Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor sover DIN hund om natten?


Angelfeather
 Share

Recommended Posts

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De sover i senga. 180 bred, alikevel ender jeg opp med noen skarve cm i løpet av natta..

Hvor som helst, bare ikke soverommet (sluttet med det nå pga hundehår og tett nese). Kiter velger da å sove på kjøkkenbordet (så nå har jeg begynt å stenge av der...) eller her: Dette er på den sma

Senga. Det begynte vel med at våre to første fikk lov, etterhvert som vi fikk flere hunder så fortsatte vi. Så nå har vi 5 hunder, og måtte kjøpe King size

Posted Images

Luna har soveromsgulvet til dispensasjon, der har hun også en hundeseng som brukes så lenge det ikke er for varmt. Av og til får hun være i senga, da er det kosing og så legger hun seg i fotenden. Da kan jeg også velge å invitere henne alt ettersom hun er ren eller ei. Hun hopper nemlig ikke opp uten lov.

Det der tror jeg du lærer alle hundene dine. Må innrømme at Tinka er bra avlært nå, for det var da så vanskelig å huske på å invitere henne opp og da ble hun sittende på gulvet, da :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geo lå i senga mi som valp. Det var mest praktisk med en annen hund i rommet (hun får ikke ligge i senga, hun røyter for mye) som han gjerne ville plage når han var overtrøtt, og dessuten våknet jeg om han måtte tisse i løpet av natta så jeg hadde litt kontroll på hvor mange tissedammer det eventuelt var på gulvet når jeg våknet. :P Planen var egentlig å forvise ham til gulvet (hundeseng) når han ble husren. Så langt har vi ikke kommet ennå. Han er halvannet år nå. :icon_redface: Det er jo så koselig med hund i senga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine sover der de vil :)

De begynner i sengen, en under dyna mi, med hodet på leggene mine, og en på puten til mannen, med hodene inntil hverandre.

Så flytter de seg enten til det ekstra bilburet som står i kroken med masse myke pledd i, hundesengen i gangen utenfor, fillerya i gangen, eller gjestesengen. Og så kommer de opp i sengen for å si god morgen og får litt kos når vi begynner å røre på oss og våkne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 papilloner i senga.. CarmeLita liker å ligge under dyna eller på puta.. TriAna på puta og i knebøyen.

Eple , lille valpen, har sin biabed og halvhule neden for sengen. Hun får ikke ligge i sengen fordi hun bare veide

500 gram 8 uker gammel og jeg var redd hun skulle falle ned fra senga.

Samojedene, Danny og Shanie, ligger i gangen oppe eller nede eller på soverommet i ulike senger, madrasser, teppe eller på gulvet.

De synes nok det er for varmt i senga og at jeg ligger alt for urolig.

Når jeg er på nattevakt så har papillonene og kleinspitzen stua.. Valpen, på1 kg nå, ligger da i ett bur på 150 x80 cm stort bur.

Dette fordi jeg ikke vil la liten vill valp være alene sammen med voksne.

Samojedene har gangen i først og andre etc pluss mitt soverom.

Pus , Jens, ligger hvor han vil

I går natt vurderte jeg seriøst å lage ett nytt regime der ingen hunder fikk ligge i seng eller på soverommet.

Etter å hatt ei arbeidsuke på 50 timer og har 48 timer i turnus denne uken..irriterte jeg meg grønn over alle lyder

de laget og at de flytta litt rundt på seg. Men ble tilslutt enig med meg selv om at jeg skal heller kjøpe gode

ørepropper.

Jeg regner med å flytte innen ett år (eller 2) og da hender det jeg tenker at "når jeg flytter så skal jeg hundene ha eget soverom/sovested".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølve sover der han vil. Jeg liker tanken på at han kan regulere kroppsvarme og komfort ved å ha tilgang til min seng, hans senger, sofaene, gangen og resten av huset. Som regel starter han kvelden i fotenden av senga mi, men i løpet av natten vandrer han litt rundt alt ettersom han ønsker. Jeg sover som en stein og merker aldri om han hopper opp eller ned av senga så denne løsningen fungerer fint for oss. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gjør jeg et forsøk på å få Lady til å sove i stuen i stedet for i min seng. Sånn det høres ut nå om natten kan jeg visst sette senga hennes på dørstokken til mitt rom :aww:

Sent from my HTC One S using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koda sover i sengen med meg, og når vi er hjemme i ferier sover han i sofaen på rommet mitt (sengen blir for liten for begge :P ), Duva sover på gulvet/i sengen sin på rommet mitt. Har stengt av en del av rommet mitt til henne for jeg orker ikke ha henne i sengen/at hun "plager" Koda, men om morgenene hopper hun over, og kommer for å få litt kos :) Lily sover i sin egen seng på rommet mitt. Når vi er hjemme sover hun hvor hun vil i stuen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicka sover akkurat hvor hun vil.

Noen ganger begynner hun natten i sengen min, men går fort ut når det blir for varmt.

Hun har en seng på soverommet og en rett uten for soverommet som hun sover mye i.

Noen ganger ligger hun på sengen i stua, hun sover aldri i sofaen om natten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sover sånn cirka hvor de vil, men som regel sover jeg med soveromsdøra lukket, og da må de velge et sted på soverommet. Begge er gjerne i senga, men avhengig av årstid og temperatur, varierer det hvor lenge de blir oppi der. Men jeg sovner og våkner med minst en av dem i senga med meg. På vinteren, når jeg fryser, er den ene eller begge i senga hele natta, så jeg har levende varmeflaske.

X'en liker også å ligge nedenfor senga. Det er ganske smalt mellom seng og vegg, ikke bredere enn nattbordet, så hun blir liggende med beina under senga, oppetter veggen eller innunder seg - men hun vil ligge der, så da har hun vel kontroll i fall jeg skal forsvinne brått på natta.

Jeg har det for meg at Foenix er den som ligger mest i senga, men hun sover ikke hele tiden. Det hender ofte jeg våkner og finner ting i senga, og det er kun hun som ommøblerer på det viset. I natt var hun for eksempel nede i stua og hentet et margbein som havnet i senga, og av en eller annen grunn får ikke BH'ene ligge i fred, så om de ikke gjemmes godt nok når jeg legger meg, våkner jeg med senga full av undertøy.

De få nettene jeg har soveromsdøra åpen, holder de seg likevel inne på soverommet med meg.

For en tid tilbake sov jeg en ukes tid på gjesterommet av diverse årsaker, og jentene var ganske forvirret av det :D Mens jeg gjorde meg klar for natta på badet, satt de og ventet utenfor den stengte soveromsdøra, selv om døra til gjesterommet var vid åpen. Man sover på soverommet! De ble med inn på gjesterommet da jeg gikk dit, da, men jeg tror de lurte på hva jeg holdt på med.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor som helst utenom soverommet. Pleier også å stenge av kjøkkenet om det er mulighet for det iom han er en snik uten like. I den bosituasjonen jeg er i nå, så sover han på "oppholdsrommet". Det tilsvarer en knøttliten stue/kontor. Ligger stort sett i sofaen eller på teppet mellom sofaen og min samboers PCstol. Til min samboers store irritasjon :P

Nå må han også dele med 2 katter så skal bli spennede å se hvordan det går når jeg kommer hjem. Regner med pusungene ender opp med å sove i PC stolene og bikkja i sofaen eller noe.

Tidligere når han bodde hos min mor har han hatt så og si hele huset til disposisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sover sånn cirka hvor de vil, men som regel sover jeg med soveromsdøra lukket, og da må de velge et sted på soverommet. Begge er gjerne i senga, men avhengig av årstid og temperatur, varierer det hvor lenge de blir oppi der. Men jeg sovner og våkner med minst en av dem i senga med meg. På vinteren, når jeg fryser, er den ene eller begge i senga hele natta, så jeg har levende varmeflaske.

X'en liker også å ligge nedenfor senga. Det er ganske smalt mellom seng og vegg, ikke bredere enn nattbordet, så hun blir liggende med beina under senga, oppetter veggen eller innunder seg - men hun vil ligge der, så da har hun vel kontroll i fall jeg skal forsvinne brått på natta.

Jeg har det for meg at Foenix er den som ligger mest i senga, men hun sover ikke hele tiden. Det hender ofte jeg våkner og finner ting i senga, og det er kun hun som ommøblerer på det viset. I natt var hun for eksempel nede i stua og hentet et margbein som havnet i senga, og av en eller annen grunn får ikke BH'ene ligge i fred, så om de ikke gjemmes godt nok når jeg legger meg, våkner jeg med senga full av undertøy.

De få nettene jeg har soveromsdøra åpen, holder de seg likevel inne på soverommet med meg.

For en tid tilbake sov jeg en ukes tid på gjesterommet av diverse årsaker, og jentene var ganske forvirret av det :D Mens jeg gjorde meg klar for natta på badet, satt de og ventet utenfor den stengte soveromsdøra, selv om døra til gjesterommet var vid åpen. Man sover på soverommet! De ble med inn på gjesterommet da jeg gikk dit, da, men jeg tror de lurte på hva jeg holdt på med.

Ååå søte jentene dine :)

Også samle mani på natten da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå søte jentene dine :)

Også samle mani på natten da :)

I know! Det rare er at Foenix har aldri ødelagt noe på soverommet om natta - ikke en gang da hun var valp. Har hun ødelagt noe, har det vært på dagtid, når hun har vært alene. Hun slukte i seg kubbelys som sto på stuebordet, og hun gikk i bokhylla og dro ut bøker hun makulerte. Hun har gnagd av en list, og hun har en laptoplader eller to på samvittigheten, og hun har tatt en mobil og en fjernkontroll. Hun har jo lært meg å rydde, og i en periode hadde vi grinder foran bokhyllene - lekkert.

Men soverommet, som også har nips og pynteting, klær og generelt aldri er strøkent, der har hun aldri gjort noe galt. Hun kan samle sammen ting, og jeg kan finne store suttemerker på singleten eller det hun har hentet seg. Men aldri, aldri et eneste bitemerke.

Og sånn var det med X'en som valp, og Hudson så lenge jeg hadde ham. Vi sover på natta, selv om vi har tilgang til et helt rom. Går finfint. Det er på dagtid vi har lopper i blod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...