Gå til innhold
Hundesonen.no

Opsis, Klima og Ella


Whoopsis
 Share

Recommended Posts

Siden alle bildene ble utilgjengelig etter jeg omstrukturerte flickr-kontoen min (det fantes tidligere en annen bildetråd) kommer herved "Best of Ella from Kangie" - bildespam!

8197233850_e27b3390ab_b.jpg

Hei jeg er Ella og er litt lur, litt oppmerksom, litt gira på å gå videre, men aller mest interessert i den godbiten du har bak kameraet litt opp til venstre der...

8197212626_6e1d29b270_b.jpg

Liker å gå i skogen

8197140750_6d5c50a03d_b.jpg

Men blir litt nedtrykt når jeg sitter i bil... D:

8197115492_ff742a579c_b.jpg

Veldig fornøyd når vi kommer fram da!

8059695673_da07c456ea_b.jpg

Skikkelig fornøyd i soffaen også.

8056762960_2cbbcd7010_b.jpg

Men den der kjøringa... holder et øye med sjåføren altså :fear:

8056804055_6d01f1c62d_b.jpg

:w00t: tur! :w00t:

8056789367_ee9a3ecbe6_b.jpg

Fine fine vofsen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Latterlige du liksom! Fotografen Anette Augestad trengte en dalmatiner og litt snø til et prosjekt, så da troppet vi opp hele gjengen. Verdens fineste prikk!

I helgen kom vi oss endelig på kurs igjen med Maren, denne gangen med fokus på overtrening og forstyrrelser. Perfekt for å bygge selvtillit, og det tror jeg vi kan få mye ut av å fokusere på! Lørdagen

Ella - blandingshund mellom Alaska husky, vorsteher, pointer, saluki og greyhound født 27.06.02. En av verdens rareste hunder, som har prøvd seg på det meste i løpet av livet sitt. Kom til meg som 3-4

  • 2 weeks later...

Her kommer noen bilder av hele gjengen!

Først ut var Opsis, herregud så herlig hun er. Og så lett. Jeg er vant med en 30kg bulldoser som er STA og GÅR SIN VEG, jeg er bare med på tur liksom. Opsis kunne jo holdes med en lillefinger og var faktisk lettere interessert i meg på tur. Det er liksom en liten hund uten at det er en liten hund, herregud så genialt. Skjønner hvorfor kelpier popper opp overalt :P

9409984502_70e3d691db_c.jpg

Søta!

Next out var Klima, er mer sammenliknbar med en Labrador :P Hehe! VERDENS DEILIGSTE PELS. Jeg vil ha en dalmatiner også, nå, fordi jeg måtte sitte og kose litt med Klima ganske lenge. Det er som å ta på en fluffy sky :wub:

9409968896_870f86917d_c.jpg

Dalmatiner med attitude og cuteness!

9407183747_818b32500d_c.jpg

Fin!

Sistemann var Ella, som var så heldig å få kjøre tur med meg. Det skal liksom være noen fordeler med å ha livserfaring, så det så. Tilbake i bilen fant Ella ut at, shit, endelig! Jeg stiler faktisk på denne Kangerlussuaq-personen i bilen. Kjøring med denne dama er kult, for vi går alltid artige turer, YAY! :D

9407169403_ac46203cbc_c.jpg

Før jeg gikk ble jeg overfalt av Opsis som ikke ville jeg skulle gå.

9407159153_7fba1f6b23_c.jpg
Ikke gå, damen... Vær så sniiiiiiilllllllll?????? *puppyeyes*

Så da måtte man kose litt med Opsis da. Også kom Ella og krevde kos og. Så der satt man med en hund under hver hånd, de vet hvordan å få oss mennesker til å gjøre det de vil! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå er jeg i ekstase! Akkurat hjemme fra årets Junior NM i lydighet(uoff), og nå føler jeg virkelig at ting har falt på plass. Hele siste delen av sommeren har det ikke vært noe tull, og i dag var hun akkurat der hun skulle være! Nesten i hvert fall, men så langt i fra der vi har vært at jeg kommer til å leve på dette det neste året. Ved fellesdekken ble vi stående inni ringen i over 5 minutter før noe skjedde, fordi vi ventet på en ekvipasje. Å bygge opp frustrasjon i sånne settinger er jo vår spesialitet, sist vi startet var det høyintensitetspiping etter det ene minuttet man vanligvis venter før det skjer noe.. I dag satt hun og ventet, helt avslappet. En gigantisk seier i seg selv! Noen få pip rett før vi startet fellesdekken, men det later jeg som at jeg ikke hørte. Under fellesdekken var hun fortsatt både konsentrert OG rolig, så jeg var helt sikker på at hun kom til å bli liggende. Deilig følelse! Men etter ett og et halvt minutt løp hunden ved siden av inn til eieren sin, og Opsis glemte seg i noen sekunder. Flyttet seg over to lengder, men la seg ned igjen etter en kommando og ble liggende rolig. På trening pleier det der å gå helt fint, men tror hun ble litt overrasket og lot seg rive med i et lite sekund. Synd, men samtidig veldig fornøyd over hvordan hun taklet det når hun først hadde forglemt seg litt.

Resten av programmet var en fryd å gå! Hun ble oppmerksom på noe utenfor ringen akkurat i det jeg kalte inn på innkallingen, så dk (neste gang, litt mer bestemt roping fra min side...) og låste seg litt på avstanden. Ingen frustrasjon å merke før nest siste øvelse, så at hun låste seg i avstanden (gikk opp i stå i stede for sitt og trengte to kommandoer for oppsittet) tilgis lett. Gikk med en utrolig god følelse i dag, for en gledesrus!

Dommer: Elisabeth Isaksen

Tannvisning: 10
Fellesdekk: 0

Lineføring: 9,5 (Å jadda!!)

Dekk fra holdt: 9,5

Innkalling fra sitt: 7 (1dk)

Stå u marsj: 8,5

Hopp over hinder: 10

Avstand: 7

Helhet: 9

Til sammen 149,5 p. Akkurat nå vil jeg gå stevner hver helg, om jeg så må gå i klasse 1 til evig tid. Det verste er at jeg ikke tror vi kommer til å måtte gjøre det, og det er en vilt bra følelse.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare så GØY å se! Jeg stod og hoppet opp og ned i ekstase når dere gikk de to første øvelsene der. 2 x 9,5 poeng - BÆNG! Den satt, tenkte jeg!

Også er jeg så inderlig glad for at ting løsner og at Opsis og du tar frem superkreftene deres. For en ting var at Opsis var flink, men DU var også super! Det strålte at du hadde full kontroll over situasjonen :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wee! :D Nå kommer dere, se opp verden!

:lol: Noe sånt ja!

Hurra! Nå løsner det! :D

Og for en lineføring, herlighet. Men den har jeg jo sett før, og vet at den er ganske strøken :P

Jeg er overbevist om at det har løsnet! Så får jeg heller prøve å ikke ta tilbakefall så tungt, jeg regner nesten med at de kommer. Og takk! :flowers:

Flinke! Var gøy å se på dere :)

Vil også ha sånn superfin lineføring :)

Takk! :flowers:

Det var bare så GØY å se! Jeg stod og hoppet opp og ned i ekstase når dere gikk de to første øvelsene der. 2 x 9,5 poeng - BÆNG! Den satt, tenkte jeg!

Også er jeg så inderlig glad for at ting løsner og at Opsis og du tar frem superkreftene deres. For en ting var at Opsis var flink, men DU var også super! Det strålte at du hadde full kontroll over situasjonen :D

Jippi, tusen tusen takk! :D På det tidspunktet begynte jeg å bli ganske sentimental der jeg gikk, så deilig når det endelig bare fungerte! Litt merkelig også, i dag var jeg liksom ikke i tvil om at ting kom til å gå greit. Det føltes ut som om dette var noe vi hadde gjort hundre ganger, og jeg var ikke det minste bekymret for hva Opsis drev på med. Heftig! Og det er fantastisk koselig med sånne tilbakemeldinger, takk!

Ja, jeg er fortsatt sånn passe full av adrenalin og har motivasjon til tusen. :lol: Burde vel melde på alle stevnene jeg kanskje muligens kan klare å komme meg til i løpet av høsten med en gang(kollektivtrafikk..), sånn før jeg begynner å vurdere hvordan det vil påvirke økonomien. Får lyst til å skrive at vi SKAL ha det opprykket før nyttår, men bør vel foreløpig nedgradere det til at vi skal prøve å gjøre det til en vane å ha en sånn god følelse i ringen. Så tar vi det opprykket når det dukker opp.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jippi! Startet på stevnet til Asker hundeklubb i dag, og jammen fikk vi ikke opprykket vårt! Å, deilig. :D

Dessverre fikk vi tidenes tilbakefall, hun var frustrert og stresset gjennom hele programmet.. Neste gang vurderer jeg å ta med hørselsvern til dommeren, for her var det intens lyd nesten konstant. Jeg er overrasket over at hun klarte å holde seg såpass samlet at vi kom gjennom med ok poengsummer og uten nuller. Jaja, får håpe at dette var et lite engangstilfelle og at vi kan komme oss tilbake på det rolige lydløse sporet vi var på.

Dommer: Arild Berntsen

Tannvisning: 10

Fellesdekk: 8

Lineføring: 9 (!! :D)

Dekk fra holdt: 7

Innkalling: 9

Stå under marsj: 8

Hopp over hinder: 7,5

Avstand: 8,5

Helhet: 8

Trekk på de fleste øvelsene og helthet for lyd, på stå under marsj fant hun plutselig ut at hun skulle kjøre på med en heftig hopp-stå (som hun ikke har.. Egentlig. :lol: ) og på hinderet testet hun en ny taktikk. Hoppet pent over til meg og skulle til å sette seg inn i utgangsstilling før hun plutselig bråsnudde og la i vei mot hinderet igjen. Litt usikker på hva som var planen hennes der. Men pen lineføring! Og vi har opprykket! Og en sløyfe! Woho!!!!!! :D :D :D :D :D :D :D

545935_10153287833335430_1473142142_n.jp

Også har AnetteH tatt noen kjempefine bilder fra en tidligere trening:

602840_10153182078005464_530830977_n.jpg

1186341_10153182078160464_928455600_n.jp

560547_10153182005760464_881149163_n.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...