Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny student i 2013 / 2014


Mirai
 Share

Recommended Posts

Mastern min er på 150 sider og jeg har ennå halvannen måned igjen. Hm... Begynne å lese kritisk igjennom egne tekster snart, maybe?! :P Et SÅ lei nå. Snart fire måneder med samme oppgave og bare den. Skulle tro vi hadde et kjærlighetsforhold, oppgaven og jeg. Men det er mer sånn søskenforhold nå, elsk og hat :P Fy søren jeg gleder meg til å levere 15. mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

A på hjemmeeksamen i meteorologi! Wohoo! Synd den avsluttende inneholder geofysikk, så jeg blir vel glad om jeg får karret til meg en C totalt. Men gøy likevel!

Vi hadde lesekurs her om dagen, og der fikk vi mange supre tips. Les/skriv i 15 minutter, og ta pause i 10. (Bruk stoppeklokke, og skriv opp effektiv/pause for å få oversikt over hvor effektiv du

Mitt liv for tiden: Meg: "Jeg burde virkelig sette meg ned og lese nå" : Hvorfor lese? : "Fordi du har eksamen om en uke og du har ikke begynt å lese enda!!" : Du har goood tid ... Du skul

Posted Images

Mastern min er på 150 sider og jeg har ennå halvannen måned igjen. Hm... Begynne å lese kritisk igjennom egne tekster snart, maybe?! :P

Et SÅ lei nå. Snart fire måneder med samme oppgave og bare den. Skulle tro vi hadde et kjærlighetsforhold, oppgaven og jeg. Men det er mer sånn søskenforhold nå, elsk og hat :P Fy søren jeg gleder meg til å levere 15. mai!

Det hat-kjærlighets forholdet blir faktisk et lite savn når du er ferdig. Liksom fra en dag til en annen, så er det helt slutt. Kjempedeilig og veldig rart på en gang! Lykke til med innspurten!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal få kjøpt pensum for dette semesteret snart jeg...

Sliter skikkelig med motivasjonen for tiden, særlig siden det ikke er noe "lesepress" akkurat nå. Har ikke muntlig/skriftlig eksamen dette semesteret "bare" et framlegg som vi skal holde foran deler av klassen. Det må jo selvsagt forberedes da...

Er iallefall ikke den eneste i klassen som ikke har begynt å lese enda, så det er en trøst :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest kapittelet om hormonsystemet til forelesningen i morgen, jeg er forberedt. Bring it on, hypofysen og alt det andre rare!

Fail. Vi har sirkulasjonssystemet, jeg så på feil dato :P . Jaja, dette kan jeg heldigvis ganske greit fra før av :lol: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var HELT sikker på at det bare var to uker igjen til påske, også er det faktisk tre! Lykke! Jeg har alt for mye å gjøre før påske, men nå har jeg i det minste en uke ekstra å få gjort det på. :D

Har forresten bestemt meg for å søke utveksling til Skottland. Ser ut til at jeg ender opp med å søke til University of Glasgow. Harry Potter-skole!

university_of_glasgow_1.jpg

20090610_Glasgow_0030_1_2.jpg

(Nei, regner ikke med at hele universitetet ser slik ut. :lol: )

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har noen gode motivasjonstips?

Jeg kjenner på at jeg har gitt opp matten. Har dårlig lærer så gidder ikle gå i klassen, jeg Har planer om å møte i en annen klasse senere denne uken der jeg vet de har en bedre lærer. Prøver å gjøre oppgaver selv men nå er det lenge siden jeg har klart noe så jeg begynner å bli veldig lei!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har noen gode motivasjonstips?

Jeg kjenner på at jeg har gitt opp matten. Har dårlig lærer så gidder ikle gå i klassen, jeg Har planer om å møte i en annen klasse senere denne uken der jeg vet de har en bedre lærer. Prøver å gjøre oppgaver selv men nå er det lenge siden jeg har klart noe så jeg begynner å bli veldig lei!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mitt beste tips når det står helt stille er å jobbe sammen med noen andre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste tips når det står helt stille er å jobbe sammen med noen andre. :)

I second that!

Eller i det minste å skifte læringsmiljø, altså sette seg med oppgaver andre steder enn man normalt sett sitter. For meg fungerer det i alle fall godt når jeg begynner å bli ufokusert og "tam". Dra på biblioteket og jobb der, f.eks. :)

Jeg har brukt 3 dager på å transkribere et intervju på 1,5 time.. haha. Når man snakker om effektiv jobbing og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Noen som vet hvordan det er med lån omgjort til stipend om man ikke står i alle fag? Hadde fire fag i høst, besto alle. Har fire nå, hvor ingen blir bestått. Har ikke levert siste innleveringene i faget, så da får jeg ikke gå opp til eksamen. Det jeg lurer på er om noe av lånet blir omgjort til stipend, siden jeg besto alle fagene jeg hadde i høst? Evt. hvor mye?

Skikkelig demotivert, og har falt helt ut. Er vel snart en mnd siden jeg har vært på forelesning.. Først fordi jeg måtte være hjemme med Gira, trene hjemmealene osv. Så tenkte jeg at jeg skulle på skolen, men var totalt blakk, fikk ikke fylt på busskortet.

Har som nevnt ikke levert siste innleveringene, og uten de bestått får jeg ikke ta eksamen. Kan jo høre med foreleserne om det fins en løsning, at jeg kan løse en annen oppgave som innlevering, men vet ikke om det er vits. Har ikke fått med meg noe særlig dette semesteret, vet at ved en eksamen vil jeg ikke klare å bestå uansett. Da må jeg isåfall henge i og lese og jobbe med oppgaver dag og natt siste mnd før eksamener. Det vet jeg med meg selv at jeg ikke klarer, er ikke motivert nok, rett og slett.

Er vanskelig dette, egentlig. Har jo alltid tenkt jeg skal fullføre det jeg begynner på, så dette er et nederlag. Kun skyld i det selv, men likevel. Ikke våget å sagt til foreldrene mime eller typen at jeg ikke får gå opp til eksamen, er rett og slett for flaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for synspunkter :) Nei, at man ikke nødvendigvis trenger en mastergrad for å gjøre de tingene er jeg helt med på altså. Men jeg tenker ikke nødvendigvis heelt i retning av å starte noe selv, men heller innen stat/kommune med prosjekter, bærekraftig utvikling, juss og lover. Pluss at jeg rett og slett synes det er interessant og vil lære mer. Det er to retninger på masteren, en som sikter mest mot å starte noe selv, og den andre er det mye mer juss og eiendomsfag. Det er isåfall den andre retningen jeg har kikket på..

Men jeg får ta en tur til rådgiveren og høre litt rundt de forskjellige, det er ikke lett å danne seg et bilde kun ut ifra hva som står på nettsiden!

:)

Lenge siden du skrev dette da, men jeg (som surfer stillingsannonser daglig) ser endel jobber hvor en slik master er veldig relevant (DNT, kommuner og fylkeskommuner osv.) - men det jeg tenker er noe av det viktigste med en master er å kunne argumentere for hvorfor den er relevant for akkurat din jobb. Jeg tar en master i velferdsstudier, som er en master i sosiologi. Men, hvis jeg søker jobber i NAV-systemet fremhever jeg at jeg har veiledningskompetanse, emner innenfor familie, oppvekst, risiko osv. Når jeg søker jobb i fylkeskommunen som rådgiver fremhever jeg at jeg har kompetanse ift. interorganisatorisk samarbeid, tverrprofesjonell samhandling, administrasjon og ledelse. Og så videre. Med mindre du tar en svært spesifikk master, som du gjerne heller finner innenfor realfagene, så er den som regel sammensatt av ganske ulike fag som kan gi mange muligheter. Jeg tenker at å ha en master med juss, eiendomsfag, utvikling og evalueringsarbeid osv. kan gi mange andre muligheter enn akkurat friluftsliv også, dersom akkurat de jobbene venter litt på seg.

Jeg er relativt flink student for tiden, noe som betyr at jeg ikke er en så flink daglig leder på jobb - men skitt au. Må jobbe med skolen nå, det er en heftig vår det her! Fremlegg av eksamenskrav onsdag som var, innlevering av eksamenskrav 30. april, innlevering av eksamensoppgave 7. mai, eksamen 14. mai, 20. mai og 2-5 juni. Bare å henge seg på i svingene! (Og hvis noen kunne åpnet hjernen min til å forstå kvantitativ metode hadde jeg blitt takknemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden du skrev dette da, men jeg (som surfer stillingsannonser daglig) ser endel jobber hvor en slik master er veldig relevant (DNT, kommuner og fylkeskommuner osv.) - men det jeg tenker er noe av det viktigste med en master er å kunne argumentere for hvorfor den er relevant for akkurat din jobb. Jeg tar en master i velferdsstudier, som er en master i sosiologi. Men, hvis jeg søker jobber i NAV-systemet fremhever jeg at jeg har veiledningskompetanse, emner innenfor familie, oppvekst, risiko osv. Når jeg søker jobb i fylkeskommunen som rådgiver fremhever jeg at jeg har kompetanse ift. interorganisatorisk samarbeid, tverrprofesjonell samhandling, administrasjon og ledelse. Og så videre. Med mindre du tar en svært spesifikk master, som du gjerne heller finner innenfor realfagene, så er den som regel sammensatt av ganske ulike fag som kan gi mange muligheter. Jeg tenker at å ha en master med juss, eiendomsfag, utvikling og evalueringsarbeid osv. kan gi mange andre muligheter enn akkurat friluftsliv også, dersom akkurat de jobbene venter litt på seg. 

 

  

Jeg har kikket endel på jobbannonser selv i det siste (for å sjekke om det faktisk ER noen jobber der ute for de med denne utdanningen) og har til min store glede funnet mye relevant :D

Tenkte å sette meg ned å søke etterpå, åh som jeg gleder meg til høsten (sett at jeg kommer inn da) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har noen gode motivasjonstips?

Jeg kjenner på at jeg har gitt opp matten. Har dårlig lærer så gidder ikle gå i klassen, jeg Har planer om å møte i en annen klasse senere denne uken der jeg vet de har en bedre lærer. Prøver å gjøre oppgaver selv men nå er det lenge siden jeg har klart noe så jeg begynner å bli veldig lei!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Har du prøvd å jobbe i khanacademy.org? Der har de matteoppgaver for alt mulig, med videoer som forklare, oppgaver og fasiter etc (:

Har hjulpet meg mye (:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så spent ... Skal på veiledning av min kvantitativ metode-oppgave etterpå, og jeg skjønner så lite av faget at jeg ikke ANER om analysene mine i SPSS er riktige eller ikke. GAWD! Det kan altså bli totalslakt, og "gjør alt om igjen", eller det kan bli "greit utgangspunkt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, takk! :) Kjipt å sitte med ca 100 000 i gjeld for et år, så alt jeg får omgjort hjelper.

Holy shit, ja, det er det jeg totalt har etter 5 år! O_o

Urk, feltarbeid i sommer. Med en skikkelig rar type (hadde forberedende nå). Kan ikke si jeg gleder meg. 2,5 uker + kjöring til/fra området med han. Kjöringa er nok verst. Bahhhh. Får penger og avspasering for det, så jeg får bite tennene sammen og bare overleve at han er urenslig og kommer med hyggelige kommentarer som "du är en av dom man hatar å få i kön foran sig, dom som betalar selv en chockolad til 10 kr med kredittkort". Har aldri hört eller fölt hat mot noen andre enn folk som bruker TID i köa, uansett hva pokker de betaler med, men hyggelig å höre at du hater meg liksom *klaske panne*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holy shit, ja, det er det jeg totalt har etter 5 år! O_o

Urk, feltarbeid i sommer. Med en skikkelig rar type (hadde forberedende nå). Kan ikke si jeg gleder meg. 2,5 uker + kjöring til/fra området med han. Kjöringa er nok verst. Bahhhh. Får penger og avspasering for det, så jeg får bite tennene sammen og bare overleve at han er urenslig og kommer med hyggelige kommentarer som "du är en av dom man hatar å få i kön foran sig, dom som betalar selv en chockolad til 10 kr med kredittkort". Har aldri hört eller fölt hat mot noen andre enn folk som bruker TID i köa, uansett hva pokker de betaler med, men hyggelig å höre at du hater meg liksom *klaske panne*

*Fnis* Jeg har hatt fullt lån alle årene som student, og ender med mellom 250 000 og 300 000 i lån etter endt utdanning. GRØSS! Jeg må kjøpe meg et superbillig hus :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Fnis* Jeg har hatt fullt lån alle årene som student, og ender med mellom 250 000 og 300 000 i lån etter endt utdanning. GRØSS! Jeg må kjøpe meg et superbillig hus :P

Det er flere av oss :) Men det går så fint atte!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan det er med lån omgjort til stipend om man ikke står i alle fag? Hadde fire fag i høst, besto alle. Har fire nå, hvor ingen blir bestått. Har ikke levert siste innleveringene i faget, så da får jeg ikke gå opp til eksamen. Det jeg lurer på er om noe av lånet blir omgjort til stipend, siden jeg besto alle fagene jeg hadde i høst? Evt. hvor mye?

Skikkelig demotivert, og har falt helt ut. Er vel snart en mnd siden jeg har vært på forelesning.. Først fordi jeg måtte være hjemme med Gira, trene hjemmealene osv. Så tenkte jeg at jeg skulle på skolen, men var totalt blakk, fikk ikke fylt på busskortet.

Har som nevnt ikke levert siste innleveringene, og uten de bestått får jeg ikke ta eksamen. Kan jo høre med foreleserne om det fins en løsning, at jeg kan løse en annen oppgave som innlevering, men vet ikke om det er vits. Har ikke fått med meg noe særlig dette semesteret, vet at ved en eksamen vil jeg ikke klare å bestå uansett. Da må jeg isåfall henge i og lese og jobbe med oppgaver dag og natt siste mnd før eksamener. Det vet jeg med meg selv at jeg ikke klarer, er ikke motivert nok, rett og slett.

Er vanskelig dette, egentlig. Har jo alltid tenkt jeg skal fullføre det jeg begynner på, så dette er et nederlag. Kun skyld i det selv, men likevel. Ikke våget å sagt til foreldrene mime eller typen at jeg ikke får gå opp til eksamen, er rett og slett for flaut.

De fagene du besto i høst vil gjøre at alt omgjøringslån blir omgjort til stipend :) Siden du ikke består noen fag nå etter nyttår (altså siste semester) vil du ikke få noe støtte omgjort til stipend :) Hvor mye står på dine sider på Lånekassa :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Dere, jeg sliter litt med priselastisiteten. Jeg vet hvordan jeg skal sette opp formelen og hva resultatet viser, men jeg sliter med å finne ute hva jeg skal sette inn i formelen.

Prisen på en vare ble senket fra 150 kr til 130 kr, og etterspørselen økte da med 28%. Problemet er da å finne noe brukanes mengdetall. Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
    • F1 og F2 minst vil jo være i ett x register ala lundehund prosjektet. Det var vel først i år de mønstra inn noen hunder som fikk fullverdig vanlig nkk stamtavle og en av dem er vel allerede blitt utst champion. Dog usikker på hvilken generasjon de er.  Vet ikke om offentligheten har innsyn i x registeret? Isåfall burde det jo være mulig å sjekke der om noen har fått noe der. 🤔 Ev er nok den sikreste løsningen å sende en mail til NKK direkte å høre med dem. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...