Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Kaja
 Share

Recommended Posts

• Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Johanne spiste frolic idag...

Heldige barna våre som får vokse opp med dyr :D

Tuva spiste en hundekjeks her om dagen. :lol: "Naaaaam naaaaam!" :lol:

Har ungene deres hatt en veldig kose-periode? Tuva er helt ekstrem, men kun på meg, ikke pappaen. Hun kan sitte på fanget, legge hodet inntil og kose i eeevigheter. Lager koselyder, fikler med håret mitt, etc. Så synger vi litt og diller og daller litt, men hun blir sittende. I stad satt hun i halvannen time :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men antar det er viktigere å sterilisere i barnehagen mtp smitte og sånn?

Ja, det blir jo noe helt annet i barnehage enn hjemme.

Vi pleide også å vaske over lekene noen ganger i måneden, og på sommeren når barnehagen hadde stengt så hadde vi alltid en ordentlig rundvask av alle leker.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johanne spiste frolic idag...

Heldige barna våre som får vokse opp med dyr :D

Åå det minte meg om hvor fæl Sophia var på å få tak i kattemat! Herlighet, det sleit vi med :P Spesielt når hun lærte seg å gå og rakk opp til å klare å få ned ting fra benker osv :lol:

Også minte dette meg plutselig om

430579_10150591526125256_1669049752_n.jp

:lol:

• Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin melding du fikk forresten @soelvd , er helt enig :ahappy:

Nå når vi begge jobber så er Johanne hos bestemor på dagtid. Og jeg får så fine oppdateringer i løpet av dagen!
Fra to forskjellige dager:

Sovnet av seg selv etter snaue 10 minutter. Vært ute med vogn, så på barna i barnehagen, gikk på bena bort til gjerdet for å se på barna. Var litt på lekeplassen vår, akte på en liten sklie og husket på husken. Moro. Men mest morsomt å gå. Ute må hun ha støtte. Har vært i strålende humør, prater, leker og går.

Sovnet etter ti min, etter sprelling og prating, uten hjelp fra meg. Har vært ute å kjørt akebrett på vei og i bakken bortenfor huset vårt. Prøvd å lage snøkake med bøtte og spade, og spist masse snø. Det siste var mest populært. :)

Åh jeg elsker bestemoren til Johanne, kommer til å savne dette når hun begynner i bhg. :wub:
Svigermor btw. :ahappy:

Haha Lill - det bildet er pricless :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå når vi begge jobber så er Johanne hos bestemor på dagtid. Og jeg får så fine oppdateringer i løpet av dagen!

Åh jeg elsker bestemoren til Johanne, kommer til å savne dette når hun begynner i bhg. :wub:

Ligner på oppdateringene jeg får av svigesøster. Og da er det så godt, for da kan jeg slappe av og gjøre det jeg må gjøre og stole på at hun har det bra. Deilig følelse :)

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med oppdateringer! Koselig med sånt forhold til svigers :)

Har heller aldri desinfisert lekene til E. Vasket de noen få ganger, men svært sjeldent :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka 14 i dag bestemte jeg meg for å gå en tur! Klokka ti over 15 var vi endelig ute... Glad for at hundene er så tålmodige som de er :lol:

Først måtte jeg sørge for at begge ungene var skikkelig mette, fordi jeg hadde tenkt å være ute en stund så de fikk sovet litt i vogna. Middag ville de IKKE ha. Prøvde et par ganger, men de nektet. Så da ordna jeg i stand flasker, noe som var en suksess. YAY! Da kan vi gå tur... Da fant jeg ut at tvilling 1 hadde bæsja og måtte ha ny bleie. Begynte så å kle på ungene ytterklærne, før jeg skjønte at også tvilling 2 trengte å bytte bæsjebleie. Får det gjort, men synes det fortsatt lukter... Da måtte jeg bytte på tvilling 1 en gang til. Mens jeg holder på med det, spyr tvilling 2. Da må jeg igang med å skifte klær på han, for så å vaske av gulvet og legge teppe til vask. NÅ kan jeg begynne å få på ytterklærne :lol: Så opp og hente Joshi som aldri vil gå tur. Kle på hundene og meg selv. Putte ungene i vogna. Demontere vogna og bære den ut i tre deler. Montere vogna ute. SÅ ut på tur :lol:

• Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tålmodige hunder er godt å ha! Det merkes at ting tar tid når man får barn! Har fått litt større forståelse for at venninner med barn ofte er litt mer forsinket enn andre :P

Så trasig at du må demontere vogna hver gang du skal ut da! Upraktisk!

Ja, det er superupraktisk! :lol: Jeg hater det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All bets are off.. Orker ikke drive å vekke ungen tidlig og likevel ikke få lagt henne før 2- 3 om natta. Ender bare med sliten unge og sliten meg. Så vi prøver noen dager med å la henne sove så lenge hun vil, og se hvordan det blir. Kan ikke bli så mye verre :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og søsknene mine satt i barnevogna og var med i fjøset fra mamma var i god nok form til å ta i et tak i fjøset, fortsatte å være med når vi kunne gå rundt og smake på kyrne :lol: Og det beste jeg visste var å spise et par kraftforpellets dann og vann (jeg fikk mat i heimen altså :lol: ). Jeg har også av og til stått litt for nærme bakluka til kyrne, så jeg kjenner godt til smaken av kumøkk :P Jeg lever! :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink flink flink flink flinkflinkflinkflink... Det er ikke måte på hvor flink Tuva er. Det siste hun var SÅ flink til var å sitte i handlevognen... Vi har familiebesøk i helgen. Og jeg er klar over at det er mine spøkelser, at det er jeg som lider av ekstremt flink-pike syndrom, men jeg kjenner veldig på at det er fullstendig feil å kalle henne flink hele tiden. Kanskje spesielt siden hun er så hissig/vanskelig og sier klart og tydelig ifra når noe er feil for henne vil jeg så absolutt ikke at hun skal føle seg det motsatte av flink når hun vræler. Spesielt min mor er ekstrem på dette, men også svigerfamilie (ironisk nok fullstappet av pedagoger...). Hadde det bare vært litt hadde jeg nok latt det skli forbi, men det er virkelig helt ekstremt. Jeg har forsøkt nevne det for min mor, men jeg ble nok stemplet som litt for nymotens overpedagogisk. Min svigermor har ved andre anledninger gjort det klinkende klart hva hun mener om slik tull. Er jeg bare helt teit som har hengt meg opp i dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink flink flink flink flinkflinkflinkflink... Det er ikke måte på hvor flink Tuva er. Det siste hun var SÅ flink til var å sitte i handlevognen... Vi har familiebesøk i helgen. Og jeg er klar over at det er mine spøkelser, at det er jeg som lider av ekstremt flink-pike syndrom, men jeg kjenner veldig på at det er fullstendig feil å kalle henne flink hele tiden. Kanskje spesielt siden hun er så hissig/vanskelig og sier klart og tydelig ifra når noe er feil for henne vil jeg så absolutt ikke at hun skal føle seg det motsatte av flink når hun vræler. Spesielt min mor er ekstrem på dette, men også svigerfamilie (ironisk nok fullstappet av pedagoger...). Hadde det bare vært litt hadde jeg nok latt det skli forbi, men det er virkelig helt ekstremt. Jeg har forsøkt nevne det for min mor, men jeg ble nok stemplet som litt for nymotens overpedagogisk. Min svigermor har ved andre anledninger gjort det klinkende klart hva hun mener om slik tull. Er jeg bare helt teit som har hengt meg opp i dette?

Ugh, hadde reagert på det jeg og. Den balansegangen der er vanskelig, men som @Arkan sier, så tror jeg at så lenge dere er veldig beviste på det, så er det antakeligvis ikke noe problem. Håper jeg... For den der kommer til å komme her og.

Sikkert bare tilfeldig. Helt sikkert. Men ungen fikk styre selv hvor lenge hun ville sove og når hun ville starte dagen i dag, og den som var leggeklar kl 00.20 - altså et par timer tidligere enn normalt - og legges uten særlig store protester. Jo det er knotten vår...

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg er ute og går tur med hunden min i belte. Det er mellom 2-3 m. langt og gjør at jeg har god kontroll på henne. Hun går stort sett fint og rolig ved siden av meg. Hun kan trekke litt i begynnelsen da hun har høy energi, men ellers rolig og fint kroppspråk.  Jeg ser en fyr som kjører sikk sakk i veien på skateboard med en bulldog/boxer. Hunden stopper opp og bjeffer på min. Som den ansvarlige hundeeieren jeg er går jeg inn en sidevei for å vente på at de passerer på hovedveien. "Er hun ikke gira?" "Er det tispe?" "Dette er gutt. Han er ikke farlig?" Han spør igjen to ganger om hun ikke er gira. Jeg har sagt at hundene har møtt hverandre før og det ikke er en god match og at avstand over greit.  Hundene er tydelig usikre på hverandre og viser det gjennom kroppsspråket sitt. Dette er ikke situasjonen for å hilse. Begge hundene er i bånd. Det var forøvrig flere mennesker rundt og en vei det også ferdes mye biler fra folkene som bor der. Hvorfor så vanskelig å lese situasjonen? Eller ser jeg flere som går tur og snakker i mobil, eller med headset som stenger ute lyd og er i egen verden. Det mest frustrerende er kanskje de som snakker i tlf. som stopper midt i veien (som forøvrig er trang) med hunden sin slik at du bare må vente på at de ser deg og dere blir enige på en eller annen klønete måte om hvordan passeringen blir.  For egen og andre sin del forsøker jeg å være oppmerksom på både egen hund og omgivelser på tur. Da blir det hyggeligere og enklere for alle andre.  Sånn, det var dagens utblåsing for egen del. 
    • Hei! Vi har nå fått svar fra dyrlegen - han hadde ikke kronisk betennelse i bukspyttkjertelen. Rart med det, for jeg ble nesten litt skuffet. Nå vet vi jo ikke hvorfor han stadig har slimete avføring, men kan kanskje utelukke at det har noe med fettinnholdet i maten å gjøre.  Skal snakke med dyrlege om vi kanskje kan sjekke for IBD. Vil jo i alle fall prøve å ha mest riktig tørrfor. Han har jo ikke hatt noen "alvorlige" hendelser med tørrforet han går på nå (gastrointestinal low fat), men det er stadig ganske løs og slimete avføring. Kanskje vi skulle forsøkt å bytte...
    • Noterer en nydelig dag med no stress. Virker som lysterapi, magnesium og lakseolje begynner virke. Ble bekymret da han begynte trekke i selen i forrigårs. Han har gått så naturlig pent i bånd hele tiden, som om programvaren var preinstallert da han kom ut av esken. I forrigårs begynte han plutselig trekke med viten og vilje. Flaks da, at vi hadde en privattime i går.  Hjemmeleksen vi fikk, med metoden for å reinforce krav om å holde seg bak skotuppene mine, den er litt i konflikt med stress-ned-prosjektet vårt, fordi Ede går høyt i stress når hans autonomitet blir utfordret. Peser og får virkelig vondt av det. Å bli stilt absolutte krav til er noe annet for ham å forholde seg til enn å bli tilbudt frivillige oppgaver mot god betaling.  Fordi jeg måtte ta en selvstendig avgjørelse i hva jeg oppfatter som et dilemma: belaste det nevroendokrine stressystemet ved å kreve disiplin i halsbånd, eller prioritere stress-ned-prosjektet, så valgte jeg utsette hjemmeleksene og gå rolig tur med "ikke trekke" og "ikke gå i veien for meg" som eneste krav, og så være veldig bevisst på å bare belønne når han selvstendig gjør de riktige valgene uten å bli bedt, uten godbit i hånda eller hånda i lomma.  Jeg har nemlig ikke nok erfaring til å føle meg sikker på å klare gjennomføre hjemmeleksene fra privattimen alene uten å forårsake mer stress på det endokrine systemet hans enn godt er.  Det viste seg å være en god vurdering. Foruten noen få barnlige byks av glede som i korte øyeblikk strammet båndet mer enn akseptabelt, så var Ede SÅ flink og rooolig og grei hele veien. Naturlig slak line. Når han vimser bytter han i de aller fleste tilfellene side bak meg. Kun noen få uakseptable avskjæringer rett foran meg, og de kom helt på slutten av turen, tett på hverandre, antakelig fordi han er sliten og i bakhodet husker at det der var måten å få bli plukket opp i bæreslynge på. Han velger å gå pent og pyntelig på min venstre side mesteparten av tiden, uten å forvente belønning for det. Det går nå an å hale tiden ganske lenge uten at det stresser ham når han selv velger å gå fot for å se om det kommer en utbetaling. Selv hjemveien gikk rolig og avslappet. Først 10 meter fra porten hjemme kom første stressutbrudd med trekking. Gladstress de siste meterne av en timelang spasertur i mitt tempo. En klar forbedring. Han ble skuffa og såret av grensesettingen de siste meterne, for det virket helt sykt autoritært og tyrannisk og uten mål og mening for ham å bli hindret i å gladbykse gjennom porten og døren, inn til godis og myk og varm seng, men han tok det til seg at kravet "ikke trekk" gjelder de siste meterne av turen også. Ingen raptus da vi kom inn heller. Det var en milepæl. Bare la seg rolig og pyntelig til å sove. Perfect day. ..og det er før vi har fått noen CBD i posten.  Vi fikk forøvrig mail om å huske båndtvang fra i dag. Det har Edeward tydeligvis fått med seg.  Snudde seg utålmodig mot lykkeland mens muttern fomlet med kamera:   Oppdaget at muttern begikk en kriminell handling!! Reiste seg og kom inn hver gang muttern forsøkte gå lenger unna enn båndlengden for å få tatt et godt bilde. Her har han til slutt gitt opp å få muttern på rett kjøl og bare håper hun får tatt det ***** bildet før han svimer av i bekymring for å bli tatt og få et kriminelt rulleblad. Genetikk er ingen spøk. Ede identifiserer seg som sikkerhetspersonell og tjenestehund, og han tar de oppgavene alvorlig.   
    • Ja ikke den største oppfinnelsen 😂 Men kanskje noen hadde erfaringer å komme med; kanskje de elsker det kanskje hunden ble dårlig i magen på det. Kanskje det er bløtere enn annen v&h, kanskje noen opplever å måtte fôre dobbelt så mye på det som på en annen variant. Kanskje noen var superfornøyd og andre missfornøyd. I want to know it all 😂
    • Det finnes alltid unntak, men det bør aldri være grunnlag for anbefaling av en rase. Vil man helst ikke ha lyd/røyting/whatever så velger man en rase som vanligvis ikke har tendensene til det. Oppdragelse, trening og miljø kan påvirke, men genetikken kan ikke overstyres. Lyd på riesen er ingen overraskelse for meg, det er jo en hund med mye driv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...