Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som vil tippe rase på Toby?


Ane&Kaiza
 Share

Recommended Posts

Hei alle sammen:) Jeg adopterte en 8 mnd gammel hund fra et shelter i Slovakia hvor jeg studerer. Det er veldig mange mixer her, men også endel renrasa hunder. Vet jo at min hund ikke er renraset, så hadde vært litt gøy å vite hva folk tror det er blanding av! De sa på shelteret at det var noe cocker spaniel i han, men er ikke 100% sikker på om dette stemmer! Han kan minne litt om en toller, så jeg tror det er noe retriver i han og kanksje noe spitz pga halen, men har egentlig ikke peiling! Han er forresten 12 kg og rundt 40 cm i mankehøyde. Får dessverre ikke til å snu bildene...

post-3345-0-12921300-1370268532_thumb.jp

post-3345-0-56842100-1370268548_thumb.jp

post-3345-0-78584900-1370268559.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det første jeg og tenkte. Men så har jeg ikke sett noen tollere her nede... Er jo endel andre retrivere, så er kanskje bare blitt en herlig mix:) Har heller ikke noen spesielle instinkter, litt vokt og litt på fugler, men ingen av de er særlig fremtredende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er nok en skikkelig altmuligmann ja :-) Tror kanskje ikke buhund er så sannsynlig siden det er her nede, men noe golden kan det godt være i han! Tenkte og spisshund pga størrelsen! Ellers av hunder her nede er det masse spisshunder,retrivere, jack russel, chihuahua, ungarsk vizzla, bichon-rasene, irske ulvehunder, terriere, spaniel-rasene, schæfere, ikke så masse gjeterhunder, veldig mange mixer og ellers bare veldig mye hunder generelt. Det kan jo godt være mange av generasjonen hans er av mixa raser så veldig vanskelig å si egentlig. Lurte litt på en sånn DNA-test, men vet ikke helt hvor pålitelig det er! Viss noen er nysgjerringe på hvordan shelter fungerer her nede og hvilke type hunder som er der så er linken her: http://www.uvplp.sk/Zvierata-na-osvojenie.39.0.html

Er dessverre veldig mange hunder som trenger hjem og valper som kommer uanmeldt, selv om shelteret steriliserer/kastrerer alle er det begrenset hvor mange de kan ta inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel mer sannsynlig at han har nesen sin fra viszla enn fra toller, da. Kan godt være en spaniel/viszla-miks det der. Da trenger han egentlig ikke ha så mye retriever i seg heller, selv om han ligner mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være en del toller i han der. Ørene og kroppsfasongen er jo nærmest helt lik rasen. Halen til tolleren vil ikke stå slik den gjør med mindre den er alert, og hårene bak lårene er jo også typisk toller. Kan også ane litt golden i den, men helt klart mest toller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...