Ia Skrevet 9. Februar 2014 Rapporter Skrevet 9. Februar 2014 Nå har jeg spist alt det godteriet jeg trodde skulle vare en uke. Ja, ja, ikke noe godteri til uka, da. Siter
Castella Skrevet 9. Februar 2014 Rapporter Skrevet 9. Februar 2014 Jeg har nå levd uten godteri, pizza, kebab, hamburger og all annen usunn mat i 5 uker jeg er oppriktig imponert over meg selv! 11 Siter
Castella Skrevet 9. Februar 2014 Rapporter Skrevet 9. Februar 2014 Soory dobbel post! For meg er det sånn at jeg har svært begrenset med selvdisiplin og hver gang jeg prøver å forbedre livet mitt så biter jeg over for mye på engang og alt går i dass. Derfor har jeg denne gangen bestemt meg for å dele opp målene i mindre deler. Sånn at selvdisiplinen kan fokusere på et mål av gangen Jeg spiser sunt...men er fortsatt dass på alle andre punkter. Og det har funket over sll forventning . Men nå synes jeg det er på tide å innføre en ting til... Mitt neste mål er altså å slutte å bite negler Jeg har bitt negler i 20 år, i dag slutter jeg Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 3 Siter
Hermes Skrevet 9. Februar 2014 Rapporter Skrevet 9. Februar 2014 Soory dobbel post! For meg er det sånn at jeg har svært begrenset med selvdisiplin og hver gang jeg prøver å forbedre livet mitt så biter jeg over for mye på engang og alt går i dass. Derfor har jeg denne gangen bestemt meg for å dele opp målene i mindre deler. Sånn at selvdisiplinen kan fokusere på et mål av gangen Kalles det ikke shaping? Vi får bruke alt vi vet om hundetrening på oss selv! Siter
Castella Skrevet 9. Februar 2014 Rapporter Skrevet 9. Februar 2014 Kalles det ikke shaping? Vi får bruke alt vi vet om hundetrening på oss selv! Jeg synes egentlig samboer burde sitter klar med klikker og godbit hver gang jeg gjør noe fornuftig.. 3 Siter
Malamuten Skrevet 10. Februar 2014 Rapporter Skrevet 10. Februar 2014 Fikk karret meg ut på en liten joggerunde i kveld også. 4 km og siste km løp jeg på litt ekstra, bruker og ligge på ca 6 min og 20 sek på km, avsluttet på 5,20. Fungerer fortsatt veldig greit, til tross for at jeg også trente styrke på beina i går og fortsatt har influensa i kroppen. Eneste problemet var litt sting, tåler så ufattelig dårlig og løpe etter og ha spist mye mat, må liksom vente 5 timer etter middag om jeg skal ha en sjanse. Men fikk presset på bra likevell, så veldig fornøyd Siter
Stine Skrevet 10. Februar 2014 Rapporter Skrevet 10. Februar 2014 Første gangen på elipsemaskinen på gud veit hvor mange mnd.... 20 min og spyfølelse halveis, men jeg klarte å holde ut i 20 min Siter
mushi Skrevet 10. Februar 2014 Rapporter Skrevet 10. Februar 2014 Men nå synes jeg det er på tide å innføre en ting til... Mitt neste mål er altså å slutte å bite negler Jeg har bitt negler i 20 år, i dag slutter jeg Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Et tips her er å kjøpe inn neglfil og mange fine neglelakker. Husk overlagg og underlakk, da sitter den mye bedre! Dette ble min redning etter å ha bitt i sikkert 15 år. Nå er det to-tre år siden jeg sluttet å bite og det funker fjell så lenge jeg alltid har på en form for lakk. 1 Siter
Castella Skrevet 10. Februar 2014 Rapporter Skrevet 10. Februar 2014 Et tips her er å kjøpe inn neglfil og mange fine neglelakker. Husk overlagg og underlakk, da sitter den mye bedre! Dette ble min redning etter å ha bitt i sikkert 15 år. Nå er det to-tre år siden jeg sluttet å bite og det funker fjell så lenge jeg alltid har på en form for lakk. Takk for tips jeg har kjøpt meg et sånnt startkit med gellack på nettet så blir spennende. Men foreløpig har jeg ingen negler å lakke eller file de er jo totalt ned gnagd Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Siter
lucy Skrevet 10. Februar 2014 Rapporter Skrevet 10. Februar 2014 Æsj, jeg skulle trene både søndag og mandag, men ble ingen av delene :/ Ble en tur på by'n på lørdag, så da røk søndagstreningen, og ble dårlig i går kveld og var oppe og spydde i natt og i morges, så da røk formiddagstreningen i dag.. Men har spist sunt i helgen da, sånn minus øllene på lør og tar en joggetur når jeg kommer hjem fra jobb i dag. Siter
mokken Skrevet 10. Februar 2014 Rapporter Skrevet 10. Februar 2014 Basisball raw i dag tidlig etterfulgt av nedgåing på elipsemaskin. Alikevel føles det som om tidenes gangsperr er på vei.... Juhuu! Hvis jeg kan gå i morgen skal jeg jogge litt på tur med hundene Siter
sham Skrevet 10. Februar 2014 Rapporter Skrevet 10. Februar 2014 Har nå i 2 uker forandret masse i mitt kosthold, ikke drukket brus (utenom på kvelden på lørdager), spist frokost (som jeg egentlig aldri gjør) og ikke spist noe godis og tatt mange bra valg, alikvell ser det ikke ut som jeg har gått ned en dritt!! Og det som er værst er at jeg har brukt vekten på jobben, men så veier jeg meg hos moren min i går og den viser 4 kg mer enn den på jobben!!! :/ Skikkelig skuffet! Tror jeg må kjøpe meg en vekt.. Siter
Castella Skrevet 10. Februar 2014 Rapporter Skrevet 10. Februar 2014 Har nå i 2 uker forandret masse i mitt kosthold, ikke drukket brus (utenom på kvelden på lørdager), spist frokost (som jeg egentlig aldri gjør) og ikke spist noe godis og tatt mange bra valg, alikvell ser det ikke ut som jeg har gått ned en dritt! Og det som er værst er at jeg har brukt vekten på jobben, men så veier jeg meg hos moren min i går og den viser 4 kg mer enn den på jobben!! :/ Skikkelig skuffet! Tror jeg må kjøpe meg en vekt.. Så kjipt har du spist sunne måltider? Og har du passet på å ikke spise for mye? Hvordan ser en vanlig dag ut? Siter
sham Skrevet 10. Februar 2014 Rapporter Skrevet 10. Februar 2014 Så kjipt har du spist sunne måltider? Og har du passet på å ikke spise for mye? Hvordan ser en vanlig dag ut? Ja veldig kjedelig! Merker det ikke akkurat er motiverende. * På morgen har jeg spist en gresk yoghurt, evt et hjemmelaget knekkebrød med avokado. * Lunsj har jeg spist enten salat jeg hatt med på jobb (salat, agurk, sukkererter, avokado, litt løk) og en dressing med magerkesam eller omelett og avokado * et eple/banan som mellommåltid. * middag: Hjemmelaget grønsaksuppe/wok osv. Istedenfor ris/pasta osv har jeg brukt grove produkter og veldig lite av det. * kveldmat: Gjerne smoothie.. Som oftest har jeg drukket vann, sukkerfri iste eller sukkerfri saft... Siter
Nirm Skrevet 10. Februar 2014 Rapporter Skrevet 10. Februar 2014 Har nå i 2 uker forandret masse i mitt kosthold, ikke drukket brus (utenom på kvelden på lørdager), spist frokost (som jeg egentlig aldri gjør) og ikke spist noe godis og tatt mange bra valg, alikvell ser det ikke ut som jeg har gått ned en dritt! Og det som er værst er at jeg har brukt vekten på jobben, men så veier jeg meg hos moren min i går og den viser 4 kg mer enn den på jobben!! :/ Skikkelig skuffet! Tror jeg må kjøpe meg en vekt.. Vei deg på samme vekt på samme tid av døgnet. Så kjøp deg egen vekt før du blir frustrert over det. Siter
Poter Skrevet 10. Februar 2014 Rapporter Skrevet 10. Februar 2014 Har nå i 2 uker forandret masse i mitt kosthold, ikke drukket brus (utenom på kvelden på lørdager), spist frokost (som jeg egentlig aldri gjør) og ikke spist noe godis og tatt mange bra valg, alikvell ser det ikke ut som jeg har gått ned en dritt! Og det som er værst er at jeg har brukt vekten på jobben, men så veier jeg meg hos moren min i går og den viser 4 kg mer enn den på jobben!! :/ Skikkelig skuffet! Tror jeg må kjøpe meg en vekt.. 2 uker er egentlig ganske kort tid, så gi det mere tid, så ser du nok resultater 1 Siter
Castella Skrevet 10. Februar 2014 Rapporter Skrevet 10. Februar 2014 Ja veldig kjedelig! Merker det ikke akkurat er motiverende. * På morgen har jeg spist en gresk yoghurt, evt et hjemmelaget knekkebrød med avokado. * Lunsj har jeg spist enten salat jeg hatt med på jobb (salat, agurk, sukkererter, avokado, litt løk) og en dressing med magerkesam eller omelett og avokado * et eple/banan som mellommåltid. * middag: Hjemmelaget grønsaksuppe/wok osv. Istedenfor ris/pasta osv har jeg brukt grove produkter og veldig lite av det. * kveldmat: Gjerne smoothie.. Som oftest har jeg drukket vann, sukkerfri iste eller sukkerfri saft... Det ser jo veldig bra ut det der merkelig at du ikke går ned noe... er du slank og veltrent fra før? Da er det jo gjerne vanskligere. Eneste tipset jeg har er at selv om advokado er kjempe sunt så er det svært kaloririkt, så det er greit å tenke på... Ikke noe man kan spise ubegrenset av. Ellers har jeg også hørt at det er noen som sliter å gå ned i vekt når de drikker sukkerfri saft fordi sukkeralkoholene påvirker blodsukkeret på samme måte som vanlig sukker. Nå fekter jeg jo rundt i blinde fordi jeg synes kostholdet ditt ser veldig fint ut Hva med aktivitet da? Siter
sham Skrevet 10. Februar 2014 Rapporter Skrevet 10. Februar 2014 Vei deg på samme vekt på samme tid av døgnet. Så kjøp deg egen vekt før du blir frustrert over det. Ja det må jeg absolutt! Merker jeg er helt utolmodig og når jeg da veier 4 (!) kg mer på den andre vekten så skjønner jeg ikke noe.. Kjøpe vekt i morgen! 2 uker er egentlig ganske kort tid, så gi det mere tid, så ser du nok resultater Ja er kanskje det, men kjenner jeg mister litt motivasjon når man ikke ser noe som helst forandringer. Iallefall når man hører om alle som mister så masse iløpet av en uke.. Det ser jo veldig bra ut det der merkelig at du ikke går ned noe... er du slank og veltrent fra før? Da er det jo gjerne vanskligere. Eneste tipset jeg har er at selv om advokado er kjempe sunt så er det svært kaloririkt, så det er greit å tenke på... Ikke noe man kan spise ubegrenset av. Ellers har jeg også hørt at det er noen som sliter å gå ned i vekt når de drikker sukkerfri saft fordi sukkeralkoholene påvirker blodsukkeret på samme måte som vanlig sukker. Nå fekter jeg jo rundt i blinde fordi jeg synes kostholdet ditt ser veldig fint ut Hva med aktivitet da? Absolutt ikke slank og veltrent fra før av. Kostholdet har egentlig vært litt dritt før jeg sluttet med det Drakk cola hver dag, masse godis i helgene (noen ganger iløpet av uken også) så er jo ikke rart i jeg har blitt som jeg har blitt Utrolig synd at jeg ikke kan spise så mye av avokado for jeg syntes det er sååå godt!! Og jeg orker ikke baaare vann heller, ikke liker jeg vann med kulsyre. Har noen noe tips til annen god drikke? Edit: så ikke siste setningen.. Altså jeg går jo mye med hundene, men utenom det er det ikke stort dessverre. Trener mye LP med hunden og det tar jo mange av dagene og føler jeg ikke har nok tid til å dra på treningssenter heller. Siter
Stine Skrevet 10. Februar 2014 Rapporter Skrevet 10. Februar 2014 Jeg tenkte jeg skulle begynne å trene litt når jeg har nattevakt. Det er jo gjerne litt dødtid midt på natta og vi har jo et treningsrom liksom. Vi har sånn romaskin, sykkel, en maskin jeg ikke husker hvordan ser ut og en sånn man smeller armene sammen med vekter på bak Tror jeg det er ihvertfall, må sjekke litt ikveld. Hva er best? Jeg har trua på romaskinen jeg altså, jeg vil gjerne få flatere mage, er den romaskina grei til det og? Jeg har ikke peil på hvordan man bruker den altså Også har jeg bestemt meg for kun å veie meg på Fredager, det kommer til å holde hardt. Jeg har veid meg hver dag liksom... Siter
Poter Skrevet 10. Februar 2014 Rapporter Skrevet 10. Februar 2014 Ja er kanskje det, men kjenner jeg mister litt motivasjon når man ikke ser noe som helst forandringer. Iallefall når man hører om alle som mister så masse iløpet av en uke.. Du, det skjønner jeg veldig godt! Selv har jeg slitt VELDIG med å gå ned i vekt og har brukt ÅR på det uten at det skjedde noe som helst. Først nå i høst når jeg fikk påvist matintoleranser ble det dreis på sakene. Så hang in there! Det er dessuten ikke sundt å gå ned mye på kort tid. Lurer på om det er 1 kg i uka som er anbefalt? Siter
Hermes Skrevet 10. Februar 2014 Rapporter Skrevet 10. Februar 2014 Jeg brukte romaskin som oppvarming til styrketrening før (noen år siden). Flatere mage får du med lavere fettprosent og muskler, og det er mange veier til Rom. 1 Siter
Castella Skrevet 10. Februar 2014 Rapporter Skrevet 10. Februar 2014 Ja det må jeg absolutt! Merker jeg er helt utolmodig og når jeg da veier 4 (!) kg mer på den andre vekten så skjønner jeg ikke noe.. Kjøpe vekt i morgen! Ja er kanskje det, men kjenner jeg mister litt motivasjon når man ikke ser noe som helst forandringer. Iallefall når man hører om alle som mister så masse iløpet av en uke.. Absolutt ikke slank og veltrent fra før av. Kostholdet har egentlig vært litt dritt før jeg sluttet med det Drakk cola hver dag, masse godis i helgene (noen ganger iløpet av uken også) så er jo ikke rart i jeg har blitt som jeg har blitt Utrolig synd at jeg ikke kan spise så mye av avokado for jeg syntes det er sååå godt! Og jeg orker ikke baaare vann heller, ikke liker jeg vann med kulsyre. Har noen noe tips til annen god drikke? Vanligvis så går man jo ned ganske mye ned i begynnelsen fordi kroppen kvitter seg med alt mulig shit + væske. Så jeg synes det er snodig! Men alle er jo forskjellig! Kan hende din kropp er litt forvirra og lurer litt på hva som skjer og at den snart slipper taket og kiloene begynner å rase . Er nok stor sannsynlighet for det . Jeg har lest om et sånnt tilfelle før. Forslag til annen drikke er jo te og kaffe og skummet melk hvis man liker det. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Siter
Anette Skrevet 10. Februar 2014 Rapporter Skrevet 10. Februar 2014 for guds skyld ikke vei deg på morran og så på kvelden 4 Siter
Nirm Skrevet 10. Februar 2014 Rapporter Skrevet 10. Februar 2014 Ja det må jeg absolutt! Merker jeg er helt utolmodig og når jeg da veier 4 (!) kg mer på den andre vekten så skjønner jeg ikke noe.. Kjøpe vekt i morgen! Ja er kanskje det, men kjenner jeg mister litt motivasjon når man ikke ser noe som helst forandringer. Iallefall når man hører om alle som mister så masse iløpet av en uke.. Absolutt ikke slank og veltrent fra før av. Kostholdet har egentlig vært litt dritt før jeg sluttet med det Drakk cola hver dag, masse godis i helgene (noen ganger iløpet av uken også) så er jo ikke rart i jeg har blitt som jeg har blitt Utrolig synd at jeg ikke kan spise så mye av avokado for jeg syntes det er sååå godt! Og jeg orker ikke baaare vann heller, ikke liker jeg vann med kulsyre. Har noen noe tips til annen god drikke? Utålmodighet er aldri bra! Har du noen favorittsmoothies, så ta av og til å regne litt på kaloriinnholdet i det. Noen av de kommer ganske høyt på den siden, alt etter hva du har oppi. Finn ut også sånn ca hva du skal ha i kaloriinnhold per dag (det finnes rundt om på nettet), så har du en sånn ca aning om hvor du skal ligge. Jeg er ikke superfan av å telle kalorier, men likevel er det litt dumt å skulle ligge på 1800 kcal om dagen, og spise 2800 kcal uten å trene nok til at det regnestykket går opp i opp. Tenk også på skjulte kalorier som oljen du steker i, oljen man dresser salat med (om man gjør det) etc. Avokado er mye fett og kalorier i, så ikke overdrive der. Men det er sunt, så spis noe. Vann venner man til seg også. Drikk vann i ukedagene, og heller unn deg noe godt å drikke i helgene. Vann er uansett det beste til å hydrere kroppen. Siter
sham Skrevet 10. Februar 2014 Rapporter Skrevet 10. Februar 2014 Du, det skjønner jeg veldig godt! Selv har jeg slitt VELDIG med å gå ned i vekt og har brukt ÅR på det uten at det skjedde noe som helst. Først nå i høst når jeg fikk påvist matintoleranser ble det dreis på sakene. Så hang in there! Det er dessuten ikke sundt å gå ned mye på kort tid. Lurer på om det er 1 kg i uka som er anbefalt? Takk!!! Er litt vanskelig nå kjenner jeg å ikke bare hive meg over noe godt Vanligvis så går man jo ned ganske mye ned i begynnelsen fordi kroppen kvitter seg med alt mulig shit + væske. Så jeg synes det er snodig! Men alle er jo forskjellig! Kan hende din kropp er litt forvirra og lurer litt på hva som skjer og at den snart slipper taket og kiloene begynner å rase . Er nok stor sannsynlighet for det . Jeg har lest om et sånnt tilfelle før. Forslag til annen drikke er jo te og kaffe og skummet melk hvis man liker det. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Ja får håpe det! Krysser fingrene Kaffe liker jeg ikke, te kan jeg absolutt drikke, melk.. jajo... eh.. hehe for guds skyld ikke vei deg på morran og så på kvelden Hehe! Bra tips! Utålmodighet er aldri bra! Har du noen favorittsmoothies, så ta av og til å regne litt på kaloriinnholdet i det. Noen av de kommer ganske høyt på den siden, alt etter hva du har oppi. Finn ut også sånn ca hva du skal ha i kaloriinnhold per dag (det finnes rundt om på nettet), så har du en sånn ca aning om hvor du skal ligge. Jeg er ikke superfan av å telle kalorier, men likevel er det litt dumt å skulle ligge på 1800 kcal om dagen, og spise 2800 kcal uten å trene nok til at det regnestykket går opp i opp. Tenk også på skjulte kalorier som oljen du steker i, oljen man dresser salat med (om man gjør det) etc. Avokado er mye fett og kalorier i, så ikke overdrive der. Men det er sunt, så spis noe. Vann venner man til seg også. Drikk vann i ukedagene, og heller unn deg noe godt å drikke i helgene. Vann er uansett det beste til å hydrere kroppen. Nei er nok ikke bra, men når man endelig har tatt steget for å gjøre noe med matvanene vil man se forbedring fort Uff ja! kanskje jeg skal melde meg på vektklubben? Der kan man vel skrive ned hva man spiser så får man opp hva kaloriene er også! Maten har jeg egentlig stekt i vanlig olivenolje.. men har hørt noe om kokkosolje, kanskje jeg skal kjøpe det? Ok! Ikke overdriv avokadoen! Mere vann it is! Det er også litt demotiverende, når man hele tiden har tenkt " hvis jeg får et søtsug, lag deg en smoothie, eller ha noen bær med mager vaniljekesam så går det bra" men da kan jeg kanskje ikke tenke sånn lenger heller Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.