Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

Da prøver vi å få fruen, pinnedyret, og sjokolademonsteret med oss på tur, men er visst ikke helt stemning, spesielt monsteret ser ut til å være mer enn fornøyd med de fem timene på tur i går. Håpløst. Må jeg gå på tur helt alene, på selveste 17. mai?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

... har jeg vært ute på sykkeltur med jentene :) Når de sier på p4 at det er fint vær over hele landet, så har de ikke sjekket Haugesund :aww:

Jeg hadde planer om å tilbringe dagen i fjellet, men nå som tantebarnet har kommet på besøk så skal jeg heller være med henne :ahappy:


Ha en fin dag alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da prøver vi å få fruen, pinnedyret, og sjokolademonsteret med oss på tur, men er visst ikke helt stemning, spesielt monsteret ser ut til å være mer enn fornøyd med de fem timene på tur i går. Håpløst. Må jeg gå på tur helt alene, på selveste 17. mai?

Du kan komme hit og ta ut søsknene på langtur :D De vil gjerne, men min overtråkkankel er ikke helt enig så kommer du ikke må de nøye seg med kortversjonen. Og det har du vel ikke samvittighet til vel, hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du en teit sjef som ikke forstår de virkelige verdiene i livet, sånn som å finne ut ting "fremmede" folk på et hundeforum vil vite :lol: Han heter Tipo og er deer grizzle, onkel til Mocca, og eies av min søster. Han er en pussig skrue og jeg skjønte fort at han måtte til en like pussig eier, altså søs. Og de er som hånd i hanske de to der :D

Hvis det er den eneste salukien i Vestby, og han bor på Pepperstad, så har jeg hilst på'n :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er den eneste salukien i Vestby, og han bor på Pepperstad, så har jeg hilst på'n :D

Så vidt jeg vet er han den eneste. Fikk du hilst på han altså? Hadde ikke med hund da, for da boffer han masse, lille idioten :wub: Og han er vel den av "mine" som virkelig har lest at saluki skal være reserverte, det fikk jeg på en kritikk en gang, men som dommeren sa, han skal jo være slik og pen er han så han fikk sin røde sløyfe han :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan komme hit og ta ut søsknene på langtur :D De vil gjerne, men min overtråkkankel er ikke helt enig så kommer du ikke må de nøye seg med kortversjonen. Og det har du vel ikke samvittighet til vel, hihi.

Hvis Calle og Caius hadde akseptert hverandre (og det hadde de, kanskje?), så skulle jeg koblet alle tre til magebeltet og dratt til skogs! :)

Hadde jeg hatt lappen (må fikse det til høsten), så skulle jeg gjerne avlastet deg litt og kommet og hentet Mocca for dagsturer. Kunne tatt med meg bare Calle herfra, og gått lange turer med Calle og Mocca, hadde vært trivelig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver på det ja. Gi meg heller en skikkelig bilulykke. Da vet jeg hva jeg skal gjøre... Det føles så tafatt ut å ikke få gjort noe skikkelig. Men nå var det en som skulle dra bort til han.

Men takk. :)

Det burde vært en psykriatisk ambulanser også i dette landet. Som rykker ut på samme måte som de normale, men som har kompetansen på det psykiske i stede...

Takker. :)

Her i Bergen har vi psykiatrisk ambulanse. Har hatt den en stund og. Men det vi merker her er at en stk er for lite, men er jo en start da :)

... er jeg skuffa fordi kickbiken jeg fikk i posten er skeiv. Og jeg håpet på at firmaet jeg bestilte fra bare kunne bytte rama (jeg kan kjøre dit), men istedenfor må jeg sende hele greia tilbake til Stavanger, og det høres dyrt ut!

Det er ikke en kostnad du skal dekke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet er han den eneste. Fikk du hilst på han altså? Hadde ikke med hund da, for da boffer han masse, lille idioten :wub: Og han er vel den av "mine" som virkelig har lest at saluki skal være reserverte, det fikk jeg på en kritikk en gang, men som dommeren sa, han skal jo være slik og pen er han så han fikk sin røde sløyfe han :D

Både hilst på (eller egentlig hilst på eier blir det vel) og ser han stadig ute på tur!

Det må nesten være han for fargen er akkurat slik du sa og eieren beskriver han sånn som du gjør :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For første gang omtrent sitter jeg faktisk og ser på barnetoget i Oslo. Mine tre søskenbarn går på skole i Oslo, så det kunne jo være morsomt å se etter dem, tenkte jeg. Vel, skolen som fetteren min går på gikk jeg glipp av, og de to skolene kusinene mine går på er tydeligvis ikke med i toget i år, så så mye var det å se etter liksom. :P Koselig stemning da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Calle og Caius hadde akseptert hverandre (og det hadde de, kanskje?), så skulle jeg koblet alle tre til magebeltet og dratt til skogs! :)

Hadde jeg hatt lappen (må fikse det til høsten), så skulle jeg gjerne avlastet deg litt og kommet og hentet Mocca for dagsturer. Kunne tatt med meg bare Calle herfra, og gått lange turer med Calle og Mocca, hadde vært trivelig det.

Supertrivelig. Tut å kjør på deg snart :D

Både hilst på (eller egentlig hilst på eier blir det vel) og ser han stadig ute på tur!

Det må nesten være han for fargen er akkurat slik du sa og eieren beskriver han sånn som du gjør :P

Haha, da er det nok han ja. Sikkert søs du har møtt da, liten og rund og med et smil så stort som himmelen :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC_0650298x450_zps4c527c72.jpg

Akkurat nå har jeg og Ozzy gått en fin tur, og snart skal vi til pappa for å grille og spise god mat! :)

Håper alle får en kjempefin dag uansett om de er på fjellet, hos familien, på jobb, i utlandet eller hjemme. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På intensive er det verre. Der blir jeg vekt hver time for blodtrykk osv. Etterhvert sov jeg igjennom det. Samt jeg klarte å døse gjennom blodprøvene kl 8. Mest irriterende er er andre pasientene :-P som regel veldig surrete jeg vil ikke være her skrike hyle rive i ledninger.

Men Guri hvor mye bedre jeg sov når jeg kom ut på avdelingen.

Håper de finner noe å smertelindrende deg med. Jeg fikk beskjed at siden jeg ikke fikk puste problemer av penicillin var de kanskje nødt til å risikere allergisk sjokk om de ikke fikk antibiotika til å ta infeksjonen :-P Yay! Lykke til videre!

.. Har jeg vurdert å stå opp. Fordel med kjeller er jo at ingen vekker oss :-P

Uff, penicillin-allergi er ikke morsomt! Jeg er over verste smerte-kneika nå og greidde å stelle såret selv uten å besvime :) hvilket er billetten for permisjon herfra :) så med en gang det var gjennomført ringte jeg nsb og kjøpte togbillett hjem, i ettermiddag. 7 timers togtur men tar det gjerne for komme hjem. To uker til neste operasjon og vil heller være hjemme de to ukene enn på avdelingen her. Selv om alle ansatte, både leger og pleiere er snille og hyggelige. Fire uker uten barna mine er MYE!!

Håper du er bedre og at infeksjonen er i retur. Vet ikke så mye om deg men har inntrykk av at du har vært veldig syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lærer noe nytt om sine "venner og bekjente" når man er syk. Jeg har et -pent sagt-noget omorganisert (les: deformert) ansikt nå. Selv har jeg avfunnet meg med at slik blir det en periode, men at det blir "normalt" igjen etter x operasjoner. Jeg blir likevel rimelig irritert når en "venn" blir sur fordi jeg poster bilde sv meg selv slik jeg nå ser meg i speilet hver dag, på fb, og han presterer å si at han ikke orker utseendet mitt nå og vurderer å "slette" meg.

Javel. Sier jeg da. Slett i veg. Hvis du ikke orker å se meg i ansiktet fordi jeg er "stygg og kvalmende" har jeg ikke bruk for deg som "venn".

Ikke engang yngste datteren min på 9 år reagerte slik da hun ble forevist bilde av meg av faren sin. Hun lurte bare på når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lærer noe nytt om sine "venner og bekjente" når man er syk. Jeg har et -pent sagt-noget omorganisert (les: deformert) ansikt nå. Selv har jeg avfunnet meg med at slik blir det en periode, men at det blir "normalt" igjen etter x operasjoner. Jeg blir likevel rimelig irritert når en "venn" blir sur fordi jeg poster bilde sv meg selv slik jeg nå ser meg i speilet hver dag, på fb, og han presterer å si at han ikke orker utseendet mitt nå og vurderer å "slette" meg.

Javel. Sier jeg da. Slett i veg. Hvis du ikke orker å se meg i ansiktet fordi jeg er "stygg og kvalmende" har jeg ikke bruk for deg som "venn".

Ikke engang yngste datteren min på 9 år reagerte slik da hun ble forevist bilde av meg av faren sin. Hun lurte bare på når jeg kommer hjem.

Hjelpe meg mennesker er så ufattelig slem og uomtenksom! Sånne venner trenger du overhode ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lærer noe nytt om sine "venner og bekjente" når man er syk. Jeg har et -pent sagt-noget omorganisert (les: deformert) ansikt nå. Selv har jeg avfunnet meg med at slik blir det en periode, men at det blir "normalt" igjen etter x operasjoner. Jeg blir likevel rimelig irritert når en "venn" blir sur fordi jeg poster bilde sv meg selv slik jeg nå ser meg i speilet hver dag, på fb, og han presterer å si at han ikke orker utseendet mitt nå og vurderer å "slette" meg.

Javel. Sier jeg da. Slett i veg. Hvis du ikke orker å se meg i ansiktet fordi jeg er "stygg og kvalmende" har jeg ikke bruk for deg som "venn".

Ikke engang yngste datteren min på 9 år reagerte slik da hun ble forevist bilde av meg av faren sin. Hun lurte bare på når jeg kommer hjem.

Nå måpte jeg når jeg leste det, slike venner trenger du slettes ikke.

Jeg kjenner deg ikke noe særlig her inne fra, men jeg vil bare si at det var godt å lese at de har fått vekk kreften og ønske deg lykke til med operasjoner og smertelindring. :hug:

Her ble det ikke noe tur på 17 mai feiring, for her kommer feberen snikende. Da tror jeg at jeg skal holde meg inne, guttungen måtte ut på luftetur med Lady så han har i det minste vært utenfor døren i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat i dag har både jeg og Thorvald rævva avreagering og er ikke venner, nemlig :sint_01:

luften føles alltid lettere dagen etter et tordenvær :)

"Hilsen hissigpropp gift i 20 år med samme og like hissige mann" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:(

Det går sikkert over snart altså, vi er bare ikke helt enige om ting og tang i dag :P F.eks. hvilken vei man skal gå tur (Thorvald mener baklengs, jeg mener forlengs), hvordan man skal snuse på tur (jeg mener at man kan fint få lov å snuse rolig og lese avisen, Thorvald mener han skal ta av, sikle og klapre tenner i løpetidtiss) og ja, etc etc etc. Nå ligger vi inne i hver vår kalde krok og furter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

luften føles alltid lettere dagen etter et tordenvær :)

"Hilsen hissigpropp gift i 20 år med samme og like hissige mann" :)

Veldig sant :)

Og :hug: angående alt annet du vet :) Jeg syns du er beintøff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sant :)

Og :hug: angående alt annet du vet :) Jeg syns du er beintøff.

Takk -det hjelper å ringe til han hissigproppen min og grine litt av og til. Han blir nå værende okke som-ansikt eller ei. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Man lærer noe nytt om sine "venner og bekjente" når man er syk. Jeg har et -pent sagt-noget omorganisert (les: deformert) ansikt nå. Selv har jeg avfunnet meg med at slik blir det en periode, men at det blir "normalt" igjen etter x operasjoner. Jeg blir likevel rimelig irritert når en "venn" blir sur fordi jeg poster bilde sv meg selv slik jeg nå ser meg i speilet hver dag, på fb, og han presterer å si at han ikke orker utseendet mitt nå og vurderer å "slette" meg.

Javel. Sier jeg da. Slett i veg. Hvis du ikke orker å se meg i ansiktet fordi jeg er "stygg og kvalmende" har jeg ikke bruk for deg som "venn".

Ikke engang yngste datteren min på 9 år reagerte slik da hun ble forevist bilde av meg av faren sin. Hun lurte bare på når jeg kommer hjem.

:o WTF :|

:hug: til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lærer noe nytt om sine "venner og bekjente" når man er syk. Jeg har et -pent sagt-noget omorganisert (les: deformert) ansikt nå. Selv har jeg avfunnet meg med at slik blir det en periode, men at det blir "normalt" igjen etter x operasjoner. Jeg blir likevel rimelig irritert når en "venn" blir sur fordi jeg poster bilde sv meg selv slik jeg nå ser meg i speilet hver dag, på fb, og han presterer å si at han ikke orker utseendet mitt nå og vurderer å "slette" meg.

Javel. Sier jeg da. Slett i veg. Hvis du ikke orker å se meg i ansiktet fordi jeg er "stygg og kvalmende" har jeg ikke bruk for deg som "venn".

Ikke engang yngste datteren min på 9 år reagerte slik da hun ble forevist bilde av meg av faren sin. Hun lurte bare på når jeg kommer hjem.

Hvis noen hadde ytret sånt til meg så hadde jeg ikke ventet på at vedkommende hadde slettet meg i alle fall :aww:

Inne fra fiiine turen på Ladestien - ble jammen litt jogging også. Formen er på rask opptur! Ble litt grinete da når vi møtte en løs hannhund med en eier uten kontroll. Har du ikke kontroll så setter du båndet på bikkja sa jeg. Har de løpetid var spørsmålet jeg fikk. So? Enten så har du kontroll eller så har du ikke, og hun hadde ikke. Jeg er da ikke eneste hundeeier som har tisper, og tisper har løpetid med jevne mellomrom. Skrekkelig irriterende med hannhunder som "overfaller" mine. Hjemme fikk jeg servert brunsj :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Lammesteika er i ovnen, bikkjene ligger ute i sola og nyter hvert sitt øre, valpen har hatt raptus inne og sovna, hester trimmet. God dag for alle:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Goldentispe av utstillingslinjer høres ut som kan passe fint, men bare husk på at alle valper og unghunder er generelt krevende og at trening på å takle å være hjemme alene en hel arb.dag kan ta lang tid. 
    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...