Gå til innhold
Hundesonen.no

Politi skyter hunder...


Ithildin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 324
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kanskje noen kan starte ei FB-gruppe for oss som er drita lei av at idiotiske hundeeiere som ikke er seg sitt ansvar bevisst, ødelegger stadig mer for oss som faktisk ER ansvarsfulle... .

Jeg visste jeg ikke burde lest svarene... Jepp, OVERORDNEDE forventet åpenbart at bikkjene var skutt så man slapp byråkrati. Det sa han så og si rett ut. Underordnede ble såpass usikker på egen døm

Apropos lov mot å være dum... Tittet innom fb siden nå, og fant en fantastisk beskrivelse av hva en vokterhund er, her er et utdrag: " En vokterhund går rundt på geviret sitt (gården) og markerer.

Posted Images

Jeg gikk inn på gruppa litt men fikk bare vondt og måtte gå ut igjen. Makan til skremmende mennesker og holdning og alt..

Gjorde det samme selv, og så at han forklarte at de som ble slettet var mennesker som bare dreit ut seg selv og at det de skriver er meninger til de som er mentalt syke. Har flere på vennelista mi som er innom der og kommenterer, og jeg sliter med å sitte på fingrene. Blir så oppgitt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble lagt til av noen andre og ba om å bli slettet fordi jeg holder helt med polititet og at jeg da ikke var inntressert i og bli sett på en sånn gruppe. Komentaren ble selvfølgelig slettet :P Kan jo ikke risikere at folk mener noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble lagt til av noen andre og ba om å bli slettet fordi jeg holder helt med polititet og at jeg da ikke var inntressert i og bli sett på en sånn gruppe. Komentaren ble selvfølgelig slettet :P Kan jo ikke risikere at folk mener noe annet.

Du er mentalt syk du :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på et annet forum at noen kommenterte dette:

" Jeg kjenner noen som kjenner mannen og hundene der. Eieren er slettes ikke god å ha med å gjøre og det er ikke hudene. Da han har lært hundene til å angripe bare ved å rope "angrip" er det noe galt. Disse hundene er ikke bra for noen. Forskjell på hans historie og de som faktisk er blitt truet av disse hundene og mannen. "

Nå blir jo dette bare rykter og synsing men hvis det stemmer skjønner jeg godt at de oppførte seg truende.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på et annet forum at noen kommenterte dette:

" Jeg kjenner noen som kjenner mannen og hundene der. Eieren er slettes ikke god å ha med å gjøre og det er ikke hudene. Da han har lært hundene til å angripe bare ved å rope "angrip" er det noe galt. Disse hundene er ikke bra for noen. Forskjell på hans historie og de som faktisk er blitt truet av disse hundene og mannen. "

Nå blir jo dette bare rykter og synsing men hvis det stemmer skjønner jeg godt at de oppførte seg truende.

For å si det sånn: jeg antar det er en grunn til at det er væpnet politi som er bedt om å rykke ut? Politiet har vel ikke for vane å rykke ut med våpen for å hente et par hunder på rømmen...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner noen som kjenner noen som kjenner mannen og han er blotter, skjeløyd, dyslektiker, kommunist, pollenallergiker og livredd edderkopper.

Not. Men hvor lang tid tar det før noen quoter meg på det i et annet medium?

Ærlig talt. Greit at det er mye rart som skjer særlig i forbindelse med fb-gruppen etc. Men å skrive så stygge spekulasjoner drar dere ned på samme nivå selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner noen som kjenner noen som kjenner mannen og han er blotter, skjeløyd, dyslektiker, kommunist, pollenallergiker og livredd edderkopper.

Not. Men hvor lang tid tar det før noen quoter meg på det i et annet medium?

Ærlig talt. Greit at det er mye rart som skjer særlig i forbindelse med fb-gruppen etc. Men å skrive så stygge spekulasjoner drar dere ned på samme nivå selv.

Signerer. .. Jeg har faktisk ikke sett maken til personhets på sonen tidligere .

Jeg synes ikke denne tråden er det spøtt bedre enn fb gruppa. Det er derfor jeg kjenner at jeg ikke orker å prøve å diskutere sak her en gang.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

De har vel alltid våpen låst ned i bilen?

Noen har det, og selvom de har det skal de ha tilltatelse fra politivakta for å bruke det. Det er altså ikke frett frem for å plafre løs uten å involvere overordnede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har det, og selvom de har det skal de ha tilltatelse fra politivakta for å bruke det. Det er altså ikke frett frem for å plafre løs uten å involvere overordnede..

Ok, jeg var av den oppfatning at alle hadde det.

Loven om nødverge går vel forran tillatelse fra politivakta? (Dårlig formulert, men du skjønner hva jeg spør om :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er så mye rart med saken, men hundeeier må lære seg å ta ansvar.. Jeg sier ikke at jeg støtter politiet helt heller. Men, jeg er helt i mot hetsgrupper opprettet av en fyr som er et veldig dårlig forbilde og setter hundenorge i et dårlig lys, og vil ikke oppfordre noen til å melde seg inn i den gruppen.

Men noen bare kaster seg helt ukritisk inn i ting, uten å tenke over det, og stoler litt for mye på en fyr, som virker som klarer å hjernevaske hele hurven. Synd, utrolig synd at folk må slenge seg med så fort det er en kampanje for/mot noe, når de ikke har filla peiling på hva som er sannheten!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Det er vel noe endringer på gang der i "alle", ett søk ser jeg at også UP har fått fra i år av..

http://no.wikipedia.org/wiki/Politibil

De fleste enheter er utstyrt med våpen, men disse kan ikke fremtas med mindre det oppstår en nødssituasjon. Vanligvis er det politimester eller andre som er bemyndiget til det som gir ordre om bevæpning.

Så nei, det er ikke sånn at patruljene bare kan skyte ned bikkjer som de selv føler for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er så mye rart med saken, men hundeeier må lære seg å ta ansvar.. Jeg sier ikke at jeg støtter politiet helt heller. Men, jeg er helt i mot hetsgrupper opprettet av en fyr som er et veldig dårlig forbilde og setter hundenorge i et dårlig lys, og vil ikke oppfordre noen til å melde seg inn i den gruppen.

Men noen bare kaster seg helt ukritisk inn i ting, uten å tenke over det, og stoler litt for mye på en fyr, som virker som klarer å hjernevaske hele hurven. Synd, utrolig synd at folk må slenge seg med så fort det er en kampanje for/mot noe, når de ikke har filla peiling på hva som er sannheten!

Det KAN jo hende at noen har meldt seg inn av den enkle grunn å følge med på hva som blir skrevet på gruppa? Som meg f eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det KAN jo hende at noen har meldt seg inn av den enkle grunn å følge med på hva som blir skrevet på gruppa? Som meg f eks.

Da er det ditt valg, men du støtter det faktisk gruppen. Det går helt fint å følge med på gruppen uten å være medlem :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg var av den oppfatning at alle hadde det.

Loven om nødverge går vel forran tillatelse fra politivakta? (Dårlig formulert, men du skjønner hva jeg spør om :) )

Nei. Nødverge betyr ikke at du kan plaffe ned selvom man har våpen tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, om en aggressiv truende hund kom løpende mot meg hadde jeg skutt mer enn ett skudd for å være sikker den dør. Du har ikke alltid tid til å finstille og prøve å treffe med ett skudd, du skyter jo ikke hunden fordi du skal spise den senere/ta vare på skinnet osv. Ergo kan du sette flere kuler.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Nødverge betyr ikke at du kan plaffe ned selvom man har våpen tilgjengelig.

Har jeg skrevet det? :huh:

Spurte om de behøvde klarsignal på å bruke våpen dersom de handlet i nødverge. Det er et spørsmål stilt på generelt grunnlag.

På wikipedia står da dette:

De fleste enheter er utstyrt med våpen, men disse kan ikke fremtas med mindre det oppstår en nødssituasjon. Vanligvis er det politimester eller andre som er bemyndiget til det som gir ordre om bevæpning.

På politiets egne sider:

https://www.politi.no/politidirektoratet/aktuelt/nyhetsarkiv/2013_03/Nyhet_12285.xml

Det vil si at politiet normalt ikke bærer skytevåpen i tjenesten, men kan bevæpne seg etter ordre eller i en nødsituasjon.

Nå er det jo forskjell på å bevæpne seg/fremta våpen og på å skyte. Så jeg lurte egentlig på om de hadde lov til å skyte også i en nødsituasjon, eller om de bare har lov til å bevæpne seg.

Men skal ta å spørre min søster imorgen, er jo tross alt politi, så regner med hun har full oversikt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visstnok vanlig at dyr fulle av adrenalin ikke klarer å registrere at de er skutt. Forklarer meg lit keitete nå men håper det ga noe mening :P

For da er det ikke rart at det må flere skudd til, men 18 høres jo litt vel mange ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd det ikke er forbudt å være dum...

Avlssperre??

Men fra spøk til alvor:

Jeg syns denne personen gjør hunde-Norge mer vondt enn gavn. For han trigger antipati fra de uten hund -og forsterker alle fordommer og antipatier som allerede finnes.

Nkk har i dag gått ut med en uttalelse. Jeg tror mer på å jobbe via sentrale organisasjoner enn å la en enkeltsak og enkeltperson sette dagsorden for hvordan vi som hundeeiere vil ha det.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at NKK burde ha holdt seg for god til å allerede nå, kun basert på oppslag i media, å åpenbart ta part i saken. En organisasjon som NKK burde ha vært såpass seriøse at de hadde ventet til etterforskingen hadde vært ferdig. Også i denne saken er det minst 3 sider.

Det er veldig enkelt å sitte bak pc`n å fordømme de som har stått mitt oppe i situasjonen.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...