Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Så bra Krilo! Da får du ta legens oppfordring og bare peise på! :lol:

Var det første jeg sendte på melding til samboer når jeg var ferdig, tenker han synes legens oppfordring er helt greit :lol:

Bra legebesøket gjorde bekymringene litt mindre, Krilo. :hug: Lykke til!

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk fine dere :flowers:
(Litt komisk av at hele 18 februar termingjengen var det jeg som ikke hadde termin da som fødte. :ahappy:)

Vi har vært ute å kost oss med akebrettet før familien kommer i ettermiddag. :)

1620564_10152227580271399_298040378_n.jp

1 årsdag er stort altså! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk fine dere :flowers:

(Litt komisk av at hele 18 februar termingjengen var det jeg som ikke hadde termin da som fødte. :ahappy:)

Vi har vært ute å kost oss med akebrettet før familien kommer i ettermiddag. :)

1620564_10152227580271399_298040378_n.jp

1 årsdag er stort altså! :wub:

Gratulerer med en smårolling i hus! : D

Jeg husker søstrene mine sa at 1-2 år var den mest slitsomme perioden med barn og jeg var vettskremt :lol:

A var en engel det året han :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 1 års dagen! Så nydelig bilde :wub:

Hva er det med 18. februar?? Jeg kjenner 4 som er født på den datoen!

Takk! Å jeg har forløpig ikke hørt om noen andre jeg :ahappy:

Men hun var planlagt og vi prøvde å treffe på starten av året, så kanskje det gjelder flere. :)

Gratulerer med en smårolling i hus! : D

Jeg husker søstrene mine sa at 1-2 år var den mest slitsomme perioden med barn og jeg var vettskremt :lol:

A var en engel det året han :wub:

Takk! :D Jeg tror dette kommer til å bli et superår! :D:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen! Store greier :D Hvordan skal dere feire?

Eeeeendelig sovna den andre ungen også. Brukt en evighet på å overtale han. En liten halvtime med søvn siden klokka åtte på morran er ikke nok! Han kan være kjempetrøtt, men klarer ikke la være å sprelle og lage lyd. Til slutt blir han sliten av seg selv og gråter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen! Store greier :D Hvordan skal dere feire?

Eeeeendelig sovna den andre ungen også. Brukt en evighet på å overtale han. En liten halvtime med søvn siden klokka åtte på morran er ikke nok! Han kan være kjempetrøtt, men klarer ikke la være å sprelle og lage lyd. Til slutt blir han sliten av seg selv og gråter.

Skal ha familie på middag og kaker idag, også kommer det noen venner av oss med barn til helgen. :) Har masse ballonger og bursdagsstæsj :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det normalt å føle seg skikkelig trøtt når man ammer?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Trøtt og tørst.

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg sovnet ammende. Det beste er at ungen blir trøtt av det også.

Det burde vært eget kurs i å amme liggende for nybakte mødre , det ville spart mange for mye søvntap :lol:

( og alle som sier at babyer ikke bør sovne ved puppen skulle hatt juling :aww: )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt og tørst.

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg sovnet ammende. Det beste er at ungen blir trøtt av det også.

Det burde vært eget kurs i å amme liggende for nybakte mødre , det ville spart mange for mye søvntap :lol:

( og alle som sier at babyer ikke bør sovne ved puppen skulle hatt juling :aww: )

Det forklarer veldig mye :P

Og @ : Jeg har blitt en jævel på å amme liggende :lol: Og jeg er så uriktig av meg at om natten smeller vi bare babyn på puppen, og så sovner både jeg og babyen liggende slik til muttern må snu seg for mini'n må ha den andre puppen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forklarer veldig mye :P

Og @ : Jeg har blitt en jævel på å amme liggende :lol: Og jeg er så uriktig av meg at om natten smeller vi bare babyn på puppen, og så sovner både jeg og babyen liggende slik til muttern må snu seg for mini'n må ha den andre puppen :lol:

Det der vil redde psyken din, jeg lover :aww: Etterhvert forsyner faktisk ungen seg helt selv!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der vil redde psyken din, jeg lover :aww: Etterhvert forsyner faktisk ungen seg helt selv!

Jeg tror deg.. Jeg blir grusom uten søvn til omverdenen :P Og joda, jeg har opplevd allerede tendenser til selvforsyning.. Jeg har hatt tidenes sår på brystvorta (alt man ikke blir fortalt om liksom :P ), og det har nesten grodd nå, men fortsatt ømt... Og den følelsen når man våkner til at snuppelupp har tatt GODT tak i den brystvorta.. Grusomt :P

Men veldig godt å høre at andre også blir trøtt av amming.. Jeg har nesten vært litt flau over hvor lenge jeg og tøtta sover utover dagene osv :P Det er virkelig mor sitt barn når det gjelder søvn :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror deg.. Jeg blir grusom uten søvn til omverdenen :P Og joda, jeg har opplevd allerede tendenser til selvforsyning.. Jeg har hatt tidenes sår på brystvorta (alt man ikke blir fortalt om liksom :P ), og det har nesten grodd nå, men fortsatt ømt... Og den følelsen når man våkner til at snuppelupp har tatt GODT tak i den brystvorta.. Grusomt :P

Men veldig godt å høre at andre også blir trøtt av amming.. Jeg har nesten vært litt flau over hvor lenge jeg og tøtta sover utover dagene osv :P Det er virkelig mor sitt barn når det gjelder søvn :lol:

A sov svært lite som baby, så hadde vi ikke fått til det med amming eller jeg hadde hørt på alt preiket om at ungen ikke skal sovne ved puppen ( har aldri fått et godt svar på hvorfor ikke) så hadde jeg vært lagt inn før han ble 6 mnd. Den dagen han nektet å ta puppen mer døde jeg litt :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre år siden lå jeg på sykehuset, i fødsel og kjedet vettet av meg og var litt bekymret siden vannet hadde gått så tidlig :ahappy: Herlighet så fort tiden går! Kan ikke skjønne og tro at det er tre år siden allerede! Hun er jo så stor!

Tre år siden jeg fikk fagbrevet altså :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A sov svært lite som baby, så hadde vi ikke fått til det med amming eller jeg hadde hørt på alt preiket om at ungen ikke skal sovne ved puppen ( har aldri fått et godt svar på hvorfor ikke) så hadde jeg vært lagt inn før han ble 6 mnd. Den dagen han nektet å ta puppen mer døde jeg litt :lol:

Jeg har bare fått hørt at man ikke skal la de sovne pga de skal ha litt effektiv spising.. Men jeg tenker at hvis babyn er sulten, så sovner den ikke :P

Må si at det skal bli litt godt å få puppene litt tilbake.. Hilsen hun me melkespreng litt for ofte og lekker som en sil :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal sikkert ikke sovne til puppen fordi man lager dårlige vaner :rolleyes: Her har det iallefall alltid funket med pupp/flaske for å sove. Nå som hun er større funker flaske/smokk. Jeg tenker iallefall at jo mer babyen sover, jo mer får mor sove også.

If it ain't broke, don't fix it, lixm :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A sov svært lite som baby, så hadde vi ikke fått til det med amming eller jeg hadde hørt på alt preiket om at ungen ikke skal sovne ved puppen ( har aldri fått et godt svar på hvorfor ikke) så hadde jeg vært lagt inn før han ble 6 mnd. Den dagen han nektet å ta puppen mer døde jeg litt :lol:

Hvilken dag var det da? :P *Gleder meg litt* :aww:

Er helt enig at de skal få sove med puppen, men ville prøvd å lære babyen å sovne på andre måter og (hvertfall når hun blir litt eldre). Ettersom man kan få en veldig sterk søvnassosiasjon til det, så de ikke klarer å sove uten.

Neste unge skal jeg stappe i smokken allerede på sykehuset første dagen :aww:

Edit: Glemte å skrive at vi har hatt en så fin feiring idag! Hun var litt alvorlig når alle hun kjente plutselig kom på en gang, og all oppmerksomheten hun fikk, men så tødde hun opp og bare rocka rundt og koste seg i glansen! :D Fikk så mye fint, blant annet sonens favoritt (?) hoppeku! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
    • Takk for svar. Da tenker jeg hvertfall riktig med å hjelpe den «voksne» hunden med å gå imellom den og valpen. Så jeg fortsetter uansett med det, og gir dem også pauser fra hverandre. 
    • Personlig så synes jeg ikke at det skal være den eldste sin jobb å sette valpen på plass, selv om det er veldig fint innimellom at en tydelig og rettferdig voksen hund kan gå inn og korrigere valper/ungjunder. Det er gjerne mer effektivt enn om vi som mennesker gjør det. Den eldste skal allikevel være trygg på at du setter grenser for valpen og skjermer den ved behov. Husk at en 2 år gammel hund er ikke nødvendigvis voksen i hode.  Så mitt eneste tips er å ta den voksne på alvor når den ber om hjelp! 
    • Hei Jeg har en hund på snart 2 år og en valp på 10 uker. Valpen er selvfølgelig veldig leken og er som valper flest. Valpen synes det er veldig gøy å leke med den eldre hunden ved å gå etter bein og hale, også normalt, men hunden min på snart 2 år sier aldri ifra når hun har fått nok. Ser på hele kroppsspråket hennes at hun synes det er slitsomt, men hun sier aldri noe, bare prøver å løpe unna. Da blir det jeg som må steppe inn å «redde» henne og få valpen unna. Når den 2 år gamle hunden var valp og var voldsom mot eldre hunder ble hun satt på plass på en fin måte og dette skapte fine læringsøyeblikk. Har dere noen tips?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...