stor fare for at jeg får igjen med samme mynt ved en senere anledning så jeg tror jeg bør være snill på gavefronten... :D

@Marie Knis, skjønner hva du mener! Gidder ikke sende bikkja igjennom no MH her altså, jeg vet han er stødig i både militært øvingsfelt og på hjemmefronten :D

Tuva har for første gang satt seg opp på flatt gulv (Halleluja!!)! Og hun har begynt å reise seg etter ting og forflytte seg sidelengs! Treige lille bebisen:D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kolikk kan sannsynligvis forebygges. Viser en ny studie. Ved å enkelt gi ungene probiotika rett etter fødselen.

Prophylactic Probiotic May Prevent Colic in Newborns Giving term newborns daily oral supplemen- tation of the probiotic Lactobacillus reuteri DSM 17938 lessened the inconsolable cry- ing of colic and reduced the incidence of re- gurgitation and functional constipation in the first 3 months of life, according to findings from a randomized, placebo-controlled trial conducted in 9 neonatal units in Italy (Indrio F et al. JAMA Pediatr. doi:10.1001 /jamapediatrics.2013.4367 [published on- line January 13, 2014]).
After 3 months, the 238 infants who re- ceived L reuteri DSM 17938 had much reduced crying time, a significant increase in evacuation frequency and significantly fewer regurgitations compared with the 230
infants who received placebo, according to their parents’ reports. Infants who received the probiotic also had fewer pediatric emer- gency department visits and needed fewer agents to relieve gastrointestinal distress, and their parents missed fewer workdays than infants who received placebo.
Using L reuteri prophylactically also re- sulted in an estimated mean savings per pa- tient of $118.71 for the family and an addi- tional $140.30 for the community.

http://jama.jamanetwork.com/article.aspx?articleid=1832538

Så utrolig bra! Det står at de får det i munnen, men vet du noe om hvordan (tror du det er løst opp i vann e.l.)

Fillern at jeg ikke visste det.. er jo ellers en stor tilhenger av probiotika...

@ @ @Fillerya takk for tips! stor fare for at jeg får igjen med samme mynt ved en senere anledning så jeg tror jeg bør være snill på gavefronten... :D

@Marie Knis, skjønner hva du mener! Gidder ikke sende bikkja igjennom no MH her altså, jeg vet han er stødig i både militært øvingsfelt og på hjemmefronten :D

Tuva har for første gang satt seg opp på flatt gulv (Halleluja!)! Og hun har begynt å reise seg etter ting og forflytte seg sidelengs! Treige lille bebisen:D

Ups det var ikke helt det jeg mente, men at MH er minst like viktig på familiehundraser :lol:

Men mest for å unngå å ende opp med en hund som ikke tåler slike ting, og det gjør jo tydeligvis din! :)

Så gøy med Tuva. :D Det haster jo ikke, men når hun først har begynt går ting sikkert veldig fort fremover :ahappy:

Alene med snups, det er utrolig hva jeg klarer *stolt veldigsjeldenalenemamma* :P

(Det vanskeligste var å dele opp den frosne hundematen med en hånd med ungen i den andre...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyene mine er veldig kule altså. Men de er ikke så morsomme å legge :aww: De hater å sove tror jeg, og kjemper imot så lenge de klarer. Har en som sier vævævævævævææææææææææææææææææ..... Dette kan pågå i en time :P Så blir lyden svakere og svakere, og tilslutt blir det stille. Da sover han :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...