Gå til innhold
Hundesonen.no

Frisk og sunn - tråden for motivasjon, råd og selvskryt


Maria
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gått noen runder med meg selv om jeg skulle tørre å publisere disse bildene, først gjorde jeg det på den lukkede gruppen "vår" på FB, også på min egen FB side. Så da kan jeg vel like gjerne legge dem

I did it! På lørdag løp jeg 86 km på 12 timer og 13 minutter. En ganske sinnsyk opplevelse, med oppturer og noen drøye nedturer underveis. Endte på en strålende 334. plass av de 650 som start

Selvskryt coming up: Da har jeg fått makeover med ny stil, ny frisyre - og, ikke minst, ti kilo lettere!

Posted Images

Vet ikke hvordan jeg skal forklare det :P nå har ikke jeg sjekket at maskinene er helt korrekt da men den sier vi har gått/løpt/elipset 1 mil :P

Løper du en mil på 20 minutter er du i verdenstoppen, verdensrekorden på 10 000 m er 26:17:53, beste tid for kvinner 29:31:78, så hva den maskinen hevder, ville jeg ikke gitt mye tiltro :)

Men ja, hvis det er som en sykkel blir det litt annerledes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten som å sykle på ski! :lol: Jeg klarer mila på 35 min på ellipsemaskina, så at Enits skal klare det 15 min raskere syns jeg ikke er overraskende/rart at all. Men det er sjukt god trening! Blir skikkelig god og svett fordi man bruker omtrent hele kroppen, alle de store musklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten som å sykle på ski! :lol:  Jeg klarer mila på 35 min på ellipsemaskina, så at Enits skal klare det 15 min raskere syns jeg ikke er overraskende/rart at all. Men det er sjukt god trening! Blir skikkelig god og svett fordi man bruker omtrent hele kroppen, alle de store musklene.

Ja det er syyyykt tungt! Svetten renner og pulsen i taket :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trente styrke i går med fokus på bein. Det ble litt vel hardt på slutten må jeg si :P Men føler virkelig fremgang i treningen, og det er jo bare deilig! :D Har også bestemt meg for å være mer nøye med å veie mat etc fremover. For å se om det hjelper på vekta. Kommer til å kose meg litt en dag i helgen da.

Skal virkelig vurdere å ta en bodyscan på sats så jeg får se sammensetning av vann, fett og muskler i kroppen. For så å ta en til mot sommeren for å se eventuelle forbedringer. :) Tror det kan være greit med tanke på å faktisk se fremgang som kanskje ikke synes så godt i speilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker når jeg får se tall jeg ikke har sett på en stund :ahappy: Følger også løplabbet-programmet fortsatt, greit program det.

Jeg var ensom og alene på hotell i en uke i høst, da hadde jeg ikke så mye annet å ta meg til enn trening når jeg ikke var på konferansen, så da prøvde jeg ellipsemaskin. Morsomt og god trening :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Maria Hvor mye koster det?

Om man er interessert i slikt og trener mye så er det kjekt og investere i en slik scanne vekt. De som er bra koster litt, men ikke mer enn at det er overkommelig. Kjøpte min for rundt 5 år siden og den fungerer like bra enda, gøy og se utvikling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har egentlig vært bra trenings- og aktivitetsmessig. Var på kettlebells på mandag, og jogget både onsdag og i dag (burde spart meg det i dag, jeg er kjempehoven og har vondt i halsen og det verker i hodet, typisk forkjølelse på gang), i tillegg til gode turer med hundene både tirsdag og torsdag. Jeg har fått pulsen opp hver dag og vært i aktivitet i rundt en time hver dag, det er jeg fornøyd med ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprakk bittelitt inatt, spiste litt sjokolade også skeia jeg ut med 2 halve rundstykker med eggerøre og bacon + en Go morgen yoghurt..

Sprekke er lov! Spis når du vil du vil spise, sier nå jeg. Vet at mange tenker annerledes, men med en turbulent spiseforstyrrelses-bakgrunn mener jeg at det er mye sunnere å spise sjokolade av og til enn å være redd for kalorier.

Kan noen gi meg litt råd? Jeg ønsker å komme litt i gang med styrketrening, men synes det er vanskelig. Kjenner noen av maskinene, men jeg foretrekker gruppetimer fremfor vektløfting. Vil pilates og timer med innslag av styrke av og til være nok for å komme i gang? Hva er deres erfaringer? Jeg er nødt til å ta det veldig rolig, for jeg er virkelig svak, og føler meg ganske misstilpass på de fleste styrketimene jeg har prøvd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprekke er lov! Spis når du vil du vil spise, sier nå jeg. Vet at mange tenker annerledes, men med en turbulent spiseforstyrrelses-bakgrunn mener jeg at det er mye sunnere å spise sjokolade av og til enn å være redd for kalorier.

Det er ikke det at jeg ikke spiser sjokolade, men jeg skal bare ikke gjøre det om natta, Det skal holde seg til Lørdag og muligens Søndag :) Og denne helgen kommer det til å ta skikkelig av siden det er bursdagshelgen min :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprekke er lov! Spis når du vil du vil spise, sier nå jeg. Vet at mange tenker annerledes, men med en turbulent spiseforstyrrelses-bakgrunn mener jeg at det er mye sunnere å spise sjokolade av og til enn å være redd for kalorier.

Kan noen gi meg litt råd? Jeg ønsker å komme litt i gang med styrketrening, men synes det er vanskelig. Kjenner noen av maskinene, men jeg foretrekker gruppetimer fremfor vektløfting. Vil pilates og timer med innslag av styrke av og til være nok for å komme i gang? Hva er deres erfaringer? Jeg er nødt til å ta det veldig rolig, for jeg er virkelig svak, og føler meg ganske misstilpass på de fleste styrketimene jeg har prøvd..

Hvordan da komme igang? Bli sterkere så du ikke føler deg så misstilpass på de styrketimene? :) Er ikke helt kjent med pilates, men er ikke det slik kjernemuskulatur øvelser? Det bør i såfall hjelpe ganske mye, selv om du kanskje ikke får noen voldsom styrke så vil det hjelpe likevell da kroppen også bruker en del støtte og kjernemuskulatur så lenge den gjør øvelser utenom apparater. Og du kan være så sterk du bare vil, har du ikke trent støttemuskulatur så sliter man med frivekter osv.(i starten). Det vil også gi kroppen din et godt grunnlag, og det er viktig, har du det så kommer styrken raskt når du kommer igang med målrettet trening for styrke. :) Gruppetimer med innslag av styrke er også fint, du trenger på ingen måte og trene masse og hardt for og ha nytte av det, og om du ikke er så sterk enda, som du sier, så kommer du nok til og ha masse nytte av det, ganske raskt :)

Ferdig med ukas 2. styrke økt, akkurat som planlagt. Fikk kjørt bra i dag også, så nå er jeg spent på morgendagen, både fordi jeg sikkert har vondt, og fordi jeg aner en snikende forkjølelse, så spørs hvor mye kroppen satte pris på og bli skikkelig sliten.. Jaja, det får vi se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen gi meg litt råd? Jeg ønsker å komme litt i gang med styrketrening, men synes det er vanskelig. Kjenner noen av maskinene, men jeg foretrekker gruppetimer fremfor vektløfting. Vil pilates og timer med innslag av styrke av og til være nok for å komme i gang? Hva er deres erfaringer? Jeg er nødt til å ta det veldig rolig, for jeg er virkelig svak, og føler meg ganske misstilpass på de fleste styrketimene jeg har prøvd..

Har dere basisball timer? :)

Jeg elsker de timene, både raw (styrke) og 4x4 (utholdenhet). Jeg synes styrke er ganske kjedelig, men i de timene storkoser jeg meg og klarer å pushe grenser. Anbafales! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Maria Hvor mye koster det?

 

Om man er interessert i slikt og trener mye så er det kjekt og investere i en slik scanne vekt. De som er bra koster litt, men ikke mer enn at det er overkommelig. Kjøpte min for rundt 5 år siden og den fungerer like bra enda, gøy og se utvikling :)

På sats har de en mer avansert maskin enn de som er til hjemmebruk. Mener det koster 350 å ta en full scan. Grei pris synes egentlig jeg. :)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løpetur i dag. Formen er ikke så bra som den var i høst, men det må jo bare gå en vei. Uvant å løpe i snøen, så kjente at ankler og bein ble fortere slitne, så gikk en del. Broddene mine var ikke de beste å løpe med, og de forskjøv seg litt underveis. Så har noen gode tips til brodder å løpe med? @Marjan ? Trur lommeboka mi foretrekker nye brodder nå, og ikke nye sko...

Skulle svare på denne, men glemte det. Har brodder, men bruker de aldri. Har både Yaktrax og Snowline Chainsen. Sistnevnte er kraftige saker, som skal gi godt feste på is og snø:

52945_SNOWLINE_CHAINSEN_1.jpg

Jeg syns det blir for hardt på beina, og ville kun brukt det på snøføre med knall is under. Jeg løper nå i hovedsak på brøytet vei, og noe på brøytet grusvei. Er litt is og snø, men opplever det ikke som veldig glatt. Løper i sko uten pigger, men har kjøpt et nytt par nå, Icebug Anima, som skal ha godt grep på snø—ikke prøvd de enda.

Jeg vet Scott Jurek bruker disse når han flyr rundt i snøen i Himalaya nå:

MS2013_2051d-543x414.jpg

Det er litt samme opplegget som Snowline-broddene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...