Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Ellers finner det en egen nisje innenfor en viss filmsjanger som sikkert liker slike bunader. :innocent:

Skam deg, SFX, enn å si sånt! :icon_suspicious:

Nei, da har jeg visst husarrest, og må gå på rommet mitt.

Hahahahahah :lol::lol::lol: Passa akkurat sånn at det er litt vanskelig å puste ordentlig :lol: Må nok bite i det "sure" eplet og innse at kroppen min ikke er som en 15årings lenger :P Jaja, sydama lever enda, så hun kan sy ut :)

Edit! ÅJA! Også HURRA FOR NORGE!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!

Marvin stever med å komme seg inn på Sonen på vanlig vis :P

Nei for en strålende dag! Sol og 15 grader så tidlig på dagen :D

Det er lov å innrømme at man trenger alenetid altså. Vi er her for deg! :hug::lol:

Da hadde man fått sett sesongavslutningen på BBT. Og egentlig litt greit at noen avslutter nå, så jeg kan få sett meg opp på andre serier. :lol: så har jeg pakket litt for flytting også. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol::lol:

Jeg kjøpte portvin i dag jeg, bare fordi det høres så hyggelig ut. Jeg vil bli en sånn gammel tante med sjal som drikker portvin. Aner ikke om jeg liker det, men det er ikke relevant.

En venninne av meg hadde en flaske portvin stående på pulten på lesesalen. Hun tok et glass av den hver gang hun skulle skrive litt på masteren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh nei, Ingvild fikk meg til å lure på om jeg skulle ha skiftet på senga også... Den er på en måte preget av at hundene røyter og at det kan drysse litt sand etter turene for tiden... Men det er da ikke vits i å skifte på senga, når jeg vet at jeg må kjøre ei maskin med 40 grader og ei med 60 grader før pinse før jeg kan vurdere å stappe sengetøyet i maskina?

Jeg kan jo heller støvsuge senga.

Then again, du vet det er på tide å skifte på senga når du støvsuger den, kanskje?

Jaja, det er jo verst på jentenes side, der jeg ligger ligger jo jeg og skitner til, ikke dem.

:lol: Jeg flirer godt av deg noen ganger altså!

:lol::lol:

Jeg kjøpte portvin i dag jeg, bare fordi det høres så hyggelig ut. Jeg vil bli en sånn gammel tante med sjal som drikker portvin. Aner ikke om jeg liker det, men det er ikke relevant.

:lol: Du er også på fliregodtlisten min!

Scrolle/sutre advarsel:

Da var det 17.mai og denne helgen har såvidt begynt. Jeg er fæl og gleder meg til tirsdag.... Da er alle kleine pliktløp over og jeg kan igjen puste. Den verste dagen er på mandag, og nå skal jeg banne i kjerka, og da kommer eldste sønnen til min mann og jeg liker ikke han overhodet slettes ikke, og jaggu er det ikke gjensidig! Han er en prektig hykler av en dobbeltmoralist (han er en voksen mann på 33). Jeg vil heller spise middag med flere av de som er uvenner med meg enn å ha han i huset her. Heldigvis kommer de to andre barna hans også. Jeg er ufattelig stolt av begge to, kjempeglad i dem og to supre forbilder for mine barn. Superflotte og rare kjærester har de også fått seg. Rare fordi de passer inn her i mitt rare skrudde hjem! Det rare er at første barnet har en superdupergrei mor som jeg har hatt masse med å gjøre, mens de andre har en mor som en skulle tro var dette århundretsversjon av djevelen, med andre ord, hun og jeg har ikke samarbeidet så godt :P Kanskje mamma1 egentlig bare var en falsk ****? Kanskje mamma2 var den ærlige som lot barna finne ut av ting på egenhånd? I hvert fall har mamma2 lykkes utrolig godt med sine barn. Skulle ønske jeg kunne si det til henne, men da blir det bråk. Jeg er veldig på å si det til barna da, så kanskje de forteller det til sin mor. Første barnet har alltid hatt en seng her i huset, og jeg har alltid gitt han muligheter for å være her, men han har aldri ønsket å ha ett forhold til oss. Nå føler han seg utelatt og stengt ute. Han er ikke det, men han må respektere mine husregler hvilket er svært enkle: Ring før du kommer på middag så jeg rekker å skyve rundt på møkka og sette bort bikkjene! Det sliter han med og dermed blir han utsatt for pelsdinosauruser og bikkjer som forteller hele nabolaget at noen går rett inn døren her. Kjempedumt om du ikke liker bikkjer å trampe rett inn i hus med schæfere som tar jobben som vakthunder svært seriøst. Alle mine sch har gjort det og de kommer alltid til å få lov til å gjøre det. Vet jeg at det kommer folk som ikke liker hunder her så har jeg i hvert fall en sjans til å stenge de vekk, så de ikke møter folk i trappa og viser dem fine tenner! Åh som jeg hater folk som er høye på seg selv, og tror at verden kan lese deres tanker om deres egen fortreffelighet!

Nhu skal barn vekkes og de skal feire sin 17. mai på ungdomsvis, jeg trer inn i skogsbunaden og forsvinner til skogs. Gubben forsvinner til venner for å klinke i champagneglass resten av dagen om ett par timer. Takk og lov for at han respekter og skjønner min følelse rundt denne dagen. Så da deler vi oss, han får være sosial og jeg får gjemme meg i skogen :P

Sutring over, snørr og tårer er tørket bort og ut i skogen med seg! Scrolle/sutreadvarsel over

Ha en fin dag alle sammen!!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter ute i skogen med et teppe av hvitveis og kvitrende fugler (og litt mygg) rundt meg. Geo er i ferd med å snuse opp frokosten sin, mens jeg spiste min mens vi satt og så utover Årungen. Fin start på dagen. :)

Gratulerer med dagen! Hipp hipp hurra! *vifte med flagget som jeg faktisk har med*

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen alle sammen :ahappy:

Nå må jeg pakke til ferie i morgen, så er det dags for å jobbe bort hele 17. mai. Skikkelig rart å våkne opp til 17.mai feiring, folk i dress, buekorps, flagg, og vite at alt jeg skal gjøre er å gå på jobb. Akkurat det samme gjorde jeg i fjor. Jeg syns det er litt trist jeg... 17. mai feiring eksisterer ikke hos meg lengre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troen på at Nora er androgyn bare øker, hun er fader meg mer hormonell når Leah løper enn når hun løper hun :rolleyes: Nå har hun gått rundt på stuegulvet her og ulebjeffeknurra-ish for å få med Leah på lek, og når Leah er med på leken, så rir hun på henne. Teite belgeren :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... er jeg skuffa fordi kickbiken jeg fikk i posten er skeiv. Og jeg håpet på at firmaet jeg bestilte fra bare kunne bytte rama (jeg kan kjøre dit), men istedenfor må jeg sende hele greia tilbake til Stavanger, og det høres dyrt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn og grattis med dagen!

Kvalm og vondt - så sitter her litt til. Lufte hunder og sende Bonden i minibank, så har jeg noen minutter på å samle meg før jeg må møte folk. Herregud så lei jeg er av å spy :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det går bedre. Jeg er en vanskelig pasient som er veldig allergisk mot morfin og morfinlign preparater pluss mange andre medisiner. Så de klør seg i hodet -balansegangen mellom å smertelindre meg og potensielt ta livet av meg er hårfin....

Det som jeg syns er rart m dette sykehusvesenet er at dagene blir sinnsykt lange for pasientene: man vekkes kl 06 for å måle temp og blodtrykk og deretter er det "forstyrrelser" hele dagen gjennom til kl 02 på natten. Så lite søvn. Men-men-vi er her da ikke for å sove :P

Gratulerer m dagen Norge! Håper været blir flott og dagen fin for dere alle :)

På intensive er det verre. Der blir jeg vekt hver time for blodtrykk osv. Etterhvert sov jeg igjennom det. Samt jeg klarte å døse gjennom blodprøvene kl 8. Mest irriterende er er andre pasientene :-P som regel veldig surrete jeg vil ikke være her skrike hyle rive i ledninger.

Men Guri hvor mye bedre jeg sov når jeg kom ut på avdelingen.

Håper de finner noe å smertelindrende deg med. Jeg fikk beskjed at siden jeg ikke fikk puste problemer av penicillin var de kanskje nødt til å risikere allergisk sjokk om de ikke fikk antibiotika til å ta infeksjonen :-P Yay! Lykke til videre!

.. Har jeg vurdert å stå opp. Fordel med kjeller er jo at ingen vekker oss :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen!!

Nå skal jeg straks i dusjen og så skal bunaden på. Kjenner på at jeg egentlig har mest lyst til å ligge under dynen i dag, kan ikke huske sist jeg var så forkjølt som jeg er nå. Men guttungen vil sitte inne og spille, så da later man som man er bedre enn man er og drar han ut blant folk! Tror jeg....

Vi trenger ikke kjøre før halv 1, så jeg har litt tid å slappe av på før vi går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn. Da har vi sett barnetoget og håper vi er ferdige med 17.mai for i år :aww: Kanskje vi kjører og kjøper en softis senere bare. Resten av dagen skal forhåpentligvis tilbringes på sofaen! For nå har jeg VONDT i bekkenet. Fikk ikke sove i natt pga det engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Se for deg den a :lol: Hadde vel fått sparken der og da :lol:

Men hvilket "barn" er det da? :)

Da har du en teit sjef som ikke forstår de virkelige verdiene i livet, sånn som å finne ut ting "fremmede" folk på et hundeforum vil vite :lol: Han heter Tipo og er deer grizzle, onkel til Mocca, og eies av min søster. Han er en pussig skrue og jeg skjønte fort at han måtte til en like pussig eier, altså søs. Og de er som hånd i hanske de to der :D

Nå har vi fått besøk av Mocca-bror Caius, han skal være her til søndag. Han hadde vondt for å forlate mennesket sitt, og det hadde igrunn mennesket også, begge gikk nesten baklengs og så etter hverandre da vi skilte lag. Blir litt bløt jeg når jeg ser hvor knyttet de to er til hverandre :wub:

Gratulerer med dagen alle sammen :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde vondt for å forlate mennesket sitt, og det hadde igrunn mennesket også, begge gikk nesten baklengs og så etter hverandre da vi skilte lag. Blir litt bløt jeg når jeg ser hvor knyttet de to er til hverandre :wub:

Awwwww :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Goldentispe av utstillingslinjer høres ut som kan passe fint, men bare husk på at alle valper og unghunder er generelt krevende og at trening på å takle å være hjemme alene en hel arb.dag kan ta lang tid. 
    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...