Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Skrevet

Da er vi oppe, rundstykker i ovnen, straks ferdige. Så er det å vente til en venninne har stått opp utover dagen en gang (2-3 tiden!!!) før vi får hørt om været er bra nok til at hun blir med oss på tur. Litt irriterende når jeg var sikker på at vi hadde en avtale i går men da ikke fikk kontakt med henne når jeg var ute, og hun påsto at vi bare hadde avtalt i løpet av helgen da hun ringte langt om lenge utpå dagen. Hun var så sent i seng sa hun, men var jo bare to timer etter meg, hun var edru, det var ikke jeg, og så sover hun 4-5 timer lengre. Ikke like lett å få planlagt noe da.

Men hva skal jeg finne på frem til hun ringer da......

Skrevet

Da er vi oppe, rundstykker i ovnen, straks ferdige. Så er det å vente til en venninne har stått opp utover dagen en gang (2-3 tiden!!) før vi får hørt om været er bra nok til at hun blir med oss på tur. Litt irriterende når jeg var sikker på at vi hadde en avtale i går men da ikke fikk kontakt med henne når jeg var ute, og hun påsto at vi bare hadde avtalt i løpet av helgen da hun ringte langt om lenge utpå dagen. Hun var så sent i seng sa hun, men var jo bare to timer etter meg, hun var edru, det var ikke jeg, og så sover hun 4-5 timer lengre. Ikke like lett å få planlagt noe da.

Men hva skal jeg finne på frem til hun ringer da...

Tror ikke jeg hadde orka å venta på henne siden hun bare blir med dersom været er bra..? Skal du "kaste bort" flere timer med venting fordi hun kanskje blir med liksom.

Jeg har lufta hundene og spist frokost. Tror vi skal besøke Mamma i dag, lenge siden sist. Så får vi gått en tur der oppe også.

Skrevet

Da er vi oppe, rundstykker i ovnen, straks ferdige. Så er det å vente til en venninne har stått opp utover dagen en gang (2-3 tiden!!) før vi får hørt om været er bra nok til at hun blir med oss på tur. Litt irriterende når jeg var sikker på at vi hadde en avtale i går men da ikke fikk kontakt med henne når jeg var ute, og hun påsto at vi bare hadde avtalt i løpet av helgen da hun ringte langt om lenge utpå dagen. Hun var så sent i seng sa hun, men var jo bare to timer etter meg, hun var edru, det var ikke jeg, og så sover hun 4-5 timer lengre. Ikke like lett å få planlagt noe da.

Men hva skal jeg finne på frem til hun ringer da...

Slikt er kjempe irriterenes. Man bruker hele dagen på å vente noen som ikke blir med likevel sikkert..

I dag skulle jeg egentlig være med en venninne og broren hennes på treningssenter for å få hjelp til å starte med trening, og jeg sa jeg sluttet på jobb klokken 20 og det var helt greit. Frem til i dag, da jeg lurte på når vi skulle trene og at jeg kunne dra rett fra jobb på trening og ville da være der 20:30. Nei, da ble det visst litt for seint og vi måtte gjøre det en annen dag..

Skrevet

Tror ikke jeg hadde orka å venta på henne siden hun bare blir med dersom været er bra..? Skal du "kaste bort" flere timer med venting fordi hun kanskje blir med liksom.

Jeg har lufta hundene og spist frokost. Tror vi skal besøke Mamma i dag, lenge siden sist. Så får vi gått en tur der oppe også.

Ja, men nå lovet jeg at jeg skulle vente. Selv om det er litt irriterende i dag. Tror ikke jeg skal gjøre den avtalen flere ganger, for å si det sånn. :)

Rydde litt, kanskje.... må i hvert fall få opp en tenåring her!

Skrevet

Slikt er kjempe irriterenes. Man bruker hele dagen på å vente noen som ikke blir med likevel sikkert..

I dag skulle jeg egentlig være med en venninne og broren hennes på treningssenter for å få hjelp til å starte med trening, og jeg sa jeg sluttet på jobb klokken 20 og det var helt greit. Frem til i dag, da jeg lurte på når vi skulle trene og at jeg kunne dra rett fra jobb på trening og ville da være der 20:30. Nei, da ble det visst litt for seint og vi måtte gjøre det en annen dag..

Høres ut som samme personlighetstypen for planlegging som venninnen min..

Skrevet

Tok opp blod i går og hadde store planer om å la Inya prøve sitt første spor i dag. Gjett om det høljeregner ute, eller? :gaah:

Typisk :faceless:

Skrevet

Alternativt kan du stoppe opp hver gang han bjeffer, også får han kun gå videre når han er stille.

....er det bare 12 dager til vi reiser, ååå som jeg gleder meg! :D Skal bli veldig deilig å då litt stueskifte, samt å treffe masse trivelige folk som man ser altfor sjeldent :)

Ja, men vil jo ikke vekke nabolaget heller. Får begynne å trene på det tidlig på kvelden så går det vel bra :)

Hvor skal du reise?

Skrevet

Vært oppe noen timer, ettersom jeg ikke gjorde noe som helst og sendte meg selv hjem fra jobb i går har jeg i dag endevendt soverommet, støvsuget, tørket støv og ryddet det meste :) Nå start snart badet for tur, mulig det blir en treningsøkt senere i dag også, eventuelt tur i finværet :)

Skrevet

Da var venninnen min oppe og skulle bare hoppe i dusjen så kunne vi møtes kvart på 3!!

Hun har 5 min å kjøre til dit vi skal...

Jaja, jeg ser hobbiten så lenge. :D

Skrevet

Alternativt kan du stoppe opp hver gang han bjeffer, også får han kun gå videre når han er stille.

....er det bare 12 dager til vi reiser, ååå som jeg gleder meg! :D Skal bli veldig deilig å då litt stueskifte, samt å treffe masse trivelige folk som man ser altfor sjeldent :)

Du verden som jeg har stått på grunn av den metoden der. Og stått, og stått! Da har det mest handlet om å ikke dra i båndet da. Det endte med at de dro i båndet, og så stoppet de, for de visste at nå ble det ståing her. :lol:

Jeg har gått luftetur, ryddet og satt på vaskemaskin, tatt av sengetøy, skiftet en lyspære i stummende mørke i kjelleren, ryddet i kjøleskapet og på kjøkkenet. Flink?

• Like 1
Skrevet

Ja, men vil jo ikke vekke nabolaget heller. Får begynne å trene på det tidlig på kvelden så går det vel bra :)

Hvor skal du reise?

Det er nok lurt ja :)

Vi skal til rasespesialen i Fredrikstad, også skal vi ha noen deilige dager på Geilo tur/retur :)

Skrevet

Du verden som jeg har stått på grunn av den metoden der. Og stått, og stått! Da har det mest handlet om å ikke dra i båndet da. Det endte med at de dro i båndet, og så stoppet de, for de visste at nå ble det ståing her. :lol:

Jeg har gått luftetur, ryddet og satt på vaskemaskin, tatt av sengetøy, skiftet en lyspære i stummende mørke i kjelleren, ryddet i kjøleskapet og på kjøkkenet. Flink?

Du tålmodige sjel!

Harly kan ikke gå pent i bånd han, jeg kjøpte dele istedenfor! :lol:

Skrevet

Organisering er fint, da får man så mye bedre plass enn man tror i utgangspunktet. Jammen fikk jeg ikke en liten kommode tilovers også, og selv om det ikke er et skoskap sånn opprinnelig så tror jeg at jeg skal se om jeg får plassert småsko/pensko oppi de skuffene. Nå har jeg bare to esker igjen å pakke ut sånn foreløpig, og de står på badet. Dvs det står esker med bøker inne på arbeidsrommet, men må skru opp hyller på veggen først før jeg kan pakke ut dem.

• Like 3
Guest Christine
Skrevet

Nå skal vi snart ut for å trene LP :) Så blir det sløving med TV og film resten av dagen.

Takk for fin trening og fine tips! :D

I dag ble Vegas 6 år :wub: Kan nesten ikke tro hvor fort tiden går!

Skrevet

HerreGUD for en natt! Men GUD så gøy! Ikke hatt det så gøy på leeenge.. Kan jo nevne at jeg iløpet av natten endte opp med å kle meg ut som et veiarbeidsskilt! :lol: Herregud...

"Frokost" nå.. Og så male siste strøk (forhåpentligvis) på listene.

• Like 1
Skrevet

HerreGUD for en natt! Men GUD så gøy! Ikke hatt det så gøy på leeenge.. Kan jo nevne at jeg iløpet av natten endte opp med å kle meg ut som et veiarbeidsskilt! :lol: Herregud...

Bilde! :aww:

Skrevet

:whistle: Uff.. Og jeg hadde SÅ lyst til å stå helt i ro og så skremme fulle folk som gikk forbi! :P Meeeen...

936983_10151370492736854_413449827_n.jpg

*rømme sonen på noen timer :ustol: *

Nå vet jeg ikke om jeg tørrå komme tilbake hit! :lol:

• Like 12
Skrevet

Foreløpig stilling: Meg - lusa: 1 - 0 ! Hestene er der de skal. :lol: Furt, men på plass. Lady viste meg at veiene hennes var stengt! Fnøs skikkelig i nesa og hoppa og viste med hele seg at hun har havnet i *******. :aww:

• Like 6
Skrevet

Foreløpig stilling: Meg - lusa: 1 - 0 ! Hestene er der de skal. :lol: Furt, men på plass. Lady viste meg at veiene hennes var stengt! Fnøs skikkelig i nesa og hoppa og viste med hele seg at hun har havnet i *******. :aww:

Endelig :D Kan tenke meg det er deilig å slippe bekymringen om hvor hen de er når de kommer seg ut porten. Kunne jo blitt skummelt etterhvert om de gikk i grønn kornåker og forsynte seg *grøss*

Skrevet

Endelig :D Kan tenke meg det er deilig å slippe bekymringen om hvor hen de er når de kommer seg ut porten. Kunne jo blitt skummelt etterhvert om de gikk i grønn kornåker og forsynte seg *grøss*

Ja, jeg har periodevis vært hakket før nervøst sammenbrudd når jeg ikke vet om folk lukker grinda. Og nå forsvinner snøen og jeg vil ikke finne dem på naboens jorder. Lite korn her, heldigvis bare gress, men likevel. De kan potensielt ødelegge mye... For å ikke snakke om eventuelle personskader som kan oppstå om de blir påkjørt!

Men stoler ikke helt på dem altså. :lol: Så skal bytte ut plaststolper med trestolper etterhvert og sette opp nettinggjerde rundt der de skal ha vinterområdet sitt.

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...