Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

..ble Lady fornøyd når guttungen mistet et pizzastykke på gulvet..

Handling til bursdagbesøk i morgen er unnagjort, må få forberedt litt mat og sengeplasser og rydde litt mer enn jeg har, så er det klart. Kjenner jeg skal være glad når alt tusler og går av seg selv i morgen kveld og jeg bare kan trekke meg unna.... Lady kommer til å bli fornøyd, for hun skal få lov å komme på rommet mitt i stedet for å være sammen med 8 tenåringsgutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Så er det bare å vente på at herligheten skal virke. Helgegodisen min:

970820_10152875032055171_71970799_n.jpg

Sånn bortsett fra acetylen er det akkurat de samme greiene som jeg går på :lol: Og så tok jeg ut smertestillende for trukne visdomsjeksler og antidepressiva samtidig også. Da måtte jeg også ta bilde av det :lol:

Hva gjør dere på de dagene dere føler dere skikkelig feite? :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn bortsett fra acetylen er det akkurat de samme greiene som jeg går på :lol: Og så tok jeg ut smertestillende for trukne visdomsjeksler og antidepressiva samtidig også. Da måtte jeg også ta bilde av det :lol:

:lol: Bonden mente jeg kunne ta med kvalmestillende pillene mine og paraceten og voltarenen hans også på bildet. :lol: Men fant ut det ville bli liiiiitt mye. *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han holdt på sånn i et år, det var en liten gang og det eneste som sto der var noen par sko, et garderobeskap og ei skohylle. Jeg tømte og lette overalt, det var ingen andre rom han hadde tilgang til fra gangen. Fant ingenting, og jeg sitter enda og lurer på hvor han pleide å gjemme den. Jeg klarer liksom ikke å finne en eneste ting som jeg kan ha gått glipp av :icon_confused: Du får prøve å vaske de, se om hun blir fornøyd! Du trenger jo ikke dame engang, du har jo husmor Noomi som passer på når det er på tide å vaske og styre :lol:

Sosiale antenner er en mangel som dessverre finnes hos alt for mange. Kanskje vi skal begynne med avl's restriksjoner på mennesker? Sørge for å føre det beste med menneskeheten videre og la annet bli kastrert eller få avlsforbud :lol:

Hun har en god del samme interesser som meg ja. Bl.a. matlaging. Hun er lidenskapelig opptatt av det, og særlig smakebiten tar hun seg gjerne av. Hun bruker å stå med forbeina på armlenet til sofaen når jeg lager mat, for da kan hun se oppå benken. :lol: Og hun sier tydeligvis ifra når jeg må vaske skoene mine. :lol:

Vi burde ha noen seleksjon ja. Men faren er vel at man ikke sitter igjen med noen til slutt. :lol:

Menn er fint det - når de er langt langt vekk :P De gjør seg best da.

Det er jeg enig i for tiden. :lol: Og for all del, ikke noen slags nærbilder. :lol:

Middag fortært her. Noomi synes det er veldig dårlig gjort at hun ikke får være oversmakemester til alt jeg lager. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har en god del samme interesser som meg ja. Bl.a. matlaging. Hun er lidenskapelig opptatt av det, og særlig smakebiten tar hun seg gjerne av. Hun bruker å stå med forbeina på armlenet til sofaen når jeg lager mat, for da kan hun se oppå benken. :lol: Og hun sier tydeligvis ifra når jeg må vaske skoene mine. :lol:

Vi burde ha noen seleksjon ja. Men faren er vel at man ikke sitter igjen med noen til slutt. :lol:

Milo er også lidenskapelig opptatt av matlagingen min, så det at jeg brukte kjøkkenbordet for å øve på utstilling var ikke lurt. Nå stiller han seg midt på kjøkkenbordet og er forventningsfull, han fikk jo trossalt masse godt når han var flink og sto slik, da må det jo funke når jeg lager mat også! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milo er også lidenskapelig opptatt av matlagingen min, så det at jeg brukte kjøkkenbordet for å øve på utstilling var ikke lurt. Nå stiller han seg midt på kjøkkenbordet og er forventningsfull, han fikk jo trossalt masse godt når han var flink og sto slik, da må det jo funke når jeg lager mat også! :lol:

:lol: Høres ut som en fornuftig hund. :aww: Men du har fordel av størrelsen der. :P En schäfer på kjøkkebordet tar litt mer plass. :lol: Men jeg har nå hatt en BC i vinduskarmen før da, så det er utrolig hvor liten plass hunder kan ta om de vil. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Høres ut som en fornuftig hund. :aww: Men du har fordel av størrelsen der. :P En schäfer på kjøkkebordet tar litt mer plass. :lol: Men jeg har nå hatt en BC i vinduskarmen før da, så det er utrolig hvor liten plass hunder kan ta om de vil. :lol:

Tja, han er ikke særlig fornuftig om jeg har han med noen steder og lager mat der, bord er nemlig bord, og der får man godteri om man står pent. Uavhengig av hvem som eier bordet eller hva som står på det fra før :lol:

Hahah, både schäferen og rottweileren jeg hadde tidligere elsket vinduskarmer! Men de lærte heldigvis at de kunne stå i sofaen og se ut, istedet for å sitte i vinduet :lol:

Edit; Milo elsker også vindu, spesielt når det er friminutt på skolen rett utenfor her!

post-11907-0-61163200-1369324806_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milomann er inne! :D Ikke vant med katter som er ute flere dager i strekk, men må nok pent vende meg til det. Denne gangen kom han selv og fikk gå inn selv.

Det kjedelige er at lukisen ble så entusiastisk at han glemte å stoppe for grinda, og knakk den i festet... Og siden soniser kan brukes til alt, så prøver jeg: Hjeeelp?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig vær. Rakk akkurat å komme oss inn i bilen før himmelen åpnet seg, da vi kom hjem bare småregna det. Siden i går har elva gått langt over sine bredder, hele campingplassen, ridebanen og fotballbanen ligger under vann. Glad jeg bor litt opp i høyden nå, ja. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig vær. Rakk akkurat å komme oss inn i bilen før himmelen åpnet seg, da vi kom hjem bare småregna det. Siden i går har elva gått langt over sine bredder, hele campingplassen, ridebanen og fotballbanen ligger under vann. Glad jeg bor litt opp i høyden nå, ja. :P

:lol: ! Her er det såvidt litt soggy i gresset... Men vi er hovedomkjøring for å komme fra oslo til trondheim, og hvertfall tidligere i dag så gikk det ikke et eneste tog mellom oslo og trondheim. Vått, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når begynner elektrikere på jobb? Er det for tidlig å ringe sånn ti-kvart over sju?

Jeg skulle liksom ut og trene lydighet, men har ikke kommet meg ut ennå til tross for nydelig vær. Var litt umotivert i utgangspunktet (er ikke helt i lydighetshumør om dagen), men nå er jeg bare i enda kjipere humør. Har pratet litt med pappa angående omlegging av strømkretsene her, og det viste seg å være veldig mye mer styrete og kostbart enn først tenkt (og vi var allerede oppi et beløp på 40-50 000 liksom), i tillegg til at vi må involvere de to andre eierne her + en eier til litt lenger borti høgget, og de også må være med og betale (og hvorfor skulle de gidde det når de allerede har nok strøm og egne sikringsskap). Så vi har lagt det hele på is inntil videre, selv om det selvfølgelig burde blitt gjort noe med før eller senere, og helst før vi skal selge her igjen. Hadde vi visst hvordan et par av de litt rotete forholdene her var er det ikke sikkert at mamma og pappa hadde kjøpt denne leiligheten. Og det får jeg skikkelig, skikkelig dårlig samvittighet for, ettersom det var jeg som var på visning og sendte klarsignal til å gi bud. Som om jeg visste hva jeg skulle se etter og spørre om ("fin parkett og der kan stumtjeneren min stå" var vel omtrent det jeg tenkte på visningen, tror jeg). Så akkurat nå tenker jeg at det hadde vært litt deilig å bare legge ut leiligheten for salg, rømme fra problemene litt og lette meg for den dårlige samvittigheten min. Foreldrene mine sier at dårlig samvittighet må jeg da ikke ha, men hva hjelper det når jeg har det likevel.

Så jeg lurer litt på om vi ikke skal gå en tur i skogen i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en fisehund. En groggy og slapp fisehund som helst vil ligge nært, nært inntil. Flaks for henne at hun er snill og grei, fin å se på og god å ta på, for hun stinker skikkelig. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noomi klør mer igjen. Vida har startet å klø mer enn normal. Jeg surkler og snørrer igjen... Frak jeg skal bli lykkelig over å flytte herifra!

Sånne leiligheter er noe herk! Jeg har fått bekreftet mitt anlegg for pollenallergi på den måten, eneste gangen jeg har reagert på pollen og vært mye sykemeldt var når jeg bodde i muggleilighet. Vi hadde nok ikke funnet ut av det om det ikke dukket opp flekker på rommet til venninna mi.

Der hadde de bare lagt tynne plater på veggene og malt over, i håp om å dekke det til...

Når begynner elektrikere på jobb? Er det for tidlig å ringe sånn ti-kvart over sju?

Min begynner 7 ihvertfall, og det gjør alle andre i det firmaet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: Se, Siri! Burde ikke du ha sånn? :D

moose-on-a-leash_design.png

Jaaaaaa, det burde jeg :D

Og hvor finner jeg begge skoene mine idag? Jo, i skittentøyskurven. Lurer på hva som foregår i hodet til Noomi når hun synes det er en utmerket idé å putte skoene mine oppi der. :lol:

Ta et hint (men ok - du er mann, du skjønner jo ikke hint)! De trenger en vask :lol:

....har jeg innsett at også Siri har alltid rett :|:blink:

Endelig :D.

Tenkt så glad man kan bli over å finne en liten boks med kålstuing i fryseren når man kommer hjem sånn passe sulten etter en lang dag på jobb uten å få tid til å spise lunch :). Yeyyyyyyyyy liksom :D. Nå har jeg gaflet i meg en halv boks av stuingen sammen med tre medisterkaker som også bodde i fryseren :). Fin middag, det. Resten av kvelden skal jeg være bare sløv faktisk. Etter to kvelder med joggetur er det viktig å ta det litt med ro, sant?

Ellers er jeg skikkelig imponert over å se at et fjerde briardkull med samme far nå er født i løpet av et år. Det er MYE på denne rasen som knapt nok har så mange som 4 kull på et år liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: ! Her er det såvidt litt soggy i gresset... Men vi er hovedomkjøring for å komme fra oslo til trondheim, og hvertfall tidligere i dag så gikk det ikke et eneste tog mellom oslo og trondheim. Vått, ja.

Er vått på bakken, men ikke sånn som i fjor, ingen dammer. Har kommet mye mindre regn enn spådd, er opphold titt og ofte. Vannet i elva kommer nok fra lenger nord.

Ja, de stengte Rørosbanen i det vi tok toget til Elverum i går. Først Rena og nordover (i det toget mot Røros ankom Rena, hurra for dem, liksom :P ) og når vi skulle hjem igjen var hele strekningen stengt. Hurra for buss!

Masse veier som er stengt også, hvis man bor langs 535 må man til Elverum for å komme til Rena nå. :lol:

Strømmen forsvant også i dag, men Eidsiva var kjapt på plass og fiksa. Imponerende.

...har Istra skvist seg inn i toseteren sammen med meg. Jeg savner sovesofaen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruks- og sportshundkåring-sagan fortsetter :frantics::pinch:

Kåring av årets utstillingshund har vært i årevis, som en artig kuriositet og litt heder og ære til de pene hundene, og det er det ingen som har klagd over. Men neida, når jeg prøver å få igang kåring som inkluderer noen utvalgte andre sporter jeg vet det er aktive lapphunder i, nei DA er det ikke måte på hvor kronglete og unyansert og vanskelig det er er altså. Fyttirakkern. Ved å bruke offisielle hundesporter tar man jo ikke hensyn til de opprinnelige bruksegenskapene til lapphundrasene. Åkai, det var for det første ikke engang målet med det, vi kan ikke favne alt og det har jeg ikke tenkt til heller, og for det andre, hvordan ivaretar en kåring av årets utstillingshund disse egenskapene siden dette ble så himla viktig? :icon_confused: Hvis det skal være sånn blir det faenmeg siste gang jeg gidder å engasjere meg, makan.

*tar rennafart og smeller hodet i veggen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruks- og sportshundkåring-sagan fortsetter :frantics::pinch:

Kåring av årets utstillingshund har vært i årevis, som en artig kuriositet og litt heder og ære til de pene hundene, og det er det ingen som har klagd over. Men neida, når jeg prøver å få igang kåring som inkluderer noen utvalgte andre sporter jeg vet det er aktive lapphunder i, nei DA er det ikke måte på hvor kronglete og unyansert og vanskelig det er er altså. Fyttirakkern. Ved å bruke offisielle hundesporter tar man jo ikke hensyn til de opprinnelige bruksegenskapene til lapphundrasene. Åkai, det var for det første ikke engang målet med det, vi kan ikke favne alt og det har jeg ikke tenkt til heller, og for det andre, hvordan ivaretar en kåring av årets utstillingshund disse egenskapene siden dette ble så himla viktig? :icon_confused: Hvis det skal være sånn blir det faenmeg siste gang jeg gidder å engasjere meg, makan.

*tar rennafart og smeller hodet i veggen*

De er jo litt "kranglete" til tider har jeg fått intrykk av... Å veldig opptatt av utstilling.. :P synes du er flink som står på og prøver å få til noe mer enn utstillingsrelatert jeg! Nå er det jo ikke lenge til Frya helgen da, er ihvertfall en liten start :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Bruks- og sportshundkåring-sagan fortsetter :frantics::pinch:

Kåring av årets utstillingshund har vært i årevis, som en artig kuriositet og litt heder og ære til de pene hundene, og det er det ingen som har klagd over. Men neida, når jeg prøver å få igang kåring som inkluderer noen utvalgte andre sporter jeg vet det er aktive lapphunder i, nei DA er det ikke måte på hvor kronglete og unyansert og vanskelig det er er altså. Fyttirakkern. Ved å bruke offisielle hundesporter tar man jo ikke hensyn til de opprinnelige bruksegenskapene til lapphundrasene. Åkai, det var for det første ikke engang målet med det, vi kan ikke favne alt og det har jeg ikke tenkt til heller, og for det andre, hvordan ivaretar en kåring av årets utstillingshund disse egenskapene siden dette ble så himla viktig? :icon_confused: Hvis det skal være sånn blir det faenmeg siste gang jeg gidder å engasjere meg, makan.

*tar rennafart og smeller hodet i veggen*

Har du prøvd tilby deg å stå for å ta imot resultater og utregning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...