Gå til innhold
Hundesonen.no

Frisk og sunn - tråden for motivasjon, råd og selvskryt


Maria
 Share

Recommended Posts

Den inneholder nesten ikke sukker og 60 kcal pr 100 gram, så der tror jeg du tar feil gitt.

Det er forskjell mellom den vanlige vanilje yoghurten og den som heter mild og lett. :)

http://www.klikk.no/helse/dinkost/tester/article856470.ece

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Trodde du bare skrev vanilje yoghurt i beger.

Men forsatt, bruk vanilje kesam! Full i protein :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gått noen runder med meg selv om jeg skulle tørre å publisere disse bildene, først gjorde jeg det på den lukkede gruppen "vår" på FB, også på min egen FB side. Så da kan jeg vel like gjerne legge dem

I did it! På lørdag løp jeg 86 km på 12 timer og 13 minutter. En ganske sinnsyk opplevelse, med oppturer og noen drøye nedturer underveis. Endte på en strålende 334. plass av de 650 som start

Selvskryt coming up: Da har jeg fått makeover med ny stil, ny frisyre - og, ikke minst, ti kilo lettere!

Posted Images

Mageknip på jobb i natt og en slags lett feberfølelse i dag. Da passet det jo godt at det stod hviledag på programmet mitt... men tror uansett dette blir en litt rolig uke, med noen lette turer med hundene. Får ta igjen løping til helgen :)

Når formen deres er litt dårlig, dere har dårlig matlyst, men likevel er sulten og burde få i dere litt næring, hva spiser dere? Jeg ba samboer kjøpe brus, pizza, og chips liksom... ikke det sunneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder du linke det programmet en gang til?

Kjekt om du vil være med på 12ukersprogrammet med meg! Jeg er såvidt begynt, tok dag 2 på uke 1 i dag, planen er å ta dag 3 på onsdag, og dag 1 uke 2 på søndag.

Edit; tips til gode proteinkilder? Spiser lite kjøtt, men ikke så flink til å erstatte med andre gode proteinkilder. Spiser sjelden middag siden jeg jobber på etm/kveld, så spesielt forslag til frokost/lunsj/mellommåltider tas i mot med takk :) (men middager og seff). Gjerne ting som kan lages en del av og taes med på jobb, enten kjapt å varme opp eller ikke trenger oppvarming.

Spiser en del egg, men vil ikke stappe i meg ubegrenset med hverken egg eller melkeprodukter egentlig.

Fisk som pålegg er vel bra? Makrell f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mageknip på jobb i natt og en slags lett feberfølelse i dag. Da passet det jo godt at det stod hviledag på programmet mitt... men tror uansett dette blir en litt rolig uke, med noen lette turer med hundene. Får ta igjen løping til helgen :)

Når formen deres er litt dårlig, dere har dårlig matlyst, men likevel er sulten og burde få i dere litt næring, hva spiser dere? Jeg ba samboer kjøpe brus, pizza, og chips liksom... ikke det sunneste.

Får ofte lyst på junk da, og en og annen gang går jo det fint. Ellers er det jo veldig enkelt med omelett. F.eks røre ut ett eg i ei muffinsform og ha litt skinke oppi, inn i stekeovnen og vips :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt om du vil være med på 12ukersprogrammet med meg! Jeg er såvidt begynt, tok dag 2 på uke 1 i dag, planen er å ta dag 3 på onsdag, og dag 1 uke 2 på søndag.

Edit; tips til gode proteinkilder? Spiser lite kjøtt, men ikke så flink til å erstatte med andre gode proteinkilder. Spiser sjelden middag siden jeg jobber på etm/kveld, så spesielt forslag til frokost/lunsj/mellommåltider tas i mot med takk :) (men middager og seff). Gjerne ting som kan lages en del av og taes med på jobb, enten kjapt å varme opp eller ikke trenger oppvarming.

Spiser en del egg, men vil ikke stappe i meg ubegrenset med hverken egg eller melkeprodukter egentlig.

Fisk som pålegg er vel bra? Makrell f.eks.

Jeg så igjennom programmet. Og hele 1 mnd dreier seg jo nesten bare om å klare å gå sammenhengende. Alle vi som har hund klarer jo gå noen timer sammenhengende ;)

Jeg vil gjerne være med på opplegget men skjønner ikke helt hvor jeg skal kunne jogge noe nå...det er så hinsides mye snø i skogen. Tror jeg drøyer det til det er mindre snø :)

Protein kilder: har du prøvd å spise mer linser og bønner? Kan du ta med deg overalt og varme i micro. Lager du Indisk Dal feks...mmmmm super digg! Linser og bønner er fullverdig mat for folk som ikke spiser kjøtt. Jeg har vært veggis i 15 år.

Eller så har man jo sånn super mat som inneholder mye proteiner. Feks hamp frø eller chia frø. Det kan med letthet spises i frokostblandingen eller strøs over yoghurt.

Eller så har du jo cottage cheese som inneholder en del proteiner.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stresser ikke med noe jeg, men jeg liker egentlig ikke å trene. Så jeg trener fordi jeg trenger det, for å forberede kroppen på fremtiden (og alderdommen) og fordi jeg kunne tenke meg å bli litt fastere i fisken, ikke nødvendigvis bli "tynn". Men når det forventede resultatet uteblir, så mister jeg motivasjonen.

Jeg føler meg mer opplagt når jeg trener og spiser jevnt og sunt, men det med mer energi har jeg ikke merket noe til selv, men andre kommenterer det.

Skjønte det og ikke så rart siden jeg skrev det sånn. Men summen er i hvertfall at buksa er like trang nå som det den var i august.

Det er ikke litt det også at du bygger muskler da? For du trener jo Crossfit, og er du som meg og bygger muskler fort vil du kanskje ikke merke det på at du blir noe særlig tynnere (for du er jo ikke overvektig fra før!), men at du blir fastere i fisken? Eller merker du ikke det heller? Etter at jeg begynte med styrketrening og kettlebells har ikke jeg heller gått ned en cm i buksestørrelse, for jeg har fått mye muskler - men jeg ser bedre ut naken ;) (Eller, jeg gjorde det før den ulykksalige jula kom og ødela for meg :P). For å bli magrere må jeg kutte ut karbohydrater og løpe masse, men da synes jeg igrunn ikke jeg ser noe bra ut ... Alt blir flatt og rart. Jepp, jeg er vanvittig utseendefokusert i treningen min ser jeg!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så igjennom programmet. Og hele 1 mnd dreier seg jo nesten bare om å klare å gå sammenhengende. Alle vi som har hund klarer jo gå noen timer sammenhengende ;)

Jeg vil gjerne være med på opplegget men skjønner ikke helt hvor jeg skal kunne jogge noe nå...det er så hinsides mye snø i skogen. Tror jeg drøyer det til det er mindre snø :)

Meh... løping er fint på vinteren også:

Nei, blitt mer løping langs brøytet vei for meg i det siste, enn hva jeg egentlig liker (vil helst ut i skog og mark). Skiturer blir grei substitutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Meh... løping er fint på vinteren også:

 

 

 

Nei, blitt mer løping langs brøytet vei for meg i det siste, enn hva jeg egentlig liker (vil helst ut i skog og mark). Skiturer blir grei substitutt.

Haha jeg har snø til knærne ikke som han der :P

Jogging gatelangs har jeg ikke lyst til. Nei jeg holder meg til turene mine jeg :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så igjennom programmet. Og hele 1 mnd dreier seg jo nesten bare om å klare å gå sammenhengende. Alle vi som har hund klarer jo gå noen timer sammenhengende ;)

Jeg vil gjerne være med på opplegget men skjønner ikke helt hvor jeg skal kunne jogge noe nå...det er så hinsides mye snø i skogen. Tror jeg drøyer det til det er mindre snø :)

Protein kilder: har du prøvd å spise mer linser og bønner? Kan du ta med deg overalt og varme i micro. Lager du Indisk Dal feks...mmmmm super digg! Linser og bønner er fullverdig mat for folk som ikke spiser kjøtt. Jeg har vært veggis i 15 år.

Eller så har man jo sånn super mat som inneholder mye proteiner. Feks hamp frø eller chia frø. Det kan med letthet spises i frokostblandingen eller strøs over yoghurt.

Eller så har du jo cottage cheese som inneholder en del proteiner.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

De dagene det bare er gåing, ikke jogging, så har jeg tenkt å gå så fort jeg kan uten at jeg jogger. Og evt legge det til steder med litt bakker :) Er stort sett bart her, så slipper å ta stilling til jogging i snøen :)

Spiste mye bønner og linser da jeg var veggis, ikke like flink til det etter jeg begynte å spise kjøtt igjen. Skal begynne å bruke det mer igjen, men usikker på hvordan jeg skal bruke det når jeg ikke spiser middag. Ikke mikro på jobb, og ikke alltid jeg kan bruke kjøkkenet til å varme mat, så må ha med meg mat på jobb som funker kaldt. Må bli flinkere til å ha med meg mat på jobb, ellers blir det til at jeg spiser det som er tilgjengelig der, som ikke alltid er like sunt, eller så er jeg grisesulten og spiser mye når jeg kommer hjem sent på kvelden/natten, og det er jo heller ikke så bra :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når formen deres er litt dårlig, dere har dårlig matlyst, men likevel er sulten og burde få i dere litt næring, hva spiser dere? Jeg ba samboer kjøpe brus, pizza, og chips liksom... ikke det sunneste.

Spiser utelukkende dritt. Er nødt til å få i meg NOE, så da må jeg ta det som frister mest, selvom det er sjeldent noe frister. Jeg måtte dra hjem fra jobb i dag, har nok en begynnende bihulebetennelse. Kjæresten sendte meg melding med "Hva trenger du fra butikken for å føle deg bedre? Nesespray og nudler?" Han kjenner meg for godt. :heart: Trenger ikke nesesprayen da, men liker å ha, i tilfelle. :P Ba ham kjøpe popcorn også, for jeg trenger noe salt og lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser også det som frister, men jeg prøver å få i meg en smoothie med bl.a. masse bær og raspet gulrot, gjerne med litt havrekli i også, biola, appelsin og banan. Det er lettere å drikke sunn mat når man er dårlig enn å spise det, og det smaker veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen har det vært dramahelg her på skolen, noe som vil si scenearbeid (som er noe av det mest fysiske jeg vet om, iallefall :P ), hele helgen i strekk. Søndag morgen stod jeg opp tidlig og fikk med meg morgenspinning på Elixia. I dag skal jeg tilbake for Zumba, og har mange gode timer og glede meg til utover uken. Jeg liker å planlegge trenings-uken på kalenderen på mobilen hver mandag med de timene som frister mest og som utfyller hverandre, så har jeg noe mer konkret å sikte på enn Elixias uendelige lister av muligheter :)

Wihi, dagens reklame for meg selv og Elixia! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen har det vært dramahelg her på skolen, noe som vil si scenearbeid (som er noe av det mest fysiske jeg vet om, iallefall :P ), hele helgen i strekk. Søndag morgen stod jeg opp tidlig og fikk med meg morgenspinning på Elixia. I dag skal jeg tilbake for Zumba, og har mange gode timer og glede meg til utover uken. Jeg liker å planlegge trenings-uken på kalenderen på mobilen hver mandag med de timene som frister mest og som utfyller hverandre, så har jeg noe mer konkret å sikte på enn Elixias uendelige lister av muligheter :)

Wihi, dagens reklame for meg selv og Elixia! :D

Jeg savner å ha et treningssenter jeg jevnlig er forbi og kan bruke! Jeg bor så langt ute på landet at det ikke nytter å kjøre tur/retur bare for å trene, jeg må være forbi der av en annen grunn. Jeg elsker nemlig det du driver med nå, velge og vrake i bra timer og morsom trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner å ha et treningssenter jeg jevnlig er forbi og kan bruke! Jeg bor så langt ute på landet at det ikke nytter å kjøre tur/retur bare for å trene, jeg må være forbi der av en annen grunn. Jeg elsker nemlig det du driver med nå, velge og vrake i bra timer og morsom trening!

Det er veldig deilig!

Jeg hadde jo ikke satt en fot i et treningssenter før i Juli, og er virkelig bitt av basillen. Det er bare så hyggelig å ha et senter å gå til, der du kjenner instruktørene og etter hvert flere og flere ansikter i salen også. Det gjør det så mye lettere å sette seg mål å ha et senter som er godt å komme til.

Treningen har for meg bare blitt et avbrekk fra hverdagen. En liten pause for meg selv :) Og det er kjempedeilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 km på ski med dyra. Nå er det vel de som forbrenner mest kalorier, men rakk nå å bli både svett og sliten selv. Blir mye statisk styrketrening i stede da. :lol:

Misunner også treningssenteret! De som er nærmest koster 5-600 kr mnd og det har jeg ikke råd til, og det som er rimeligere ligger helt i andre enden, men de skal heldigvis bygge et som ligger på veien til jobben, men åpner ikke før i desember :/

Kjøp deg frivekter. Du kommer enormt langt med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 km på ski med dyra. Nå er det vel de som forbrenner mest kalorier, men rakk nå å bli både svett og sliten selv. Blir mye statisk styrketrening i stede da. :lol:

Det tenker jeg når jeg er på sparktur også.... Det er jo Willy som gjør den største jobben, men jammen blir man svett og sliten av å holde seg fast, stå og balansere, styre unna grus og asfalt :aww:, stå på en meie i svingen etc etc - og ikke minst sparke på på flater og i motbakkene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke trent ordentlig i dag, men gikk en effektiv tur med Khela hvor vi jogga i oppoverbakkene og gikk ellers. Etterpå dro jeg på meg utebuksa og tok med meg Tequila uti løssnøen hvor vi basa og lagde massevis av lange stier frem og tilbake. Jeg var mildt sagt svett og andpusten etterpå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...