Gå til innhold
Hundesonen.no

Opsis, Klima og Ella


Whoopsis
 Share

Recommended Posts

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Latterlige du liksom! Fotografen Anette Augestad trengte en dalmatiner og litt snø til et prosjekt, så da troppet vi opp hele gjengen. Verdens fineste prikk!

I helgen kom vi oss endelig på kurs igjen med Maren, denne gangen med fokus på overtrening og forstyrrelser. Perfekt for å bygge selvtillit, og det tror jeg vi kan få mye ut av å fokusere på! Lørdagen

Ella - blandingshund mellom Alaska husky, vorsteher, pointer, saluki og greyhound født 27.06.02. En av verdens rareste hunder, som har prøvd seg på det meste i løpet av livet sitt. Kom til meg som 3-4

Guest janson

Det er MYE hår. :lol: Verste er at de fester seg på alt av klær, og jeg liker å late som om jeg er en normalt renslig person når jeg går hjemmefra. Så akkurat det gjør nok at det ikke kommer flere dalmatinere i hus, tror jeg.

I dag har jeg og Opsis debutert i klasse 2, på Drammen Hundefestival. Vi hadde en kjedelig start med en fellesdekk som varte til jeg hadde gått 5 meter fra henne (??), men resten av programmet kom som en stor positiv overraskelse! Det var mye stress i henne når vi gikk inn til fellesdekken, men etter å ha ventet i litt over en time på at det skulle bli vår tur til å gå programmet var hun mye mer avslappet. Fortsatt alt for mye frustrasjon, men bortsett fra det er jeg kjempefornøyd!

Underveis i programmet sa dommeren at vi hadde dagens fineste innkalling med stå, grunnen til at det ble en 9'er var hylekoret hun holdt i det jeg gikk i fra. Han sa også at vi fikk 10 på helhet på tross av at vi hadde en null på grunn av arbeidsiveren og samarbeidet. Dekk under marsj og avstanden var to unødvendig dårlige øvelser, 1 dk på dekken og 2 dk på avstanden. Fri ved foten var rotete, der har vi en liten jobb å gjøre. Men resten var bare knall! Jeg hadde ingen håp om opprykk, så å se at det faktisk kunne blitt et mulig utfall er veldig veldig gøy!

Siden Opsis tar det å være på jobb ganske alvorlig og har litt problemer med å senke skuldrene i ringen prøvde jeg i dag å gi henne litt frie tøyler. Når vi skulle velge apport fikk hun være med og undersøke bordet, prøve seg på å hente ned en av apportene som lå der og å se seg litt rundt mellom øvelsene. Jeg kommanderte henne heller ikke inn på plass før hver øvelse, men tok heller noen skritt frem og lot henne ordne litt selv. Tror det fungerte fint, slapp nok unna litt frustrasjon på den måten. Ellers er det øvelsene som minner om kl 1 hun bygger opp mest frustrasjon rundt, som dekk og stå under marsj. Så der har vi fortsatt en liten case.

Ved premieutdelingen sa dommeren noe så fint som; "Om du bare får kontrollert galskapen, så blir dere uslåelige.". Med videre understrekning på at jeg måtte få kontroll på galskapen. Og jeg er så klart enig i begge deler. :D

Jeg fikk veldig sansen for dommer da jeg gikk i jan, og han skuffet jo ikke i dag heller! :D Grattis!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved premieutdelingen sa dommeren noe så fint som; "Om du bare får kontrollert galskapen, så blir dere uslåelige.". Med videre understrekning på at jeg måtte få kontroll på galskapen. Og jeg er så klart enig i begge deler. :D

Dere er jo rå :D Hva skrev jeg på facebook, hæ? Snart er dere i VM! Gratulerer :D:banana:

Jeg fikk veldig sansen for dommer da jeg gikk i jan, og han skuffet jo ikke i dag heller! :D Grattis!

Jeg lurer på om det er samme dommer jeg gikk for med Blondie på uoffisiell junior NM? Han var ihvertfall utrolig hyggelig! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, det var en nytelse å se på dere! Fysøren den hunden er rå :flowers: Knallbra debut da :yes:

Tusen takk! Ja, hun har virkelig blitt en liten arbeidsmaskin. :wub:

Da har jeg lest igjennom hele tråden og er offisielt forelsket i Opsis. Jeg forguder galoppstilen hennes! Og så flink! Klima også.

så flinke hunder får aldri jeg. .

:lol: Jeg kan forsikre deg om at de ikke alltid er like flinke. Men takk!

Gratulerer! Veldig bra poeng der det ble poeng :)

Tusen takk!

Jeg fikk veldig sansen for dommer da jeg gikk i jan, og han skuffet jo ikke i dag heller! :D Grattis!

Ja, han vil jeg gå for flere ganger! Kjempefin opplevelse. :ahappy:

Suuuper Opsis!

Ikke glem oss når dere er stjerner som mingler dere med fiffen... :icon_cry:

Dere leder foreløpig ganske bra, så du kan nok vente noen år med å begynne å bekymre deg. :lol:

Gratulere så mye Maria, veldig snurt for att dere var i samme hall som oss og jeg ikke visste att dere var der.

Lenge siden sist :)

Ja, jeg så når jeg kom hjem at du hadde lagt ut film derfra. Kjedelig! Jeg som var borte ved agilityen og greier.

Du har seriøst kjempe fine hunder! :wub: Digger bildene, videoene og navnene!

Tusen takk! Veldig enig. :ahappy:

Grattis! :D Og så mange 10'ere, moro :)

Ja, det var gøy det! Og to av øvelsene som gikk litt skeis i dag vet jeg er 10'er-øvelser. Men alt kan ikke klaffe på en gang. (Fellesdekken, fvf og stå under mars derimot, de er ikke 10'ere..) Og jeg hadde aldri trodd innkallingen skulle sitte så bra på konkurranse. Woho! :D

Dere er jo rå :D Hva skrev jeg på facebook, hæ? Snart er dere i VM! Gratulerer :D:banana:

Jeg lurer på om det er samme dommer jeg gikk for med Blondie på uoffisiell junior NM? Han var ihvertfall utrolig hyggelig! :ahappy:

:lol: Men som dommeren sa, vi MÅ få orden på frustrasjonen. Så det blir litt enten/eller. Får vi løst det har jeg ståltro på at ting kan bli ganske bra, får vi ikke det blir det verre.. Vi har heldigvis mange år på oss!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...