Gå til innhold
Hundesonen.no

Frisk og sunn - tråden for motivasjon, råd og selvskryt


Maria
 Share

Recommended Posts

Da jeg startet med trening igjen for halvannen mnd siden var det tungt å svømme 1000 meter bryst. I dag var jeg hele dagen i badet med datterbarn og en av hennes venninner, og mens de lekte la jeg bak meg 2000 meter bryst-svømming. Deilig - som en lek - jeg merker at kondisen er betydelig forbedret på denne tiden. :) Så selv uten svømmetrening, men med mye kondisjonstrening (spinning, pga kne-plagene…..), har også svømminga blitt mye lettere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gått noen runder med meg selv om jeg skulle tørre å publisere disse bildene, først gjorde jeg det på den lukkede gruppen "vår" på FB, også på min egen FB side. Så da kan jeg vel like gjerne legge dem

I did it! På lørdag løp jeg 86 km på 12 timer og 13 minutter. En ganske sinnsyk opplevelse, med oppturer og noen drøye nedturer underveis. Endte på en strålende 334. plass av de 650 som start

Selvskryt coming up: Da har jeg fått makeover med ny stil, ny frisyre - og, ikke minst, ti kilo lettere!

Posted Images

Jeg har såååå gangsperr!! Spesielt i ryggen! Og når jeg beveger meg kjennes det nesten ut som jeg får krampe baki der :P

Ellers håper jeg at jeg også snart merker bedring på kondisjonen, for det er utrolig slitsomt å bli anpusten av å gå til bilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg irriterer meg mer og mer over hvor jeg bor! Har fått igang litt jogging med bikkjene, men lengste strekka jeg kan jogge er hele 2 km! Det er jo ingenting :( Bikkjene syntes det tydeligvis er stas også, så nå vurderer jeg å ta de med inn til byen så jeg kan jogge rundt elva, det er en en 10-14 km joggetur, blir nok MYE pauser men bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soory dobbel post! For meg er det sånn at jeg har svært begrenset med selvdisiplin og hver gang jeg prøver å forbedre livet mitt så biter jeg over for mye på engang og alt går i dass. Derfor har jeg denne gangen bestemt meg for å dele opp målene i mindre deler. Sånn at selvdisiplinen kan fokusere på et mål av gangen :P Jeg spiser sunt...men er fortsatt dass på alle andre punkter. Og det har funket over sll forventning ;). Men nå synes jeg det er på tide å innføre en ting til... Mitt neste mål er altså å slutte å bite negler :) Jeg har bitt negler i 20 år, i dag slutter jeg :) Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soory dobbel post! For meg er det sånn at jeg har svært begrenset med selvdisiplin og hver gang jeg prøver å forbedre livet mitt så biter jeg over for mye på engang og alt går i dass. Derfor har jeg denne gangen bestemt meg for å dele opp målene i mindre deler. Sånn at selvdisiplinen kan fokusere på et mål av gangen :P

Kalles det ikke shaping? Vi får bruke alt vi vet om hundetrening på oss selv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk karret meg ut på en liten joggerunde i kveld også. 4 km og siste km løp jeg på litt ekstra, bruker og ligge på ca 6 min og 20 sek på km, avsluttet på 5,20. Fungerer fortsatt veldig greit, til tross for at jeg også trente styrke på beina i går og fortsatt har influensa i kroppen. Eneste problemet var litt sting, tåler så ufattelig dårlig og løpe etter og ha spist mye mat, må liksom vente 5 timer etter middag om jeg skal ha en sjanse. Men fikk presset på bra likevell, så veldig fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå synes jeg det er på tide å innføre en ting til... Mitt neste mål er altså å slutte å bite negler :) Jeg har bitt negler i 20 år, i dag slutter jeg :) Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Et tips her er å kjøpe inn neglfil og mange fine neglelakker. Husk overlagg og underlakk, da sitter den mye bedre! Dette ble min redning etter å ha bitt i sikkert 15 år. Nå er det to-tre år siden jeg sluttet å bite og det funker fjell så lenge jeg alltid har på en form for lakk. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips her er å kjøpe inn neglfil og mange fine neglelakker. Husk overlagg og underlakk, da sitter den mye bedre! Dette ble min redning etter å ha bitt i sikkert 15 år. Nå er det to-tre år siden jeg sluttet å bite og det funker fjell så lenge jeg alltid har på en form for lakk. :) 

Takk for tips :) jeg har kjøpt meg et sånnt startkit med gellack på nettet :) så blir spennende.

Men foreløpig har jeg ingen negler å lakke eller file de er jo totalt ned gnagd :(

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg skulle trene både søndag og mandag, men ble ingen av delene :/ Ble en tur på by'n på lørdag, så da røk søndagstreningen, og ble dårlig i går kveld og var oppe og spydde i natt og i morges, så da røk formiddagstreningen i dag.. Men har spist sunt i helgen da, sånn minus øllene på lør :P og tar en joggetur når jeg kommer hjem fra jobb i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sint_01: Har nå i 2 uker forandret masse i mitt kosthold, ikke drukket brus (utenom på kvelden på lørdager), spist frokost (som jeg egentlig aldri gjør) og ikke spist noe godis og tatt mange bra valg, alikvell ser det ikke ut som jeg har gått ned en dritt!!

Og det som er værst er at jeg har brukt vekten på jobben, men så veier jeg meg hos moren min i går og den viser 4 kg mer enn den på jobben!!! :/ Skikkelig skuffet!

Tror jeg må kjøpe meg en vekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sint_01: Har nå i 2 uker forandret masse i mitt kosthold, ikke drukket brus (utenom på kvelden på lørdager), spist frokost (som jeg egentlig aldri gjør) og ikke spist noe godis og tatt mange bra valg, alikvell ser det ikke ut som jeg har gått ned en dritt!

Og det som er værst er at jeg har brukt vekten på jobben, men så veier jeg meg hos moren min i går og den viser 4 kg mer enn den på jobben!! :/ Skikkelig skuffet!

Tror jeg må kjøpe meg en vekt..

Så kjipt :( har du spist sunne måltider? Og har du passet på å ikke spise for mye?

Hvordan ser en vanlig dag ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt :( har du spist sunne måltider? Og har du passet på å ikke spise for mye?

Hvordan ser en vanlig dag ut?

Ja veldig kjedelig! Merker det ikke akkurat er motiverende.

* På morgen har jeg spist en gresk yoghurt, evt et hjemmelaget knekkebrød med avokado.

* Lunsj har jeg spist enten salat jeg hatt med på jobb (salat, agurk, sukkererter, avokado, litt løk) og en dressing med magerkesam eller omelett og avokado

* et eple/banan som mellommåltid.

* middag: Hjemmelaget grønsaksuppe/wok osv. Istedenfor ris/pasta osv har jeg brukt grove produkter og veldig lite av det.

* kveldmat: Gjerne smoothie..

Som oftest har jeg drukket vann, sukkerfri iste eller sukkerfri saft...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sint_01: Har nå i 2 uker forandret masse i mitt kosthold, ikke drukket brus (utenom på kvelden på lørdager), spist frokost (som jeg egentlig aldri gjør) og ikke spist noe godis og tatt mange bra valg, alikvell ser det ikke ut som jeg har gått ned en dritt!

Og det som er værst er at jeg har brukt vekten på jobben, men så veier jeg meg hos moren min i går og den viser 4 kg mer enn den på jobben!! :/ Skikkelig skuffet!

Tror jeg må kjøpe meg en vekt..

Vei deg på samme vekt på samme tid av døgnet. Så kjøp deg egen vekt før du blir frustrert over det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sint_01: Har nå i 2 uker forandret masse i mitt kosthold, ikke drukket brus (utenom på kvelden på lørdager), spist frokost (som jeg egentlig aldri gjør) og ikke spist noe godis og tatt mange bra valg, alikvell ser det ikke ut som jeg har gått ned en dritt!

Og det som er værst er at jeg har brukt vekten på jobben, men så veier jeg meg hos moren min i går og den viser 4 kg mer enn den på jobben!! :/ Skikkelig skuffet!

Tror jeg må kjøpe meg en vekt..

2 uker er egentlig ganske kort tid, så gi det mere tid, så ser du nok resultater :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja veldig kjedelig! Merker det ikke akkurat er motiverende.

* På morgen har jeg spist en gresk yoghurt, evt et hjemmelaget knekkebrød med avokado.

* Lunsj har jeg spist enten salat jeg hatt med på jobb (salat, agurk, sukkererter, avokado, litt løk) og en dressing med magerkesam eller omelett og avokado

* et eple/banan som mellommåltid.

* middag: Hjemmelaget grønsaksuppe/wok osv. Istedenfor ris/pasta osv har jeg brukt grove produkter og veldig lite av det.

* kveldmat: Gjerne smoothie..

Som oftest har jeg drukket vann, sukkerfri iste eller sukkerfri saft...

Det ser jo veldig bra ut det der :) merkelig at du ikke går ned noe... er du slank og veltrent fra før? Da er det jo gjerne vanskligere.

Eneste tipset jeg har er at selv om advokado er kjempe sunt så er det svært kaloririkt, så det er greit å tenke på...

Ikke noe man kan spise ubegrenset av.

Ellers har jeg også hørt at det er noen som sliter å gå ned i vekt når de drikker sukkerfri saft fordi sukkeralkoholene påvirker blodsukkeret på samme måte som vanlig sukker.

Nå fekter jeg jo rundt i blinde fordi jeg synes kostholdet ditt ser veldig fint ut :)

Hva med aktivitet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vei deg på samme vekt på samme tid av døgnet. Så kjøp deg egen vekt før du blir frustrert over det. ;)

Ja det må jeg absolutt! Merker jeg er helt utolmodig og når jeg da veier 4 (!) kg mer på den andre vekten så skjønner jeg ikke noe..

Kjøpe vekt i morgen!

2 uker er egentlig ganske kort tid, så gi det mere tid, så ser du nok resultater :)

Ja er kanskje det, men kjenner jeg mister litt motivasjon når man ikke ser noe som helst forandringer. Iallefall når man hører om alle som mister så masse iløpet av en uke..

Det ser jo veldig bra ut det der :) merkelig at du ikke går ned noe... er du slank og veltrent fra før? Da er det jo gjerne vanskligere.

Eneste tipset jeg har er at selv om advokado er kjempe sunt så er det svært kaloririkt, så det er greit å tenke på...

Ikke noe man kan spise ubegrenset av.

Ellers har jeg også hørt at det er noen som sliter å gå ned i vekt når de drikker sukkerfri saft fordi sukkeralkoholene påvirker blodsukkeret på samme måte som vanlig sukker.

Nå fekter jeg jo rundt i blinde fordi jeg synes kostholdet ditt ser veldig fint ut :)

Hva med aktivitet da?

Absolutt ikke slank og veltrent fra før av. Kostholdet har egentlig vært litt dritt før jeg sluttet med det :lol: Drakk cola hver dag, masse godis i helgene (noen ganger iløpet av uken også) så er jo ikke rart i jeg har blitt som jeg har blitt :lol:

Utrolig synd at jeg ikke kan spise så mye av avokado for jeg syntes det er sååå godt!! :(

Og jeg orker ikke baaare vann heller, ikke liker jeg vann med kulsyre. Har noen noe tips til annen god drikke?

Edit: så ikke siste setningen.. Altså jeg går jo mye med hundene, men utenom det er det ikke stort dessverre. Trener mye LP med hunden og det tar jo mange av dagene og føler jeg ikke har nok tid til å dra på treningssenter heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle begynne å trene litt når jeg har nattevakt. Det er jo gjerne litt dødtid midt på natta og vi har jo et treningsrom liksom. Vi har sånn romaskin, sykkel, en maskin jeg ikke husker hvordan ser ut og en sånn man smeller armene sammen med vekter på bak :P Tror jeg det er ihvertfall, må sjekke litt ikveld. Hva er best? Jeg har trua på romaskinen jeg altså, jeg vil gjerne få flatere mage, er den romaskina grei til det og? Jeg har ikke peil på hvordan man bruker den altså :P

Også har jeg bestemt meg for kun å veie meg på Fredager, det kommer til å holde hardt. Jeg har veid meg hver dag liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er kanskje det, men kjenner jeg mister litt motivasjon når man ikke ser noe som helst forandringer. Iallefall når man hører om alle som mister så masse iløpet av en uke..

Du, det skjønner jeg veldig godt! Selv har jeg slitt VELDIG med å gå ned i vekt og har brukt ÅR på det uten at det skjedde noe som helst. Først nå i høst når jeg fikk påvist matintoleranser ble det dreis på sakene. Så hang in there! Det er dessuten ikke sundt å gå ned mye på kort tid. Lurer på om det er 1 kg i uka som er anbefalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...