Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Nå synes jeg du er fryktelig hårsår og tullete, for jeg trodde da det var innlysende at ingen mente det. Derimot var det mer som en bekreftelse på at det kan funke fint. Jeg skjønner at jeg ikke skal skrive mer her inne, for alle tar jo alt så hinnsides personlig. Nei, jeg tenkte ikke på deg, jeg siterte fillerya.

Ja som jeg skrev så er jeg det. Og blir lei meg i tilfelle folk tror det bare er å gjøre ditt eller datt...og føler da for å si at så enkelt er det ikke. Håper du skjønner at det ikke var vondt ment mot deg, og håper du ikke slutter å skrive her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Nå synes jeg du er fryktelig hårsår og tullete, for jeg trodde da det var innlysende at ingen mente det. Derimot var det mer som en bekreftelse på at det kan funke fint. Jeg skjønner at jeg ikke skal skrive mer her inne, for alle tar jo alt så hinnsides personlig. Nei, jeg tenkte ikke på deg, jeg siterte fillerya.

Du, den der barnegreia er bare dritsår, det er helt vilt hva man kan klare å ta personlig. Selv om man ler av seg selv da man leser det dagen etterpå. For meg og deg er det innlysende at du ikke mente det slik det ble lest, men for en som har slitt veldig med søvn og garantert fundert på om det er ens egen feil fler enn en gang, så er det lett å tro at alt handler om en selv. Man er sliten og tynnhudet, sånn er det når man blir tynet å basale behov som søvn.

Det er bare å skrive i tråden, misforståelsen blir garantert oppklart aldeles snart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi laaaaaangt unna eget rom. :lol: like greit at vi ikke har rom stående klart. Her går det på både meg og ungen da. Jeg våkner ofte og føler trang til å sjekke at alt er bra, og da er det gull verd å slippe å stå opp, bare strekke ut armen. Men også for henne, hun sovner igjen om jeg er der kjapt med smokk og hånd, før hun rekker å kave seg opp. Hun sover sjelden i senga vår, men vi har senga hennes inntil vår, så hun ligger 30cm unna. Passer bra for oss, selv om jeg gleder meg som en unge til å lage barnerom :D

I natt var det krise med tett nese kl 6, så etter å ha fikset det og roet ned igjen så fikk hun flaske og ligge hos meg. I slike tilfeller savner jeg ammingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Men det sier jo også litt om hvor forskjellige barn er og forskjellene på behovene, for begge mine har jo sovet hele netter (uten mating.) med engang de flyttet inn på eget rom rundt 2 1/2 - 3 mnd gamle og har jo også sovet tungt og godt hele natten. Og med engang folk som har barn hører om dette får jeg et sånt fint blikk som om jeg er en slem heks som lar de sove på eget rom som babyer :P

Hvorfor skulle det vært slemt? Det er mange babyer som sover bedre på eget rom og i egen seng.

For meg var det uaktuelt fordi A krevde kroppskontakt og nattmat + at krybbedød var min store skrekk.

Jeg har ingen problemer med å la han sitte på en stol og håndtere kniv under matlaging derimot ( siden før han var 1 år *plystre*) , skate, løpe på svalberg, kjøre ned bratte akebakker med hopp så ungen flakser flere meter, klatre i trær etc etc.. Neida, det går bra! Men sove?? Det er fali det.. * himle* Og å bevege seg med drops eller kjærlighet på pinne i munnen.. Eller tannbørste. Livsfarlig!! Men å være med å fyre opp bål er helt innafor.Også å lage mat på bål.. Og å fiske med sluk . Naken. Helt normalt..

Man har sine egne greier tror jeg, og jeg dømmer ingen andre enn de idiotene som lar ungene løpe rundt alene på jobben min. Det ER virkelig L.i.v.s.f.a.r.l.i.g... Merkelig nok skjønner fåtall at truck vs barn er rått parti..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, den der barnegreia er bare dritsår, det er helt vilt hva man kan klare å ta personlig. Selv om man ler av seg selv da man leser det dagen etterpå. For meg og deg er det innlysende at du ikke mente det slik det ble lest, men for en som har slitt veldig med søvn og garantert fundert på om det er ens egen feil fler enn en gang, så er det lett å tro at alt handler om en selv. Man er sliten og tynnhudet, sånn er det når man blir tynet å basale behov som søvn.

Det er bare å skrive i tråden, misforståelsen blir garantert oppklart aldeles snart. :)

Ja det er derfor. :cry:

Logger av og puster litt jeg, så takler jeg sikkert ting bedre neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er derfor. :cry:

Logger av og puster litt jeg, så takler jeg sikkert ting bedre neste gang.

Du er en god mor, Marie. Ingen til om det. :heart:

Dessuten har jeg overreagert flere ganger her i tråden. Sånt må det være rom for tenker jeg, vi vet da alle hvordan den foreldresårheten føles. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Men det sier jo også litt om hvor forskjellige barn er og forskjellene på behovene, for begge mine har jo sovet hele netter (uten mating.) med engang de flyttet inn på eget rom rundt 2 1/2 - 3 mnd gamle og har jo også sovet tungt og godt hele natten. Og med engang folk som har barn hører om dette får jeg et sånt fint blikk som om jeg er en slem heks som lar de sove på eget rom som babyer :P

Det slemme blikket er pur misunnelse! :lol: Jeg vil at alle skal få Jaraner og Sophiaer jeg, det er utelukkende positivt! Men da jeg stod i søvnissuesene og bysset reflux-babyen som bare gråt og gråt så var gliset sannsynligvis temmelig påklistret når andre fortalte om hvor lett de hadde det. Det er skikkelig teit å bli misunnelig på sånt, men fy flate, det ble jeg! :D

Jeg håper jeg klarte begge deler da. Både å være glad på andres vegne og fruste over egen situasjon. :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.facebook.com/photo.php?v=10152167425265256&l=8235084531871576753

Ser dere det? Hun maser om at hun må gå i ringen selv med sine hunder. Jeg tror vi blir å ha diskusjoner om hvem som skal gå med hvilken hund fremover med årene :lol: Hvis Lyra har pels til sensommeren skal hun få stille henne selv på en liten utstilling der jeg vet at dommeren er ok og hun blir sikkert eneste i ringen :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er bare tull her nå. Vi har hatt en ukes tid hvor det har gått an å legge henne for natta rundt midnatt. Da kom noen dager med minst en ordentlig god soveperiode på dagen. Nå er hun håpløs å legge om natta og dagsoving er ut. Neste som sier " hun sover ikke for mye om dagen da...? " får en spade i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A er hos pappaen sin. Han har visst vært lei seg siden de kom hjem for 2 timer siden fordi jeg skal opereres.

Jeg har forklart han mange ganger at det er samme operasjon som Tuva tok og at det ikke er farlig, men han er pissredd.

Pappaen har pratet mye med han om det i kveld og han har fått plukke ut en hemmelig sang som han skal spille for meg når jeg er ferdig.

Stakkars stakkars liten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marie Det er litt rart det der når det samsoves. Hvor mye mer lyder og forstyrrelser som kan foregå uten at hun våkner av de :) Jeg kan ikke fatte og begripe at du henger sammen, så lite søvn over så lang tid! :flower:

Godt å høre at eget rom fungerer hos både Lill og i familien til Nemi. Min bror var en unge som hver natt kom inn til foreldrene våre om natten. Da jeg ble født, ble jeg plassert på rom med han og da sluttet han med det og vi sov hele natten begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen på å være hårsår er å få flere barn ;) Mine to er/var totalt forskjellige, så jeg har på en måte alltid gjort rett med minst en av dem :lol:

LOL!

Jeg tror man klarer å gi litt mer beng med en gang man har flere. Tipper både foreldre og barn kan ha godt av det i mange tilfeller. :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dentinox :wub: hoster kamelhår da, for det var noe jeg ikke ville bruke, ikke litt, men kjøpte sånn tilfelle... etter flere dager med urolig og suterte unge som ikke fikk til å slappe av så toppet det seg i kveld. Prøvde kald bitering, hun kasta seg iver da hun kjente den var kald og beit til, hvilket bare medførte enda mer hyling... på tredje timen der flaske er hyl, smokk er hyl, kveldsgrøt var uaktuelt og i det heletatt. Vesla mi hadde rett og slett vondt hun :( fikk på dentinox og da hun klarte å slappe litt av så fikk hun i seg mat og sovnet.... måtte den virke hele natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, skulle ønske jeg rakk å ta bilde eller filme. Jaran er så glad i hundene, han lyser opp når de tar kontakt med han, og når han går forbi dem, så må han ofte legge kinnet ned mot pelsen/hode og kose med dem inntill kinnet sitt og gnir det frem og tilbake. Han får en deilig ro over ansiktet sitt da :heart: :heart:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@raksha håper det virket :)

Bare det å bli fortalt at det er vanlig at små barn våkner mange ganger om natta gjorde at jeg sov mye bedre i natt. Jeg har jo løpt bort til senga hennes om jeg har hørt noe fordi jeg vil dytte i smukken osv før hun våkner ordentlig av at hun har mistet den! Jeg har registrert at hun har snudd på seg osv, men har ikke stått opp selv :) Vel en gang da.. Jeg har et vagt minne om at jeg gikk på kjøkkenet for å slå på vannkokeren, jeg tror jeg gjorde det og ikke bare drømte det :icon_confused:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...