Gå til innhold
Hundesonen.no

Opsis, Klima og Ella


Whoopsis
 Share

Recommended Posts

Ella - blandingshund mellom Alaska husky, vorsteher, pointer, saluki og greyhound født 27.06.02. En av verdens rareste hunder, som har prøvd seg på det meste i løpet av livet sitt. Kom til meg som 3-4-åring, gikk før det i et mellomdistansespann. Vi konkurrerte i hundekjøring (nordisk stil) i et par sesonger, og trente mer og mer lydighet. Svak på miljø, så ingen stor konkurransehund, men vi gikk i hvert fall nok kurs. Ikke den letteste hunden å trene alltid, så hun gikk fort inn i en pensjonisttilværelse når Opsis kom i hus. Det tror jeg ikke hun hadde så mye i mot, så nå fungerer hun som turhund og pynt i huset på sine gamle dager.

165901_10150989813276399_867348631_n.jpgBilde tatt av Marie Sønstadbø

Nakkarra Opsis - australsk kelpie født 07.07.10. Trenes i lydighet, spor og stilles litt på utstillinger. Vi skal vinne VM i lydighet på et eller annet tidspunkt, må bare komme oss over noen små fartsdumper. Verdens fineste lille hund, hun skal i hvert fall bli 15 år!

313520_10150952916680430_241046997_n.jpg

Toot's it's what I want, Klima - dalmatiner født 19.01.12. Er på god vei til å ta over trekkhundjobben fra Ella(samt sjefsrøytejobben), og ellers er hun husets maskot og utstillingshund. Utrolig grei og enkel, tar de fleste miljøer på strak arm, gir verdens beste klemmer og i tillegg er hun ikke så verst å trene med når hun først får sjansen.

579059_10151465712210464_335704234_n.jpgBilde tatt av Anette Henriksen

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Latterlige du liksom! Fotografen Anette Augestad trengte en dalmatiner og litt snø til et prosjekt, så da troppet vi opp hele gjengen. Verdens fineste prikk!

I helgen kom vi oss endelig på kurs igjen med Maren, denne gangen med fokus på overtrening og forstyrrelser. Perfekt for å bygge selvtillit, og det tror jeg vi kan få mye ut av å fokusere på! Lørdagen

Ella - blandingshund mellom Alaska husky, vorsteher, pointer, saluki og greyhound født 27.06.02. En av verdens rareste hunder, som har prøvd seg på det meste i løpet av livet sitt. Kom til meg som 3-4

I dag har Opsis fått lov å starte i lydighet, og det var en veldig fin opplevelse! Jeg var sikker på at vi kom til å måtte bryte, konkurransesettingen og kjeder er vår lille akilleshel.. Men OODK gir gratis startavgift til medlemmer av NKKU, og ting som er gratis er veldig fristende for en fattig student. Det gikk i hvert fall over all forventning! En del frustrasjon og lyd, så ikke helt fornøyd med helheten og attituden, men jeg vet veldig godt hvordan det kunne ha gått, så dette skal jeg glede meg over i lang tid fremover! :D

Tannvisning: 10

Fellesdekk: 9 (! :D )

Lineføring: 8

Dekk fra holdt: 9,5

Innkalling: 7,5

Stå u marsj: 0

Hopp over hinder: 8

Avstand: 8

Helhet: 8

Til sammen 152 p. Hadde jeg bare gitt en tydeligere dobbeltkommando på ståen hadde vi nok fått 5 p der, og da hadde det gått akkurat. Dagens lærepenge! Men herlighet, over all forventning, så svært fornøyd likevel! :ahappy:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Klima :wub:

Gratulerer med idag! :D Kjempefine poenger! Blir litt glad og rørt når man vet hvor mye dere har slitt :heart:

Nå er dere igang - the sky is the limit! :D

Og du fortjener klikk og en diger sjokoladekake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeherlig liten Klima. :wub:

Som Marie sier, jeg blir ekstra glad på dine vegne når jeg vet hvor mye du har jobbet for dette. Dere er flinke!! :)

Og når du først har en tråd til disse hundene dine kan du da godt koste på deg litt mer enn bare tre bilder, syns jeg...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiiihaaa! Nå er dere i gang! Kult å se dere i ringen - du ser sykt rutinert ut! Bra eier, bra hund, bra prestasjon. Og best av alt - dere kan jo til og med gjøre ting bedre og få et soleklart opprykk!

EDIT: Enig med Ingvild om flere bilder. Men de bildene du har plukket ut gir et veldig riktig inntrykk av hundene dine! Ella er liksom den rolige og spesielle hunden, Opises er artig og leker kanin, mens Klima er supersøt flinkis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Klima :wub:

Gratulerer med idag! :D Kjempefine poenger! Blir litt glad og rørt når man vet hvor mye dere har slitt :heart:

Nå er dere igang - the sky is the limit! :D

Og du fortjener klikk og en diger sjokoladekake!

:flowers: Tusen takk! Jeg blir også litt ekstra glad, dette føles nesten som et lite minigjennombrudd. Eller noe sånt. Motivasjonsboost i hvert fall!

Men det var vel Lisa som vant sjokoladekaken i dag, vi fikk tross alt over 25 poeng! :D

Kjempeherlig liten Klima. :wub:

Som Marie sier, jeg blir ekstra glad på dine vegne når jeg vet hvor mye du har jobbet for dette. Dere er flinke! :)

Og når du først har en tråd til disse hundene dine kan du da godt koste på deg litt mer enn bare tre bilder, syns jeg...

:flowers: Takk!

Og bilder kan alltids fikses. Klima har blant annet vokst litt. :lol:

Hiiihaaa! Nå er dere i gang! Kult å se dere i ringen - du ser sykt rutinert ut! Bra eier, bra hund, bra prestasjon. Og best av alt - dere kan jo til og med gjøre ting bedre og få et soleklart opprykk!

EDIT: Enig med Ingvild om flere bilder. Men de bildene du har plukket ut gir et veldig riktig inntrykk av hundene dine! Ella er liksom den rolige og spesielle hunden, Opises er artig og leker kanin, mens Klima er supersøt flinkis!

Oi, takk! Jeg følte meg ikke spesielt rutinert, tross alt første gangen jeg noen sinne har klart å gjennomføre en lp-konkurranse uten å bryte. :lol: Men det var kjempegøy, oppvarmingen og planene fungerte bra og jeg falt ikke om av nerver. (God musikk under oppvarmingen gjør under!) Hvis jeg nå bare klarer å få henne til å slappe av(!) og kose seg litt mer underveis kommer nok de fine detaljene jeg vet hun har, og ikke minst helheten. Da blir det enda morsommere! :ahappy:

Og ja, enig! :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet nesten ikke hvem av hundene dine jeg er mest glad i jeg. Fine, fine hundene dine! Alltid en glede å gå tur og kose med (dagens kliss). Men seriøst, du må ha verdens fineste lille flokk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin debut Maria! Moro at dere er i gang, og jeg skulle virkelig ønske jeg var der og så dere i dag!

Veldig koselige bilder av de herlige hundene dine. Det går virkelig ikke an å ikke bli helt sånn her :wub:

Lengesiden jeg har tafset på fløyelsørene til Ella da, du må tafse litt på dem for meg. De var så gode å kose med bla under sporpausene på Sølen for snart 3 år siden ( :shocked: ). En uke med fløyelsører! :D

Håper vi får trent sammen igjen om ikke så alt for lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest janson

:flowers: Tusen takk! Jeg blir også litt ekstra glad, dette føles nesten som et lite minigjennombrudd. Eller noe sånt. Motivasjonsboost i hvert fall!

Men det var vel Lisa som vant sjokoladekaken i dag, vi fikk tross alt over 25 poeng! :D

:bananas: Jeg gleder meg til kake! Og gratulerer igjen med bra debut! :ahappy: :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og takk! :flowers:

Aaalt for få bilder av Klima! :(

Kameraet mitt er ødelagt, dessverre. Men jeg har noen nye lp-filmer da, om ikke annet!

:bananas: Jeg gleder meg til kake! Og gratulerer igjen med bra debut! :ahappy: :ahappy:

:lol: Velfortjent!

Endelig i gang, på tide Maria! :P

Fott start på karrieren det, grattis :ahappy:

Atte... debut? Prøver du å si at dere ikke har gjort dette før? Jeg er imponert!

Takk!

Tja, på tide ville jeg kanskje ikke sagt. Det er ikke det at jeg har hatt lyst å vente til hun ble tre før vi kom litt skikkelig i gang. :P Dette her var egentlig ikke debuten, vi startet for 1,5 år siden også. Men da brøt vi etter lineføringen, for vi hadde/har to veldig grunnleggende problemer som gjør det å gå et program litt vanskelig. Det første var at det var krise å gå inn på nye områder (som fra den ene siden av en liten parkeringsplass til den andre, over i nye terreng, inn i og rundt i en ny ring, i nærheten av en ukjent gjenstand osv.), og det andre at det å gå flere øvelser etter hverandre var et håpløst prosjekt. Legg de to sammen og pluss på litt miljøberørthet, så blir det ingen suksessoppskrift. Så det er det vi har drevet med de siste par årene, og endelig ser det ut til at vi har funnet noen løsninger som hjelper(langtidsprosjekt dette her, i hvert fall med meg som trener.). I ringen i dag tenkte jeg ikke en eneste gang på at vi bevegde oss inn på et ukjent område, så der tror jeg jammen meg vi har klart å finne en bra løsning som også fungerer i konkurransesituasjoner! Disse kjedene..de er fortsatt hodebrymateriale. Jeg tror vi er på riktig vei, men jeg tror også at jeg fikk en del gratis hjelp av varmen i dag. Så jeg blir ikke overrasket om vi neste gang må bryte/får halvparten nuller. Menmen, alt i alt går det nå fremover, så jeg er kjempefornøyd! :ahappy:

(Jeg ble ikke fornærmet altså, bare følte for å utlevere oss litt mer. Må fylle tråden med noe?)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To Klima-filmer fra april i år. Hun har fryktelig lyst til å fylle fvf'en med mange ståer (legg merke til en haug av småhopp underveis), men jeg synes hun konsentrerer seg bra og har en del fine detaljer. Flink maskott!

IMG_0026.jpg

DSC_0467.jpg

Fellesbilde-Kopi-Kopi-1.jpg

IMG_0018JPG2-1.jpg

IMG_0207.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klima må starte også :ahappy:

Du er så flinke med dine at jeg blir flau over mine hunders fvf :P

Det skal hun få lov til! Må bare jobbe litt med konsentrasjonen utendørs og litt sånt først.. Og tusen takk, jeg er veldig fornøyd med mye av fvfen hennes til nå. Det er vel den øvelsen jeg legger den mest tid på også, er den bra føles alt så mye bedre!

Sååå fin og flink da :lol: enig med AnetteH! Klima må starte hun og :D

Forresten, gratulerer med debut! Glemte det jo helt i min forargelse ( :lol: neida) over manglende prikkebilder.

:lol: Skjerpings!

Kan legge ut noen favoritt-Ella-bilder når jeg kommer hjem :wub:

:D

Du. den maskoten din har bedre fvf enn min eneste hund :| Nei, nå vil jeg ikke starte likevel..

Haha, takk! Men jeg tipper din eneste hund kan ganske mange andre ting som min maskot ikke kan. Kjør på!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...