Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Kaja
 Share

Recommended Posts

Hvordan var det da dere var og besøkte barnehagen? Virket det bra?

Ja, jeg syns det virka veldig bra :) De bor i brakker da, men som de sa: det er ikke veggene som er viktige! Fikk veldig godt inntrykk av dem. Og guttene begynte å leke med en gang.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

A hadde siste dagen i gammel avdeling i dag :)

I uke 33 er han tilbake i ny avdeling.

Det var mange som gikk ut i ferie i dag og flere av de ansatte gråt en skvett. Spesielt de som bare har hatt vikariat dette året og aldri vil se ungene igjen.

Det er faktisk rørende å se at de ansatte er så glad i barna. Jeg husker det jo fra jeg jobbet i barnehage, jeg lurer stadig på hvordan det går med barna nå 15 år etterpå.

A er stolt over at han skal bli en av de største til høsten ( det virker som han tror at han automatisk hopper over 4-5 års alderen og blir like gammel som 5-6 åringene, men det sklir vel inn at han blir yngst der også etterhvert ), og bruker allerede det som argument i hverdagen.

'Jeg er hakkespetten-gutt mamma, de trenger ikke legge seg enda'.

Nice try...

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt siste dag på jobb i dag!

Nå er det 4 ukers ferie, og så direkte i permisjon. Føles litt rart. På en måte kunne jeg tenke meg å jobbe en stund til for å rekke å gjøre mer før jeg blir borte en stund, men det skal bli deilig med ferie også - sover ikke så godt lenger og det begynner å bli vel langt bort til tastaturet...

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E hadde siste dagen i barnehagen i dag, hun begynner i ny til høsten. Hun som var igjen av de ansatte på avdelingen gråt da vi dro derfra, hun kom til å savne E så mye sa hun. En utrolig god følelse når de blir så glade i barna altså :) fikk en perm med bilder av E, superkoselig!! :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan funker det der med barnehagevogn, kan vi bruke den vi bruker til vanlig og ta den med hver dag?

Ja, det kan du. Noen barnehager har plass til at vognene kan stå der, mens andre må man ta med hver dag. :)

Vår barnehage har plass til å ha vogner stående, så da kjøper vi en egen (brukt) til det - som vi får nibruke en stund frem til barnehagestart så hun er kjent med den og den kjennes trygg og god ut å sove i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss gjør de begge deler - det som funker for barnet, og siden vi gjerne har 30 minus på vinterstid nedi kuldehølet der, så sier det seg selv at de må ha mulighet til å ha dem inne, men de sover i vogner inne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns engentlig den er for fin til å være bare barnehagevogn, så den blir nok med litt frem ogtilbake likevel. :icon_redface:

Sånn

d3a56273cce9d6cee6603f74e0ee8c7b.jpg

Eneste måten man ser den er brukt på er at det regnbuefargen på håndtaket er pellet av, ellers ser den splitter ny ut.

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns engentlig den er for fin til å være bare barnehagevogn, så den blir nok med litt frem ogtilbake likevel. :icon_redface:

Sånn

d3a56273cce9d6cee6603f74e0ee8c7b.jpg

Eneste måten man ser den er brukt på er at det regnbuefargen på håndtaket er pellet av, ellers ser den splitter ny ut.

Den var fin, hvor fikk du tak i?

Vet at de sover ute så lenge det går. Jeg har egentlig bare lyst å sjekke hvordan det funker å trille frem og tilbake med den vi har, evt. sikre den med en sykkellås?

Har hentet Johanne fra overnatting hos besteforeldre mens vi var i bryllup. Utrolig deilig med litt voksentid, men så herlig å hente henne igjen!. At det går ann å elske noen så høyt. :heart:

Imorgen drar vi på sommerferie :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var fin, hvor fikk du tak i?

Vet at de sover ute så lenge det går. Jeg har egentlig bare lyst å sjekke hvordan det funker å trille frem og tilbake med den vi har, evt. sikre den med en sykkellås?

Har hentet Johanne fra overnatting hos besteforeldre mens vi var i bryllup. Utrolig deilig med litt voksentid, men så herlig å hente henne igjen!. At det går ann å elske noen så høyt. :heart:

Imorgen drar vi på sommerferie :D

Kjøpr brukt - er en tautonia lamada 2008 modell, så den er gammel, men såvidt den er brukt. Definitivt ikke noe terrengvogn! :lol: Men fin på flate veier.

Ååh litt voksentid hørtes himmelsk ut! :lol: Men kan tenke meg det var godt å få henne igjen - hvordan reagerte hun på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpr brukt - er en tautonia lamada 2008 modell, så den er gammel, men såvidt den er brukt. Definitivt ikke noe terrengvogn! :lol: Men fin på flate veier.

Ååh litt voksentid hørtes himmelsk ut! :lol: Men kan tenke meg det var godt å få henne igjen - hvordan reagerte hun på det?

Nå har hun overnattet hos de flere ganger, og det har gått strålende hver gang. :) Hun bare vinker blidt til oss, og normalt glad for å se oss når vi henter. Og sover fint der også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er denne lille mannen 2 mnd. Det er litt som med valper, føles som han alltid har vært her og sjokk over at det har gått 2 mnd alt :P

imagejpg1-4.jpg

Føles som vi tidvis kjenner på ytterpunktet av de fleste følelser :lol: Arya synes det er litt slitsomt fordi det hele tiden må utøves selvkontroll over kelpietunga og det er ikke fysisk mulig!

• Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt min siste dag på jobb på lang, lang tid :| Går ikke ut i permisjon før om tre uker, men ble sykemeldt fra i dag. Ikke noe alvorlig, men mye kynnere, leddsmerter og generelt veldig sliten gjorde at legen mente det var på høy tid å "legge inn årene". Og det faktum at jeg ikke protesterte gjorde henne visst sikker i sin sak :lol: "Når du ikke protesterer på sykemelding, da er du veldig, veldig sliten". Skjønner ikke :innocent::P

Nå skal vi bare slappe av og nyte sommeren, gubben får ferie på torsdag, så det blir godt med noen uker sammen :ahappy:

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn for å oppdatere barselbesøk-historien min: Jeg endte med å reise på dagstur til bartebyen selv om jeg fikk tilbud om å overnatte, men synes det var likesågreit, for foreldrene er ganske så trøtte etter mye grining. Men lille Ole var selvfølgelig supersøt og sjarmerte sin tante i senk, selv om han ikke var like imponert over sin tante tror jeg...

10513412_10154311758185646_1159349133124

• Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den egenskapen som gjør A litt..utfordrende...å oppdra til tider har endelig gitt full uttelling..

IMG_20140703_190354.jpg

Den ungen har fisket timevis i strekk flere ganger i uka siden påske og ENDELIG kom fisken! Søndag hadde han sine første tvil og bitre tårer over at han aldri fikk fisk selv om han fisker mer enn noen annen, så det var virkelig på tide.

Jeg er så glad, og stolt av gutten min som har en ukuelig vilje selv om det til tider driver meg til vannvidd. De fleste på hans alder ville vært lei etter første 5 timers resultatløse fisketur, han har hatt uttalige timer hvor han har fisket og fisket og fisket og fisket og fisket og ikke har villet gi seg fordi det MÅ gå til slutt.

Mammaen er så lykkelig nå :ahappy:

• Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Noterer en nydelig dag med no stress. Virker som lysterapi, magnesium og lakseolje begynner virke. Ble bekymret da han begynte trekke i selen i forrigårs. Han har gått så naturlig pent i bånd hele tiden, som om programvaren var preinstallert da han kom ut av esken. I forrigårs begynte han plutselig trekke med viten og vilje. Flaks da, at vi hadde en privattime i går.  Hjemmeleksen vi fikk, med metoden for å reinforce krav om å holde seg bak skotuppene mine, den er litt i konflikt med stress-ned-prosjektet vårt, fordi Ede går høyt i stress når hans autonomitet blir utfordret. Peser og får virkelig vondt av det. Å bli stilt absolutte krav til er noe annet for ham å forholde seg til enn å bli tilbudt frivillige oppgaver mot god betaling.  Fordi jeg måtte ta en selvstendig avgjørelse i hva jeg oppfatter som et dilemma: belaste det nevroendokrine stressystemet ved å kreve disiplin i halsbånd, eller prioritere stress-ned-prosjektet, så valgte jeg utsette hjemmeleksene og gå rolig tur med "ikke trekke" og "ikke gå i veien for meg" som eneste krav, og så være veldig bevisst på å bare belønne når han selvstendig gjør de riktige valgene uten å bli bedt, uten godbit i hånda eller hånda i lomma.  Jeg har nemlig ikke nok erfaring til å føle meg sikker på å klare gjennomføre hjemmeleksene fra privattimen alene uten å forårsake mer stress på det endokrine systemet hans enn godt er.  Det viste seg å være en god vurdering. Foruten noen få barnlige byks av glede som i korte øyeblikk strammet båndet mer enn akseptabelt, så var Ede SÅ flink og rooolig og grei hele veien. Naturlig slak line. Når han vimser bytter han i de aller fleste tilfellene side bak meg. Kun noen få uakseptable avskjæringer rett foran meg, og de kom helt på slutten av turen, tett på hverandre, antakelig fordi han er sliten og i bakhodet husker at det der var måten å få bli plukket opp i bæreslynge på. Han velger å gå pent og pyntelig på min venstre side mesteparten av tiden, uten å forvente belønning for det. Det går nå an å hale tiden ganske lenge uten at det stresser ham når han selv velger å gå fot for å se om det kommer en utbetaling. Selv hjemveien gikk rolig og avslappet. Først 10 meter fra porten hjemme kom første stressutbrudd med trekking. Gladstress de siste meterne av en timelang spasertur i mitt tempo. En klar forbedring. Han ble skuffa og såret av grensesettingen de siste meterne, for det virket helt sykt autoritært og tyrannisk og uten mål og mening for ham å bli hindret i å gladbykse gjennom porten og døren, inn til godis og myk og varm seng, men han tok det til seg at kravet "ikke trekk" gjelder de siste meterne av turen også. Ingen raptus da vi kom inn heller. Det var en milepæl. Bare la seg rolig og pyntelig til å sove. Perfect day. ..og det er før vi har fått noen CBD i posten.  Vi fikk forøvrig mail om å huske båndtvang fra i dag. Det har Edeward tydeligvis fått med seg.  Snudde seg utålmodig mot lykkeland mens muttern fomlet med kamera:   Oppdaget at muttern begikk en kriminell handling!! Reiste seg og kom inn hver gang muttern forsøkte gå lenger unna enn båndlengden for å få tatt et godt bilde. Her har han til slutt gitt opp å få muttern på rett kjøl og bare håper hun får tatt det ***** bildet før han svimer av i bekymring for å bli tatt og få et kriminelt rulleblad. Genetikk er ingen spøk. Ede identifiserer seg som sikkerhetspersonell og tjenestehund, og han tar de oppgavene alvorlig.   
    • Ja ikke den største oppfinnelsen 😂 Men kanskje noen hadde erfaringer å komme med; kanskje de elsker det kanskje hunden ble dårlig i magen på det. Kanskje det er bløtere enn annen v&h, kanskje noen opplever å måtte fôre dobbelt så mye på det som på en annen variant. Kanskje noen var superfornøyd og andre missfornøyd. I want to know it all 😂
    • Det finnes alltid unntak, men det bør aldri være grunnlag for anbefaling av en rase. Vil man helst ikke ha lyd/røyting/whatever så velger man en rase som vanligvis ikke har tendensene til det. Oppdragelse, trening og miljø kan påvirke, men genetikken kan ikke overstyres. Lyd på riesen er ingen overraskelse for meg, det er jo en hund med mye driv.
    • Er en del med god helse og super mentalitet også? Vår golden var på ingen måte taus, han bjeffet forholdsvis mye. Cavalieren vår var helt ekstremt gneldrete med vakt som sin selvpålagte hovedoppgave. Mest savage villdyr jakt-, vakt- og trekkhund jeg har hatt. Understimulert.  Ingen lyd på finsk lapphund og chihuahua, som begge fikk over gjennomsnittet med oppmerksomhet og stimuli. Begge rasene kjent som gneldrebikkjer, begge individene så og si tause, i motsetning til de to kjent for å være verdens enkleste og greieste, som i bunn og grunn var veldig hundete hund på mange måter, bl.a. ressursforsvar. Såfremt en skal trene og aktivisere hunden er oppdragelse og aktivisering vel så viktig som rase og genetikk, tror jeg. En golden som kjeder seg er ingen plysjhund, den vil bjeffe og ødelegge ting. En spisshund som får tilfredsstilt behov og blir trent trenger verken lage lyd eller ugagn. Kan lyd handle vel så mye om hvordan ulike raser blir valgt av ulike typer hundeeiere til ulike typer hundehold? Hvilke raser vil ikke bli gneldrebikkjer om en ofte og lenge av gangen plasserer dem i en kjedelig hundegård alene, hvor de kan se/høre/lukte forbipasserende? En gjenganger med små, såkalte gneldrebikkjer av selskapsraser er at eierne verken forstår dem eller trener dem, og så retter det seg når de får hjelp til å tolke hunden og interaktere bedre med den.  Jeg har forøvrig hatt store problemer med LYD på riesenvalpen jeg har nå (ikke en rase for trådstarter). Ikke noe jeg forventet, og er pga generelt konsensus om bjefferaser usikker på om det er genetisk lyd eller om det i hovedsak er miljøpåvirkning fra den individuelle mammaen. Fra mitt eget anekdotiske erfaringsgrunnlag tror jeg egentlig det siste. Det har tatt to mnd å bli kvitt problemet hjemme, ved å forstå mer av hva han vil når det kommer lyd, og hvordan respondere på det. Ikke super lystbetont oppgave å jobbe med, for jeg forventet ikke det problemet.  Den personlige efaringen min er altså at rase is like a box of individuals i litt større grad enn mange andre mener.
    • En del lyd og dårlig helse og mentalitet på dem.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...