Gå til innhold
Hundesonen.no

Røytetid - show me your furr balls!


Tabris
 Share

Recommended Posts

417973_10152859349115341_1472371488_n.jp

Første børsting i år, blir vel et par til også er vi ferdig :) Går heldigvis kjapt med han her, stort sett.

:shocked:

Har noen av dere vurdert å spinne garn av underulla og strikke genser ellernoe? :lol:

Jeg skal ikke gjøre det selv, men samler i år ulla til en som skal strikke genser til hunden sin :) Men innen lapphundmiljøet er det flere som lager garn og strikker, det blandes som jeg har skjønt ut med saueull blant annet :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tja...

Edit: Har børstet av minst en hund før dette og har også igjen minst en hund.

To minutter med stålbørsten :drool:

Posted Images

Er jo kos det da! Pels i maten, pels i sofaen, sorte tepper blir hvite, pels på klær, pels i kaffen, pels bak kontaktlinsen og pels på mascarakosten.

En del av sjarmen med røytehund ;):lol:

Jeg har hatt noen røytehunder, men aldri har jeg hatt pels på mascarakosten. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj oj, her var det noen skikkelige hauger med pels :D

Jeg ser at de fleste av dere børster hundene inne? Jeg får nesten tvangstanker ved å børste inne, det må gjøres ute, minst mulig hår og støv inne ;) (ja, jeg er rar... :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj oj, her var det noen skikkelige hauger med pels :D

Jeg ser at de fleste av dere børster hundene inne? Jeg får nesten tvangstanker ved å børste inne, det må gjøres ute, minst mulig hår og støv inne ;) (ja, jeg er rar... :lol: )

Jeg bruker alltid å børste ute, av de samme grunnene som deg. Men denne gangen var det sikkelig dårlig vær og jeg måtte børste henne før hun røytet ned mer av huset :P La derfor et fleeceteppe (som er hundene sitt) under, slik at mest mulig hår skulle samle seg der.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj oj, her var det noen skikkelige hauger med pels :D

Jeg ser at de fleste av dere børster hundene inne? Jeg får nesten tvangstanker ved å børste inne, det må gjøres ute, minst mulig hår og støv inne ;) (ja, jeg er rar... :lol: )

et ord: støvsuger :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

et ord: støvsuger :)

Jammen, jammen, jeg tenker på alt støvet som legger seg i luften også, jeg vet, jeg er ganske så spesiell når det kommer til dette området, ikke er Chicka noe møkkete heller, så skjønner ikke hvorfor jeg har fått så hangup på å ikke klare å børste inne.. :blink:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

har dessverre ingen gode bildebevis, men her er et par etter første skikkelige børsting av Gaia og Freke. Nå har det vel kommet av 3x så mye av begge de + Denali. Fjellbris og Bonfire jobber fortsatt med saken

Herregud, hvordan greier du å se på hundene uten å børste de? Tror jeg har tvangstanker eller noe for jeg blir smågal av EN sånn dott :lol: går å plukker de av hele dagen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hvordan greier du å se på hundene uten å børste de? Tror jeg har tvangstanker eller noe for jeg blir smågal av EN sånn dott :lol: går å plukker de av hele dagen.

Vanligvis så bader jeg og børster gjennom hele året, men i vår gikk jeg for den naturlige varianten ;)

kjekt det også for da slipper de så og si all pelsen i en omgang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer heller ikke se på slike løse dotter! Husker schäferen jeg hadde - da gikk jeg over og nappet hele hunden med hendene først, jeg hadde en svært pelshaug samlet før jeg i det hele tatt hadde tatt i børsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går også og napper ut de løshårene heletiden.

Chicka får ikke så mange sånne "dotter", men Am Akitaen til venninnen min som vi går tur sammen nesten hver dag får sånne "dotter" og da er jeg frempå og napper dem ut med en gang, er vel en av mine mange diller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...