Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Hvilken dag var det da? :P *Gleder meg litt* :aww:

Er helt enig at de skal få sove med puppen, men ville prøvd å lære babyen å sovne på andre måter og (hvertfall når hun blir litt eldre). Ettersom man kan få en veldig sterk søvnassosiasjon til det, så de ikke klarer å sove uten.

Neste unge skal jeg stappe i smokken allerede på sykehuset første dagen :aww:

Edit: Glemte å skrive at vi har hatt en så fin feiring idag! Hun var litt alvorlig når alle hun kjente plutselig kom på en gang, og all oppmerksomheten hun fikk, men så tødde hun opp og bare rocka rundt og koste seg i glansen! :D Fikk så mye fint, blant annet sonens favoritt (?) hoppeku! :D

Han var 9 mnd når det var helt slutt. Han kuttet ut pupp på dagtid lenge før det, rett og slett fordi det var for kjedelig. Så jo ikke noe!

Når det kommer til avvenning av ting så har jeg latt han bestemme alt selv med det at særdeles få tenåringer gjør det i bakhodet. Det har fungert på alt unntatt samsoving :P

Pupp, bleie, smokk - plutselig en dag var han ferdig med det, og det gjerne før jeg var klar :lol:

Smokken holdt lengst, men han rakk ikke å fylle 3 før den var for "babyer".

Så godt at dere har hatt en fin feiring!

I kveld døde pedagogen i meg etter gjentatte ganger med atal drittungeoppførsel. Virkelig. Det endte med at jeg bare gikk opp og la meg.

Etter 20 min ( sambo var nede, men hadde vett til å ignorere) kom han halvveis opp trappa i mens han latet som han grein. Yeah right! Etterhvert kom han snikende oppi senga og da var jeg blid mot han. Han lå lenge og tenkte før han strøk meg over kinnet og sa jeg var vakringen hans :lol:

Bare smisk selvfølgelig, men mamma smeltet jo som smør..

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Hvor gamle var barna deres da de begynte å reagere på navnet sitt? Eller at de forsto hva de het? Har begynt å tenke litt på det siden de er tvillinger og sånn... Ser for meg at det kan bli forvirring.

Han snudde seg veldig tidlig hver gang vi sa Jaran. Nå kommer han hver gang jeg roper, og når jeg snakker til han snur han seg hvis jeg sier navnet først. (God innkalling shø)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får jeg ikke sove pga halsen og funderer på barnehage-bekledning.

JEG velger å bruke tykk ull under regntøy når det er + grader og våt snø ev regn, barnehagen velger vinterdressen som er søkkvåt hver dag.

Det får meg til å lure på om vinterdressen hans er ræva ( i såfall gjelder det flere der) , eller om jeg rett og slett må be de om å kle han med ull og regntøy.

De burde jo vite sånt mye bedre enn meg tenker jeg, trenger han ny vinterdress?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får jeg ikke sove pga halsen og funderer på barnehage-bekledning.

JEG velger å bruke tykk ull under regntøy når det er + grader og våt snø ev regn, barnehagen velger vinterdressen som er søkkvåt hver dag.

Det får meg til å lure på om vinterdressen hans er ræva ( i såfall gjelder det flere der) , eller om jeg rett og slett må be de om å kle han med ull og regntøy.

De burde jo vite sånt mye bedre enn meg tenker jeg, trenger han ny vinterdress?

Nei. Han gjør ikke det... Det samme har de gjort her og jeg har nå skrevet en stor lapp og hengt opp på plassen til Sophia " VED REGN OG SLUDDSNØ; ULLTØY OG REGNTØY" pga av det samme og gjentatt det til dem noen ganger. Hun er alltid helt tørr ved snøvær (og om det snør) men om det sludder eller regner blir hun også alltid veldig våt! Uansett i hvilken av sine tre dresser hun har på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Han gjør ikke det... Det samme har de gjort her og jeg har nå skrevet en stor lapp og hengt opp på plassen til Sophia " VED REGN OG SLUDDSNØ; ULLTØY OG REGNTØY" pga av det samme og gjentatt det til dem noen ganger. Hun er alltid helt tørr ved snøvær (og om det snør) men om det sludder eller regner blir hun også alltid veldig våt! Uansett i hvilken av sine tre dresser hun har på seg.

Takk, da er det ikke jeg som er rar :P

Jeg måtte gå en runde ang cherrox vs vinterstøvler for litt siden, og det tok litt tid. Er det vanndammer i barnehagen er det cherrox-vær uansett dato iflg meg :P

I dag brukte han cherrox hehe.

Men jeg tror jeg må alliere meg med A faktisk.. Han kler jo på seg selv, men de legger det frem til han. Hvis jeg får han til å være bevisst på det, kan han si i fra hvis de legger frem vinterdressen.

Edit: jeg kommer jo til å si i fra jeg også. men jeg har en mistanke om at sånt veldig fort blir glemt..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han snudde seg veldig tidlig hver gang vi sa Jaran. Nå kommer han hver gang jeg roper, og når jeg snakker til han snur han seg hvis jeg sier navnet først. (God innkalling shø)

La merke til at de snudde seg når jeg sa navnet deres i dag. Men jeg vet jo ikke om de hadde snudd seg uansett hvilket navn jeg brukte liksom :P Har nemlig hørt historier om andre tvillinger som ikke er helt skråsikre på hvem som heter hva :P Jeg prøver å være bevisst på å bruke navnet deres ofte når jeg snakker til de èn-til-èn. Herregud så mye rart man må tenke på egentlig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg sitter her og er misunnelig på dere som ammer/ammet :lol:

Vi bruker nok navnet litt for lite, blir mye "ungen min", "baby" og andre kosenavn. Så hun reagerer ikke på navnet sitt.

Bade er artig!

12621642853_3888343729_c.jpg

Tror kluten er det beste med hele badet da. :aww:

12621966484_ab07bbdde7_c.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter hun selv nå, @raksha ? Mine har ingen interesse av å prøve engang :) Satte dem i høystol en gang for å gi mat, men det så helt galt ut, så da blir det vippestol en stund til.

Neei, hun trenger litt støtte - men hun har hele tiden vært veldig sterk i rygg og nakke. Men i badekaret er det fryktelig vanskelig å sitte ordentlig, så måtte prøve noen ganger før jeg fikk til både å støtte og ta bilde :lol: Sitter veldig fint i høystolen sin, så hun sitter stort sett der og spiser. Men hun er et stykke fra å klare å sette seg opp selv, så å sitte helt selv før det er forsåvidt ikke noe mål. :) Sitte har hun ønsket å kunne siden hun var 3 mnd :lol:

Krype - åle ol. Deeeet er ikke så farlig. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neei, hun trenger litt støtte - men hun har hele tiden vært veldig sterk i rygg og nakke. Men i badekaret er det fryktelig vanskelig å sitte ordentlig, så måtte prøve noen ganger før jeg fikk til både å støtte og ta bilde :lol: Sitter veldig fint i høystolen sin, så hun sitter stort sett der og spiser. Men hun er et stykke fra å klare å sette seg opp selv, så å sitte helt selv før det er forsåvidt ikke noe mål. :) Sitte har hun ønsket å kunne siden hun var 3 mnd :lol:

Krype - åle ol. Deeeet er ikke så farlig. :aww:

Haha, de har vel bare veldig forskjellige interesser da :lol: Her er det veldig viktig å komme seg framover, mens sitting er unødvendig :aww: De har begynt å få litt for stor radius etter min smak :P Fingre i stikkontakter er ikke kult, så de måtte vi sikre allerede. Planter har vi fjernet.

Når bør vi tenke på å senke senga? Ser for meg at de PLUTSELIG bestemmer seg for å prøve seg på å reise seg?? Har begynt å finne dem i alle mulige merkelig stillinger og steder i senga nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, de har vel bare veldig forskjellige interesser da :lol: Her er det veldig viktig å komme seg framover, mens sitting er unødvendig :aww: De har begynt å få litt for stor radius etter min smak :P Fingre i stikkontakter er ikke kult, så de måtte vi sikre allerede. Planter har vi fjernet.

Når bør vi tenke på å senke senga? Ser for meg at de PLUTSELIG bestemmer seg for å prøve seg på å reise seg?? Har begynt å finne dem i alle mulige merkelig stillinger og steder i senga nå.

Helt utrolig hvor forskjellige de kan være :lol: Min lille borrelås kan jo ikke forsvinne fra mamman/pappan sin. :aww: For henne er det viktigste å sitte og stå, og hoppe opp og ned i fanget og reise seg og sånne ting, men har nada nix interesse for å utforske ting som krever at hun må bort fra meg/pappan på noe vis. Leste status på fb om ei som ikke skjønte hvordan småbarnsforeldre orket å gjøre noe konstruktivt etter at ungen er i seng, her er ikke det problemet - for det er ikke sjans i havet å gjøre noe konsttuktivt når ungen er våken :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig hvor forskjellige de kan være :lol: Min lille borrelås kan jo ikke forsvinne fra mamman/pappan sin. :aww: For henne er det viktigste å sitte og stå, og hoppe opp og ned i fanget og reise seg og sånne ting, men har nada nix interesse for å utforske ting som krever at hun må bort fra meg/pappan på noe vis. Leste status på fb om ei som ikke skjønte hvordan småbarnsforeldre orket å gjøre noe konstruktivt etter at ungen er i seng, her er ikke det problemet - for det er ikke sjans i havet å gjøre noe konsttuktivt når ungen er våken :lol:

Nuvel... Ikke sjans til å få gjort noe konstruktivt her heller når de er våkne. Men det er neimen ikke alltid jeg orker å gjøre noe som helst når de har lagt seg heller :lol: Nå er det sånn at det går an å gå på do mens de leker i stua, for de får ennå ikke tak i ting som er plassert litt over bakken. Snart er den tida forbi :P Jeg kan ikke gå og gjøre noe som tar lenger tid enn det, for de krever myyye oppmerksomhet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuvel... Ikke sjans til å få gjort noe konstruktivt her heller når de er våkne. Men det er neimen ikke alltid jeg orker å gjøre noe som helst når de har lagt seg heller :lol: Nå er det sånn at det går an å gå på do mens de leker i stua, for de får ennå ikke tak i ting som er plassert litt over bakken. Snart er den tida forbi :P Jeg kan ikke gå og gjøre noe som tar lenger tid enn det, for de krever myyye oppmerksomhet :lol:

:lol: Men du har to da... Gå fra noen som helst plass så lenge ida er våken blir bare hyl og skrik, kaaaan få lov til å gå på kjøkkenet og orden flaske, kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Men du har to da... Gå fra noen som helst plass så lenge ida er våken blir bare hyl og skrik, kaaaan få lov til å gå på kjøkkenet og orden flaske, kanskje...

Åh, sånn er det ikke her. Lenger :P

Jeg synes jeg ser tendenser til at de er pappadalter begge to, og jeg ER SÅ SJALUUU! :P

Edit: Gratulerer med dagen, Sophia! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, sånn er det ikke her. Lenger :P

Jeg synes jeg ser tendenser til at de er pappadalter begge to, og jeg ER SÅ SJALUUU! :P

Edit: Gratulerer med dagen, Sophia! :D

:lol: Kan vel endre seg her og når hun skjønner at hun kan finne på ting alene, men enn så lenge så er det mamman som teller, pappan er ganske bra han og altså.

:lol: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER MED DAGEN SOPHIA!!! :D :D

Her startet dagen med krangel og sure miner.

Det hele toppet seg når jeg var frekk nok til å fnise guturalt ( klarer ikke å le) når han utbrøt : Mamma, det er ikke noe særlig at jeg finner håret ditt overalt! i en indignert veslevoksen mine.

Det var visst ikke noe å le av :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...