Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Kaja
 Share

Recommended Posts

Haha blingsa litt jeg på navnene :P

Men jeg er ingen lege, men Legeforeningen sier ammin er greit.. http://legeforeningen.no/Fagmed/Norsk-revmatologisk-forening/Pasientinformasjon/pasientinformasjon-om-legemidler/voltaren-tbl/

Men kanskje @Frk.Nesevis vet :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det høres hvertfall bedre ut enn de smertestillende jeg har tatt sålangt. Gjør vondt langt inn i hjerterota å tenke på at jeg har tatt medisiner som kan være fatale for lillemann. Selvom risikoen er liten, så er det en veldig ukul følelse å sitte med :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Det høres hvertfall bedre ut enn de smertestillende jeg har tatt sålangt. Gjør vondt langt inn i hjerterota å tenke på at jeg har tatt medisiner som kan være fatale for lillemann. Selvom risikoen er liten, så er det en veldig ukul følelse å sitte med :(

Skjønner virkelig den.. Jeg får vondt bare jeg tar en paracet.. Enda værre hvis jeg må gi ho en :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tar jo gjerne legens anbefaling seriøst. Så at legen min kunne skrive ut det til meg, det syns jeg er ganske skremmende. I pakningsvedlegget står det og bare at man skal rådføres med lege. På Internett derimot, der stårbdet skrevet med store feite bokstaver at det ikke skal brukes dersom man ammer. Blæ. Dette var skikkelig "bad news". Heldigvis virker småen helt normal og uberørt av at jeg har tatt en del slike piller de siste døgnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tar jo gjerne legens anbefaling seriøst. Så at legen min kunne skrive ut det til meg, det syns jeg er ganske skremmende. I pakningsvedlegget står det og bare at man skal rådføres med lege. På Internett derimot, der stårbdet skrevet med store feite bokstaver at det ikke skal brukes dersom man ammer. Blæ. Dette var skikkelig "bad news". Heldigvis virker småen helt normal og uberørt av at jeg har tatt en del slike piller de siste døgnene.

Ja, man skulle jo tro at legene hadde kontroll i alle fall.. Ekkelt! For man vet jo ikke hva man skal tro..

Google er no drit :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen Emilie! :flowers:

Jeg fikk brått så lyst å oute meg sjøl til dere; 13+6 idag :ahappy::heart:

Hurra :hug:

Random

Næmmen stakkars deg! Masse god bedring og håper det med medisinene ordner seg. Så du både for smertestillende og kan amme. Det er ikke "bare" å gi flaske sånn ut av det blå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Puttiva, god bedring! Sånne pillegreier er noe dritt. Og vet hvordan det er når barnet nekter flaske!

Kommer ikke til å tørre å ta noe som helst av smertestillende neste svangerskap nå som jeg vet hvorfor det kan være farlig/skadelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk voltaren etter operasjonen, med beskjed om at det var trygt å amme med. Men jeg ble dritdårlig av de pillene, så gikk over til paralgin forte, da hadde frk snupp satt inn ammenekt, så det var ikke noe problem. Fikk noen sterkere rett etter operasjonen, de kunne jeg ikke amme med, så pumpet vel et døgn. Anestesilegen var dritstreng på at jeg ikke skulle ha mer vondt enn absolutt nødvendig bare fordi jeg ammet.

Masse god bedring @Puttiva! Jeg husker enda de anfallene. *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskninger. Etter et besøk hos fastlegen er jeg nå på vei til sykehuset for innleggelse og operasjon. Jeg håper det går bra med lillemann og. Han blir i første omgang lagt inn sammen meg pga ammingen, så får vi se hva som skjer etterhvert. Kjenner jeg gruer meg, men det går nok helst bra. Heldigvis har jeg både en mann og en familie som hjelper meg.

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskninger. Etter et besøk hos fastlegen er jeg nå på vei til sykehuset for innleggelse og operasjon. Jeg håper det går bra med lillemann og. Han blir i første omgang lagt inn sammen meg pga ammingen, så får vi se hva som skjer etterhvert. Kjenner jeg gruer meg, men det går nok helst bra. Heldigvis har jeg både en mann og en familie som hjelper meg.

Hadde med meg Ida på sykehuset jeg og, Bonden måtte hjem en tur, og siden operasjonen ble fremskyndet halvannen time, så rakk han ikke tilbake før det - da fikk Ida være på barselavdelingen, hun var også der på kvelden mens jeg våknet fra narkosen og deler av natta. Avtalen var at jeg skulle få henne opp til meg så fort jeg orka (Bonden hadde henne selvsagt hos seg så lenge han var der), så fikk henne opp rundt midnatt og hadde henne der resten av natta. Håper det ordner seg for dere på best mulig måte. Masse lykke til! Håper operasjonen går fint og uten komplikasjoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! Hadde samme type operasjon i januar, og det var "fort gjort" (men jeg hadde ikke noe barn å skulle passe på, da), om det er noe trøst :) hvis det er Bærum du er sendt til ble jeg iallefall behandlet veldig fint av sykepleiere og leger der selv under hysterisk anfall av å skulle legges i narkose. Usedvanlig hyggelig anestesilege og gode, varme, omtenksomme, men bestemte sykepleiere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! Håper alt går på skinner for hele familien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til og god bedring! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til og god bedring @Puttiva!

--------------

Hvilken vognpose har dere? Er så mange å velge i at jeg blir litt forvirret :P

Vil gjerne ha en som det er ull i, og som kan brukes lenge.

Akkurat nå så virker voksi urban å egne seg best, men høree flere klage på at de ikke får den tett nok rundt hodet, så litt i tvil. Men hører jo veldig mange som er vrldig fornøyde med den også, blant annet bror og kona hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

--------------

Akkurat nå så virker voksi urban å egne seg best, men høree flere klage på at de ikke får den tett nok rundt hodet, så litt i tvil. Men hører jo veldig mange som er vrldig fornøyde med den også, blant annet bror og kona hans.

Voksipose med pingvinhode.. Aner ikke mer, gubben som kjøpte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

--------------

Vi har voksi city og er veldig fornøyd med den. Den kan man snøre igjen rundt hodet. Den er veldig varm, så trengte ikke ha på ungen så mye tøy når vi gikk tur :) Vi hadde skinnfell mellom vogna og posen i tillegg, men tror ikke det egentlig er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har voksi city og er veldig fornøyd med den. Den kan man snøre igjen rundt hodet. Den er veldig varm, så trengte ikke ha på ungen så mye tøy når vi gikk tur :) Vi hadde skinnfell mellom vogna og posen i tillegg, men tror ikke det egentlig er nødvendig.

Er det forlenger på den? varm og god så vi ikke trenger å kle på så mye er det vi vil ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle lykkeønskninger og god bedringer! (ingen nevnt, ingen glemt)

Brage og jeg har fått et enmannsrom, og operasjonen blir mest sannsynlig på dagtid i morgen. Det var helt sinnsykt uaktuelt at de skulle ta seg av B, og de kunne ikke gi noe ca klokkeslett for operasjon, så sambo kommer i morgen før kl åtte, og blir her hele dagen for å ta seg av smån. Dette går nok helt sikkert ganske bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

--------------

Vi har classic voksi multietellerannet. God og varm men klønete med den derre knyttinga. Men kan brukes til hun er 3 år da. Så vi er stuck med den. :lol:

Takk for alle lykkeønskninger og god bedringer! (ingen nevnt, ingen glemt)

Brage og jeg har fått et enmannsrom, og operasjonen blir mest sannsynlig på dagtid i morgen. Det var helt sinnsykt uaktuelt at de skulle ta seg av B, og de kunne ikke gi noe ca klokkeslett for operasjon, så sambo kommer i morgen før kl åtte, og blir her hele dagen for å ta seg av smån. Dette går nok helt sikkert ganske bra :)

Såpass :o Men bra det ordner seg! :) Hos oss kranglet damene både på avdelingen og barsel om hvem som skulle passe henne for alle ville, men dette er jo et lite sykehus i østerdalen, ikke midt på travleste østlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass :o Men bra det ordner seg! :) Hos oss kranglet damene både på avdelingen og barsel om hvem som skulle passe henne for alle ville, men dette er jo et lite sykehus i østerdalen, ikke midt på travleste østlandet.

Ja det er nok litt forskjell der. Her var det ikke resurser nok til barnepass, så det måtte jeg bare finne en løsning på. Men tenk om jeg ikke hadde hatt noen da? Heldigvis løser det seg, men det er jo ikke en selvfølge. Det er jo ikke alle som har noen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urban tenker jeg :P evtden nyeste modellen Frost :)

Den er ca 1 år gammel.. Og jeg vet ikke om jeg liker den, men den er varm da..

Ja det er nok litt forskjell der. Her var det ikke resurser nok til barnepass, så det måtte jeg bare finne en løsning på. Men tenk om jeg ikke hadde hatt noen da? Heldigvis løser det seg, men det er jo ikke en selvfølge. Det er jo ikke alle som har noen :/

Jeg lover deg at de stiller opp hvis man plutselig er alene.. Folk har en egen porsjon med forbarmelse over deg hvis de oppdager at man er alene, har jeg erfart..

Unntatt ei gammel dame i byn da, som kom bort til meg på butikken en kveld og fortalte meg at da hun hadde småbarn, holdt hun seg hjemme så sent på kvelden. Da fikk heller mannen gå ut og ordne.. Og da var det noen som bjeffet at det var ikke alle som hadde en mann hjemme :P

Men utover det, så er de fleste greie og hjelper hvis man ikke har noen :)

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ca 1 år gammel.. Og jeg vet ikke om jeg liker den, men den er varm da..

Jeg lover deg at de stiller opp hvis man plutselig er alene.. Folk har en egen porsjon med forbarmelse over deg hvis de oppdager at man er alene, har jeg erfart..

Unntatt ei gammel dame i byn da, som kom bort til meg på butikken en kveld og fortalte meg at da hun hadde småbarn, holdt hun seg hjemme så sent på kvelden. Da fikk heller mannen gå ut og ordne.. Og da var det noen som bjeffet at det var ikke alle som hadde en mann hjemme :P

Men utover det, så er de fleste greie og hjelper hvis man ikke har noen :)

Er nok Urban da, Frost kom i år. Hva er det du ikke liker med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...